بازدید 5473

قتل مرد دلار فروش در قرار ملاقات شوم

کد خبر: ۶۷۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 13 March 2017
با پیدا شدن جسد مردی مقابل یکی از پاساژهای خیابان خیام تهران کارآگاهان به بررسی دوربینهای مدار بسته خیابان پرداختند.تا اینکه مرد ناشناسی را دیدند که در روشنیهای سحر، بایک چرخ دستی از دور ظاهر شد و پس از رسیدن مقابل پاساژ، کارتنحاوی جسد را روی زمین گذاشت و بسرعت از آنجا دور شد.
 
به گزارش ایران، کارآگاهان پس از چهرهنگاری و ردیابیهای تخصصی، موفق به شناسایی مرد ناشناس شدند و او را دستگیر کردند.
 
محمود -38 ساله- در بازجوییها راز جنایتی را فاش کرد که با همدستی مرد دیگری بهنام اسماعیل – 48 ساله- مرتکب شده بود. آنها اعتراف کردند مرد دلار فروش را با ضربات میله آهنی از پا درآوردهاند و با پیچیدن طناب دور گردنش، او را خفه کردهاند و سپس سکهها و دلارهایش را به سرقت بردهاند. بعد هم جسد مقتول را مقابل یک پاساژ رها کردهاند.
 
با گذشت چهار سال از این جنایت صبح دیروز هر دو متهم به قتل از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری تهران منتقل شدند تا به اتهام جنایت محاکمه شوند.جلسه دادگاه به ریاست قاضی زالی و با حضور مستشار دادگاه قاضی اسلامی، تشکیل شد.
 
در ابتدای جلسه بانو مریم میر فروغی- نماینده دادستان- کیفر خواست علیه متهمان را بیان کرد و گفت: در این پرونده محمود به اتهام مباشرت در قتل و ایراد ضرب و جرح عمدی و مجید به اتهام معاونت در قتل عمد و ایراد ضرب و جرح مجرم شناخته شدهاند که از قضات تقاضای مجازات هر دو متهم را دارم.سپس اولیای دم (فرزندان مقتول) از قضات دادگاه برای عاملان قتل، درخواست قصاص کردند.
 
آنگاه متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و در شرح حادثه گفت: «من از طریق دوستم مجید مطلع شدم که مرد دلار فروش بهنام اسماعیل مقدار زیادی طلا و ارز دارد. بعد هم با مجید سناریوی سرقت دلارها و سکههایش را کشیدیم. بعد هم به بهانه خرید سکه و طلا با او در خیابان خیام قرار گذاشتیم. وقتی به محل مورد نظر آمد او را کشتیم و پولها، سکههای طلاو دلارهایش را برداشتیم. بعد از آن جسدش را داخل یک کارتن بزرگ گذاشتیم و با یک چرخ دستی به خیابان خیام بردیم و جلوی پاساژ رها کردیم.
 
پس از اعتراف متهم ردیف اول به قتل، مجید- متهم ردیف دوم- در مقابل قضات ایستاد و گفت: من در این جنایت هیچ نقشی نداشتم و تنها به محمود اطلاع دادم که مقتول دلار و سکه دارد. بههمین خاطر اتهام قتل عمد را قبول ندارم.در پایان جلسه محاکمه قضات وارد شور شدند و قرار است بزودی حکمشان را صادر کنند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل