بازدید 4907

شليك پليس دزد قوي‌هيكل را زمينگير كرد

کد خبر: ۶۸۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 16 April 2017
سارقي كه سوار بر موتور اقدام به كيف‌قاپي مي‌كرد، در آخرين سرقتش با شليك پليس زمينگير شد.
 
به گزارش اعتماد، درپي وقوع سرقت‌هاي مشابه كيف‌قاپي توسط سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت در مناطق شمال تهران، شناسايي و دستگيري اين سارق در دستور كار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.  با توجه به افزايش كيف قاپي توسط تك سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت، كارآگاهان پايگاه يكم پليس با بررسي اظهارات مالباختگان مبني بر قوي‌هيكل و تنومند بودن سارق، اطمينان پيدا كردند كه تمامي سرقت‌هاي كيف قاپي تك نفره توسط يك نفر انجام شده؛ لذا ضمن انجام هماهنگي با كلانتري‌هاي مناطق شمال شهر تهران، مشخصات به دست آمده از سارق در اختيار تمامي كلانتري‌هاي شمال تهران قرار گرفت.
 
   ۱۸ فروردين ماه مامورين كلانتري ۱۲۳ نياوران به سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت در خيابان نوريان – خيابان آذر مينا برخورد كردند كه مشخصاتش كاملا با مشخصات سارق كيف‌قاپ همخواني داشت؛ لذا به اين شخص دستور ايست داده اما سرنشين موتوسيكلت بدون توجه به دستور ايست ماموران اقدام به فرار مي‌كند.  
 
در ادامه تعقيب و گريز، سرنشين موتور با توجه به مسدود بودن كوچه اقدام به رها كردن موتوسيكلت كرده و سعي مي‌كند تا با پاي پياده از محل متواري شود كه ماموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح وي را از ناحيه پاي راست مورد اصابت گلوله قرار داده، نهايتا با توجه به جراحت وارده به بيمارستان منتقل مي‌شود.
 
با اعلام خبر دستگيري فرد مظنون به كيف قاپي، كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي به بيمارستان اعزام و بلافاصله مجرم سابقه دار، حرفه‌اي و تحت تعقيب دستگاه قضايي به نام «علي. ج» (۳۷ ساله) مورد شناسايي قرار گرفت. بررسي سوابق «علي. ج» حكايت از آن داشت كه وي بارها به اتهام كيف قاپي توسط پايگاه‌هاي مختلف پليس آگاهي دستگير و روانه زندان شده و در حال حاضر نيز داراي محكوميت كيفري به مدت ۴ سال از سوي دادسراي ناحيه ۳۴ تهران است.
 
 كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي طي هماهنگي با داديار شعبه اول دادسراي ناحيه يك تهران و اخذ دستور نيابت قضايي، جهت بازرسي مخفيگاه متهم به منطقه شهر قدس اعزام شده، در چندين مرحله تحقيقات ميداني اقدام به شناسايي آخرين مخفيگاه متهم «علي. ج» كرده و در بازرسي از اين محل موفق به كشف تعداد زيادي عينك طبي و آفتابي، ساعت‌هاي مچي، گوشي‌هاي تلفن همراه و... شدند.
 
در شرايطي كه «علي. ج» در تحقيقات اوليه منكر هرگونه ارتكاب سرقت بود، كارآگاهان با بهره‌گيري از اموال مكشوفه از مخفيگاه وي موفق به شناسايي تعدادي از شكات و مالباختگاني شدند كه تمامي آنها توسط تك‌سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت مورد سرقت قرار گرفته بودند.  
 
در ادامه تحقيقات، متهم، «علي. ج» در برابر دلايل و مستندات غير قابل انكار لب به اعتراف گشود و صراحتا به ده‌ها سرقت كيف قاپي به شيوه تك نفره در مناطق شمال، مركزي و شرق تهران اعتراف كرد.
 
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر به خبرنگار مهر گفت: با بهره‌گيري از اموال مسروقه به دست آمده از مخفيگاه متهم و بررسي پرونده سرقت‌هاي مشابه، ده‌ها مالباخته شناسايي و به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت شدند؛ در ادامه، تعدادي از مالباختگان نيز موفق به شناسايي متهم و بعضا اموال خود از ميان اموال مكشوفه شدند؛ در حال حاضر نيز تحقيقات كماكان جهت شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهم ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان