بازدید 14976

پرونده میلیاردی در دست وکیل قلابی

کد خبر: ۶۹۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 03 May 2017
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی و وکیل دادگستری از طعمه‌های خود به صورت میلیاردی کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
 
به گزارش آرمان، سردار «کامرانی صالح» در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت يک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسراي کرج مبنی بر اعلام شکایت از فردی که خود را وکیل و قاضی دادگستری معرفی کرده و با این عنوان از افرادی که دارای پرونده‌های قضائی و حقوقی بودند کلاهبردای می‌کرد؛ پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
 
وی گفت: در بررسی اولیه ماموران مشخص شد که مالباخته از متهم که خود را به عنوان وکيل و قاضي بازنشسته و داراي نفوذ در دادگستري معرفی کرده است می‌خواهد تا حکم قصاص يک نفر مجرم محکوم به اعدام را لغو کند و برای انجام این کار مبلغ 10 ميليارد ریال وجه (سه‌میلیارد ریال وجه نقد و مابقی در قالب دو فقره چک) دريافت کند که باتوجه به اينکه بعد از گذشت حدودا سه ماه، نامبرده کاري برای وی انجام نداد از او به مراجع قضائی اعلام شکایت کرد.
 
سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فني و اطلاعاتي گسترده درنهايت مخفيگاه متهم را در کرج شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه او را دستگيرکردند؛ در بازرسي از منزل متهم تعداد زيادي اوراق خام وکالت و برگ خام دادخواست دادگستري،تعدادي اوراق قضائي، گزارش‌های مردمي مربوط به افراد مختلف مبني بر رفع مشکل آنها در ادارات، دادسراها و دادگستري‌ها و تعداد زیادی برگ تايپي وکالت کشف شد.
 
وی افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قاضی و وکیل دادگستری اعتراف کرد که با قرار وثيقه دو‌میلیارد ريالی روانه زندان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل