بازدید 3023

فدراسیون شطرنج جایزه قهرمانی زنان جهان را داد

کد خبر: ۶۸۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 12 April 2017
فدراسیون شطرنج ایران پول باقیمانده از جوایز رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان را به حساب فدراسیون جهانی واریز کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، شهر تهران از 22 بهمن تا 13 اسفند 95 میزبان رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان بود. این نخستین میزبانی در سطح بانوان جهان بود و به همین دلیل حساسیت‌های زیادی نیز داشت.

هزینه نزدیک به سه میلیاردی تومانی این رقابت‌ها از همان ابتدا دغدغه‌ای بود که بسیاری به آن اشاره داشتند، اما فدراسیون شطرنج اعلام کرد که این هزینه با کمک اسپانسرها و همچنین کمک وزارت ورزش و جوانان تامین خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

مسابقات برگزار و بخشی از مبلغ مربوط به میزبانی و جوایز نفرات شرکت کننده نیز پرداخت شد، اما بخشی از آن باقی ماند. در روزهای آغازین سال 96 و در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در آتن مهلت دو هفته‌ای به ایران داده شد تا باقیمانده پول جوایز به حساب فیده واریز شود تا خطر محرومیت از میزبانی‌های آینده از بین برود.

این پول در ابتدای هفته جاری در اختیار فدراسیون شطرنج قرار گرفت و مسئولان فدراسیون نیز با انجام کارهای اداری مربوطه و تبدیل این پول به ارز مورد نظر، آن را به حساب فدراسیون جهانی واریز کردند تا بدین ترتیب پروژه بزرگترین میزبانی رقابت‌های بانوان جهان در ایران، 40 روز پس از برگزاری مراسم اختتامیه بالاخره تمام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل