بازدید 3150
نتایج دور اول انتخابات فرانسه؛

راهیابی «ماکرون» و «لوپن» به دور دوم

نتایج شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی است که بر اساس آن «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل به همراه «مارین لوپن» راستگرا به دور دوم راه پیدا کردند.
کد خبر: ۶۸۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶ 24 April 2017
نتایج شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی است که بر اساس آن «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل به همراه «مارین لوپن» راستگرا به دور دوم راه پیدا کردند.
 
به گزارش تابناک، مردم فرانسه امروز یکشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) با حضور در  ۷۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور، از میان ۱۱ نامزد حاضر در گود رقابت ریاست جمهوری، ۲ نفر را راهی رقابت نهایی ۷ مِی (۱۷ اردیبهشت) می کنند تا به ایشان مجال آزمودن شانس خود را برای ورود به الیزه بدهند.

تقریبا ۴۷ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند که محورهای اصلی آن را توان پاسخگویی به مشکلات اقتصادی، کاستی های امنیتی و نرخ بیکاری ۱۰ درصدی تشکیل می دهد.

رای گیری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (حدود ۱۰:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و قرار است تا ساعت ۸ شب ادامه داشته باشد.

گفتنی است امنیت این انتخابات را ۵۰ هزار پلیس و ۷ هزار نیروی نظامی تامین می کنند تا مبادا شاهد تکرار یکی از آن حوادث تروریستی باشیم که در ۲ سال گذشته دامنگیر فرانسه بوده است.

این در حالی است که فرانسه از چند روز گذشته نیز با وقوع یک مورد تیراندازی به نیروهای پلیس و همچنین بازداشت فردی مسلح به چاقو، در تب و تاب احتمال وقوع حملات تروریستی بسر می برد.

در هر صورت جهان با دقت رقابت امروز فرانسه را دنبال می کند تا ببیند مردم کدام یک از ۴ گزینه اصلی را به دیگری ترجیح می دهند. در راس صف ۱۱ نفری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه «امانوئل ماکرون» ایستاده است که به هیچ حزب سیاسی تعلق ندارد و مدافع تداوم حضور در اتحادیه اروپا است. بعد از او «مارین لوپن» خودنمایی می کند که شعار فرگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) و بستن مرزهای فرانسه را سر می دهد.

سپس شاهد حضور «ژان لوک ملانشون» هستیم که به تعبیر بعضی ها مدل اروپایی «فیدل کاسترو» رهبر سابق کوبا است و در نهایت «فرانسوا فیون» از حزب راست میانه را داریم که درگیر رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی و خویشاوند سالاری است.

این انتخابات با توجه به پیشروی موج پوپولیسم که منجر به پدیده برگزیت در انگلستان و قدرت گرفتن دونالد ترامپ در آمریکا شد از اهمیت زیادی برخوردار است و علیرغم آنکه نظرسنجی ها شانس پیروزی لوپن در دور دوم را بسیار ناچیز ارزیابی می کنند، این فرضیه که در دنیای سیاست امروز، محال نیز مجال امکان را داد، ترس از پیروزی لوپن و یا حتی ملانشون را در چشم سیاستمدارن سنتی اروپا دو چندان می کند.

اظهارات ماکرون پس از راهیابی به دور دوم انتخابات

«امانوئل ماکرون» در اظهاراتی پس از پیروزی خود در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با تشکر از طرفداران خود و کسانی که از وی در دور دوم این انتخابات اعلام حمایت کردند، گفت که فرانسه مرحله مهمی را پشت سر گذاشت.

ماکرون افزود: در عرض یک سال چهره سیاسی فرانسه را تغییر دادیم و ثابت کردیم که امید در فرانسه رویا نیست بلکه با عزم و اراده محقق می شود.

وی همچنین گفت: ما با شعار امید و بخاطر تحقق عدالت و آینده کشورمان وارد دور دوم خواهیم شد.

ماکرون در عین حال افزود که نماینده تمام فرانسوی ها خواهد بود.

حمایت اولاند از ماکرون

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ماکرون، حمایت خود را از وی در  رقابت نهایی ۷ می اعلام کرد.

اظهارات «لوپن» پس از راهیابی به دور دوم

مارین لوپن با اعلام اینکه «شما مرا به دور دوم بردید»، گفت: این نخستین قدم برای ورود من به الیزه و لحظه ای تاریخی است. فرانسه باید از این فرصت استفاده کند چرا که جهانی سازی زندگی ما را تهدید می کند. زمان آزادی مردم فرانسه رسیده است آزادی آنها از تمامی این افراد خودخواهی که نظراتشان را به آنها تحمیل می کنند. آنچه که در خطر است منافع ملت ما است. از شما می خواهم متحد شوید تا این کشور دوباره روی پای خود بایستد.

حمایت نخست وزیر فرانسه از ماکرون

برنارد کازنوو نخست وزیر فرانسه نیز حمایت خود را از ماکرون در رقابت نهایی ۷ می ( ۱۷ اردیبهشت) اعلام کرد.

حمایت وزیر خارجه فرانسه از ماکرون

آیرو وزیر امور خارجه فرانسه نیز مردم این کشور را به حمایت از ماکرون در دور دوم فرا خواند.

حمایت بنوآ آمون از ماکرون

بنوا آمون نامزد سوسیالیست این دور از رقابت ها نیز خواهان مبارزه طرفداران خود با حزب جبهه ملی و در مقابل حمایت از ماکرون در دور دوم شد.

عدم حضور نامزد احزاب بزرگ در دور دوم

برای اولین بار در تاریخ معاصر، نامزد هیچ‌ کدام از احزاب بزرگ فرانسه به دور دوم انتخابات راه نیافتند.

حمایت فیون از ماکرون

فرانسوا فیون نامزد راست میانه در انتخابات فرانسه با اعلام حمایت از امانوئل ماکرون نامزد مستقل این دور از رقابت ها، از طرفداران خود خواست تا در  دور دوم به نفع ماکرون رای داده و اجازه پیروزی را به مارین لوپن نامزد راست افراطی ندهند.

وی به طرفدارن خود گفت: صدای شما به عنوان حامیان راست میانه شنیده شد اکنون نوبت آن است که برای فرانسه با یکدیگر متحد شده و مانع از قدرت گرفتن جریان افراطی حزب جبهه ملی شوید.

خبرگزاری فرانسه: لوپن و ماکرون به دور راه یافتند

نتایج لحظه به لحظه آرای ریاست جمهوری فرانسه:

امانوئل ماکرون: ۲۳.۷

مارین لوپن:۲۱.۷

فیون:۲۰.۳

ملانشون:۱۹.۶

مطابق نتایج اولیه شمارش آراء: «ماکرون» و «لوپن» به دو دوم راه می یابند

بر اساس نتایج اولیه، امانوئل ماکرون نامزد مستقل این دور از رقابت ها از ارا کافی برای ورود به دور دوم برخوردار است

آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

در پی بسته شدن اولین حوزه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه در مناطق روستایی شمارش آرای ریخته شده به صندوق ها شروع شد.

مراکز رای گیری در شهرهای بزرگ تا ساعت ۸ به وقت محلی باز خواهند بود.

ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تمجید کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پیامی توئیتری به ابراز احساسات درباره دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ در فرانسه پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام اعلام کرد: انتخابات بسیار خوبی هم اکنون در فرانسه در جریان است.

همزمان با برگزاری انتخابات فرانسه؛ مردم آلمان در حمایت از ایده اروپای واحد تظاهرات کردند

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷  فرانسه هزاران نفر در برلین در حمایت از ایده اروپای واحد و در حمایت از نامزدهای فرانسوی طرفدار این ایده به تظاهرات پرداختند.

این تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم های اتحادیه اروپا در میدان «گندارمن مارکت» و با خواندن سرود «برلین عاشق پاریس است» در حمایت از اروپای واحد راهپیمایی کردند.

وزارت کشور فرانسه از مشارکت ۶۹.۴۲% تا ساعت ۱۷ به وقت محلی خبر داد

وبگاه وزارت کشور فرانسه دقایقی پیش میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه را اعلام کرد.

در بیانیه وزارت کشور فرانسه در این باره آمده است: مشارکت در انتخابات تا ساعت ۱۷ به وقت محلی (حدود ۱۹:۳۰ به وقت ایران)،  ۶۹.۴۲% بوده است.

این در حالیست که مطابق با آنچه وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است، مشارکت در انتخابات مشابه در سال ۲۰۱۲ این کشور رقم ۷۰.۵۹% را تجربه کرده بود.

لازم به ذکر است، نظرسنجی درون شعب از پیشتازی «آمانوئل ماکرون» نامزد مستقل و «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه تا ساعاتی پیش حکایت داشت.

نتایج به دست آمده از نظرسنجی درون شعب اعلام شد:پیشتازی «لوپن» و «ماکرون» / آراء کسب شده به تفکیک

آخرین نتیجه به دست آمده از نظرسنجی درون شعب در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه منتشر شد.

این رسانه فرانسوی در این باره اعلام کرد: با گذشت چند ساعت از آغاز دور اول انتخابات ریاست جمهور در فرانسه، نظرسنجی درون شعب از پیشتازی «آمانوئل ماکرون» نامزد مستقل و «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه حکایت دارد.

رسانه مذکور در ادامه نتایج به دست آمده از نظرسنجی درون شعب را تا دقایقی پیش اینگونه اعلام کرده است: «آمانوئل ماکرون» (Emmanuel Macron) ۲۴%، «مارین لوپن» (Marine Le Pen) ۲۲%، «فرانسیس فیلون» (François Fillon) ۲۰.۵% و «ژان لوک ملانشون» (Jean-Luc Mélenchon) ۱۸ %.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه؛ پاریس درباره فقدان پوستر «لوپن» در شعب انتخاباتی خارجی توضیح داد

وزارت خارجه فرانسه دقایقی پیش اعلام کرد که عدم نصب پوسترهای مربوط به «مارین لوپن» نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در شعب انتخاباتی خارج از کشور به این نهاد ربطی ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این باره آمده است: پوسترهای نامزدهای انتخاباتی توسط خود آن ها چاپ و تکثیر شده است.

بیانیه مذکور در این باره می افزاید: همچنین برعهده نامزدهای انتخاباتی است تا پوسترهایشان را پیش از اتمام موعد مقرر در ۱۰ آوریل سال جاری میلادی به کمیسیون انتخابات این کشور ارسال کنند.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه تأکید کرد که ۱۰ تَن از نامزدهای انتخاباتی به این کار مبادرت ورزیده و لذا پوسترهایشان در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز وجود دارد. بر این اساس، از آنجائیکه لوپن این اقدام را به انجام نرسانده است، پوسترهای وی نیز در شعب اخذ رأی خارجی مشاهده نمی شود.

میزان مشارکت عمومی

در حالیکه چندین ساعت تا پایان رای گیری مانده است، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد تا این لحظه مشارکت مردم فرانسه در انتخابات به میزان انتخابات سال ۲۰۱۲ و حدود ۲۹ درصد بوده است

مارین لوپن رای خود را به صندوق انداخت

مارین لوپن نامزد حزب جبهه ملی راست افراطی در انتخابات فرانسه، رای خود را به صندوق انداخت. وی در شهر شهر انن-بومون رای خود را به صندوق انداخت.

اولاند رای خود را به صندوق انداخت

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با حضور در یکی از شعبه های اخذ رای، رای خود در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با به صندوق انداخت.

اولاند با توجه به کاهش محبوبیت خود، در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشد.

وی بعد از انداختن رای خود به صندوق خطاب به مرد فرانسه گفت: نشان دهید که دموکراسی از هر چیزی مهمتر است.

اولاند درباره امنیت انتخابات گفت تمامی تدابیر برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده است.

حضور ماکرون در پای صندوق های رای

امانوئل ماکرون با حضور در حوزه اخذ رای شهر توکه در منطقه پا دو کاله فرانسه در همراهی با «بریجیت» همسر خود، در رای گیری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه شرکت کرد و لوپن نیز با مراجعه به یکی از حوزه های اخذ رای شهر «هنین بومون» رای خود را به صندوق انداخت.

انتقاد دیده بان حقوق بشر

«کنت راث» رئیس دیدبان حقوق بشر با انتشار پیامی در توئیتر به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از «مارین لوپن» نامزد راست گرایان افراطی واکنش نشان داد و گفت: ترامپ بدون هیچ تردیدی از لوپن حمایت کرد. ترامپ بیگانه ستیزی و اسلام هراسی لوپن را تائید کرده است. این نشانه شباهت زیاد طرز فکر آنها است.

حضور فیون در پای صندوق های رای

فرانسوا فیون به عنوان نامزد حزب راست میانه فرانسه با حضور در شعبه ۱۷ اخذ  رای پاریس، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به صندوق انداخت.

فرانسوا فیون ۶۲ ساله با شکست نیکلا سارکوزی و آلن ژوپه، به عنوان نامزد حزب راست میانه انتخاب و به چهره‌ای محبوب تبدیل شد. اگرچه او را یک «تاچریست» می‌خوانند و در آغاز نبردهای انتخاباتی، او بخت نخست راهیابی به الیزه بود. اما افشای رسوایی‌های مالی باعث کاهش محبوبیت او شد.

حضور نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در پای صندوق های رای

«بنوا آمون» نامزد حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه  با حضور در پای صندوق های رای، رای خود را به صندوق انداخت.

بنوا آمون ۴۹ ساله، وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش فرانسه است. او پس از شکست مانوئل والس، نخست‌وزیر پیشین این کشور، نامزد حزب سوسیالیست در این دوره از انتخابات فرانسه شد.

تخلیه شعب اخذ رای

دو شعبه اخذ رای در منطقه «سن اومر» در شمال فرانسه به دلیل مسائل امنیتی تخلیه شد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر