بازدید 3044

آغاز تولید خودروهای مرسدس بنز در روسیه

خودروساز آلمانی دایملر برای تولید خودروهای مرسدس بنز یک کارخانه نزدیک مسکو می گشاید که نخستین سرمایه‌گذاری جدید یک خودروساز غربی در روسیه از زمان وضع تحریم‌ها در سه سال گذشته خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 23 February 2017
خودروساز آلمانی دایملر برای تولید خودروهای مرسدس بنز یک کارخانه نزدیک مسکو می گشاید که نخستین سرمایه‌گذاری جدید یک خودروساز غربی در روسیه از زمان وضع تحریم‌ها در سه سال گذشته خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این کارخانه نخستین کارخانه دایملر در روسیه برای تولید خودروهای سواری خواهد بود. این خودروساز آلمانی اعلام کرد بیش از ۲۵۰ میلیون یورو (۲۶۰ میلیون دلار) در این کارخانه سرمایه گذاری می‌کند و نخستین خودروهایی که در این کارخانه تولید می شود، در سال ۲۰۱۹ از خط مونتاژ خارج می شوند.

سرمایه گذاری دایملر بدنبال ظهور نشانه های مثبت از احیای بازار خودروی روسیه صورت می گیرد، البته فورد نخستین خودروساز خارجی بزرگی است که رشد فروش بازار روسیه پس از سه سال ضعف را مشاهده می کند.

وزارت تجارت و صنعت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد تحت توافقی که به مدت ۹ سال اجرا می شود، کارخانه دایملر بیش از ۲۰ هزار خودروی سواری مرسدس بنز و شاسی بلند در سال تولید خواهد کرد.

یکی از مقامات دایلمر در بیانیه ای اعلام کرد روسیه اهمیت استراتژیکی برای مرسدس بنز دارد و یک بازار رشد جذاب است.

روسیه مدتها از سوی خودروسازان بزرگ جهان یک چشم انداز رشد به حساب می آمد که قرار بود از آلمان به عنوان بزرگترین بازار خودروی اروپا پیشی بگیرد.

با این همه در سال ۲۰۱۴ که روسیه به دلیل منازعه اوکراین تحت تحریمهای بین المللی قرار گرفت و اقتصاد این کشور دچار رکود شد، پروژه های جدید متوقف شد.

تحریمها مانع سرمایه گذاری در بخش خودرو نشد اما دلسردی سرمایه گذاران را بدنبال داشت و به دلیل تحریمها، مبادلات مالی با پیچیدگی روبرو شد.

جنرال موتورز دو سال قبل از روسیه خارج شد. مجموع فروش خودرو بیش از نیمی نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش یافت و به حدود سه میلیون دستگاه در سال رسید. طبق اعلام انجمن کسب و کار اروپایی، مرسدس بنز سال گذشته ۳۶ هزار و ۸۸۸ خودروی سواری فروخت که ۱۱ درصد کاهش سال به سال داشت.

با این همه اُفت ارزش روبل روسیه هم هزینه های تولید داخلی خودروسازان را کاهش داد و در چند ماه گذشته، روند کاهش فروش خودرو با بهبود تقاضای مصرف کنندگان کند شده است.

بر پایه پیش بینی انجمن کسب و کار اروپایی، بازار خودروی روسیه امسال تثبیت خواهد شد و به میزان چهار درصد رشد می کند.

دایملر پیش از این با همکاری شرکت روسی کاماز، در مرکز روسیه کامیون تولید می کرد اما تاکنون هیچ گونه تولید خودروهای سواری در این کشور نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، معاون وزیر تجارت و صنعت روسیه تصمیم دایملر برای ساخت کارخانه جدید را نشانه اعتماد خودروسازان جهانی به بازار روسیه صرفنظر از شرایط کوتاه مدت دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان