بازدید 15476
پيدا كنيد پرتقال فروش را

مخابرات: دستگاه‌هاي پارازيت را ما نصب نكرديم

مدير روابط عمومي سازمان تنظيم‌مقررات و ارتباطات راديويي گفت: ايجاد اختلال و پارازيت ماهواره‌اي اصلا به رگولاتوري ربطي ندارد و ما اصلا نمي‌دانيم كه اين موضوع به وسيله چه كساني هدايت مي‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۴ 11 October 2009
طولاني شدن مدت زمان پارازيت‌هاي ماهواره‌اي نگراني طيف وسيعي از كارشناسان، مبني بر تاثيرات زيان بار اين تشعشعات را بر سلامت انسان‌ها در برداشته است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، قريب به دو هفته است كه پازاريت‌هاي ماهواره‌‌اي تبديل به سوژه خبري داغي براي رسانه‌هاي داخل و خارج از كشور شده است ولي نكته‌اي كه بيشتر از پارازيت‌هاي ماهواره‌اي مطرح شده بحث زيان‌آور بودن اين اختلالات براي انسان‌ها به خصوص زن‌ها است. در اين ميان هيچ مسئول و نهادي در اين زمينه اظهارنظر نمي‌كند و همگي بلا استثنا خود را از اين موضوع بي‌خبر جلوه مي‌دهند.

در پي پيگيري‌هاي خبرنگار ايلنا، مهندس فرنقي‌زاد مدير روابط عمومي سازمان تنظيم‌مقررات و ارتباطات راديويي ضمن اعلام اين‌كه اين پارازيت‌ها هيچ ربطي به رگولاتوري ندارد گفت: ايجاد اختلال و پارازيت ماهواره‌اي اصلا به رگولاتوري ربطي ندارد و ما اصلا نمي‌دانيم كه اين موضوع به وسيله چه كساني هدايت مي‌شود.

در همين رابطه نيز مدير راوبط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از هرگونه پارازيت ماهواره‌اي اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: اگر هم پارازيتي باشد به وسيله مخابرات و ما انجام نمي‌شود و ما هم هيچ اطلاعي از چگونگي اين پارازيت‌ها نداريم.

براساس اين گزارش، اين ‌عدم پاسخ‌گويي سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه موجب شده تا شايعات زيادي در اين رابطه در كشور مطرح شود و برخي از آنها هم قوت بگيرد. يكي از اين شايعات اين است كه وزارت ارتباطات با همكاري شركت صا ايران چندين دستگاه جديد فرستنده با هدف ايجاد اختلال در شبكه ماهواره‌اي به تازگي توليد كرده‌اند و در حال حاضر در حال تست اين دستگاه‌هاي جديد هستند كه اين امر به دليل عقب نماندن از دنياي تكنولوژي و صرفا در عرصه جنگ ديجيتالي و فضاي سايبر انجام مي‌شود.

مهمترين مسئله در اين زمينه كه باعث حساسيت قشر زيادي از مردم كشور شده است بحث سلامت اين دستگا‌ه‌ها است و به‌طوري كه برخي از كارشناسان مي‌گويند، در كشوردستگاه اندازه‌گيري تشعشعات تلفن‌همراه و پارازيت وجود ندارد و اين پارازيت‌ها چندين برابر امواج تلفن‌همراه مضر هستند و باعث ناباروري مردان و زنان مي‌شوند.

در حال‌حاضر بسياري از پزشكان و كارشناسان نگران سلامت شهروندان بوده و همگي متفق‌‌القول بر زيان‌رساني بالاي اين تشعشعات تاكيد مي‌كنند.

موضوع پارازيت ماهواره‌اي همواره موضوع چالش برانگيز ميان نهادهاي مختلف بوده و هر از چندگاهي اين امر قوت مي‌گرفته ولي در حال حاضر زمان طولاني اين پارازيت‌ها كه به سه هفته نزديك شده بحث زيان‌دهي آن بر سلامت انسان‌ها را همانند آنچه پيش از اين درباره نصب دكل‌هاي BTS تلفن همراه صحبت مي‌شد مطرح كرده است.

اين موضوع حتي موجب شد تا برخی از نمايندگان نسبت به آثار سوء سايت‌های پارازيت ماهواره‌ای که اخيرا در هفت نقطه تهران نصب شده بر باروری زنان و مردان هشدار بدهند.

به گفته نمايندگان امواج توليد شده به وسيله اين تجهيزات می‌تواند بر تخمک‌گذاری زنان و روند توليد اسپرم در دستگاه‌های تناسلی مردان اثر بگذارد.

تحقیقات پزشکی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که امواج الکترومغناطیس که به طور عمده به دنبال نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی و همچنین جدیدا از طرف دکل‌های پارازیت انداز ماهواره‌ای منتشر می‌شود، باعث بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در نزدیکترین میدان مغناطیسی تاثیرگذار این امواج زندگی می‌کنند، می شود. همچنين تحقیقات زیادی در جهان انجام شده که اثرات خطرناک امواج مختلف رادیوئی یا راداری و الکترومغناطیس بر سلامت انسان را اثبات می‌کند.

گرچه مسئولین وزارت ارتباطات کشور ایران مدعی هستند که پارازیت‌های ماهواره‌ای مانند تشعشعات آنتن های BTS تلفن همراه هیچ خطری را برای انسان‌ها ایجاد نمی‌کند و نباید واهمه‌ای از ارسال آنها داشت اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که این امواج بر سلامتی افرادی که در نزديکترین فاصله از این امواج قرار دارند تاثیرات بسیار زیان‌باری دارد.

نكته‌ مهم ديگري كه بايد در نظر گرفته شود اين است كه به گفته كارشناسان پارازيت‌هاي جديد برد بيشتري را در بر دارند و اين برد بيشتر تهديد سلامت بيشتري هم خواهد بود.

بیشتر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور ایران نصب شده‌ است مجوز ایمنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ایران را ندارند و اصولا در رابطه با دکل‌های ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای کسی لزوم مشاوره با وزارت بهداشت ایران را احساس نکرده است.

به هر حال به اذعان عموم مردم پارازيت‌هاي ماهواره‌اي قريب به سه هفته وجود دارد و بازهم به گواه كارشناسان اين پارازيت‌ها بر سلامت انسان‌ها تاثيرات زيان‌باري را به همراه دارد ولي با وجود اين همه شاهد هيچ مسؤولي بر بي اطلاعي خود از اين پارازيت‌ها و چگونگي آن پافشاري كرده و وجود آن را منكر مي‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
اون چيزي كه توي اين مملكت اصلا ارزشي ندارد جان مردم است.
احتمالا فردا اگه تلفن ها رو هم قطع کنن، مخابرات میگه: "ااا مگه تلفن ها قطعه؟ ما که بی خبریم. اصلا قطعی تلفن در حوزه کاری ما نیست، کار ما مخابراته، چه ربطی به تلفن داره؟ " !!!!!
ديدن برنامه هاي ماهواره اي ،تأثير منفي اش بيش از دكل ها و پارازيت هاست.
چرا تمام کارهایی را که مربوط به مخابرات میشود را کسان دیگر انجام میدهن مثل همین مورد و قطع اس ام اس و ...
خسته نباشید توی اراک از بعد از انتخابات پارازیت شروع شده بدون لحظه ای توقف خدا به دادمون برسه
حیف شد مثل اینکه دیگه بچه دار نمیشم
خبر نداشتن مخابرات از ارسال پارازیت و همچنین قطعی sms مثل داستان مردی است که خبر ندارد چه کسانی به منزلش رفت و آمد دارند. (دوستان تابناک لطفآ نمایش دهید و سانسور نکنید.)
پس مخابرات متولی چیست؟؟؟
سازمان تنظیم مقررات رادیویی چه کاره است؟؟؟
اينكه آقايان ميگويند ما نمي دانيم دروغ ميگويند چرا كه از همان زماني كه قرار بود پارازيت بفرستند چند روز پيش مخابرات به بعضي مشتركان پيامك فرستاد كه احتمالا در چند روز آينده در شماره شما دچار اختلال خواهد شد
حداقل همين پارازيت دامن خود اين آقايان راخوهد گرفت پارازيت خودي و غير خودي نمي شناسد
مخابرات: دستگاههاي پارازيت را ما نصب نكرديم

ارشاد: ... را ما ممنوع الخروج نكرديم

مخابرات: پيامك را ما قطع نكرديم!

مخابرات: سايتها را ما فيلتر نكرديم!

... : نان را ما گران نكرديم!

... : كرايه هاي تاكسي را ما افزايش نداديم!

... : كي؟! ... ما؟ نه بابا ما نبوديم كه

ولي در تمام افتخارات چه كوچك و چه بزرگ، تمامي نهادها،‌وزارتخانه‌ها به همراه خانواده تمامي كارمندانشان سهيم هستند. واقعا شرم آوره
كساني كه امواج را ميفرستند انشا الاه خود گرفتار عوارض ان شوند
تابناك متشكرم اين موضوع را منعكس ميكنيد بخدا قسم من شرمنده خانواده ام هستم و BTSدرست 10متر بالاي سرمان قرار داردو خود وخانواده از استرس نميدانيم چه كار كنيم شما را بخدا يكي به داد ما برسد
مگه جان انسان در ایران اهمیت داره که حالا موضوع ناباروری مهم باشه ؟؟ حقمون هست هرچی سرمون بیارن "خلایق را هرجه لایق"
هم دروغ مي گويند و هم راست :

قسمت راست - مخابرات : ما اين كار را نكرديم
قسمت دروغ - نميدانيم كار كيست

يك بچه دوازده ساله هم ميدونه كار كيه شما نميدونيد؟!
حفظ نظام در صورتی معنا داره که مردم و سلامت مردم حفظ شود ، اونهایی که این کار را کرده اند که وجدان ندارند . بخاطر سلامت نسلهای بعد هم که شده خواهش میکنم این موضوع را با جدیت پیگیری کنید. ممنون
با سلام
جلسات متعددی بین سازمان تنظیم ونهادهای امنیتی مختلف تشکیل گردیده ونهتدهای امنیتی عنوتن نمودن در خصوص پارازیت اقدامی ننموده اند.
سازمان هم در جاهای مختلف پایش انجام داد ولی هیچ موردی یافت نشد.
بابا شما ها که پارازیت می فرستین مگه تو فضا زندگی می کنین؟؟؟ این پارازیت ها رو خودتون و زن و بچه ی خودتون هم تاثیر می ذاره
ارسال پارازیت عمل غیر انسانی و خطرناکی است , باید فکر فرهنگی کرد و نقاط ضعف را پیدا کرد !
در منطقه شمس آباد مجدیه میدان بهشتی چندین سال است که پارازیت ان هم از چند منبع انتشار میابد. مردم این منطقه موش آزمایشگاهی بودند؟
در نظر دولتیان کسانیکه در شهرستانها
زندگی میکنند هیچ جق و حقوقی ندارند
چون سالهای سال است زیر یارازیت زندگی میکنیم هیچ کس در این مورد حرفی نمی زند حال برای چند هفته
تهران احساس وظیفه شان گل کرده
چون خانواده خودشان آنجاست
مرگ خوب است اما برای همسایه
خداوندا نعمت آزادي كه موهبتي است الهي براي جلوگيري از گسترش فساد و بي عدالتي بر ما ارزان فرما: آمين
خیلی نگران نظر وزارت بهداشت نباشیم. پارازيت‌هاي ماهواره‌اي و آنتن‌های تلفن همراه هم مثل برنج های هندی سالم هستند .
احتمال به یقیین پس از اثبات مضر بودن و از دست رفتن نسل بعدی! مشخص می شود توطئه امریکا و انگلیس به همراه صهیونیست ها بوده است.
نمایندگان مجلس لطفاکلاهشون رو بگذارند بالاتر ،، بخاطر این همه دفاع از حقوق مردمی که بهشون رای دادند!!!!!!!!!!!! واقعا دست مریضاد
کار سپاه بوده.با کمک مخابرات.
البته خوبیش اینه که تاثیرش روی همه ی مردم است نه قشر خاصی خدا کند اونی که باید سقط بشه زودتر با همین امواج سقط شه.!
شما در تهران 3 هفته پارازیت دارید اینقدر سرو صدا میکنید واقعا حکایت همان طوفان بود که نشان داد ایران فقط تهران است ما در مشهد 9 ماهه پارازیت داریم کسی یک کلمه هم صحبت نمی کند حتی به سایت شما هم نوشتم ولی درج نکردید
از نظر آقایان کسی ماهواره نگاه نکنه حالا اگر همه مردم هم سرطان گرفتند اشکالی ندارد.
مگر امکان دارد در مملکت امواج راديويي با اين قدرت پخش شود و مخابرات خبر نداشته باشد و يا نتواند عوامل آنرا بشناسد!!!!!؟؟؟

آقايان حرفی بزنند که بتوان باور کرد. جهت راهنمايي سري به همان ارگانها و نهادهاي صاحب سهام مخابرات بزنيد قطعاً مي‌توانند ارسال کنندگان پارازيت را نشان بدهند!
مااز برادران سپاه میخواهیم این مسئله را خاتمه دهند ما ز یاران چشم یاری داشتیم اسلام ونظام نیازی به این کارهای طالبانی ندارند مگر درزمان شاه این مسائل بود که مردم پس از انقلاب 98 درصد رای به جمهوری اسلامی دادند مگر قران نمیخوانید حتی پیامبر از تحکم منع شده است نکنید برادران عزیزان این کارها نتایج بس معکوسی داردبیاییم همه عاقلانه فکر کنیم چرا مردم را از خود متنفر کنیم
شما پيامك رو هم قطع نكرده بوديد،‌ اينترنت رو هم مختل نكرده بوديد، تلفن هاي همراه رو هم عشقي بي آنتن نمي كرديد!!! بايد پيدا كنيم پرتقال فروش رو!
اگه هیچکس این دکل ها و دستگاههای پارازیت رو نصب نکرده خود مردم برن اونا رو بندازن تا صاحابش پیدا شن !!!!! هه هه هه
قبول , الان که همه میدونن به خاطرش ملت دارن سرطان میگیرن چرا جمعش نمیکنید؟
بابا تکنولوژی پیشرفت کرده , از اینترنت با 1 ریسیور میشه همه کانالها رو گرفت بدون دیش , هنوزم مبارزه اونم به بهای جون ملت ؟ همون ملتی که همه جا ازش اسم میبرید؟
آقا ماهواره بخوره تو سرشون ، موبايل ها هم كار نميكنه ، چنان پارازيت دارن ميفرستن كه لوازم منزل هم از كار ميفته.

جان مردم هم كه اصلا ارزشي نداره ؟؟؟!!!!
این کار صهیومنیستهاست چون میخواهند نسل شیعه راازروی زمین بردارند
البته مردم می دانند که اگر آقایان بگویند "انجام می شود" یعنی "انجام نمی شود".اگر بگویند "انجام ندادیم" یعنی "انجام دادیم".اگر بگویند "... نکردیم" یعنی "... کردیم" پارسی را پاس بداریم.
کی کی بود......؟من نبودم !!
در مسير امواج رادار پرندگان كوچك ميميرند. اين امواج ميتوانند حد اقل اثرات مضري روي بچه هاي كوچك و زنان حامله بگذارد. صحبت كردن زياد با موبايل هم اثرات منفي روي مغز دارد. كلا توجه داشته باشيد: نسبت يك شمع به شعله اجاق گاز = يك موبايل (ياهمين فرستنده مورد بحث در چند كيلومتري)به يك اجاق مايكرو ويو =تماس نزديك با يك توري چراق زنبوري به تشعشع يك انفجار اتمي در چندين كيلومتري.
(توري چراق زنبوري سوخته و نسوختهاز جنس اكسيد توريوم راديو اكتيو است و بسيار خطرناك ميباشد.)
مگه پارازیت همون برنامه شبکه خبر نیست؟ فرق میکنه با پارازیت دیگه؟ نکنه من هم پارازیت دادم؟
این باید کار خبر نگار بی بی سی باشه مگه نه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل