بازدید 88069

حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به سوریه +ویدیو

ساعاتی پیش از حمله موشکی آمریکا به حمص، منابع خبری از حالت آماده باش در دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» خبر داده بودند و حمله بامداد امروز هم از روی عرشه این دو ناو صورت گرفته است. هدف حمله موشکی امروز پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص بوده است؛ آمریکایی‌ها مدعی‌ هستند که حمله شیمیایی به ادلب از این پایگاه هوایی صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۸۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 07 April 2017
ساعاتی پیش، پایگاه هوایی ارتش سوریه در حمص، هدف حمله ۵۹ موشک تاماهاک ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. پس از بالا گرفتن اعتراضات دولت ایالات متحده امریکا به حمله شیمیایی روز سه‌شنبه در ادلب و پس از بی نتیجه ماندن جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص، ایالات متحده آمریکا به ۵۹ موشک تاماهاک که از دریای مدیترانه شلیک شد، یک پایگاه هوایی در حمص را هدف قرار داد.

به گزارش تابناک، ساعاتی پیش از حمله موشکی آمریکا به حمص، منابع خبری از حالت آماده باش در دو ناو جنگی «یواس‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» خبر داده بودند و حمله بامداد امروز هم از روی عرشه این دو ناو صورت گرفته است. هدف حمله موشکی امروز پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص بوده است؛ آمریکایی‌ها مدعی‌ هستند که حمله شیمیایی به ادلب از این پایگاه هوایی صورت گرفته است.
 
 
 
خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه، در حالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب، ساعتی پیش بدون رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود. این در حالی است که شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، روز پنجشنبه درباره احتمال حمله نظامی به سوریه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که هر اقدامی در این باره نیازمند تأیید کنگره است.

برخی منابع مدعی شدند، آمریکایی‌ها روسیه را از حمله بامداد امروز باخبر کرده بودند.

ترامپ: این حمله در راستای منافع حیاتی امنیتی آمریکا بود
 
دونالد ترامپ که برای دیدار با رئیس‌جمهور چین به اقامتگاه تفریحی خود در منطقه «پالک بیچ» فلوریدا رفته بود، دقایقی پس از حمله، در میان خبرنگاران حاضر شد و به توجیه دلائل این حمله پرداخت. ترامپ نخست گفت: «این حمله در راستای منافع حیاتی امنیتی آمریکا و برای جلوگیری از اشاعه استفاده از تسلیحات شیمیایی انجام شده است.»

وی در ادامه گفت که: بشار اسد جان مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را با استفاده از جنگنده‌های و تسلیحات موجود در این پایگاه هوایی گرفته و حمله موشکی آمریکا، به تلافی حمله به خان شیخون صورت بوده است.

ترامپ در ادامه گفت: جامعه جهانی سال‌ها برای تغییر رفتار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تلاش کرده‌، ولی «این تلاش‌ها به صورت غم‌باری شکست خورد.» وی افزود: «در نتیجه اقدامات اسد، بحران پناهجویان ایجاد و منطقه بی‌ثبات شد که این موجب تهدید آمریکا و متحدانش است.» ترامپ در پایان گفت: «از همه ملل متمدن می‌خواهم که برای پایان دادن به کشتار و خونریزی در سوریه به آمریکا بپیوندند.»

همچنین رکس‌تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا هم با بیان اینکه روسیه به مسئولیت خود در سوریه عمل نکرده است، تأکید کرد: برای حمله موشکی به سوریه، موضع روسیه را جویا نشدیم. تیلرسون گفت: ما به اینکه عامل حمله شیمیایی گاز «سارین» به ادلب دولت سوریه بود، یقین داریم.

او افزود: حملات نشان دهنده اداره ترامپ برای اقدام در مواقع عبور از خطوط قرمز است. تیلرسون همچنین تأکید کرد برای حمله، به هیچ عنوان موضع روسیه را جویا نشدیم و روسیه در انجام مسئولیت خود در سوریه ناکام بود.
 
واکنش روسیه

 
روسیه در واکنش به این حمله، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی آمریکا به سوریه شد.
 
ویکتور اوزروف رئیس کمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) این درخواست را امروز (جمعه) اعلام و اظهار کرد: این اقدام آمریکا ممکن است به عنوان تجاوز به یک کشور عضو سازمان ملل قلمداد شود.
 
همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بیانیه رسمی این کشور در برابر تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه صادر خواهد شد.
 
شبکه تلویزیونی تسارگراد روسیه در این باره گزارش داد: بیانیه به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

پیش از این نیز یک دیپلمات ارشد در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که بولیوی خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله موشکی آمریکا به سوریه شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین نیز ضمن تأکید بر تناقض حمله آمریکا به سوریه با قوانین بین‌المللی، گفت این مسأله آسیب جدی به روابط واشنگتن و مسکو می‌زند.
 
واکنش ایران

 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملین و قربانیان آن محکوم می کند و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یکجانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین الملل می داند.

وی افزود: ما ضمن محکومیت شدید هر گونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی، معتقدیم که این گونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک در "خان شیخون" در ادلب که زمان بندی، عاملین و منتفعینِ از آن کاملا در پرده ای از ابهام قرار دارد، به تقویت تروریست های رو به زوال و پیچیدگی اوضاع در سوریه و منطقه خواهد افزود.

واکنش های مشابه اسرائیل، عربستان و ترکیه
 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حمله بامداد جمعه آمریکا به پایگاهی نظامی در سوریه، ضمن تأکید بر حمایت این رژیم از این حمله، آن را «پیامی قوی» توصیف کرد.
 
عربستان سعودی نیز ضمن حمایت کامل از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، این حمله را «تصمیم شجاعانه» دونالد ترامپ علیه سوریه توصیف کرد.

در بیانیه ای که خبرگزاری عربستان در این خصوص منتشر کرده، یک منبع در وزارت خارجه سعودی حمایت کامل عربستان از عملیات نظامی آمریکا علیه اهداف نظامی در سوریه را اعلام کرده است.

این منبع، دولت سوریه را مسئول در معرض عملیات نظامی قرار گرفتن سوریه توصیف کرده است. ترکیه نیز در اولین واکنش خود نسبت به حمله موشکی آمریکا به سوریه ابراز امیدواری کرد که این حمله باعث برقراری صلح در سوریه شود.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: امیدواریم این حمله به برقراری صلح در سوریه کمک کند. حکومت اسد باید مجازات شود.
 
-وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، هم اکنون هیچ برنامه دیگری برای حملات بیشتر علیه سوریه ندارد. وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که ارتش این کشور تا حد توان خود سعی کرده است از وقوع تلفات نظامیان روسی و سوری پرهیز کند.

-گروه ائتلاف سوریه، که از گروه های معارض این کشور به شمار می رود، ضمن استقبال از این حمله، خواستار تداوم چنین حملاتی شد. احمد رمضان، رئیس بخش اطلاع رسانی ائتلاف معارضان در این زمینه گفت: ائتلاف سوریه از این حمله استقبال می کند و از واشنگتن می خواهد توانمندی های [دولت بشار] اسد در حملات [هوایی] را از بین ببرد.
رمضان با بیان این مطلب افزود: امیدواریم این حملات ادامه یابد تا نظام [سوریه] نتواند در حملات جدید خود از جنگنده استفاده کند.
-آمریکا که پیش از این برای در امان ماندن از پدافند هوایی روسیه در سوریه، حملات هوایی خود را با روس‌ها هماهنگ می‌کرد، مدعی شد که پیش از شروع حمله موشکی امروز هم به مسکو اطلاع داده است.

یک مقام پنتاگون همچنین اعلام کرد: در حملات موشکی بامداد جمعه به پایگاه هوایی الشعیرات، به مواضع تحت کنترل و تجهیزات ارتش روسیه گزندی وارد نشده است.
 
تعداد بازدید : 2206
تعداد بازدید : 112
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۱۵۶
ترامپ چشم بشار رو در خواهد اورد اون پوتین خونخوار هم فقط نظاره گر خواهد بود
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
نمیدونستم تروریست های داعشی اینجا هم نظر میذارن وایادی پلیدشون هم مثبت میدن.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
احساس میکنم کلیه کامنت های این خبر داره توسط داعشی ها مثبت و منفی داده میشه آخه غیر منطقی منفی و مثبت دادن
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
داداش من احساس نکن
هنوز نمیدونی عده ای که اتفاقا فقط هم در فضاهای مجازی میچرخند چگونه شیفته شرق و غرب و اتفاقا امریکا هستند؟
جالب اینجاست که اکثرا حتی شغل درست حسابی ندارند.
چشم بسته استکبار رو همراهی میکنند.
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
سلام.اینجا دیگه باید وارد بشم.
این نظرات زیاد اون هم به نفع آمریکا کاملا واضحه که توسط چند نفر طی برآورد من، احتمالا کم تر از ده نفر داده شده. مطمئنم پس از انتشار این پیام، اون ده نفر یا کم تر از اون، اونقدر رای ها رو به نفع آمریکا میکنند که کسی رف من رو باور نکنه..ببینید یه سری افراد در ایران هستند نه صرفا ایرانی الاصل که دوست دارند عمدا نظر به نفع آمریکا بدهند.
تسلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
وقتی کامنتا رو میخونم به این نتیجه میرسم که مردم
یادشون رفته چرا به ایرانی بودنشون افتخار میکردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
شاید برای شما باور نکردنی باشه اما بسیاری از کاربرانی که در سایتهایی مثل تابناک نظر میگذارن یا مثبت و منفی میدهند در اسرائیل هستند و این بخشی از تلاش اونها برای جهت دهی به افکار عمومی در ایران است
ترکیه و عربستان به خویب نقشه خود را انجام دادند و ترامپ دیوانه را فریب دادند و آغازگر شعله ور کردن حنگ سدریه نمودند از این به بعد در هر تقطه ایی از سوریه کپسولی از گاز کلر منفجر می کنند و پشت بندش آمریکا به این بهانه یکی از مراکز ارتش سوریه را موشک باران می کند روسیه هم پشت پرده امتیازش را گرفته جنگ در عراق به زودی فروکش کرده و داعش و سایر گروه ها با روحیه ایی مضاعف جنگ جدیدی در سوریه آغاز خواهند کرد
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
به رای منفی ها اصلا توجه نکنید.
خیلی هاش فیکه و الکیه.
ايراني شيعه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
علت سقوط بيشتر دولتها و از بين رفتن آنها جنگ هاي طولاني و مقاومت هاي بي نتيجه بوده است.
بهتره حواسمون را جمع کنیم
اگر حمله شیمیایی واقعا کار اسد بوده باشه نابودی حقشه
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
و اگر نبوده باشه چی؟ نابودی اون وقت حق کیه؟
اگر حمله شیمیایی واقعا کار اسد بوده باشه نابودی حقشه
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
بر فرض که کار اسد بوده است.ترامپ نباید بدون تصمیم سازمان ملل حداقل نباید بدون تصمیم کنپره کشور خودش، دستور حمله صادر میکرد..و این به این معنیست که آمریکا مدتی است هوس جنگ به سرش زده.چون نمیتواند بیکار بماند.بچه بیش فعال مدتی ساکت است. ولی سرشتش شیطنت هست و آخر دوباره کار خودش را میکند.
این ترامپه را هم نمیشود بهش اعتماد کرده هان ؟؟ بعضی وقتها نگفته ! عمل میکند !! خلاصه یادمان باشد که او شخصی است تاجر و بازرگان البته نه از شبیه زیر پله هائی های ایرانی که بعضی در دولت هم هستند !! چرتکه را خوب وارد است !! ببینید چی میگفت برای چینی ها ؟؟ که متجاوزند و دارند به امریکائی ها تجاوز میکنند ؟؟ ما تصور کردیم حالا هفتاد ضربه شلاق خواهد زد به رئیس جمهور چین !!! اما او را به امریکا دعوت کرد و بردش در ملک و کاخ شخصی خودش !! پس مواظب او چهار چنگولی و چهار چشمی باشیم !! باین نجف نژاد خبرنگار سیما که جیگرش لک میزند برای پرسه زدن روی چمنهای کاخ سفید الته در اینطرف نرده ها !! بگوئید مواظب شاخکهای ترامپ باشد ! او خودش بلد است چطور موضوع را جمع و جور کند !!
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
ترامپ شخصیه که لنگه نداره.
اوباما رفته دیگه
این یعنی باید با تمام قوا همه به توسعه توان موشکی بالستیک به پردازیم
دمش گرم . جنایات اسد نباید بیجواب بمونه
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
جنایات آمریکا و عربستان و ترکیه و قطر و امارات و انگلیس و فرانسه اسرائیل و... چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
جنایات اسد!!!!
آن هم توسط آمریکا جواب داده شود!!!!
دیدت رو باز کن الان دیگه همه مردم کشورهای دنیا فهمیدن جنگ سوریه برای چیه آنوقت شما که در وسط کار هستید خبر ندارید؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
حال می فهم چرا حضرت علی .ع. تنها بود هنوز جماعت احمق فراوان وجود دارد
دم ترامپ گرم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
انشاالله با این ترامپ محشور بشید
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
آی توئی که به نفع آمریکا و حمله موشکی اش به سوریه داری رای میدی، میدونم ایرانی نیستی و این رای دادن ها سازماندهی شده است.هک کردن این رای ها هم کاری سختی نیست. میشه کاری کرد یک نفر چقدر بخواد رای بده.
تقصیر خود سوریه است اسرائیل را بزنید
این یعنی این توان موشکی ایران باید توسعه پیدا کنه و قویتر بشه
این ترامپ احمق فریب عربستان و ترکیه و تروریستها را خورد و پول شیخ در واقع این کار را کرد
چرابه تجاوز امریکابه خاک سوریه اعتراض نمی کنید نکنه می ترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
از اون روز تا حالا كه اعتراض كردند چه نتيجه اي داشته ؟؟؟؟
جنگ سوریه پس تمام شد
ببینید سوریه بعد از خارج کردن تمام تسلیحات شیمیایی خود زیر نظر سازمان ملل در موقع لزوم خیلی راحت توسط قلدرهای عالم متهم به استفاده از سلاح شیمیایی شده و بمباران میشود، اتهامی که تمام کارشناسان معتقدند وارد نیست و سوریه دست برتر را در معادلات نظامی داخلی دارد و منطقی نیست که برای خود دردسر درست کند.
این است آمریکای خونخوار
این درسی هزار باره برای برخی در ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
بله ولی بعضی ها این تفکر را دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
مگه سلاح شیمیایی بمب اتمه که اگر تحویل داده شد تا چند سال نشه ساختش؟؟!!!
موضع روسیه چی بوده
با توجه به این تحولات دو تا اتفاق متصور هست
1- ایران امروز متوجه شده که باید با ترامپ با تدبیر برخورد کنه و این جز با وجود روحانی امکان پذیر نیست . این می تونه نیروهای مخالف رو به سمت روحانی بکشوونه
2-- نظام بیاد در برابر ترامپ یک آدمی مثل احمدی نژاد رو بیاره همان کاری رو که در سال 84 در برابر بوش انجام داد تا ایران رو امنیتی و نظامی کنه
ولی به نظر میرسه کشور برای راه حل دوم آمادگی نداره شاید اگر در سال 84 بودیم با اون بنیه اقتصادی این کار انجام میشد ولی در حال حاضر آوردن یک آدم تند رو بعیده و از اینجا میشه نتیجه گرفت که این حمله به نفع روحانی خواهد بود
خوب با این کار نشان داد که تهدیدهاش کاملا هم تو خالی نیستن در واقع یه جور هشدار به ما وکره شمالی داده. قبلا هم گفتیم این یانکی شوخی با کسی نداره وباید هر حرکتی در قبال اون با دقت انجام بشه
آمریکا غلط کرد که حمله کرد
اگر دولت سوریه پشت حمله ی شیمیایی باشه باید از طرف ایران و روسیه به نحو شایسته ای تنبیه بشه... به آمریکا چه مربوطه؟
با 59 موشک پایگاه پنجم بحرین رو شخم بزنید تا کسی به خودش جرأت نده به کشوری از محور مقاومت حمله کنه!
پس اینهمه پاسدار و داوطلب رفتن سوریه که چی؟! این همه خون داده شده که چی؟!
چه کسی به آمریکا اجازه ی دخالت داده؟؟؟ هر دو ناو یانکی ها رو بفرستید ته دریا
یه حرکتی بکنید!
این حمله، حمله به سوریه نبود! حمله به اعتبار ایران بود.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
خسته نباشي برادر آستين هايت را بزن بالا براچي توخونه نشستي ، بسم الله ، حمله به خاك بحرين كه با ما جنگ نداره تجاوز نيست و عادلانه است ، منطق اينه ديگه هر كي زورش بيشتره حمله كنه ، دمت گرم خوشم آمد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
رحمت بیاد مومن ، ترامپ سکته زد از این توپ و تشرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
لایک سپهر جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
باشه میگم هر دو ناو یانکی ها رو بفرستن ته دریا و بعدش هم یه حرکتی بکنن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
ماشالا پوتین هم شد محور مقاومت! متاسفم برات برادر ساده دلم..... خدا همه رو شفای عاجل بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
الان میگم ترامپ بهت زنگ بزنه ازت معذرت بخواد
بالاخره جنگ آرماگدون شروع شد
دستش درد نکنه
حالا باید دید اسد زورش بغیر از مردمش به کسی میرسه
داعشی ها متحد دارند، ما هم متحد داریم!
چقدر فرقه بین تعهد آمریکا به متحدانش با روسیه....
خوب این روسیه ادعا میکنه که اس-400 در سوریه مستقر کرده... واقعا باید وقت خودمون و جون جوانهامون رو اونجا هدر ندیم...
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
اين تازه اس 400 است ، آن وقت ما رفتيم به هزار زورو بلا اس 300 مال 15 سال قبل رو به زور التماس اونم با چند برابر قيمت خريديم ، روسيه كشور دوست وبرادر از همه نامرد تره
خون كودكان مظلوم در زمين نميمونه
اگر روزی که اسرائیل به سوریه حمله کرد سوریه اسرائیل را بمباران می کرد امروز شاهد حمله امریکا نبودیم
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
اگه زورش مي رسيد اين كار را مي كرد نگران نباش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
بالای چهل ساله که اسراییل جولان رو اشغال و ضمیمه خاک خود کرده و در این مدت حتی یه گلوله تفنگ برنو هم از سوی سوریه شلیک نشده!!! چه میگویی برادر؟!!!
ناشناس
| United States |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
همه دنیا چیو فهمیدن؟
مردک تروریست پرور
همانطور كه آمريكا هم تأييد كرده اين حمله با هماهنگي با نيروهاي روسي انجام شده !! همان روسهايي كه به اسرائيل اجازه بمباران نيروهاي حزب الله را ميدهد !!حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را
هزار درود بر ارتش آمریکا
این نشان از استراتژی غافل کننده آمریکاست و ایران باید خود را با این رویکرد جدید وفق دهد.
روسیه بهترین کار ممکنه را انجام داد.
من نمیفهمم چرا حمله موشکی امریکا تجاوز حساب میشه اما حملات یک سال گذشته روسیه به مردم سوریه تجاوز نیست
الان دقيقا اون روسيه قدرتمند و إبر قدرت و هم پيمان أسد كجا تشريف داره ؟؟ لطفا فقط طرفداراي پوتين جواب بدن !!
آمریکا تلاش می کند قدرت ارتش سوریه را در مبارزه با تروریسم را ضعیف کند
دمه ترامپ گرم
کارایی اس400های پوتین هم مشخص شد.در برابر این موشک های پیشرفته هیچ سامانه ای جواب نمیدهد
بازی خطرناکی که نگرانش بودیم شروع شد
دمش گرم
وقتی اسد از سلاح شیمیایی استفاده میکنه باید منتظر حمله باشه
اس ٤٠٠ هاي روسيه بزرگ !! هم خواب بودن احتمالا !! همانطور كه وقتي جنگنده هاي اسرائيل حزب الله رو بمباران ميكردند در سوريه !!
مسئولين تابناك چرا خبر به رسميت شناخته شدن بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل از سوي روسيه رو پخش نميكنيد ؟؟ ! يعني چون روسيه گفته ايران هم قبول كرده ؟؟؟!!!
احسنت. يا اباالفضل!
دست سیستم اس ۴۰۰ درد نکنه.
حمله ی خوبی بوده
من موافق صددرصدم
امیدوارم بادخالت مستقیم آمریکا ثبات به منطقه برگرده
کدخدا رو ببین، دهکده رو بچاپ...
ترامپ که رابطه خوبی با پوتین داره، قبلا دم روسیه رو در این مورد دیده...
اعتراضات روسیه ظاهری هست...
مثل روز روشن هست که هدف امریکا از این حملات و حملات بعدی، فقط تضعیف بشار اسد و به دنبال اون نفوذ روسیه و ایران در خاورمیانه است....
پس باید قاتحه بشار اسد رو بخونیم
باید در سوریه از زور استفاده شود در هرجایی که دولت آمریکا خواسته صلح ایجاد شود با اراده محکم وارد شده انجامش داده است مثل بوسنی وکشورهای بالتیک و....ما امید واریم این حمله اثر مثبتی داشته باشد .
النعمتان مجهولتان الصحه والامان

سلامتي و امنيت دو نعمتي هستند كه تا داريم دركشان نميكنيم. وقتي دركشان ميكنيم كه دشمن به ناموسمان و وطنمان تجاوز كرده است.

مرزبانان غيرتمند، مدافعان امنيت كشور تشكر
خدا رحم کنه جنگ جهانی سوم نزدیک شد.
تا اسد باشد که دفعه دیگه مردم بیگناه و کودک و پیر و جوان را با سلاح شیمیایی مورد حمله قرار ندهد. کسی که زبان نمی فهمد حقش همین است. هر چند داعش هم حاصل افکار بیمار وهابی هاست.
تاریخ قضاوت خواهد کرد.
لکه ننگی برای بشریت
دعوای جنگ سالاران
این آمریکایی ها هر غلطی دلشون بخواد می‌کنن.
زورشون به ما نمیرسه دارن ضعیف کشی می‌کنن.
ضعف دولت ما، اونها رو گستاخ کرده.
خدا لعنتشون کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
شما زورت میرسه برو ادبش کن
اردوغان با شیمیایی خودزنی کرده اینها گول خورده اند.
حمله با اطلاع کامل روسیه صورت گرفته است و شاید هم مقدمات کار (حمله شیمیایی ) هم قبلا برای امروز هماهنگ شده باشد.
به نظر میرسد که آمریکا و روسیه به خواسته های هم رضایت داده اند و اگر چنین باشد کسی را بجز خودشان تحمل نخواهند کرد
فک کنم ساندیسیا در جریان قرار گرفتن که دوره اوباما تموم شد
عمو غافل گیرانه کجا بوده آمریکا به روسیه خبر داده بود.
شاید ایران نمی دونسته اونم مهم نبوده
سلام.بهترین واکنش ایران وروسیه در حال حاضر حمله گسترده هوایی روسیه به مواضع داعش وتروریست ها خواهد بود وصد البته با استفاده از پایگاه های هوایی همدان یا دیگر پایگاه های مناسب دیگر ایران.
بازهم روسيه و چراغ سبز حمله به سوريه !! احتمالا اپراتور اس ٤٠٠ خواب بوده !!
جلسه شورای امنیت به این دلیل بدون نتیجه ماند که روسیه طبق معمول مانع رسیدن به یک تصمیم جمعی شده بود
این یک دسیسه اسرائیلی عربستانی با کمک امریکاست که داعش دوباره قدرتمند بشه شک نکنید دولارهای باد آورده وهابی های عربستان وارد کار شده خدا رحم کنه
کشور ما همه جا باید بازنده باشد؟ از کسی حمایت میکنیم که به مردم خودش هم رحم نمیکند سلاح شیمیایی استفاده میکند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
همه جا بازنده!!!
الان همه جا که سر صحبت از قدرت و نفوذ ایرانه
الان شما چجوری فهمیدین که به مردم خودش رحم نمیکنه؟
کمتر رسانه های اونور آبی نگاه کن که ادرس غلط به شما ندهند که سوریه از این سلاح استفاده کرده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
بابت دیدگاه ساده لوحانه تون متاسفم.
هیچ بعید نیست کار آمریکا نباشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
رسانه های اینور آب رو نگاه کن آدرس درست بهت بدن !!!
من تو تلویزیون نتیجه فوتبال رو هم میبینم بعدش دوباره تو سایت چک میکنم .
ترامپ یه دونه ای
اگر ترامپ راست می گوید موشک هایش را به طرف داعش در رقه پرتاب کند.این مردک یک مریض روانی ات.
باشه بهش می گم.
تنها 23 موشک از این 59 نوع موشک تاماهاک به هدف اصابت کرده

واقعا یه ننگ بزرگ واسه آمریکاست با این همه ادعا
امریکا وقته دید که دعش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
!!!!!عجـــب.... پس اصل ماجرا ايــــنه
روسیه ترسیده از عدم کارایی اس400ها و برای آزمایش هم بسمت یکی از تام هوک ها شلیک نکرده مبادا نتونه بزنه اون موقع باید در عرض24ساعت سوریه را رها می کرد
خیلی عجیبه نظرات همه نشون داده میشه خدا رو شکر
تا وقتی عزت نفس داشته باشیم با این بادها نمیلرزیم
قابل توجه کسایی که میگن اس 400 کارایی نداشته. آمریکا قبل از حمله به روسیه هشدار داده بود که میخواسته حمله کنه و روسیه در جریان بوده برای همین دخالت نکرده
منبع militarynews.ir
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
معنی کارایی نداشته همینه. یعنی سیاستهای پشت پرده آن را از کار انداخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خب بنده خدا اینکه بدتر شد، پس اونوقت روسیه شریک جرم هست!!! داری اس-400 رو تبرئه میکنی یا پوتین رو؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
پس قبول داري كه آمريكا و روسيه پشت پرده با هم كنار ميان و بشار اسد و ياران با وفايش آب در هاون ميكوبن؟؟؟؟؟؟
لعنت به کسایی که بر علیه بشار اسد منفی یا مثبت میدهند . سرنگون باد امریکای جهانخوار
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
دلسوزانه بهت میگم. ما مردم عادی نه سر پیازیم نه ته پیاز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
اگر همه بخوان يه نظر داشه باشن
....!!!ديگه نيازي به نظر سنجي نيست
من موندم چرا وقتی هواپیماهای اسراییلی و موشکهای آمریکایی وارد سوریه میشن این سامانه دفاعی روسیه کار نمیکنه؟نکنه به ما هم اینجوری نارو بزنند ؟من کارشناس نظامی نیستم ولی نگران نارو زدن هستم
پوتین دوست نتانیاهو و متحداسد است!! دقیقا یاد آور ضرب المثل رفیق دزد و شریک قافله است
اینایی که استتین بالا زدن ودر باره حملات شیمیایی خودشان را جر میدهند در حملات شیمیایی که به ایران میشد چه غلطی میکردند کور بودند
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
جناب تابناک: بهتر نیود تا این کامنت زشت را سانسور می کردی؟!
قابل توجه دوستان به طاهر دگر اندیش که میگویند دولت دمشق استفاده کرده از سلاح شیمیایی،
اخر کدام عقل سلیمی میپدیرد در شرایطی که جنگ به نفع اسد پیش می رود بیاید از سلاح شیمیایی استفاده کند و بهانه دست امریکا بدهد ، این اقدام صرفا در جهت تقویت داعش جهت تصعیف اسد و تقویت اسراییل و همچنین پیعام به روسیه و ایران است. قطعا دمشق احمق نیس که اینکار را بکند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
کاملا موافقم
حمله فوق نشان دهنده ضعف سیستم های دفاع ضدهوایی روسیه و سوریه بود ! قابل توجه مقام هایی که میلیون ها دلار صرف خرید سامانه اس 300 کردند !!! از طرفی نشانه ای بر قدرت هوایی و نظامی آمریکا
باز ایران شانس اورد دوره اوباما قرارداد هسته ای رو بست وگرنه ای تراپ به بهانه هسته ایم شده سر موشکاشو یه خورده به سمت ایوریا کج میکرد پس قدر اوباما با ای عموظریف خودمون و بدونیم خخخخ
چقدر نادونیه که فک کنیم اتحاد عربستان و قطر و ترکیه میتونه به خاطر حقوق انسان باشه ، واقعا احمقانس که بگیم دم ترامپ گرم ، از این ترامپ دیوانه و دوستان عربش هیچ خیری به بشر نخواهد رسید
جریان چیه
مرگ بر آمریکا .
اینایی که منفی میدن طرفدار مملکت خودشونن یا امریکا و اسراییل!منفیاتونو بزنین واسه این پیامم.مایه تاسفه....
دهها ترکش در بدن دارم و جای گلوله در پایم از زمان جنگ عراق. توان کار کردن ندارم دولت بخاطر اینکه به زن و بچه مون خدمات نده ما را زیر ۲۵٪ نگه داشته دیگه فرقی برامون نداره آمریکا کجا را میزنه چون غم و غصه ی بچه هام هر شب موشکی بر قلب منه .
قابل توجه صدا و سیما: وقتی اعتماد عمومی« این جواهر گرانقیمت » رو از دست بدی، کامنت ها و نظرات میشود ماهواره ای،
چرا این حمله رو محکوم میکنین
اما حمله شیمیاییه اسد رو نه
کلا هر چی دوست دارینو میبینین دیگه
بشاراسد از سلاحهاى شيميايى استفاده كرده و ثابت شد
اگه آمریکا واقعا با تمام توان وارد جنگ بشه و به صورت جدی درگیر بشه ، ظرف چند ماه آینده کار اسد تمومه. جنگ داخلی هم شاید تموم بشه. ولی فعلا خودشون اعلام کردن که علاقه ای به جنگ تمام عیار ندارن.
دنیا قانون عمل وعکس العل است مطمئن باشید هر موضوعی که پیش میاد نتایج کار خودمان است. خودم کردم که لعنت بر خودم باد
کشوری که از سلاح شیمیایی استفاده کنه حقشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
مثل اینکه خبر نداری که همش را تحویل داده در ضمن الان که دست برتر دارد نمیاد که از سلاح شیمیایی استفاده کند که همه رو بر علیه خودش کند!
هر وقت مخالفین اسد چند مرحله شکست می خورن شاهد یه حمله شیمیایی هستیم که حسابی برای ارتش سوریه گرون تموم میشه!! آیا واقعا ارتش سوریه دیوانه هست که چند بار پشت سر هم این حماقت رو که فقط به نفع غربی ها تمام میشه و بهانه حمله میده رو تکرار می کنه!!؟ یا نه کار خود تروریست ها هست که غربی ها رو لجستیک خودشون کنن کاری که صدام در برابر ایران هم بارها کرد...و به کردهای شمال عراق حمله شیمیایی کرد گفت کار ایرانه...
متاسفم برای خودم که در کنار هموطنایی زندگی میکنم که قدرت تحلیلشون همش تقلیدی و طوطی واره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خوب ناراحتی میتونی زنگ بزنی برادر خاوری ببرتت کانادا
با سلام
بالاخره ترامپ کار خوبی انجام داد و این پیام رو فرستاد به روسیه جنایتکار که دوران اوباما و بی عرضگی آمریکا تموم شده که هر جنایتی بشار اسد انجام بده و روسیه هم در شورای امنیت آنرا وتو کنه گذشته
به امید سرنگونی بشار اسد خونخوارترین دیکتاتور جهان و آزادی ملت سوریه از این همه رنج و بدبختی
این یک حمله ساختگی بود باهماهنگی ترامپ وپوتین برای بازسازی چهره ترامپ درداخل وخارج آمریکا قبل ازحمله تمام جنگندهارو از پایگاه خارج کرده جز تعدادکمی جنگنده زمینگیر وبلا استفاده
نظرات بالا نشان دهنده استفاده طیف وسیعی از هم وطنان از اخبار ماهواره و ضعف شدید رسانه "میلی" در جذب مخاطب حتی برای اخبار وخبر رسانی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
به قول معروف لایک داری
یه کشور ۲۰۰ یا ۳۰۰ ساله با سابقه کشتار سرخ پوست ها- برده کردن سیاه پوست ها - انتظاری غیر از این ازش نیست.
اینا ضعف سازمان ملل هست.
اما تو این شرایط فقر در ایران به فکر خودمون باشیم نه حواسمون به دنیا پرت بشه یا پرت کنن.
مشرف بودن به دنیا خوبه ولی فقر و گشنگی خیلی خیلی بد
امریکا با همه بدیش این یکیو خوب امد دستش درد نکند
اگر صدا و سیمای ایران یک طرفه اخبار نمیگفت ماها مجبور نبودیم بریم سراغ ماهواره و بی بی سی تا خبر های بدون سانسور ببینیم
بشار اسد خاریست در چشم دشمنان عقده ای
این حملات بخاطر شکست تروریستها بوده و مطمئن باشید بشار اسد پیروز است
خیلی خوبه که کسایی که موافق این حمله بودن هم نظراتشون رو گذاشتن مرسی تابناک که یک طرفه نیستی
خیلی احمقن دوستایی که میگن درود بر ارتش آمریکا و ترامپ واقعا متاسفم براشون چون درک خیلی پایینی از اتفاقای دور و برشون دارن
واقعن بعضی از مردم عقلشون کجا رفته؟
من همه نظرات را خوندم ....ونمی دونم فقط نگران ایران تنهای خودمان شدم
نیروی دریایی ایالات متحده قوی ترین نیروی نظامی ان کشور هست و بی دلیل به جایی حمله نمیکنه
تابناک دمت گرم نظرات هر دو طرفو میزاری مثل سایت های بغلی سانسور نمیکنی
این آقای اسد باید 5 سال پیش به طور مسالمت آمیز قدرت رو رها می کرد، حفظ قدرت ارزش کشته شدن هزاران انسان بی گناه رو نداشت...
حتی فکرشم نمی کردم وضعمون این قدر بد باشه.
دولت اسد همین چند وقت پیش نزدیک بود دمشق رو از دست بده و برای حفظ اون مجبور به بمباران پایتخت خودش شد خخخ حالا یه عده میان میگن اسد دست بالا داره
مطمئنم
این نظرات توسط دشمنان رای داده شده.
بي نظرم برادر
.اوباما با ترس و بی عرضگی که در طول هشت سال ریاست جمهوریش نشون داد
ترامپ اوباما نیست.
بی بی سی هم از همه دروغ گو تره کسی از درستی اینجور اخبار خبر نداره ولی مساله مهمتر اینه که باید جواب هر تهدیدی رو داد حالا به هر قیمتی مخصوصا امریکا
دم رهبر گرم که گفته امریکا از هر جهتی دست دراز کنه اسراییل رو با خاک یکسان می کنیم
اعلام این خبر تو برنامه کودک کار اشتباهی بود.
جانم فدای رهبر و هزار آفرین بر دلیرمردان سپاه ؛ که سیلی محکمی که رهبر ما فرمودند از مردم غیور ایران داعشی ها وحمایتگرانشان .امیریکا واسرائیل چه خوب خوردند
جانم فدای سیدعلی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار