بازدید 6258

رد درخواست اعاده دادرسی نرگس محمدی

کد خبر: ۶۸۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 28 April 2017
وکیل مدافع نرگس محمدی گفت: درخواست اعاده دادرسی ما از سوی شعبه 33 دیوان عالی کشور رد شد.

محمود بهزادی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در پی تأیید حکم دادگاه بدوی موکلم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، درخواستی مبنی بر اعاده دادرسی به قوه قضاییه ارائه کردیم اما درخواست اعاده دادرسی ما از سوی شعبه 33 دیوان عالی کشور رد شد.

به گزارش ایسنا، بهزادی وکیل‌مدافع نرگس محمدی 26 مهر سال گذشته به ایسنا گفته بود که قطعا نسبت به تایید حکم 16 سال حبس موکلم توسط دادگاه تجدیدنظر اعتراض می کنیم و امیدواریم حکم در دیوان عالی کشور نقض شود.

وی افزود: موکلم در پرونده قبلی خود با اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مجموعا به 6 سال حبس (5 سال بعلاوه یک سال) محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی حکم 5 سال حبس وی قابلیت اجرا داشت.همچنین موکلم در پرونده دیگری به اتهام تشکیل و اداره گروه غیرقانونی لگام (لغو گام به گام اعدام) از سوی دادگاه انقلاب به 10 سال حبس و  در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به 5 سال و در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد؛ البته دو اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مجددا در این پرونده لحاظ شد که نباید این کار انجام می‌شد.

وکیل مدافع نرگس محمدی بیان کرد: با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، حکم قابل اجرای موکلم ۱۰ سال حبس خواهد بود. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، هر گاه جرایم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد رای دادگاه بر اساس بیشترین حکم یکی از سه اتهام خواهد بود که در این پرونده بیشترین حکم ۱۰ سال حبس برای اتهام تشکیل و اداره گروه غیرقانونی است. اخیرا شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب حکم 16 سال حبس نرگس محمدی را تایید کرده است.

بهزادی تاکید کرد: قطعا نسبت به تایید حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر اعتراض خواهیم کرد. به اعتقاد ما دادگاه دچار تناقضاتی شده است. امیدواریم حکم در دیوان عالی کشور نقض شود.

وکیل مدافع نرگس محمدی با یادآوری اینکه موکلم در حال حاضر در اوین بسر می‌برد، اضافه کرد: دادگاه تجدیدنظر موکلم  29 شهریورماه سال 95 در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب برگزار شد.همچنین موکلم  14 اسفند ماه سال 94 محکومیت 5 ساله‌اش به اتمام می رسید که متاسفانه اگر این حکم اجرا شود باید باز هم در زندان باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی