بازدید 4889

روحاني: برخي نگران تبيين سخنان امام هستند

من مي‌خواهم يك جمله ديگر اضافه كنم و آن اين‌كه آيت‌الله توسلي در حال دفاع از امام زمان(عج) بود كه قلبش از حركت ايستاد و اين‌كه عده‌اي دكان باز كرده‌اند و در مسير فريب مردم هستند. ايشان ناراحت بود و آن‌جا عصباني شد و بيان كرد كه امام در مواجه با مدعيان ملاقات با امام زمان(عج) با ناراحتي گفته بود كه شيادها اين بازي را كنار بگذاريد، در حال دفاع از امام(ره) و بيت امام و دفاع از اسلام و امام زمان(عج) جان به جان آفرين تسليم كرد.
کد خبر: ۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰ 19 February 2008
مراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌الله محمدرضا توسلي عضو برجسته دفتر حضرت امام خميني(ره) و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح روز سه‌شنبه در مدرسه عالي شهيد مطهري با حضور جمع كثيري از چهره‌هاي سياسي و انقلابي و مقامات و هم‌چنين دوستداران امام عظيم‌الشان برگزار شد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني طي سخناني در اين مراسم يادآور شد: ملت بزرگ و بافرهنگ ايران در دوران شاهنشاهي تحت سلطه‌ استبداد و استعمار بود و منافع ملي در آن روزها روز به روز كمتر مي‌شد و سياهي و نااميدي و تاريكي و فشار و اختناق سراسر كشور را فرا گرفته بود در چنين فضايي نور اميدي از حوزه‌ علميه قم درخشيد و مردي از تبار ابراهيم و سلاله پاك رسول‌الله قيام و نهضت خود را آغاز كرد و در همه‌ فراز و نشيب‌ها آن را راهبري نمود. اين مرد بزرگ با حمايت يارانش و همه ملت مسلمان توانست نهضتي بزرگ را به ثمر برساند و استبداد 2500 ساله و استعماري به طول چند قرن را سرنگون كند.

وي خاطرنشان كرد: امام(ره) براي ما عزت و استقلال به ارمغان آورد و خودباوري را به ما آموخت و درخت آبادي را در اين سرزمين كاشت. ايشان ياد داد كه اسلام در كنج مساجد و حوزه‌ها و مدارس نبايد در عزلت بماند. ايشان اسلام واقعي را براي ما تبيين و راه رشد و سعادت را براي مردم ما و مسلمانان جهان روشن كردند و كاري بزرگ و معجزه‌اي عظيم با رهبري اين شخصيت استثنايي به وجود آمد.

رييس مركز مطالعات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: حفاظت از ديدگاه امام(ره) اطاعت و حركت در مسير ايشان تنها با شعار به نتيجه نمي‌رسد. مگر مي‌توان گفت امام به عنوان يك راهبر بزرگ در جمع ما حضور دارد اما از انديشه و راه ايشان و منطق امام(ره) خبري نباشد؟ مگر مي‌شود از درختي ياد كرد و ميوه‌هاي آن را ضايع و نابود كرد؟ امام(ره) يعني مبناي فكري و استراتژي و اصول و راه امام يعني اين‌كه امام چگونه توانست انقلاب را به پيروزي برساند و در برابر انواع توطئه‌ها نظام و كشور را حفاظت كند. آن‌چه مردم را عاشق راه امام(ره) كرد، مبناي امام و اسلام امام بود؛ اسلامي كه در آن هيچ قلمرويي در دين منهاي سياست و هيچ قلمرويي در سياست نيز منهاي دين نيست. آميختگي دين و سياست مبناي تفكر سياسي امام(ره) بود. امام(ره) ديني را براي مردم تبيين كرد كه قادر است جهاني را اداره كند و فرمود مبادا در پيچ و خم‌هاي مسائل اقتصادي و سياسي و نظامي و اجتماعي به گونه‌اي عمل كنيد كه اسلام متهم شود كه قدرت اداره‌ جهان را ندارد. اين مبناي فكر ديني امام(ره) است.

روحاني خاطرنشان كرد: امام(ره) اسلامي را براي مردم تبيين كرد كه مي‌تواند جهاني را اداره كند. ايشان فقه حكومتي را روشن كرد و فرمود خود را درگير ظواهر نكنيد. نمي‌توان با يك روايت جنگل‌ها و انفال و محيط زيست را از بين برد و نمي‌توان گفت كه چون زميني در مالكيت يك فرد است اگر از آن چاه نفتي پيدا شود، آن فرد مالك آن نيز هست. نظر امام(ره) اين بود كه حكومت اسلامي بايد براي اداره جامعه مقرراتي وضع كند و اين سخن در برابر كساني بود كه مي‌گفتند، ماليات مبناي شرعي ندارد و مبارزه با احتكار صرفا در چند موضوع تصريح شده در روايت است و دولت حق ندارد براي ارز قيمت تعيين كند. امام(ره) احكام حكومتي را براي مردم تبيين كردند و اصل زمان و مكان را براي مردم توضيح دادند. خط امام(ره) يعني فكر و مبناي فكري امام و فقه امام كه همان فقه پوياي جواهري بود. خط امام(ره) يعني استراتژي امام در تمام مراحل كه تكيه بر مردم و جامعه بود.

رييس مركز مطالعات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آن روز كه بحث نهضت اسلامي بود، امام(ره) راه را آگاهي مردم و تثبيت انقلاب را در حضور مردم مي‌دانست و در آن روز هم كه جنگ تحميلي عليه كشور ما به راه افتاد باز هم امام(ره) دفاع را از چشم مردم و نيروهاي بسيجي مي‌دانست. امام(ره) مي‌گفت مبنا راي مردم است و اين سخن يك سخن تشريفاتي نبود. امام(ره) به اين سخن معتقد و در پاريس هم حكومت آينده‌ ايران را جمهوري اسلامي عنوان كرده بود به شرط آن‌كه مردم به اين نظام راي دهند. استراتژي امام(ره) حضور مردم در صحنه بود؛ اين استراتژي نبايد فراموش شود. عامه مردم اشتباه نمي‌كند. وجدان عمومي مردم اشتباه نمي‌كند. هرگونه هم كه خبر بسازيم وجدان عمومي مردم آگاه و بيدار است.

روحاني افزود: امام(ره) يعني اصول امام. ايشان فرمود در برابر استكبار بايستيد و مقاومت كنيد. امام فرمود دشمن شما آمريكاست و بايد از حقوق مستضعفان دفاع كنيد و بر آزادي قدس تاكيد داشت و مي‌گفت خودتان را باور كنيد و روي پاي خود بايستيد و بر وحدت كلمه تاكيد داشت و آن را تكرار مي‌كرد. امام بر وحدت شيعه و سني تاكيد داشت. امام بر اصل ولايت فقيه به عنوان ستون خيمه نظام تاكيد داشت و اين سبك و راه امام(ره) است كه بايد بر نظام جمهوري اسلامي حاكم باشد. اين همان خط اسلام وحي و قرآن و پيامبر(ص) و معصومين و منطق و خرد است.

وي خاطرنشان كرد: امام(ره) مي‌گفت از خرافه بپرهيزيد. يكي از عصبانيت‌هاي لحظات آخر آيت‌الله توسلي بحث خرافه بود. گفته مي‌شود آيت‌الله توسلي در حال دفاع از امام جان باخت. من مي‌خواهم يك جمله ديگر اضافه كنم و آن اين‌كه آيت‌الله توسلي در حال دفاع از امام زمان(عج) بود كه قلبش از حركت ايستاد و اين‌كه عده‌اي دكان باز كرده‌اند و در مسير فريب مردم هستند. ايشان ناراحت بود و آن‌جا عصباني شد و بيان كرد كه امام در مواجه با مدعيان ملاقات با امام زمان(عج) با ناراحتي گفته بود كه شيادها اين بازي را كنار بگذاريد، در حال دفاع از امام(ره) و بيت امام و دفاع از اسلام و امام زمان(عج) جان به جان آفرين تسليم كرد.

روحاني ادامه داد: اين چه بازي است كه ما اينقدر مردم را عوام فرض كرده‌ايم؟ مي‌ترسم كه فردا مهر امام زمان را هم درست كنند و به مردم نشان دهند. اگر لازم باشد همه جزييات را براي مردم خواهيم گفت. عده‌اي وقتي نماز مي‌خوانند. جلوي خود يك جانماز خالي پهن مي‌كنند و مي‌گويند اين را براي امام زمان گذاشته‌اند يا در سر سفره يك بشقاب غذا براي امام زمان مي‌كشند يا شنيده‌ام كه مي‌گويند فلان جلسه مهم را روز جمعه بياندازيد تا با حضور آقا تصميم بگيريم. اين چه بازي است و چه خرافاتي است كه راه افتاده است. آيت‌الله توسلي براي اين مسائل سوخت و جان باخت. براي اين خرافه‌ها و اين بازي درآوردن‌ها و شيادي‌ها. امام زمان(عج) در آخرين متني كه از ولي عصر در كتب تاريخي ما آمده فرموده است؛ هر كس ادعا كند كه مرا ديده دروغگو و افترازننده است. دو – سه سال پيش بازي راه افتاد كه در آن مي‌گفتند در تهران براي امام زمان تريبون درست كنيم. يا كسي ديگر مي‌گفت كه امام زمان دو سال ديگر ظهور مي‌كند، و امروز چند سال از آن سخنان گذشته است و معلوم شد كه آن فرد دروغ مي‌گفت.

رييس مركز مطالعات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اسلام امام(ره) اسلام منطق، وحي و قرآن بود و ما بايد از مبناي امام و راه و اصول امام حفاظت كنيم. دست‌هايي در گوشه و كنار حركت‌هايي را آغاز كرده است و اين حركت‌ها در مسيري است كه منطق امام را كم كم از صحنه خارج كند و استراتژي امام را تغيير دهند و اصول امام را كنار بزنند. اين حركت شروع شده است البته خطرناك نيست. ما بايد هوشيار باشيم.

وي ادامه داد: علت خطرناك نبودن اين حركت آن است كه ما سه اميد داريم؛ اميد اول حضور مقام معظم رهبري است. مقام معظم رهبري يعني شاگرد برومند امام(ره) و شخصيتي كه از لحظه اول نهضت اسلامي در كنار ايشان و جزو سرداران نهضت بود و در تمام مراحل به امام عشق مي‌ورزيد. رهبري مانند ايشان مگر مي‌گذارد يك مشت فريب‌خورده بخواهند مسير انقلاب را منحرف كنند. بيان و سخن ايشان مانع اين مساله خواهد بود. مقام معظم رهبري برخي بيانيه‌هاي‌شان اگر مهر و امضايش را برداريم شبيه به سخنان امام(ره) است. اميد دوم مردمند كه عاشق امامند.

وي افزود: علت اين‌كه به خاطر توهين به يادگار امام سراسر جامعه‌ ما متاثر شد عشق به امام(ره) بود. اهانت‌هاي اخير اهانت به نوه امام نيست، كه حتي اگر آن هم بود بايد در برابر آن مي‌ايستاديم. بلكه اهانت به خود امام(ره) و خط امام بود. مگر حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين حاج حسن آقا چه گفته بود؟ مگر بياني از خود داشت؟ ايشان وصيت‌نامه امام را تبيين كرده بود و برخي ناراحتند كه چرا سخنان امام تبيين مي‌شود. توهين به حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن آقا به عنوان عالم و مدرس حوزه‌ علميه‌ قم و يادگار امام(ره) كه اخلاق، هوش و سياست را از جد خود ارث برده است، قابل تحمل نيست. اما اين‌ها به امام توهين كرده‌اند. ايشان در سخنان خود گفته بود كه نيروهاي مسلح در احزاب و جريان‌هاي سياسي دخالت نكنند. مگر اين سخن، سخن خودش است؟ اين وصيت‌نامه امام است كه نيروهاي مسلح از بازي‌هاي سياسي كنار بكشند تا عظمت آن‌ها محفوظ بماند.

روحاني ادامه داد: شنيده‌ام كه برخي مي‌گويند اگر به امام(ره) توهين شد، مگر بايد انسان جان دهد. اين چه صحبتي است. حضرت امير(ع) در برابر حادثه‌اي كه در آن از يك زن يهودي تحت ذمه اسلام طلايش را ببرند فرمود، اگر مسلماني جان بدهد به او خرده نبايد گرفت، حال چگونه است كه اگر به امام(ره) توهين شد و كسي از ناراحتي جان داد او را مورد سوال قرار دهيم. عجب وضعي شده است و ما در چه دنيايي زندگي مي‌كنيم. برخي رسانه‌ها نمي‌گويند كه آيت‌الله توسلي در حالي كه از امام(ره) در مجمع تشخيص مصلحت نظام دفاع مي‌كرد جان داد. بايد اين واقعيت‌ها را گفت. اين مردم اجازه نمي‌دهند چهار تا بچه بخواهند جلوي بيت امام بايستند. در سرلوحه‌ اين مردم سپاه و بسيج قرار دارد كه عاشق امامند و چنين اجازه‌اي نمي‌دهند.

وي افزود: اميد سوم ما ياران امام(ره) هستند؛ آن‌هايي كه در كنار ايشان بودند و من آن‌ها را حواريون امام(ره) مي‌دانم. كساني مانند آيت‌الله توسلي كه وقتي به امام توهين شد جان باخت. آيت‌الله توسلي در 16 سالي كه در مجمع با ايشان بودم و در هشت سالي كه در خبرگان سوم در كنارشان بودم مردي منظم و دقيق بود و خيلي هم كم صحبت مي‌كرد. آقاي توسلي يكبار هم در برابر اهانتي كه به هاشمي شده بود در مجمع سخنراني كرد و گفت وقتي هاشمي به سفر مي‌رفت امام براي سلامتي او قرباني مي‌كرد و ابراز تاسف كرد كه چرا به ياران امام توهين مي‌شود و آن سخن امام(ره) را گفت كه در جايي، در سال 61 فرموده بودند بعد از من به ياران و نزديكان من تهمت‌هاي فراواني خواهند زد.

وي گفت: آيت‌الله توسلي فقيهي والامقام بود كه هميشه در كنار امام(ره) بود. من به بيت معظم ايشان اين مصيبت را تسليت مي‌گويم.

در اين مراسم شخصيت‌هايي از جمله آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دكتر غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي، آيت‌الله مهدوي كني، آيت‌الله اميني، قاليباف، عسگراولادي، لاريجاني، فتاح وزير نيرو، آيت الله موحدي كرماني، آيت‌الله امامي كاشاني، آيت‌الله محمدي گلپايگاني، حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي وزير كشور، سيد يحيي رحيم‌صفوي، محسن رضايي، كمال خرازي، حجت‌الاسلام و المسلمين محتشمي‌پور، حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمود دعايي، مسجدجامعي، حجت‌الاسلام و المسلمين امام جماراني و جمعي ديگر از شخصيت‌هاي سياسي و ... و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
انشاءا...راه امام ادامه خواهدداشت واین انقلاب در سایه امام عصر (عج) ورهبری شاگرد صدیقش آیت ا...العظمی خامنه ای ویاران واقعی امام به سرمنزل مقصود خواهد رسید
باتشکر موفق باشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار