بازدید 4963

جنایت نیم میلیاردی زندانی فراری

کد خبر: ۶۷۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 12 March 2017
کلاهبردار فراری تحت تعقیب که با دایر کردن شرکت خصوصی قلابی، از یک سرمایه‌گذار 500 میلیون تومان پول گرفته بود، پس از قتل طلبکار، جسد مرد جوان را از ارتفاعات پلور به اعماق دره انداخت.
 
به گزارش ایران، 23 دی امسال مردی به کلانتری 131 شهر ری رفت وبا تسلیم شکایتی به مأموران گفت: «برادرم وحید(32ساله) دو روز قبل از خانه‌اش در شهر ری بیرون رفته و به‌طور مرموزی ناپدید شده است. حالاهم بشدت نگرانش هستیم.»
 
به‌دنبال اعلام این گزارش، پرونده با دستوربازپرس جنایی تهران دراختیارکارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت وتیمی ازمأموران مسئول تحقیق دراین باره شدند.
 
برادر مرد گمشده درتحقیقات بعدی به کارآگاهان گفت: «مدتی پیش برادرم در یک شرکت خصوصی واقع در خیابان میرداماد، مبلغ 500 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد و قرار شد طبق قرار داد سود مورد نظر را دریافت کند. ولی به تازگی پی برد صاحب شرکت حاضر نیست به تعهداتش عمل کند و مبلغ سرمایه‌گذاری شده را نیزپس نمی‌دهد.
 
روز گذشته برادرم برای ملاقات با پوریا -صاحب شرکت- از خانه خارج شد. پس از چند ساعت، زمانی که با تلفنش تماس گرفتیم تا موضوع را پیگیری کنیم، متوجه شدیم تلفن همراهش خاموش است.ازهمان موقع هم ناپدید شده است.»
 
بدین ترتیب کارآگاهان درنخستین گام عملیاتی، پس از دریافت این گزارش راهی دفتر کار پوریا شدند اما در بررسی‌ها اطلاع پیدا کردند که شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده وهمگی اقداماتش فقط صوری و کاغذی است.
 
در ادامه کارآگاهان با ردیابی‌های پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی -خسرو36 ساله -شدند که با نام جعلی پوریا فروهرازمردم کلاهبرداری کرده بود. او یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بود که در سال 91 با تأمین قرارو در قالب مرخصی از زندان آزاد شده بود اما پس از آن فراری شده وبه زندان بازنگشته بود.
 
درشاخه دیگر تجسس‌ها، کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته ساختمان محل کار متهم، اطلاع پیدا کردند مرد گمشده ساعت نه و نیم صبح وارد ساختمان شده اما هرگز از آنجا خارج نشده است. درادامه نیز صحنه انتقال بسته‌ای مشکوک توسط مظنون به بیرون ساختمان را مشاهده کردند.بعد هم با بررسی تصاویر، موفق به شناسایی خودرو «آردی» شدند که «خسرو» بسته مشکوک -حاوی جسد- را در صندلی عقب آن قرار داده و از شرکت خارج کرده بود.
 
با شناسایی مالک خودرو به‌عنوان یکی از افراد شاغل در ساختمان محل کار متهم، این شخص تحت بازجویی قرارگرفت و به کارآگاهان گفت: «آن روزخسرو خودروام را به امانت از من گرفت و درباره انتقال بسته مشکوک هم هیچ اطلاعی ندارم. با توجه به شواهد و دلایل به‌دست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط خسرو، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت. سرانجام روز 16 اسفند کارآگاهان پس ازردیابی محل تردد خسرو در منطقه ولنجک، وی را هنگام رانندگی با یک دستگاه خودرو گرانقیمت اجاره‌ای دستگیر کردند.
 
خسرو پس از انتقال به اداره آگاهی ومشاهده اسناد ومدارک کارآگاهان، با صراحت به ارتکاب قتل با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد و گفت: «مرد جوان برای پیگیری سرنوشت مبلغ سرمایه‌گذاری شده‌اش (500 میلیون تومان) درزمینه واردات خودرو، به دفترم مراجعه کرده بود که همان روز با هم درگیر شدیم. با شدت پیدا کردن درگیری، با ضربات متعدد تیغ موکت بری او را از ناحیه گردن مجروح کردم که به علت شدت خونریزی همانجا فوت کرد.بعد ازآن جسدش را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته‌بندی کردم؛ پس از امانت گرفتن خودرو متعلق به یکی از افراد ساختمان و در روز تعطیل، جسد را از ساختمان بیرون بردم و در منطقه پلور، آن را به اعماق دره انداختم.
 
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، کارآگاهان به منطقه رها شدن جسد مقتول در منطقه پلور رفتند و با بهره‌گیری از سگ‌های جست‌و‌جوگر موفق به یافتن بقایای به جای مانده از جسد شدند. درحال حاضرتحقیقات تخصصی ازاین جنایتکارادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار