بازدید 23810
نتایج تکان دهنده و غیرمنتظره یک نظرسنجی؛

44 درصد مخاطبان در نوروز تلویزیون تماشا نکردند و 47 درصد ناراضی، ممکن است تماشا نکنند!

در گذشته، این تصور و دورنما وجود داشت که تلویزیون کشورمان، نه تنها مخاطب داخلی را اقناع کند، بلکه در گستره ایران بزرگ و حتی در منطقه و فرامنطقه نیز حضور مؤثری داشته باشد و در واقع، حداقل مردم کشورهای خاورمیانه و به ویژه اهالی کشورهای فارسی زبان تماشاگر ایران باشند اما با این آمارها، آن تصورات فروریخته است.
کد خبر: ۶۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 04 April 2017
44 درصد مردم در نوروز تلویزیون تماشا نکردند و 47 درصد ممکن است تماشا نکنند!
نتایج تازه ترین نظرسنجی «تابناک» در فضای مجازی، حکایت از آن دارد که بیش از 44 درصد مردم اساساً برنامه های تلویزیون کشورمان را در نوروز تماشا نکرده‌اند؛ اما آنچه از این آمار خطرناک تر است، نارضایتی 47 درصد از مجموع حدود 56 درصدی از مردم است که تلویزیون را در این روزها دیده اند و با این نارضایتی، ممکن است به همان 44 درصدی بپیوندند که اساسا مشتری تلویزیون ایران نبوده‌اند و سراغ سایر گزینه ها بروند.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از پخش ویژه برنامه‌های نوروزی، «تابناک» با انتشار نقدی نسبت به نبود برنامه‌های با کیفیت ایده آل و توزیع اعتبارات محدود سازمان صداوسیما در تمامی شبکه ها برای تولید موازی ویژه برنامه‌های نوروزی انتقاد و پیشنهاد کرد که ویژه برنامه‌های تحویل سال در دو شبکه متمرکز و اعتبارات تمامی ویژه برنامه های تلویزیون در این دو برنامه ادغام شود، تا شبکه های صداوسیما با خودشان رقابت نکنند.
 
تحلیل اولیه این بود که کمبود اعتبارات صداوسیما، توزیع این اعتبارات محدود در گستره وسیع شبکه های تلویزیونی و عدم ارائه تولیدات باکیفیتِ بسیار بالا که با توجه به محدودیت و خطوط قرمز مرسوم توان رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را داشته باشد، باعث شده تا صداوسیما نتواند به قدر کفایت در نگه داشتن مخاطبان فارسی زبان در پای شبکه‌های داخلی موفق باشد. این تحلیل در ادامه از ویژه برنامه های تحویل سال 1396، به کل ویژه برنامه های نوروزی تسری یافت و برنامه های باکیفیت بسیار بالا، به شکل محدودی از تلویزیون پخش شد.

 
بدین ترتیب به نظر نمی رسید، سال 1396 برای تلویزیون با موفقیت شروع شده باشد؛ اما در نهایت انتظار نمی‌رفت که شاهد ریزش شدید مخاطبان تلویزیون در این ایام صید تماشاگر باشیم. در همین راستا، پس از پایان تعطیلات نوروزی، «تابناک» نظرسنجی منتشر که در آن از مخاطبانش پرسیده بود: «آیا از برنامه های نوروزی تلویزیون راضی بودید؟» و سه گزینه را برای این نظرسنجی مطرح بود: «بله، خیر، ندیدم».44 درصد مردم در نوروز تلویزیون تماشا نکردند و 47 درصد ممکن است تماشا نکنند!
 
بر اساس نتایج این نظرسنجی که در آن شرکت کردند، 9 درصد از کیفیت برنامه‌های تلویزیون رضایت داشتند و 47.29 درصد از کیفیت برنامه های تلویزیون ناراضی بودند. بدین ترتیب مجموع مخاطبان تلویزیون از میان رأی دهندگان این جامعه آماری به حدود 56.29 درصد می‌رسید. گزینه سوم یعنی «ندیدم» نیز انتخاب 43.71 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بود و در واقع کمتر از نیمی از حاضران در این جامعه آماری اساساً تلویزیون کشورمان را در نوروز تماشا نکرده‌اند!
 
همچنین آمار 47.29 درصد ناراضیان از کیفیت برنامه های نوروزی، این نگرانی را تقویت می‌سازد که این قشر ناراضی از کیفیت برنامه های تلویزیون نیز طی یک دوره زمانی چند سال به مرور به 43.71 درصدی بپیوندند که گزینه‌های دیگری را به جای تماشای مستمر برنامه های تلویزیون ملی کشورمان انتخاب می کنند و صرفاً در موارد خاص و برنامه‌های حساس نظیر مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری برای چند ساعت به تلویزیون نگاه می‌کنند.
 
اگر بپذیریم با توجه به فراگیری اینترنت در سطح کشور و گستره و تنوع وسیع مخاطبان «تابناک»، این جامعه آماری تا حدود زیادی، می‌تواند وضعیت جامعه را نمایندگی کند، باید از نتایج این نظرسنجی نگران بود و این نگرانی زمانی افزون می‌شود که درمی‌یابیم در این زمینه اقدامات موثری انجام نمی‌شود؛ برای نمونه همه شبکه‌های تلویزیونی دنیا به هر قیمت ممکن، زمینه استمرار تولید برنامه‌های موفق‌شان را فراهم می‌سازند، ولی در تلویزیون حتی امکان تولید مستمر برنامه‌ای چون کلاه قرمزی نیز فراهم نشد.
 
در گذشته، این تصور و دورنما وجود داشت که تلویزیون کشورمان، نه تنها مخاطب داخلی را اقناع کند، بلکه در گستره ایران بزرگ و حتی در منطقه و فرامنطقه نیز حضور مؤثری داشته باشد و در واقع، حداقل مردم کشورهای خاورمیانه و به ویژه اهالی کشورهای فارسی زبان تماشاگر ایران باشند اما با این آمارها، آن تصورات فروریخته است؛ حا آنکه علاوه بر شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان، برخی کشورهای منطقه نیز تا حدودی توانسته اند در قلمرو ایران نفوذ رسانه‌ای بیابند و در واقع وضعیت در سال های اخیر به مرور معکوس شده است.
 
انتظار می‌رود با افزایش بسیار چشمگیر اعتبارات و تحول جدی در مدیریت منابع و محتوا و به کارگیری نسل تازه برنامه سازان، کیفیت برنامه‌های تلویزیون را لااقل به سطح رقبای ماهواره‌ای فارسی زبان رساند، در غیر این صورت، میزان نفوذ رسانه ملی به عنوان رسانه مادر در سال‌های پیش روی در قشرهای مختلف و به خصوص در میان شهرنشینان به شدت کاهش خواهد یافت.
 
این کاهش ضریب نفوذ یک شکست تلقی می‌شود که در بزنگاه‌های خاص نتایجش مشخص می‌شود و می‌توان به خوبی تبعاتش را در لحظات حساس درک کرد. اکنون وقت آن است که به جای انکار وضع موجود، تدبیر کرد و به داد رسانه ملی رسید. بدون تردید، مدیران رسانه ملی در راستای بهبود وضعیت تلویزیون تلاش می‌کنند، ولی نمی‌توان انکار کرد که اوضاع تلویزیون به شهادت نظرسنجی‌ ها، هیچ نسبتی با انتظارات مخاطبان ندارد.
 
 
تعداد بازدید : 137

تعداد بازدید : 26
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۳۷
اگر 100 درصد مردم هم برنامه صدا وسیما را نبینند یا رضایت نداشته باشند اوضاع به همین منوال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما از اعضای پایداری نیستید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
دوست عزیز هیچ وقت امید خودتو از دست نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
این هم نوعی قهر کردن هستش و صد البته نوعی نارضایتی از نحوه عملکرد در سطح مدیریتی کشور
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
تلویزیون رو روشن میکنی، دو نفر دارن با نفر سوم حرف میزنن. یعنی اگر ندیدی، چیزی رو از دست ندادی.
تلویزیون شده پر از مجری های حراف کم سواد و بی سواد و تن لش. هیچکس به خودش زحمت نمیده یه کار نو و جدید بکنه.نمونه اش همین ویتامین خ که کلیپ و عکسای تلگرامی رو پخش میکنه، مجریش میگه توی این برنامه صد نفر دست اندرکار داره!!
برنامه های تکراری و بی مزه و بی هدف خب بیننده رو چجوری جذب کنه یکم از بی بی سی و منو تو یاد بگیرید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
البته نظر شما و بقیه طرفداران سایت تابناک که نشد نظر کل مردم ایران...تقریبا اکثر اونهایی که میان سایت تابناک و نظر میدن و یا مثبت و منفی برای نظرات دیگران میدن از جماعت دگر اندیش و به نوعی اصلاح طلبی هستن.شاهد این موضوع نظرسنجی های سایتهای اصولگرایی هست که در خیلی از موارد برعکس نظرسنجی سایت تابناک است.
بگذریم که خیلی از مردم ایران که اهل صدا سیما هستن زیاد در اینترنت و نظرسنجی های اون شرکت نمیکنن .پس الکی تجزیه و تحلیل نکنید.
صدا سیما دو سه ساله که روند خوبی رو داره پیش میگره و خیلی بهتر از قبلها شده....اما طرفداران شما عموما چون این چند ساله کلا تلویزیون نمیدیدن این تغییرات رو هم درک نمیکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
آقا رضا
محض اطلاع جنابعالی و همفکرانت که همش دنبال این هستین که مثل کبک سرتون رو زیر برف کنید، بیشتر افراد ما را فشر جوان و تحصیل کرده تشکیل میده که همگی دسترسی به اینترنت دارند ، و از طرفی بر اساس تصاویری که حتی همون سایت های پایداری و اصولگرا هم نشر دادند اوضاع تا حدی خرابه که الان حتی عزیزان عشایر هم دیش ماهواره دارند. آخه تا کی انکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
به ای میگن صورت مسله رو پاک کردن از نوع اصولگرایانی که همیشه کارشون همینه
امار درسته. تلویزیون شده رسانه میلی مطابق فهم و میل همون اندک 9 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اگر میشد بهت صدتا مثبت می دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
9 درصد پایداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
دقیقا
تابناک اوضاع صدا و سیما خراب قبول داریم ولی شما که همش مثل پدربزرگا همرو قشنگ نقد میکنی و همیشه طوری صحبت میکنی که گویی خیلی میفهمی آیا به علم آمار اعتقاد داری یا نه؟!! منم معتقدم اگه در کل کشور همه پرسی برقرار بشه صدا و سیما نمره قبولی نمیگیره (لا اقل تو جامعه آماری که من میشناسم!) اما این روش آمارگیری و نتیجه گیری شما به هیچ وجه صحیح نیست و هیچ گونه ارزش علمی نداره. موفق باشید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
البته ممکن است به آمار ایراد وارد باشد و منبع آمار و چگونگی آن را نمی دانیم. اما کسانی که در پشت پرده برنامه های رسانه ملی هستند انگار از هیچ چیز دنیا و جامعه خبر ندارند و نمی دانند که نتیجه کارشان نا امیدی بیشتر مردم از رسانه ملی را در پی دارد. نه فقط برنامه های سرگرمی درست و درمونی ندارند بلکه تکرار مسائل سیاسی و جناحی یکطرفه و تخریب و بی انصافی های کم سابقه نسبت به عملکرد دولت بخصوص در این روزهای نزدیک به انتخابات که هیچ نشانی از تصویر ملی ندارد بلکه منافع یک قبیله سیاسی را دنبال می کند واقعاً جای تأسف دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
دوست گرامی من خودم متخصص آمار هستم. هرچند جامعه آماری که این نظر سنجمی انجام شده نسبت کوچکی از جامعه کل بوده و از طرفی دیگر نمیتواند نماینده کل جامعه باشد چرا که تنها از طریق مدیوم اینترنت داده ها جمع آوری شده است، اما به هر حال به نسبت میتواند گویایی نظرات مخاطبان باشد. از این روی به هر حال آماری قابل استناد است
ایران بزرگ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
خخخخخخخخخ
من توی کار فروش آنتن و گیرنده دیجیتال هستم تقریبا تمام مشتریانی که ازم آنتن و گیرنده میخرند میگن ماهواره داریم اینم میخواهیم برای تماشای فوتبال که از ماهواره پخش نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
تو ایام عید خصوصا زمان سال تحویل پارازیت بیداد میکرد البته هنوز هم پارازیت هست در حد لالیگا
سلام کی تا حالا 24000 نفر شدند مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
عجب،
چطور یک مصاحبه با پنج نفر برای زمانیکه می خواهید به دولت حمله کنید میشه نارضایتی مردم در مورد عملکرد ضعیف دولت.
داور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
می دونی نظرسنجی چیه یا توام مسه صدا و سیما خودتو زدی به اون راه دوست عزیز ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شما برو از دو میلیون و چهارصد تا بپرس اگر نتیجه فرق کرد مارو خبر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
مشت نمونه خروار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
من احیاء نفسا کانما احیاء الناس جمیعا
بنظر بنده ربطی به اعتبارات ومنابع ندارد عملکرد صدا وسیما در دورانی که مردم از کوچکترین اتفاقات اگاه هستند نسبت به مردم وبیگانه فرض کردن انها به بهانه خطوط قرمز، باعث شده یک شبکه کوچک با چند ده مجری وچند صد نفر پرسنل وبودجه بسیار کمتر؛دستگاهی عریض وطویل وبا هزاران پرسنل را به حاشیه براندوهر سال این امار بدتر هم خواهد شد یک لحظه تصور کنید دررقابت عادلانه ای که استفاده از ماهواره مجاز باشد انوقت دیگر نتایج واقعا شرم اور خواهد شد .البته صدا وسیمایی های ماهم بخشی از خود ما هستند همچنان که خودروسازان ما وورزشکاران ما وبقیه قسمتهای ما؛اگر تحیقات اساسی علمی انجام شود که چرا ما جهان سومی هستیم ودلیل ان چیست؟(غیر از سنگ اندازیهای دشمنان)انوقت معلوم میشود که چرا ما در هر حوزه ای که خواستیم وارد شویم وبقول خودمان روی پای خود بایستیم نتیجه اش اینطور شده
بذارین مثل کبک سر در برف داشته باسند چی کار دارین اذیتشون می کننین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
موافقم ! بی خیال سیما احازه بدین در دنیای توهم زده اش زندگی کند .
این نظر سنجی به نظر من 100% واقعی هستش، حتی ممکنه بعضی ها هم اشتباها روی بله کلیک کرده باشن چون صدا و سیمای میلی بعده فوتبال با گزارشگرای توی مخش به هیچ دردی نمی خوره، فقط ناله است.
البته من هم تلویزون نیگا نمیکنم . ولی شما تعداد شرکت کنندگان ( جامعه آماری ) رو بگین معلوم بشه چند نفر در این نظر سنجی شرکت کردن .
به نظر شما از جامعه ی ۸۰ ملیون نفری جامعه اماری ۲۴ هزار نفری قابل استناد هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
نه مصاحبه های مردمی! خود صداوسیما که 20 نفر همه به به و چه چه می کنند قابل استناده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اگر انتخاب نمونه بر اساس اصول علمن آمار (مثلاً بصورت خوشه ای و تصادفی) انجام شده باشد با کمی درصد خطا قابل استناد است. چون لزومی ندارد که بخش عظیمی از جمعیت در نظرسنجی شرکت داشته باشند. البته اگر نظر سنجی مثل نظر سنجی صدا و سیما نباشد که تنها نظرات را گزینشی و مصلحتی پخش می کند و به آنها استناد می کند.
صدا و سیمای میلی، نه کیفیت داره، نه اثار جدید خلق می کنه، نه اخبار درست میگه نه به درد سرگرمی میخوره، نه چیزی یاد میگیره آدم ازش، به غیر از فوتبال، مسابقات ورزشی دیگه هم انقدر کیفیتش پایینه که حد نداره، خاموش باشه عصابتون والله راحت تره تا سریالا و برنامه ها و مسابقات "بد کپی" شده ببینیم.
بسمه تعالی
بی محتوی یا کم محتوی و عموما سرکاری، و اصلا به درد نخور گویا آب بسته بودند توش.
سلام
در مجموع مورد مهمی است ولی به عنوان نکته در نظر داشته باشید ندیدن برنامه تلویزیون لزوما به معنای استفاده از شبکه های دیگر نیست و شاید مثل امثال من فرصت یا امکان تماشای برنامه های تلویزیون در عید را پیدا نکرده اند
نديدم يعني تماشا نكردند؟.............يا كلا در گذر زمان از تماشاي اين برنامه ها منصرف شده اند!
می خواهید بگویید که مخاطبان تلویزیون در حد همان هواداران پایداری ها بیش تر نیس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اخسنت !
نمیدونم اینو میزنین یا نه....
اما مردم دلشون خوش نیست مردم شاد نیستن لطفا بس کنین گریه و زاری و ارشیو قدیمی را
تازه کنین تفکراتتونو
من بیست ساله تلویزیون ایران رو ندیدم . خیلی اعصابم راحته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
من از روزی که دولت نهم اومد سر کار تلویزیون ندیدم .
این وسط تلویزیون یه گزارش پخش میکنه توش همه راضین...
والا من اصلا وقت نکردم تلویزیون ببینم چون همش مهمونی بودیم یا مهمون اومده بود یا بیرون داشتیم میگشتیم
ولی اگه خونه بودم اصلا حاضر نمیشدم وقتم رو با برنامه‌های صدا سیما هدر بدم
تنها فقط فقط فوتبال ایران رو تماشا کردم...
این شبکه فقط اسم دارد برنامه ندارد
اکثر برنامه های تلویزیون متاسفانه فاقد زیبایی های بصری هستند، ته رنگ همه برنامه ها سیاه، سفید یا طوسی است،
تلویزیون دیگه جذابیتی نداره. نه کار جدید و با کیفیتی ارائه میکنه، نه ایده خلاقانه ای. منتظر ببینه من و تو روی چی زوم کرده، بره ورژن صداسیماییش رو بسازه. جهت گیری های خاص و نادیده گفتن سلیقه همه مردم از طرف دیگه باعث شده، آدم های زیادی اصلا از شنیدن صدای تلویریون هم متنفر بشن. وقتی حس میکنی کسی برات ارزش قائل نیست، بهش اهمیتی نمی دی. به همین سادگی. الحمدلله بعضی ها سنگر به سنگر رو دارن از دست می دن. چی فکر می کردن؟ اینکه دنیا همش رو یه پاشنه میچرخه؟ سلاح قوی رسانه شون هم تیغ کندی شده که به درد میوه پوست کندن هم نمیخوره. این روند تا از دست دادن تمام سنگرها ادامه داره. بی شک. منتظر اون روزیم.
همینه که هست دیگه
شما یه نظر سنجی بزاربید ببینید زمان تحویل سال چند درصد مردم تلویزیونشون رو کانال داخلی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Belarus |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
باور کن زیر 5 درصد :DDDD
برنامه تلویزیون مثل اب گوشتی هست که اگه مهمون اومد ابشو زیاد کن تعداد زیاد شبکه با همون بضاعت کم
امسال عید شبکه های منوتو و GEM غوغا کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
واقعاً که درست گفتی. من که موقع سال تحویل منوتو را دیدم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
صدا و سیما در مقابل منوتو و جم کاملاً شکست خورده است.
جالبه میگوییم مرگ بر امریکا بعد پول میدهیم فیلم امریکاای میخریم که در مرحله دوبله و سانسور محتوای فیلم هم عوض میشه دقیقا بر عکس اقتصاد مقاومتی

سریال های دخلی که اب بستن یا به شعور مردم توهین کردن است

صدا سیما دنبال چه سیاستی خدا میداند

برنامه ماهواره جذاب تر و بروز تر است
ایا برای یک بار واقعیت رو گفته.اخباری که از صدا وسیما می بینم باانچه از ماهواره می بینیم زمین تا اسمانست.
نکن تابناک! از فردا میریزند دوباره ماهواره های مردم رو پایین میارند! کار دیگه ای که بلد نیستند بکنند!
واقعا چه کسی باید فکری به حال صدا و سیما بکنه ؟ یادش بخیر قبل از انقلاب وعاظ و روحانیون روی منبر میگفتند اگر یک روز اختیار رادیو و تلویزیون را به ما بدهند کاری میکنیم که تمام مردم دنیا گرایش به اسلام پیدا کنند و . . . . . خدا وکیلی این بود آنچه میخواستند انجام دهند؟
تنها شبکه ای که قابلیت تماشا کردن داره شبکه مستند است. بقیه روی هم یک پاپاسی هم نمی ارزند
به نظر من آمار از این هم بد تر است و صدا وسیما مخاطبی ندارد و من به وضوح در دورترین نقاط این کشور پهناور می بینم که مردم برنامه های صدا وسیما را نگاه نمی کنند و این یعنی فاجعه.
البته به نظر من کارکنان صدا وسیما مقصر نیستند و سیاست گذاران صدا وسیما و
انهایی که خطوط را مشخص می کنند مقصر هستند ومردم ما چرا ؟
چون یک تهیه کننده نمی تواند فیلمی تولید کند که مبادا به قصاب توهین کند ، مبادا به دکتر ف مهندس ، معلم و ...توهین کند و هزاارن داستان دیگر و مسئله اساسی و مهم این که در صدا وسیما موسیقی و عشقی وجود ندارد و مردم به خاطر آن به شبکه های خارجی روی اورده اند وشبکه های خارجی هم الان شروع کرده اند به پخش موسیقی های مجاز!!
وقتی همسو با جامعه نشی حذف می شید این واقعیته
انصافا تبلیغ قابلمه های 20 پارچه که خیلی دلچسب بود . خیلی دوست داشتم وسط اخبار هم این تبلیغ را نشان دهند . یعنی کلا تلویزیون برنامه آشپزی تولید می کرد که قابلمه ها را تبلیغ کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
این نظر رو باید با طلا بنویسن.
توی عید شاهکار تلویزیون همین تبلیغ قابلمه بود! تولید میلی.
تابناک شما ممکنه از نتایج تکان بخوری !!! سیمای میلی نه تنها تکان نمی خورد بلکه به روش خودش ادامه خواهد داد .
جل الخالق 24000 نفر شدند نماینده 80000000 ایرانی. تابناک جان بهتره کمی راجع به نحوه آمار گیری نمونه ای تحقیق کنی. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
مخالفانت شصت برابر بیشتر هستن از موافقانت!
کلاه قرمزی رو نخریدند ، جناب خان رو نخریدند اصلا با شادی مشکل دارند تنها چیزی که براشون مهم نیست مردمه
واي واي هيچي نداشت خيلي تلاش كردم تلويزيون خودمون رو ببينم نشد
سال تحويل تمام شبكه ها كپي هم مهمون بازي و دعوت از ادم ها مثلا معروف
خدا رحمت كنه صدا و سيما را
صداوسيما همش اندوه پخش ميكنه اصلا شادي بلد نيست، البته نه شادي ساختگي مثل خندوانه
مدیران صدا و سیما، خداییش با خودتون روراست باشید.این چاه صدا و سیما واسه مردم آب نداشته باشه واسه دست اندرکارانش و کارمنداش نون داشته که!!!
دهها هزار کارمند و حدود هفتاد شبکه که برنامه هاشون را به هم قرض میدن تا پخش بشه و مردم بینوا که یک فیلم را امشب شبکه پنج و فرداش تو نمایش و پس فرداش تو افق و روز های بعد و بعد و بعد.... این شد برنامه سازی؟
نکنه انبوه کارمندها و هزینه ها و ... داستان خودرو سازها شده که چون کارمندها بیکار میشن ملت باید تحمل کنند؟!!!
بازهم توهم خود مردم پنداری
آخه چی نگاه کنند . چی واقعا ؟
شبکه های خارح از کشور هم همینه فقط برای فک و فامیل نوندونی شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
شبکه های خارج از کشور سیما
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
البته منظور شما شبکه های فارسی زبانه
تو تلوزیون ما نمیدونم معنی جشن چیه؟! نشون دادن عکس گل و دعوت کردن یک سری خواننده و بازیگر و صحبت از زندگیشون و چند تا فیلم که شبکه های دنیا 24 ساعت پخش میکنن؟؟ این شد عید؟ این شد جشن؟؟؟
تو تعطیلات عید هرچی کانالها را چرخوندم حس عید بهم دست نداد... صبح به صبح که میرم سر کار مسیرم سمت پارک وی هست، دهها اتوبوس سرویس، پر از پرسنل صدا و سیما هستند و در تردد و بی آرتی ها هم اختلال ایجاد میکنن.. از صدا و سیما همینش به ما رسیده.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
من هم موندم چرا اینها فکر می کنند غیر از خواننده و بازیگر و فوتبالیست هیچ آدم دیگری در کشور وجود ندارد که مردم دوست داشته باشند حرفهاشون و زندگیشون و تجربیاتشون را بشنوند!
تلویزیون ما مشکلات زیادی دارد و متاسفانه برنامه های خیلی بدی هم در این تلویزیون تولید می شوند اما چند برنامه بودند که در این عید به نطرم خوب بودند و کیفیت مناسب داشتند1-خندوانه 2-دورهمی 3-شوخی کردم 4-بوی عیدی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
خندوانه گند زد ولی دورهمی خوب بود
من فقط یه سوال دارم
صداوسیما دقیقا چیکار میکنه که نیاز به 50 هزار کارمند و حقوق بگیر داره؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
اشتغال زایی ایجاد میکنه. در سال اشتغال! البته برای نورچشمی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
یک خبر سی ثانیه ای را باید شصت نفر برادر کنترل کنند که تشویش اذهان عمومی نباشه و در اون خبر هرطور شده آمریکا بد باشه و ما (خودشان ) خوب خوب خوب
برای همین کارمند زیاد داره
تا زمانی که پست های مدیریتی را به برادران خودی می دهند از کوزه همان برون تراود که در آن است اتفاقا" این طوری بهتر است . شاید هر چه زودتر فرجی بشود . !!
اصلا هم بحث ماهواره و رقابت با ماهواره نیست، ما که تو خونمون ماهواره هم نداریم برنامه عید تلویزیون رو نگاه نکردیم. (البته به جز خندوانه، دورهمی و فوتبال)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
یعنی اگر ماهواره نباشه باز هم تلویزیون مشتری نداره و دستگاه خاموشه
ناشناس
| Saudi Arabia |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
ما ماهواره نداریم این سه تا رو هم نگاه نکردیم.
نقش همون محدودیات ها و خطوط قرمز مرسوم مورد اشاره خودتان رو دست کم نگیرید. این محدودیت ها فقط به رسانه ملی ما آسیب نزده، به صنعت توریسم ما هم آسیب جدی زده و منجر به این شده که سالانه صد ها هزار ایرانی ملیون ها دلار رو رو از کشور خارج کنند بروند به همسایگانی چون ترکیه و امارات متحده تا برای چند روز هم که شده از قید و بند همین محدودیت ها رها شوند. فقط یک لحظه فکر کنید چرا نباید کیش و شمال خودمان قطب گردشگری باشند و دبی و آنتالیا هستند؟؟؟!!! سالانه چند میلیارد دلار ضرر میکنیم سر این خطوط قرمز مرسوم؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
به نظر من خطوط قرمز زیاد مطرح نیست هرجای دنیا خطوط قرمز خودشون دارن.مشکل اینه که هیچکس سرجای خودش نیست البته به جز مهران مدیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
در آمد از توریسم مانند ترکیه و امارات از آتش جهنم بدتر است همان بهتر که ایران از این درآمدها نداشته باشد
اوشین نشون نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
ولی شبکه نتماشا فیلم از سرزمین شمالی رو بجاش نشون داد.
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که عامل اصلی تغییر فرهنگ و ذائقه بینندگان است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
من نمیدونم شما چند سال دارید ولی خوب یادم میاد که اوایل انقلاب به هر کسی که میخواست حرفی بزنه میگفتن خرابکار بعد گفتن منافق بعد گفتن آمریکائی بعد گفتن انحرافی بعد گفتن ... بگذریم . برداشت شما از این قضیه مانند برداشت صدا و سیما و برخی مسئولان از آزادی هستش . تا میگن آزادی سریع میگین دنبال ولنگاری و بی حجابی هستند. نه عزیزم بهتره شما یک مقدار بیشتر فکر کنی.
فقط باید یه جمله گفت: صدا سیمای عزیز برو کشکتو بساب.
وقتی دولت مال ملت نباشه و ملت گرفتاری در دست دولت ، چیز غیر این نیست
متاسفانه تلویزیون ایران مدت هاست که بازی را باخته است! با این تولیدات سخیف و تقلیدی چطور می خواهند جلوی تهاجم فرهنگی را بگیرند خدا می داند! فقط حرف و شعار
چند وقت پیش همسرم تو بیمارستان فوت کرد بعداز چند هفته خواستم بادیدن تلویزیون سرگرم بشم شبکه 1و2و3سریال هایی که پخش میکردن فضای بیمارستان ومرگ رانشان میداد کلا منصرف شدم ماهواره هم نداریم
افرین تابناک واقعا حرفه ای عمل می کنی وافکارعمومی رو محک می زنی . خدا رو شکر واقیعت رو فدای چیزایی مثه من خوشم بیاد اون بدش بیاد نمی کنی . جهت خواسته های افکار عمومی را با هزینه کم یاد اوری می کنی. . .از این دقیق تر نمی شد واقعا نمی شد .اگر هم کسی قبول نداره .اون اصن به تو حسادت می کنه.!!!!!!!
اگه کاری کنند هیچکس نتونه ماهواره نگاه کنه ببینم برای دیدن شبکه یک سیما هجوم میبرید یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
خوش خیالی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
نه جانم ماهواره هم نباشه کسی بیمار نیست که از صبح تا شب عزاداری تماشا کنه .
به جاي ٢٨ تا كانال، ٥ تا دونه كالا حسابي درست كنن. مثل قديم ترا.
از این آمار می توان نتیجه گرفت آنهایی که به فضای دیجیتال آشنایی دارند و طعم برنامه های ماهواره و اطلاعات اینترنت را چشیده اند ناراضی هستند و احتمالاً آنهایی که به این وسایل و ارتباطات دسترسی ندارند راضی هستند ! چون هیچ انتخاب دیگر و هیچ تجربه ایی در این زمینه ندارند ! پس بهتر است صورت مساله را پاک کنیم یعنی ماهواره و اینترنت را از خانه ها حذف کنیم تا پایداری اتفاق بیافتد و مردم از رادیو تلویزیون راضی باشند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
می توانیم نیمی از مغز مردم را هم بیرون بیاوریم. اینجوری اگر در تلویزیون به شعورشان توهین شد، آب هم از آب تکان نمیخورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
حتی تمام مغز را هم می شود خارج کرد که کلاً مغزی در کار نباشه و برخی هر کاری دلشان خواست بکنند .
یکی از مزخرف ترین عید های سال رو با تلویزیون من امسال تجربه کردم.
ای کاش لااقل کلاه قرمزی رو امسال پخش میکردن
با 24هزار نفر که اتفاقا نمونه ای آن-بیاس برای جامعه ایران نیست نمیشه راجع به 80 میلیون قضاوت کنین ضمن اینکه "ندیده ام" به معنی دوست نداشتن نیست 1)فرصت نداشتن نگاه نکردن 2)مسافرت بودن نگاه نکردن 3)خارج از کشور بودن دسترسی نداشتن و غیره. لذا قبل از سو استفاده از نظرسنجی غیرکارشناسی تون یکم به طراحی گزینه هاتون توجه کنین. ضمن اینکه یه آمار هم از علاقه مخاطبان به ویدئوهاتون منتشر کنین تا بفهمین کار هر خر نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
در بهترین حالت حرف شما رو هم که قبول کنیم نمی تونید منکر این بشید که از 56 درصدی که صدا و سیما رو دیدن فقط 9 درصد موافق بودن. حتی اگه این رو هم تعمیم بدیم به کل 100 درصد باز هم فقط 16درصد از 100 درصد موافق برنامه های صدا و سیما هستند
الان تلویزیون در شبکه خبر اعلام کرد که ۸۵ درصد مردم در نوروز صدا و سیما را نگاه کردن و اکثرا راضی بودن!!!
اینکه نظرسنجی بر چه اساسی انجام شده هم مثل بقیه مثال گفته نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
انقدر از خودشون تعریف کردن ، امر بهشون مشتبه شده
به خدا بیشترین اسراف داشتن دها شبکه بی خاصیت رادیو تلوزیون است
بعضی از شبکه رادیو هارا مردم هنوز اسم شان رانشنیدن کدام سریال فقط هدردادن بودجه است نماینده ها یک کار خوب بکنند بودجه این دستگاه را قطع کنند
من از ماهواره بدم می آیدولی به این رسانه ملی هم نگاه نمی کنم چون مسلمان وایرانی هستم درایام نوروز لیست برانامه های تلوزیون رادیدم فقط شبکه خبررا گاهی نگاه کردم
به خدا بیشترین اسراف داشتن دها شبکه بی خاصیت رادیو تلوزیون است
بعضی از شبکه رادیو هارا مردم هنوز اسم شان رانشنیدن کدام سریال فقط هدردادن بودجه است نماینده های بیکاریک کار خوب بکنند بودجه این دستگاه را قطع کنند
من از ماهواره بدم می آیدولی به این رسانه ملی هم نگاه نمی کنم چون مسلمان وایرانی هستم درایام نوروز لیست برانامه های تلوزیون رادیدم فقط شبکه خبررا گاهی نگاه کردم
جالبه زمان بندی برنامه ها را هم رعایت نمی کنند. یک برنامه از پیش اعلام شده بایک ساعت تا خیر یا جلوتر پخش میشه تا نتونی برای دیدنش برنامه ریزی کنی
کور سوی امید مسئولان و صداوسیما به تداوم پارازیت اندازی است
ایام نوروز ساعت هشت، تنها موقعی در سال بود که تلویزیون ایران رو به ماهواره ترجیح می دادیم...اونم که امسال نذاشتین. تکلیفمون کلا روشن شد!
عزیزم کسی تکون نمی خوره.
لطفا به صورت عامی تحلیل نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا شما میگی مردم هم پشت سر شما میگن بد!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خودم دیدم در این ایام عید نسبتا خیلی خوب بود ولی این دلیل نمیشود که در هر لحظه از ساعت برنامه های مثلا مفرح پخش کنند!!!!!!!!!!
من 9 ساله که دیگه صدا و سیما رو نگاه نمیکنم . توی ایام عید هم که اصلا انگار نه انگار که عیده از بس برنامه هاشون خشک و بی روح بود .
برنامه تحویل سال در تلویزیون هیچ فرقی با حضور در قبرستان و عید گرفتن نداره.
سلام.یکی از مسئولین صدا و سیما داشت می گفت 87 درصد مردم در نوروز برنامه های صدا و سیما رو پیگیری کردن.به نظر حرف اضافه زده؟!
من به شخصه 4 ساله به جز كلاه قرمزي هيچ برنامه اي از تلويزيون نميبينم امسالم كه پخش نكرد. البته جناب خان هم من رو پاي تلويزيون كشوند
من به شخصه 4 ساله به جز كلاه قرمزي هيچ برنامه اي از تلويزيون نميبينم امسالم كه پخش نكرد. البته جناب خان هم من رو پاي تلويزيون كشوند
این 9 در صد هم جز همون 4 میلیونی هستند که به جلیلی رای داده اند.کل این جماعت که به اندازه 10 برابر بفیه مردم امکانات ورانت وفدرت و... دارند همینفدر هسنتد. مشکل اصلا بودچه نیست برای برنامه های صد کم یک غاز هیچکی نبین پول دارند برای کلاه فرمزی با ان همه محبوبیت، پول ندارند اصولا این رسانه ملی نیست زسانه میلی همون 4 میلیون است ودر واقع بوسیله بیگانگان با مردم ایران، اشغال شده است واگر 4 برنامه مثل 90 وحندوانه ودورهمی وفوتبال نبود، کلا باید درش را تخته کرد واسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
ارادتمندم
کلا هدف صدا و سیما همون نه درصده بقیه ول معطلند با این حساب خیلی هم موفق بوده
آدم کار بلد ندارن برنامه بسازه
چند تا مجری جلف اوردن فقط جیغ و داد می زنن به سبک چاله میدونی
اولین حرکت سازنده بنده در سال جدید این بود که دو روز مانده به عید، تلویزیون رو به اتاق بردم. تازه اگه بخاطر دخترم نبود (که بخواد شبکه پویا رو ببینه) کلا تلویزیون رو به انباری می بردم.
بهترین صدا و سیما
ماهواره مورد تائید نیست اما متاسفانه هر کانال را که باز کنی در ان برنامه های مقلد ماهواره از آشپزی گرفته ،تا تبلیغ قابلمه و شوهای مختلف از جمله کودک شو،استعداد یابی در طنز،کودکان،فوتبال و... را میبینی!!! یا برنامه های گفتگو محور با خوانندگان و بازیگران!!!
کلی جوان نخبه،دانشمند ،کار آفرین و.. وجود دارد.اما تمام تلویزیون فقط تصویر بازیگران است و بس
سریال ها هم که کلا فاقد ابتکار لازم هستند.
بابا چه کارشون دارید بذارید توو عالم خودشون باشن .تنها کار مفیدی اگه ازشون بیاد اینه که لطف کنن پارازیت نفرستند .حالا هرچی دوست دارن از صدا و سیما پخش کنن برای مخاطب فرضی برا من که اهمیت نداره دیگه :)
در مورد صدا و سیما علیرغم جنگ چندین دهه ایی با ماهواره و اقدامات قهری دولت و نیروی انتظامی که فعلا به بحث ما مربوط نمیشود مردم به نوعی مقاومت کرده و تاوان جریمه یا ورود نیروی انتظامی به منزل و .... را داده و پا پس نکشیدند و خلاصه کلام اینکه آلترناتیو یا جایگزینی برای صدا و سیما داشتند که به آن مراجعه کردند. اگر این مسئله به خودرو سازی به پوشاک به کفش و ..... هر چیز دیگری سرایت کند و مردم در مقابل گزینه ایرانی گزینه خارجی با کیفیت و قیمت مشابه را پیش رو داشته باشند به آن رو خواهند کرد و مدل صدا و سیما در آن حوزه هم تکرار خواهد شد.
بنده یک خودرو سمند خریده ام که مربوط به نیمه دوم سال 95 است. هنوز یکسال نشده سیستم برقی آن قاطی کرده. به نمایندگی مراجعه کردم میگوید ماشین در باران بوده؟!! گفتم اگر قرار باشد باران همه چیز ماشین را از کار بیندازد که در دنیا یک ماشین نباید کار کند؟؟
میگوید که آب باران از شیشه نفوذ کرده و در سمندهای مالتی پلکس مغز متفکر ماشین را سوزانده است !!!!
خدا وکیلی شما آلترناتیو یا جایگزین خارجی مثل تویوتا داشته باشی به جای سمند آشغال نمیخری؟؟ مردم تایلند جهان سومی هستند اما 90% خودروهای آنها تویوتا و 10% بقیه هوندا است. آدم وقتی میبیند حرص میخورد.
ما ماهواره نداشتیم تلویزیونم نگاه نکردیم
بابا چرابيخود بحث ميكنيد فقط كافيه يه نيم نگاهي به پشت بوما بياندازيد ديگه خودتون همه چيزو ميفهميد
می گویند برنامه سازهای تلویزیون خودشان فقط ماهواره تماشا می کنند
مهمترین لوکیشن صداوسیمابرای فیلمهاوسریالهای گریه آوروآبکی وبی محتوایش قبرستان است
امکان نداره یه فیلم یاسریال (حتی کمدی)پیداکنیدکه توش صحنه قبرستان وگریه وزاری نباشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی