بازدید 152317

«زلزله شدید» خراسان رضوی و مشهد را لرزاند/ درخواست هلال احمر از مردم: به مناطق زلزله زده نروید!/ ۴ مصدوم و 2 فوتی تا این لحظه/ تخریب ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی چند روستا +ویدیو

قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش مشهد و برخی از شهرهای استان خراسان رضوی را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است. مرکز این زمین‌لرزه، سفید سنگ خراسان رضوی بوده است. وقوع این زمین لرزه ساعت 10:39:10 بوده و تا این لحظه منجر به جان باختن 2 تن از هموطنانمان شده است.
کد خبر: ۶۸۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 05 April 2017
بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، قدرت زمین‌لرزه‌ای که دقایقی پیش( ۱۶ فروردین ۹۶) مشهد و برخی از شهرهای استان خراسان رضوی را لرزاند، 6 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.
 
به گزارش «تابناک»، مرکز این زمین‌لرزه، سفید سنگ خراسان رضوی (در طول جغرافیایی: 60.26 و عرض جغرافیایی: 35.83) بوده و در ساعت 10:39:10 بوده است، اما به دلیل شدت زیاد، در شهرهای دیگر این استان از جمله مشد مقدس نیز احساس شده است.
 
 
 
نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زلزله، 24 کیلومتری سفید سنگ (خراسان رضوی)، 38 کیلومتری قلندرآباد (خراسان رضوی) و 40 کیلومتری فریمان (خراسان رضوی) و همچنین نزدیکترین مراکز استان، 81 کیلومتری مشهد و 319 کیلومتری بجنورد است. 
 
 
لرزش در شهر مشهد و خصوصا ساختمانهای بلند به شدت احساس شده و وقوع پس لرزه‌های پیاپی موجب شده برخی از مردم احساس نگرانی کرده و به خیابان ها بروند؛ جمعیتی که در بسیاری از نقاط شهر مقدس مشهد، حتی پیرامون حرم رضوی دیده می‌شود. گفته می‌شود همزمان با وقوع این زلزله، برخی از اهالی مشهد صدای مهیبی شنیده‌اند.
 
«زلزله شدید» خراسان رضوی و مشهد را لرزاند 
 
 
علاوه بر اینها، از این شهر خبر می‌رسد که برخی خانه‌ها در حواشی شهر مشهد که از مقاومت خوبی برخوردار نبوده‌اند، خساراتی دیده اند و علاوه بر آن، ترک خوردن دیوار و آسفالت نیز در نقاطی از این شهر و دیگر شهرهای مجاور کانون زلزله از جمله فریمان گزارش شده است. از آخرین باری که شهر مشهد زلزله‌ای بزرگ را تجربه کرده، بیش از 6 قرن می‌گذرد.
 
این در حالی است که هنوز خبری در خصوص میزان خسارات جانی و مالی وارد آمده از زلزله در روستاهای مجاور کانون لرزه مخابره نشده است. روستاهایی که برخی گزارش های رسیده شمارشان را هشت روستا ذکر کرده‌اند و جمعیت آنها را کمتر از 300 نفر خوانده‌اند.
 
«زلزله شدید» خراسان رضوی و مشهد را لرزاند 
اقامه نماز آیات در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
 
تا حدود نیم ساعت پس از زلزله، پس‌لرزه‌هایی با بزرگی 4.7، 4، 3.6، 4.4، 3.7 و 4.6 ریشتر در حوالی سفیدسنگ به ثبت رسید که به ترتیب در 96، 86، 91، 98، 93 و 93 کیلومتری مشهد مقدس بوده است.
 
 
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه
 
 
در پی وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به‌منظور بررسی خسارات احتمالی زمین‌لرزه به منطقه اعزام شدند و علاوه بر آن، هماهنگی‌های لازم با فرودگاه برای اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی صورت گرفت.
 
 
شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر گقت: آبادی های دارای سکونت تا شعاع ٥ کیلومتر از مرکز زمین لرزه  ٨ روستا با ٢٥٣ نفر سکنه است. تمام نیروهای امداد و نجات در خراسان رضوی و استان های معین در آماده باش کامل هستند.
 
اعزام دو بالگرد امدادی به محل زلزله/ لطفا به مناطق زلزله زده نروید!
 
به دنبال این زلزله، نخستین جلسه اضطراری رسیدگی به وضعیت منطقه زلزله‌زده در ساعت 11:30 با حضور دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در محل ستاد مرکزی بحران جمعیت برگزار شد و در انتهای آن، دبیرکل جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات به مشهد اعزام شدند. 
 
همچنین، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام بالگرد امدادی هلال احمر استان کرمان به خراسان رضوی و آماده باش بالگرد هلال احمر مازندران در صورت نیاز خبر داد و گفت: 8 تیم ارزیاب و 3 تیم واکنش سریع به این استان اعزام شده است.
 
وحید رحمتی، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از مردم خواست از حضور در مناطق آسیب‌دیده و تحت تاثیر زلزله در خراسان رضوی خودداری کنند و افزود: لازم است مردم از حضور در منطقه آسیب دیده و تحت تاثیر زلزله در این استان جدا خودداری کنند و رسانه ها و مردم خبرها را تنها از منابع رسمی دریافت کرده و از تماس با افراد غیر مسئول خودداری کنند.
 
نخستین آمارها از خسارات زلزله
 
بر اساس گزارش هلال احمر، زلزله صبح امروز مشهد تا کنون4 مصدوم داشته و بر اثر آن یک تن فوت نموده است. این در حالی است که از زمان بروز زلزله تا کنون، 15 پس لرزه (که بزرگترینشان 4.7 ریشتر قدرت داشته است) این مناطق را لرزانده است.
 
بر اساس این گزارش، چهار روستای «چلاته منار»، «چلاته حاجی کار»، «خارزار» و «چارمزار» در شهرتان سرخس دچار خساراتی شده و منازل مسکونی در آنها از 40 تا 100 درصد تخریب شده‌اند.
 
از تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس مناطق زلزله‌زده تا اعلام وضعیت امور جاری

دانشگاه‌ها و مدارس کلیه مقاطع در شهرستان‌های فریمان ،مشهد، سرخس، تربت جام و کلات تعطیل شد. 
 
 
 
مدیر کل روابط عمومی راه آهن گفت: اختلالی در حرکت قطار های به سمت مشهد ایجاد نشده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: هیچ مشکل فنی از نظر ارتباطی در این استان وجود ندارد و تنها به دلیل ایجاد ترافیک ارتباطی و تماس های مکرر هموطنان در شهرهای زلزله زده، احتمال اختلال وجود دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اختلالی در پروازهای مشهد ایجاد نشده است.

پلیس راهور خراسان رضوی با عادی خواندن ترافیک در شهر مشهد، از آماده‌باش کامل نیروهای پلیس خبر داد.

آستان قدس رضوی اعلام کرد: در پی وقوع زلزله در مشهد مقدس، به‌حمدالله با اقدامات ایمنی انجام شده هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر وارد نشده و خادمان بارگاه منور رضوی اقدامات و پیش بینی های لازم را در این زمینه تدوین نموده‌اند. 
 
شمار جان باختگان به دو تن رسید
 
12:36 بر اساس آخرین گزارش هلال احمر، شمار جان باختگان زلزله امروز سنگ سفید به 2 تن افزایش یافت.
 
این در حالی است که اورژانس کشور شمار مصومان این حادثه را 8 تن ذکر می‌کند و بر اساس گزارش های لرزه نگاری، تا کنون 31 پس لرزه به ثبت رسیده که بزرگترینشان 4.9 ریشتر قدرت داشته است.
 
تعداد بازدید : 6445
تعداد بازدید : 3939
 
 
بیشتر بخوانید
وقوع لزله خفیف در مشهد

13:50 سرپریت اورژانس کشور اخرین جزییات اسامی مصدومان زلزله مشهد را اعلام کرد:
سعید عزیزی/ بیمارستان سجادیه تربت جام
فاطمه دیباک/ سجادیه
لیلا میهن پناه/سجادیه
محمد سیاوش/ سجادیه
نازنین منصوری/سجادیه
آمنه فکری /سجادیه
خانم براتی/فریمان
ملیحه ناظم تقوی/در حال انتقال فریمان
علی سلمانی/در حال انتقال فریمان
محمد سلمانی/ فریمان
شفا سلمانی/فریمان
وحید پورمحمد یار/فریمان
نرگس سلمانی/فریمان
خانم گلسالاری/فریمان
علی شفا سلمانی/فریمان
نسا محمد پور /فوتی
 
فعالیت این گسل مسبب زلزله امروز بود

14:10 مدیرگروه زلزله‌شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله‌شناسی گفت: گسل مسبب راستایی شمال‌غربی- جنوب‌شرقی با تمایل شرقی - غربی داشته و سازوکار آن نیز فشاری بوده است. این گسل در راستای گسلی است که از فریمان به موسی‌آباد می‌رسد و از شمال سنگ سفید عبور می‌کند.
 
وی افزود: بررسی تاریخی گسل مسبب زلزله استان خراسان رضوی نشان می‌دهد که زلزله‌های مهمی نداشته، ولی تاکنون چندین زلزله با بزرگای 6 ریشتر را ایجاد کرده است.

14:30 جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی: مجموعه بررسی‌ها حاکی از ورود خسارات به 20 روستا در شهرستان‌های فریمان، سرخس و مشهد دارد.

میزان خسارات متفاوت بوده و گزارش بروز خسارت تا 80 درصد نیز داشته‌ایم. براساس گزارشات واصله در چهار روستا در بخش رضویه مشهد قطع برق رخ داده که تا امروز وصل خواهد شد. در شهرستان‌های مشهد، فریمان، تربت حیدریه، تربت‌جام و سرخس پیش‌بینی اسکان اضطراری برای امشب شده است.

16:00 فرماندار سرخس: شایعه‌ای که از تخریب 40 تا 100 درصدی شهرستان سرخس منتشر می‌شود را تکذیب می‌کنیم؛ زلزله هیچ گونه خسارت جانی و مالی را تا این لحظه برای شهرستان سرخس به همراه نداشته است. موضوع دیگر اینکه روستاهای خوانسار، بوته‌زار، کلاته علی که در بخش رضویه واقع و در پی زلزله امروز دچار تخریب شده اند را مربوط به شهرستان سرخس دانسته‌اند. فقط 2 خانه در روستاهای پسکمر و اطراف صالح آباد ترک برداشته‌اند و خسارت دیگری در سطح شهرستان سرخس تا این لحظه به ما اعلام نشده است.

16:30 در پی وقوع زلزله 6 ریشتری امروز در شهر مشهد، سینماهای هویزه، آفریقا و قدس این شهر امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه تعطیل شد.
 
استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: تا کنون 65 پس لرزه پس از زلزله 6 ریشتری رخ داده است. خانه های آسیب دیده روستاییان با طرح های هادی مسکن بازسازی خواهد شد.

17:15 دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به همراه رئیس سازمان امداد و نجات و به منظور بررسی و ارزیابی خسارات احتمالی مناطق زلزله زده خراسان رضوی حضور یافتند.

18:00 مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجروحان زمین لرزه شش ریشتری در خراسان رضوی به ۳۲ نفر افزایش یافت.

19:26 مدیرکل بحران استان خراسان رضوی: تنها یک خانم ۶۰ ساله در یکی از روستاهای فریمان فوت کرده است/ آخرین تعداد مصدومین هفده نفر است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۶۳
خدا به داد روستاهای بوته مرده - صالح خانی - النگ پشه - چهارتا گاو - کلاته انار و تعدادی روستای دیگر که در فاصله شش تا هشت کیلومتری کانون زلزله بودن برسه . متاسفانه منطقه کوهستانی و صعب العبوره سریعا باید امداد رسانی با هیلکوپتر شروع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
چشم همين الان
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
نمکدون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
انشالله که آسیب ندیده باشن من فقط فعلا میتونم دعا کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
کلاته رحمان - کلاته عباس - روستائی جبار ، خرزار فریمان ، درخت بید ، صومعه کوچک وبزرگ وچنار
خدا به خیر بگذرونه.
الان این زلزله مربوط به حجاب هست یا اختلاس؟
پاسخ ها
یک ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
الان دیگه موقع این حرفا نیست دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
ما هممون خوب بلدیم رای به نفع خودمون کنیم!!!!!!!!!
ولی زمانی که اون چیزی را که دوست داریم و نمیخواهیم عوضش کنیم موضع گیری میکنیم !!!!
خطاب به شما مخاطب همشهری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بابا خوشمزه!!

بانمک!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
و ادامه دارد ... همچنان می لرزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
چقدر وقیح
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
همه موارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
شعور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
چرا نیست اتفاقا الان وقتشه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مشهد که کنسرت برگزار نمیشه عجیب زلزله اومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
نمیدانم چرا انتقادات به نظرات کاربر همشهری با تعداد لایک ها جور نیست. یه چیزی اشکال داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
نفرین های کسانی که کنسرتشون توی مشهد لغو شده گریبان مشهدی ها رو گرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
هر دو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
وقتی که گردوغبار تو خوزستان رخ میده هزار ان حرف بی منطق زده میشه ...این هم مثل اون
اينم از اثرات برگزاري كنسرته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
با توجه به اینکه تمام کنسرتها های خراسان رو لغو کردن باید گفت که اثرات برگزار نکردن کنسرت هست !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مصرف خیار شورتو کم کن! زیادی بانمک شدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مسخره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دلقک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
آدم لوس و وقت نشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
از مرگ مردم هم واسه زدن حرفهای مفتت استفاده میکنی؟
خدا رحم کنه به همه خراسانی های عزیز
زلزله عذاب الهی است مردم از گناهان خود استغفار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
سلام دوست گرامی، شما با این تحلیل دقیق خود تمام علم زمین شناسی را به یک باره یر سوال بردید.
خطیبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
جناب هموطن گرامی بجای امر بمعروف ونهی از منکر یه کم سوادتون رو بالا ببرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
کل علوم رو نبود کرد نه فقط زمین شناسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
هموطن عزیز متاسفم که با جنابعالی هموطنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
ایاشمایی که میگوییدکه تمام علم ها زیر سئوال رفته ایا شما مسلمان هستی اصلا خدا رو قبول داری
عذاب نه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
این زلزله عذاب الهی نبود بلکه به نظر من گوش زد بود چون توی روز اتفاق افتاد فکر کن اگه شب بود و مردم خواب بودن چی میشد پس خدا رو شکر که مردم سالمن
یک مطلبی من به خدمت شما عرض کنم تا کوچکترین اتفاقی می افته تلفن همراه قطع میشه ،! مگر تلفن همراه برای مورد ضروری نیست ، از قدیم گفتن تا پول داری رفیقتم تا پول نداری در دسترس هم نیستم
حدود 10 ثانیه آپارتمان به شدت می لرزید. اولین زلزله ای بود که حقیقتا ترسیدم ساختمون ممکنه فرو بریزه. این بار خدا رحم کرد. لا اله الا الله.
خدا کنه از این زلزله ها تا قبل از ایمن شدن ساختمانها هیچ شهر بزرگی اتفاق نیفته. این زلزله تهران اتفاق میفتاد حداقل ۱۰۰۰ کشته میدادو اگر ۷ ریشتری میشد که میلیونی میشد. (هر یک ریشتر که اضافه بشه قدرت زلزله دو برابر میشه)
پاسخ ها
alireza
| - |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
با بالارفتن یک ریشتری زلزله ،قدرت زلزله ده برابر میشود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
عزیزم هر یک ریشتر که اضافه بشه قدرت زلزله 10 برابر میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
عزیز دل مقیاس ریشتر به صورت لگاریتمی هست. یعنی زلزله ۵ ریشتری از ۴ ریشتری ۱۰ برابر و ۶ ریشتری از ۴ ریشتری ۱۰۰ برابر قوی تره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
عزیزان دل! خواهش میکنم اگر در زمینه های علمی تخصصی ندارید، خویشتن داری کنید و از اظهار فضل پرهیز نمایید. با یک جستجوی ساده (حتی در ویکیپدیا یا گوگل) میتوانستید ببینید که انرژی آزاد شده در یک زلزله به نسبت افزایش هر واحد بزرگای زلزله، 32 برابر میشود. یعنی برای مثال انرژی آزاد شده از زلزله با بزرگی 6 ریشتر، 32 برابر بیشتر از زلزله‌ای با بزرگی 5 ریشتر است
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بله شما درست میفرمائید، ده برابر میشه، لگاریتم هم تو ذهنم بود ولی اشتباه کردم. ممنون که تصحیح فرمودید.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
با افزایش یک ریشتر انرژی قدرت زلزله تقریبا 32 برابر می شه. البته قدرت تخریبی زلزله به عوامل دیگه ای هم بستگی داره مثل دوری و نزدیکی به کانون زلزه و شکل امواج
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
31.6 برابر
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یه چیز گفتم بابا :)).
اعتضادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
کاش یه هشت ریشتری تو تهران بیاد و طولانی که حداقل 8 میلیون نفر تلفات داشته باشه فکر نکنم بحران بیکاری رو بشه جور دیگه ای تو کشور حل کرد
خیلی وحشتناک بود ... هنوزم دارم میلرزم
بیشتر از ده تا پس لرزه داشته
گفتن تا یک ماه پس لرزه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خیلی احساس بدیه وقتی زلزله میاد خودش یک طرف نگرانی های بعدش یک طرف
به شایعات گوش نکنید و به درگاه خداوند دعا کنید
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بیجا کرده اونی که گفته.اینا اگه میتونستن پیش بینی کنن اصلیش رو میکردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خدا بهتون صبر بده. شجاع باشید و به خدا توکل کنید. همه مدم ایران هم آماده اند تا اگر به کمک نیاز داشتید بیان. فقط نترسید. مواظب بچه ها و زن ها باشید. خدا همراهتونه.
سلام
در مشهد ساختمانها به شدت و طولانی لرزیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بیا بالای برج آلتون ببین چه خبره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
اثرات اختلاس جدیده
والا زلزله که شدید بود ولی خوشبختانه حداقل تو مشهد که خساراتی گزارش نشده تا الان ولی جالب اینجاست که همه تلفنها قطع شد و هنوز هم برخی مناطق قطع هست! وای به حال روزی که شرایط بدتری خدای ناکرده روی بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بالاخره همه چیزمون باید به هم بیاد دیگه
نیشابور هم لرزید
ما در نیشابور هم احساس کردیم. تمام دانش آموزان مدرسه را به مدت یک ساعت در خارج از کلاس ها نگه داشتیم. همکاران محترم فرهنگی پرتلاش آموزه های زلزله را فقط منحصر به مانور زلزله نکنند. در طول سال هم به دانش آموزان یادآوری کنند. انشاالله امانتدارهای خوبی باشیم.
چرا در دنیا شر وجود دارد؟
تمامی تلفن ها قطع شده بود.هنوز داره پس لرزه میاد.مدت زلزله زیاد بود .قدرتش نسبتا زیاد بود.فکر بکنید زلزه 7 یا 8 ریشتر چی هست.10 برابر قدرت بیشتر.
6 ریشتر خیلی شدید است. خدا این بلا را از سر ملت ایران دور گرداند.
6 ریشتر خیلی شدید است. خدا این بلا را از سر ملت ایران دور گرداند.
همینجور پسلرزه پشت پسلرزه! ظاهرا تا الان 10 تا پسلرزه داشتیم
سال 95 کم بود حالا 96 اضافه شد ای خدا دیگه بسه...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
سالی که نکوست از بهارش پیداست
الان واسم سواله که اقامه نماز آیات به این سرعت از نظر خدا واجب تره یا کمک رسوندن به کسانی که احتمالا در جاهای دور دست نیاز به رسیدگی دارن. کدوم خاصیتش بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
عزیزم نماز ایات واجب هست و در هر صورت باید خوانده بشه البته کمک رسانی هم در الویت هست ولی هیچ وقت نباید این دو مسئله را باهم عنوان کرد و یکی از اون ها باعث تخریب دیگری بشه مطمئن باشید این نماز یک تاثیری داره که خداوند اونو واجب کرده پس مسائل را با هم قاطی نکنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
اولا که معلوم نیست نیاز به کمک باشه تا زمانی که هلال احمر اعلام کنه. دوما خدا رو شکر تا الان خسارت اینقدری زیاد نبوده که نیاز به کمک مردم بشه. خود کارکنان زحمت کش هلال احمر تا به این جا از پس کار بر اومدن. شما هم دلت نمیخواد نماز نخون. به بقیه چیکار داری. چرا اعتقاداتشن رو میبری زیر سوال. نماز آیات وظیفه ای بود که باید انجام میدادن. اتفاقا باید سریعتر خونده بشه تا از خدا تشکر کنن که اتفاق بدتری نیفتاد. زلزله بم و رودبار و طبس و ... رو که یادتون نرفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
از دستشون همین برمی اومده خدا قبول کنه دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
هنوز که داره میاد ، وضوها رو نگه دارید واسه نمازای بعدی
مگر خداوند به داد مردم ایران برسد
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
واقعا درست گفتی از این مدیران مدیریتی نمیبینیم
فرموده بودند آتنش گرفتن پلاسکو در تهران بخاطر کنسرتهاست احتمالا کسی یواشکی کنسرتی در مشهد برگزار کرده باید بگردن پیدا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
برادران انتظامی شروع کنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دیشب کی پارتی گرفته تو مشهد.اگه دستم بهت برسه
وضعیت تلفن ها خیلی افتضاح بود نیم ساعت طول کشید به مادر مسن وتنهام تو خونه زنگ بزنم حالا خوب شرایط بد نیست !!!!
چند سال پیش منطقه سراوان و خاش هم وقتی زمین لرزه رخ داد برای بیش از سه ساعت تلفن ها قطع بود و امکان برقراری تماس وجود نداشت هیچ کس نمیتونست با شهر یا روستای بغلی تماس بگیره و حال شون را جویا بشه و اون موقع بود که فهمیدیم این سر و صداهایی که در مورد پیشرفت ما گوش فلک را کر کرده و دولت وقت هم به فکر مدیریت جهانی بود هیچ ارزشی نداره و از بیخ دروغه.
با سلام
ایران روی کمربند زلزله خیزی قرار گرفته که از ژاپن شروع شده و تا اروپا هم پیش میرود . این موضوع به تکمیل پدیده اشتقاق وگنری و جابجائی قاره ها مربوط میشود . ادامه فشار صفحه هندوستان و ادامه فشار صفحه عربستان از عاملهای اصلی این زلزله ها میباشند ، با اینحال تغییرات مخازن سفره های آبهای زیر زمینی و خالی شدن حفره های درون پوسته زمین و حتی زیر پوسته ای نزدیک جبه و بعدآ خروج گازهای داخل زمین در مناطق خاص و حتی برداشت منابع گازی و نفتی و در ادامه برداشتهای عمیق از معادن عمقی و سطحی میتواند باعث بهم خوردن تعادل پوسته زمین و ایجاد گسلها و زلزله شود .
در مبحث زمین شناسی ما یک قانون داریم بنام قانون ایزوستازی یا قانون تعادل کوهها بر روی زمین ، بطوریکه اگر کوهی فرسایش یابد و به داخل منابع آبی وارد شود در درازمدت این تخریب منجر به بروز جنبشهای کوهزائی در در دریاهای مربوطه میشوند چنان که در خلیج بنگال رسوباتی به عمق 150 کیلومتر ایجاد شده و دانشمندان هر لحظه امکان ایجاد یک زلزله شدید را در آن مناطق متصور نموده اند . آیا میدانید شبه جزایر ژاپن و بسیاری از جزیره های دیگر در ابتدا نبوده اند و بعدآ ایجاد شده اند و اینها همان قانون ایزوستازی و تخلیه گازها و ماگما را از داخل زمین تأیید مینمایند . در طبس هم ما همپوشانی زمین را داریم و باید این کاهش سطح همانند سواحل کالیفرنیا در اقیانوس اطلس در آینده اثراتی داشته باشد .
در قرآن کریم هم در آیاتی زیادی این قوانین بیان شده اند .
اما از بابت اثر اعمال انسانها بر تغییرات زمین شناسی همانطور که خوبیها اثرات خوبی در دنیا داشته بدیها و اعمال خلاف عرف الهی هم در دیر یا زود شدن بلایا موثرند . همه ستاره ها و سیاره ها روزی نابود میشوند اما روز آن را دانشندان نمیتوانند دقیقا تعیین نمایند و این تخمین در حیطه قدرت الهی است . عمر انسانها در هنگام تولدشان مشخص است اما اعمال انسان در افزایش یا کاهش آن موثر میباشد .چطور صدقه دادن باعث افزایش عمر میشود اما بدیها باعث تسریع در روز قیامت نشود . اگر میخواهیم زمینی خوب و دراز مدت داشته باشیم باید خوبی کنیم . خودمان را بسازیم و خوب زندگی کنیم و حتی خوب رانندگی کنیم . منابع و معادن را خوب و مدیریت شده استفاده کنیم تا امکان تجدید آنها از بین نرود .
زمین در حال تکامل و فیدبک مثبت و منفی است و فضا هم همینطور پیش میروند . در قرآن در سوره واقعه و رعد و... به این موارد اشاره شده است . زمین با این سیر جمعیت و برداشتهای بی رویه از منابع باید یک فیدبک تکاملی داشته باشد تا نواقصها را جبران نموده و به یک تعادل مجدد برسد و یا اینکه در نهایت مسیر تکامل تخریبی و روز قیامت را رقم بزند .
پس بهتر است قبل از هر اظهار نظری اول علم خود را تکمیل کنیم و بعد اظهار نظر نماییم .
و من الله التوفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خسته نشدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
من از خوندنش خسته شدم شما از نوشتن خسته نشدی
انقدر حال ميده رو شكم بخوابين موقع پس لرزه ها قلقلكت.ن مياد
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
وقتی دمر میخوابی حتما قلقلکت میاد .نیاز به زلزله نیست گل من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
باحال بود
بهلول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
جناب مشهدی، هموطن گرامی خدا کنه هیچوقت نفهمی که زلزله یعنی چی. من خواهرم و تعداد زیادی از فامیلم در زلزله سالهای قبل جان دادند.
حاجی مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
ایول دمت گرم برار، خوب چیزی یادم دادی هنوز پس لرزده ها ادامه داره آزمایش میکنم
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
جناب بهلول عزیز
من در زلزله بم از همون روز اول به عنوان امدادگر بودم و 4 روز کامل بدون خواب و خوراک دلخراش ترین و بدترین صحنه ها را دیدم و خدمت کردم. محض مزاح و تلطیف روحیه بود. انشالله خداوند رحمتشون کند و به شما صبر بدهد
اینها نتیجه پایمال کردن حق الناسه
کسی میدونه شهرستان کاشمر هم زلزله احساس شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
میگن اومده ... ولی بچه ها نزاشتن بلرزونه!!!
الان دولت بیانیه میده کمک های مردمی لازم داریم .. پول رو برای کارهای دیگه مثلا .... لازم داریم
جهت اطلاع هر يك ريشتر اضافه 32 برابر لرزش اضافه ميشود
پاسخ ها
مجید.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خیر. سیستم اندازه گیری زلزله براساس لگاریتم مبنای 10 هست.بنابراین 10 برابر اضافه میشه. ظاهرا شما با سیستم باینری کامپیوتر اشتیاه کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
مجید جان همین 32 برابر صحیحه . البته دقیقترش 31.6 هست
انشالا حرم سالم بمونه مردم از وجودش بی بهره نمونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خدا رو شکر که همه شهر سالمه
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دوست عزیز. خدای نکرده اتفاقی هم بیفته امام مهربانی تو دلهای مردم جا داره. فدای عشقش و اسم نازنینش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
! سکوت فقط
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
اسلامیه؟ HAARP منظورت همون
من که خیلی ترسیدم خیلی هم طولانی بود حدود 30 ثانیه میشد دیدم ممکنه تمام خانه و زندگی به لحظه ای نابود بشه خدا رحم کرد تهرانیهای عزیز لطفا زلزله رو جدی بگیرید در ضمن باید تبریک بگم به مسولین همون اول تلفن ها و تلفن همراه قطع شد واقعا کجای کاریم!
خدابه داد مردم برسد
خدابه داد مردم برسد چاره بلاها صدقه دادن دوری و استغفار ازگناهان روزمره توبه ورجوع خالصانه بوسیله عبادات خصوصا نماز الی الله است وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دوست عزیز مساله عبادت بین خدا و بنده اش خداوند فرمونده که به همدیگه رحم کنید تا به شما رحم کنم زمانی که به هم دیگه رحم نمیکنیم پس توقع نداشته باشیم خدا به ما رحم کنه
زلزله در قوچان هم اومد،ان شا الله اتفاق بدي نيفتاده باشه و نيفته.
الان همراه اول بدون عذرخواهی پیامک زده کمتر استفاده کنید سطح خدمات ما همین قدر است
در فريمان پس لرزله ها هم شديدند. همين چند دقيقه قبل يك پس زلزله قوي داشتيم. خوشبختانه اينرنت با سرعت كند وصله و ازين طريق ارتباط برقرار ميكنيم.
در تهران هم احساس شد، دلم لرزید!!!
بی حجابی
از فاصله با وادی عشقت گله ای نیست
در جان منی پس گله و فاصله ای نیست
بگذار بلرزد همه ی خاک خراسان
جز دوری تو در دل ما زلزله ای نیست
حلاج شدن قیمت حراجی عشق است
هر کس به تو دل داد از اوسلسله ای نیست
با من فقط از چشم لبش حرف بزن شیخ
والله که به جز فکر رخش حوصله ای نیست
فرمود که عاشق شده ای؟ پس بده جان را
جان و غزل از تو، بستان مسئله ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یه توپ دارم قلقلیه
امیدوارم که به خیر بگذره و پس لرزه ها قطع بشه....ولی به اقای علم الهدی باید گفت که از این به بعد سنجیده تر حرف بزنه... و بگن الان زلزله خراسان به چه علتیه
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بدون وضو وارد شدن کار مندان به اداره
بازم این زلزله ها ادامه داره ؟
اگر بزرگی زلزله‌ای M در مقیاس ریشتر باشد. انرژی آزاد شده آن زلزله E در واحد ارگ (Erg) خواهد بود:

logE = 11.8 + 1.5M

رابطه فوق نشان می‌دهد اضافه شدن هر یک درجه به بزرگی زلزله، انرژی آزاد شده آن را تقریباً ۳۱٫۶ برابر بیشتر می‌نماید. انرژی یک زلزله ۸ ریشتری برابر با انرژی انفجار یک میلیارد تن تی‌ان‌تی براورد شده‌است
پاسخ ها
مجید.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
حق با شماست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
راحت باش
وسط کانون زلزله باشی شمردن هم یادت میره
ناشناس
| - |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
عجب علمی باریکلا افرین
با سلام لطفا پیگیری کنید چرا این پیش بینی در دوازدهم آبان سال گذشته تکذیب شد
http://irsc.ut.ac.ir/latest_news.php
با عنوان زیر
"كذيب شايعه در فضاي مجازي در خصوص پيش بيني وقوع زلزله در مشهد

پيرو انتشار شايعات و درج اخباري كذب در فضاي مجازي در خصوص رخداد زمين‌لرزه اي با بزرگاي ۶ در شهر مشهد كه به مركز لرزه‌نگاري كشوري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران نسبت داده شده است، مركز لرزه‌نگاري كشوري ، ضمن تكذيب اين خبر به آگاهي مي‌رساند، بر اساس داده‌هاي ثبت شده محلي شبكه لرزه‌نگاري مشهد وابسته به اين مؤسسه هيچ گونه تغييرات خاصي در وضعيت لرزه‌خيزي مشهد طي روزهاي اخير مشاهده نشده است. لذا مجدداً اين شايعه قوياً تكذيب مي‌گردد(12 آبان 1395). "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
واقعا پیش بینی شده بود ؟چگونه و با چه شیوه ای ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یا خدا ... یعنی پیش بینی کرده بودن ؟؟؟ ریشترش هم که دقیقه !!!
وقتی حلال خدا (کنسرت) در مشهد را ممنوع میکنند همین میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
حلال خدا!!!!!!!!!!
همه ی امامان و پیغمبر و بزرگان نهی کردن از آواز خوانی و ...انوقت شما میگی...
دنیا عوض شده ظاهرا!!!!!!!!!
ناشناس
| China |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
شما ها هم چسبیدید به کنسرت! (حلال؟؟؟!) خوشم میاد خسارت مشهد کمتر بوده از دیگر مناطق زلزله!
بالاخره زلزله بلای آسمانی است یا خیر؟ اگر بله بابت کدامین گناه بوده؟ مگر حریم امام رضا از وجود گناهان کبیره ای همچون کنسرت پاک نشده بود؟
زلزله بد موقع اومد منو از خواب بیدار کرد.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
قضاوت نمیکنم ولی ساعت 11 زلزله اومده ها نزدیک ظهر بوده
!!!!
ان شا الله که اگر شیفت شب کار میکنید ، خدا حفظتون کنه
خیلی‌ترسناک‌بود
بریم مشهد نقی
افرین راستی چرا با وجود زلزله کلاسها زنگ اخر درشیفت صبح در مشهد تعطیل نشد و با خطر سر کلاس رفتیم؟
اين زلزله ها مربوط به كنسرتهاست كه چند سال پيش در مشهد برگذار شد!
این پیام را می دهم فقط برای همدردی. همیشه مواقعی وجود دارند که انسان کاری نمی تواند بکنید هر چند هم دارای مدرنترین تکنولوژی باشد یا غرق در محرمات باشند یا برعکس غرق در معنویات. بحث تحلیل یک واقعه است که آنهم یک واقعه طبیعی مانند زلزله. برخی سازوکار بروز آنرا شناخته و بر آن اساس اظهار نظر می کنند و برخی در راستای ماوراء طبیعه یا حتی عرفان.
عذاب بر بت پرستی و جهالت نازل می شود.
اون هایی که میگن زلزله عذاب الهی است کمی فکر کنن ! پس در خورشید که هرلحظه هزاران زلزله دهشتناک رخ میدهد عذاب الهی بیشمار هست نه !؟! واقعا اینطور فکر میکنید ؟
من میترسم کاش الان یه جا غیر مشهد بودم خدایا خانوادم و عزیزامو حفظ کن
اقایون داداشا گفته باشم مونترسیدم هر کی ترسید نماز بخوانه
اقایون داداشا گفته باشم مونترسیدم هر کی ترسید نماز بخوانه
38 دقیقه بامداد پنجشنبه زلزله شدید دیگری احتمالا حدود 5.7 به مدت حدود 3 ثانیه. خدا رحم کنه.
همین الان ساعت 12:40شب دوباره مشهد لرزید
اینجا مشهد ....ساعت 00:38بامداد

همچنان شاهد لرزه های شدید هستیم...............
امیدوار هیچکسی براش اتفاقی ناخوشایندی نیوفته.مخصوصا شوهرمو خانواده شوهرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
خانواده شوهرو از ته دل گفتی؟
واقعااااا؟
Vaaaay che vahshat nak
Vaaaay che vahshat nak
برای بقیه خنده دار اما این پس لرزه ها کشت ما رو
خیلی بد بود خدا بدادنون برس
ولمون کنید بابا
برای اولین بار واقعا وحشت شدیدی احساس کردم واقعا ترسناک زلزله و آروم و قرار ندارم هم صبح حدود یازده آمد زلزله ام ساعت سه شب الانم جرات خوابیدن ندارم امیدوارم اتفاقی برای هیچ عزیزی نیافته
یعنی اینقدر عقد کنسرت دارید که یک حادثه رو بهش ربط میدین
یعنی اینقدر عقد کنسرت دارید که یک حادثه رو بهش ربط میدین
به دلیل حجم بالای مکالمات بعد زلزله در شبکه مخابرات اختلال ایجاد شد
نزدیک بیست دقیقه بعد زلزله حدود ۲۰ و ۳۰ تا تلفن فقط منزل ما شد
حالا مشهدی که حدود ۴ میلیون نفر جمعیت داره به هر نفر متوسط ۲ زنگ هم در بازه زمانی چنددقیقه ای بشه برای خودش یک حجم بالا میشه
شکر آفریننده بی همتا که هیچ چیز در عالم بدون خواست او با علت اتفاق نمی افتد. این پس لرزها که امشب مشهد را مدام لرزاند و بسیاری از ترس بیرون از خانه هایشان خوابیدن می توان اینطور درس گفت که کمتر از چند ثانیه از این دنیا باید سفر کرد پس باید همیشه آماده رفتن باشیم.
یا علی
سلام. زلزله مشهد به دليل وجود انواع فساد در اين شهر زيارتي هست...مردم و مسولين مشهد توبه كنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
توبه .
الان تو دیگه تضمین میدی اتفاقی نیفته؟
میشه خدا رامدنظرداشته باشید در هر کار برادرم خواهرم
متشکرم لطفا برا مون دعا کنید
سلام و عرض ادب به دوستان محترم به نظر من چون بیشترین آسیب در منطقه سفید سنگ بوده برای این که اردوگاه افغانی ها است و ظلم در حق اون مظلوما میشه
به ما که خوش گذشت هرکسی تو یک گوشه امن خونه مثل کم در یا مثلث حیات نشسته بود با یک مقداری اب و بیسکوییت گوشی هامون هم پر شارش با همدیگه تو گوشی کانتر بازی میکردیم ولی خوب هممون رو سر کار گذاشته بود نه ساختمون خراب شد که بخندیم نه خیلی شدید بود تا یکم زمین میلرزید همه دست میزدیم میخندیدیم
دیشب که اکثر مردم تو خیابان خوابیدن منم که تا صبح تو ماشین بودم اما خدا امشب بخیر کنه و این جو سنگین از بین بره
مگه در خورشید بهترین مخلوق خداوند یعنی انسان وجود داره
از این موارد زلزله باید بفهمیم که عمرمون به ی تار موی وصله پس بجای این همه مادی گرای و خودپرستی در این دنیا باید بیشتر یاد خدا و اعمالمون باشیم
سلام همیشه دعا کنیم در درگاه پرودگار از جهل نادانی مارا نجات بده خطاب ب این دوست مان که دم از کنسرت میزنه میگه مشهدیا نفرین شدن خدایا شفا بده . هرچی جاهل نادانه چون اینم یجور بلاس دیگه .بلا که فقط زلزله سیل وغیره نیس نادانی و جهل هم خودش یجور بلاس که بعضیا دچار ان شدن خدایا همه رو عاقبت بخیرکن
همش تقصیر آمریکاست مرگ بر آمریکا
خبرتلگرامی که به نقل از زمین شناسان ایتالیایی دست بدست می شود:
روز یکشنبه سوم اردیبهشت حوالی ساعت 12 ظهر الی 3 بعداز ظهر زلزله ای با قدرت 3 الی 4 ریشتر مناطق شمالشرق وشرق تهران را به لرزه در می آورد....
واقعا متاسفم برای کسانی که اینجور چیزایی رو مسخره میکنن این مردم بیچاره با مرگ و خطر و اکثر روستاها با اوارگی دستو پنجه نرم میکنن اما۱عده ای فقط به فکر خنده مجازی هستن برید حوادث روستای سفید سنگ رو سرچ کنید ببینید تو چه وضعی هستند و۱لحظه خودمونو بزاریم جای اونا..تشکر فراوان هم داریم از حلال احمر و بقیه دوستانی که از خانواده خود دور شدن تت بقیه خانواده هارو نجات بدن.همه واسشون دعا کنن واقعا سخته..وقتتون بخیر انشاالله به خیر بگذره
متاسفانه مردم خیلی قصاوت قلب گرفتن ویادی از زلزله ای که در قرآن یاد شده نکردن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل