بازدید 349458
بازنشر

از پزشکان متخلف چگونه شکایت کنیم؟

در کنار اخبار مرتبط با پیشرفت های پزشکی و نوآوری های جدید این عرصه، اخبار مرتبط با تخلفات و جرایم پزشکی هم از آن گونه مطالبی هستند که همیشه مورد اقبال افکار عمومی قرار داشته و این پرسش مطرح بوده که تخلفات و جرایم پزشکی به چه رفتارهایی اطلاق می شود و نحوه شکایت و پیگیری آن ها چگونه است؟
کد خبر: ۶۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 12 February 2019

«دختر جوانی برای خارج کردن کیستی که در شکم داشت در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان بستری شده بود؛ اما پس از جراحی مشخص شد که پزشک متخصص سرشناس اصفهانی در اشتباهی عجیب به جای کیست، تنها کلیه بیمار را از بدنش خارج کرده و دختر جوان از این پس باید دیالیز شود!». جرایم و تخلفات پزشکی همواره یکی از موضوعاتی بوده که در سال های اخیر مورد بحث قرار گرفته است. پزشکان که وظیفه خطیر حفظ سلامت و جان بیماران را بر عهده دارند، همواره از آنان این انتظار می رود که باید کمترین میزان خطا را داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ در کنار اخبار مرتبط با پیشرفت های پزشکی و نوآوری های جدید این عرصه، اخبار مرتبط با تخلفات و جرایم پزشکی هم از آن گونه مطالبی هستند که همیشه مورد اقبال افکار عمومی قرار داشته و این پرسش مطرح بوده که تخلفات و جرایم پزشکی به چه رفتارهایی اطلاق می شود و نحوه شکایت و پیگیری آن ها چگونه است؟

 
نحوه رسیدگی به تخلفات انتظامی و جرایم پزشکان 
 
چناچه اقدامات پزشكان و پيراپزشكان خارج از ضوابط فني و رعايت موازين علمي و پزشكي باشد و در نتيجه آن ضرر و زياني متوجه بيماران شود، می توان از راه های زیر پیگیری کرد؛
 
تخلفات انتظامي
 
مرجع تشخيص اين امر سازمان نظام پزشكي است و به دليل تخصصي بودن موضوع از نظرات كارشناسي متخصصان مربوطه استفاده خواهد شد. اگر تخلف پزشكان متضمن يكي از عناوين مجرمانه نباشد فقط به عنوان تخلف انتظامي با آن برخورد خواهد شد. رعایت‌ نکردن موازین‌ شرعی‌ و قانونی‌ و مقررات‌ صنفی‌ و حرفه‌ای‌ و شغلی‌ و سهل‌انگاری‌ در انجام‌ وظایف‌ قانونی‌ به‌ وسیله‌ شاغلان‌ حرف‌ پزشکی‌ و وابسته‌ به‌ پزشکی،‌ تخلف‌ محسوب می شود‌ و متخلفان‌ با توجه‌ به‌ شدت‌ و ضعف‌ عمل‌ ارتکابی‌ و تعدد و تکرار آن،‌ حسب‌ مورد به‌ مجازات زیر محکوم‌ می شوند:
به تخلفات انتظامي در سازمان نظام پزشكي و به جرایم در دادسرا و دادگاه هاي كيفري رسيدگي مي شود و رسيدگي هر يك از آنها مانع رسيدگي ديگري نيست و چنانچه عمل پزشك متضمن تخلف انتظامي و جرم باشد، هر يك از مراجع انتظامي و مراجع قضایي مطابق صلاحيت هاي خود مكلف به رسيدگي هستند
 
- تذکر یا توبیخ‌ شفاهی‌ در حضور هیئت‌ مدیره‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.
- اخطار یا توبیخ‌ کتبی‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.
- توبیخ‌ کتبی‌ با درج‌ در پرونده‌ نظام‌ پزشکی‌ و نشریه‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌ یا الصاق‌ رأی‌ در تابلو اعلانات‌ نظام‌ پزشکی‌ محل‌.
- محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ از 3‌ ماه‌ تا 1‌ سال‌ در محل‌ ارتکاب‌ تخلف‌.
- محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ از 3‌ ماه‌ تا 1 سال‌ در تمام‌ کشور.
- محرومیت‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ از بیش‌ از 1 سال‌ تا 5‌ سال‌ در تمام‌ کشور.
- محرومیت‌ دایم‌ از اشتغال‌ به‌ حرفه‌های‌ پزشکی‌ و وابسته‌ در تمام‌ کشور.
 
تخلف انتظامی مواردي از قبيل: عدم رعايت نرخ مصوب تعرفه هاي پزشكي، ارایه داروهاي مشابه به جاي داروي اصلي، برخورد نامناسب كادر پزشكي با بيماران، عدم پذيرش بيماران اورژانسي توسط مراكز درماني، نداشتن امكانات ضروري پزشكي را شامل مي شود که مجازات ها نيز از نوع انتظامي است.
 
جرایم پزشكي
 
كه مرجع احراز جرم و تعيين مجازات آن بر عهده مراجع قضایي اعم از دادسرا و دادگاه هاي كيفري است. البته در اين مورد هم به لحاظ تخصصي بودن موضوع، از نظریات كارشناسي سازمان پزشكي قانوني و سازمان نظام پزشكي استفاده مي شود، ولي تعيين تقصير و يا قصور كادر پزشكي و يا بي گناهي آنان در نهايت بر عهده قاضي صادر كننده رأي است. چنانچه تخلف پزشكان و كادر پزشكي متضمن يكي از عناوين مجرمانه مانند قتل يا ضرب و جرح و نقص عضو اعم از عمدي يا غيرعمدي و سقط جنين بر خلاف ضوابط و مانند آن باشد، با مرتكب آن برابر مجازات هاي مندرج در قوانين جزايي به خصوص قانون مجازات اسلامي برخورد خواهد شد، كه حسب مورد مجازات هايي مانند حبس و جزاي نقدي و پرداخت ديه وحتي محروميت از اشتغال به حرفه طبابت را در بر خواهد داشت.مراجع صالح برای رسیدگی جرایم پزشکی به شرح زیر است؛
 
1: دادگاه های عمومی
 
در این دادگاه ها می توان از جنبه جزایی و یا حقوقی نسبت به عملی که پزشک مرتکب آن شده است شکایت کرد؛ به عبارت دیگر، هر عملی که در قوانین مدنی و یا جزایی کشور قابلیت پیگیری قضایی داشته باشد در صلاحیت این دادگاه هاست. با وجود این، از آنجا که اقدامات پزشکی از زمره مسائل تخصصی محسوب می شود که نیاز به نظریات و دیدگاه کارشناسانه دارد، قوه قضاییه اقدام به تخصیص یک دادسرا به طور ویژه به جرایم پزشکی و دارویی کرده است.
مطابق ماده ٦٤٨ قانون مجازات اسلامي چنانچه پزشكان و جراحان و ماماها و داروفروشان و تمامی كساني كه به مناسبت شغل يا حرفه خود محرم اسرار مي شوند، هرگاه درغير موارد قانوني، اسرار مردم را افشا كنند، به 3 ماه و 1 روز تا يكسال حبس و يا به يك ميليون و 500 هزار تا 6 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم مي شوند.در مواردي كه مطابق قوانين و مقررات، پزشكان مكلف به گزارش بيماري هستند، مشمول جرایم فوق نمي شوند.
 
2: دادسرای جرایم پزشکی
 
شهر تهران دادسراهای مختلفی دارد که بعضی از آنها به امور ویژه اختصاص یافته اند؛ از آن جمله دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی است که مردم می توانند برای رسیدگی به مشکلات و پرونده‌های قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند. 
 
روند رسیدگی به پرونده‌های مطرح در این دادسرا این گونه است که پس از طرح و ارجاع موضوع به کمیسیون‌های پزشکی، پرونده بررسی می شود و در صورتی که قصور کادر درمانی تشخیص داده شود، مراتب قصور به شعبه رسیدگی ‌کننده ارسال و به دنبال آن پزشک و تیم پزشکی برای ادای توضیحات احضار می‌شوند و در نهایت دادسرا با اخذ تصمیم مقتضی یا قانع می شود که قصوری رخ نداده است و قرار منع یا موقوفی تعقیب صادر می کند و یا اینکه ادعای شاکی را قریب به واقع می بیند و با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال می کند و دادگاه عمومی جزایی نیز بر اساس محتویات پرونده، نظریه کارشناس و دفاعیات هردو طرف اقدام به صدور رأی می نماید.
 
3: شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشت)
 
از اوایل سال ۸۹ و پس از گذشت یک سال و نیم از تصویب دستورالعمل تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه امور پزشکی (مصوب ۳۱/۶/۱۳۸۶) در بسیاری از استانها شوراهای حل اختلاف ویژه رسیدگی به امور بهداشتی و پزشکی شروع به فعالیت نمودند.در تهران نیز مجتمع شماره ۲۹ شورای حل اختلاف به امور بهداشتی و پزشکی تخصیص یافته است.
 
اعضای شوراهای ویژه از میان کارشناسان و متخصصان صاحب صلاحیت در رشته های مرتبط پزشکی با تایید و معرفی سازمان نظام پزشکی و با رعایت آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴ قانون برنامه چهارم توسعه برای سه سال انتخاب شده و علاوه بر شرایط عمومی می بایست فاقد محکومیت کیفری یا انتظامی قطعی باشند.
 
رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلافات جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتیکه مبلغ خواسته یا محکوم به کمتر از ۵میلیون تومان باشد و یا در صورتیکه هر دوطرف در خصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند ،در صلاحیت شورای حل اختلاف است.
 
در عمل عمده پرونده های مرتبط با دندانپزشکی و یا پرونده هایی که پیش بینی می شود دیه ای که متهم به آن محکوم خواهد شد کمتر از ۵ میلیون تومان است به شورای حل اختلاف جهت رسیدگی ارجاع می شود.
مسايلي از قبيل ارجاع بيماران از بيمارستان هاي دولتي به بخش خصوصي يا گرفتن زير ميزي و حق العمل هاي آنچناني برخلاف ضوابط و سوء استفاده از موقعيت شغلي است كه البته اگر منظور از سوء استفاده جعل عنوان باشد، مثلا پزشك عمومي خود را متخصص مغز واعصاب معرفي كند، اين عمل مي تواند تحت عنوان جعل عنوان، جرم هم تلقي شود
 
4: سازمان تعزیرات حکومتی
 
قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب۲۳/۱۲/۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی از تخلفات زیادی نام برده است که مهمترین تخلفات موضوع آن عبارتند از:
 
الف- ایجاد مؤسسه پزشکی غیر مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت
 
ب- ایجاد مؤسسه پزشکی توسط متخصصین فاقد پروانه
 
ج- خودداری بیمارستان ها ازپذیرش وارائه خدمات اولیه لازم به بیماران اورژانسی
 
و …
 
رسیدگی به این تخلفات در حیطه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است اما باید دقت کرد، مستندا به ماده (۳) از قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۲۹/۳/۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی در صورتی که مؤسسه پزشکی توسط افرادی ایجاد شده باشد که تخصص لازم را دارند اما نسبت به کسب مجوزهای لازم اقدامی نکرده اند موضوع در صلاحیت دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی قرار می گیرد.
 
سازو کار رسیدگی به تخلفات پزشکی در نظام پزشکی
 
رسيدگي در سازمان نظام پزشكي پس از طرح شكايت توسط بيمار يا خانواده وي يا اعلام گزارش تخلف توسط بازرسان سازمان يا ساير مراجع قانوني با ارجاع موضوع به شوراي حل اختلاف تخصصي مستقر در نظام پزشكي شروع شده، چنانچه اين شورا موفق به سازش و مصالحه شد، موضوع مختومه خواهد شد و در غير اين صورت، پرونده به دادسراي انتظامي ارجاع داده مي شود. در معیت‌ هیأت‌ بدوی‌ انتظامی‌، اعضای‌ دادسرا مرکب‌ از دادستان‌ و تعداد مورد نیاز دادیار به‌ تشخیص‌ شورای‌ عالی‌ انتظامي با رأی‌ اعضای هیئت‌ مدیره‌ و حکم‌ ریاست‌ سازمان‌ انتخاب‌ می‌شوند.
کوتاهي كادر اتاق عمل، عفوني بودن محيط اتاق عمل، استرليزه نبودن وسایل جراحي و تزريق دوز نامناسب داروي بيهوشي و مسايلي از اين قبيل كه دراين صورت تمامی عواملي كه درمرگ بيمار مقصر بوده اند، ضامن بوده و پرداخت ديه متوفي به ميزان تقصيرعوامل دخيل دراين امر، بين آنها تقسيم خواهد شد.
 
دادیاران‌ باید حداقل‌ 5‌ سال‌ سابقه‌ اشتغال‌ به‌ حِرَف‌ پزشکی‌ یا در یکی‌ از حِرَف‌ پزشکی‌ وابسته‌ و دادستان‌ حداقل‌ 7 سال‌ سابقه‌ اشتغال‌ به‌ حِرَف‌ پزشکی‌ داشته‌ باشند.
 
مدت‌ مأموریت‌ اعضای دادسرا تا پایان‌ دوره‌ هیئت‌ مدیره‌ است‌. همچنین دادستان‌ می‌تواند یکی‌ از دادیاران‌ را به‌ عنوان‌ معاون‌ اول‌ خود انتخاب‌ کند تا از طرف‌ او وظایف‌ محوله‌ را انجام‌ دهد. به علاوه، دادسرای‌ انتظامی‌ درموارد ذیل‌ مکلف‌ به‌ شروع‌ رسیدگی‌ است‌؛
 
الف‌ - شکایت‌ شاکی‌ ذی‌نفع‌ یا سرپرست‌ و یا نمایندگان‌ قانونی‌ بیمار.
ب‌ - اعلام‌ تخلف‌ از مراجع‌ قضایی‌ - اداری‌.
ج‌ - اعلام‌ تخلف‌ از طرف‌ هیئت‌ مدیره‌، شورای‌ عالی‌ و ریاست‌ سازمان‌.
د - شکایت‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌.
هـ - درمورد تخلفات‌ مشهودی‌ که‌ به‌ نظر اعضای دادسرا و هیأت های‌ انتظامی‌ پزشکی‌ رسیده‌ است‌.
و - ارجاع‌ از طرف‌ هیأت‌ بدوی‌ انتظامی‌ پزشکی‌.
 
دادسرا پس‌ از وصول‌ شکایت‌ با اقدامات‌ مقتضی‌ اعم‌ از تحقیق‌ از شاکی‌، ملاحظه‌ مدارک‌ و سوابق‌ مربوطه‌ و استعلام‌ از مطلعان‌ و انجام‌ معاینات‌ و آزمایشات‌ مورد لزوم‌ و جلب‌ نظر کارشناسی‌، موضوع‌ را مورد رسیدگی‌ قرار خواهد داد. در صورتی‌ که‌ عقیده‌ به‌ تعقیب‌ داشته‌ باشد، پس‌ از جلب‌ موافقت‌ دادستان‌ یا معاون‌ اول‌، کیفرخواست‌ تنظیم‌ و پرونده‌ را جهت‌ رسیدگی‌ به‌ هیأت‌ بدوی‌ انتظامی‌ ارسال‌ می کند. اين هيأت پس ازملاحظه مدارك و أخذ نظركارشناسي مبادرت به صدور رأي مي کند.
چناچه از ناحيه پزشك هيچ گونه تقصير يا قصوري صورت نگرفته باشد و عليرغم آن آسيبي به بيمار برسد، طبيعتا پزشك ضامن آن نخواهد بود و عامل بيماري و عواملي كه خارج از اراده و كنترل پزشك است چنانچه در بروز خسارت و آسيب بيمار مؤثر بوده اند بر عهده پزشك گذاشته نخواهند شد.
 
در مراكز استان ها هم هيأت هاي تجديد نظرانتظامي مستقرهستند كه رسيدگي به اعتراض از آراي صادره از هيئت هاي بدوي را برعهده دارند. البته بايد توجه داشت كه مرجع صالح رسيدگي به تخلفات پزشكان اعم از عمومي و متخصصان، آزمايشگاه ها، راديولوژي ها، داروخانه ها(داروسازان)، دندانپزشكان و ماماها و ليسانسيه هاي پروانه دارپزشكي، سازمان نظام پزشكي و رسيدگي به تخلفات پرستاران در سازمان نظام پرستاري و رسيدگي به تخلفات دامپزشكان در سازمان نظام دامپزشكي به عمل مي آيد.
 
بنابراین به طور خلاصه می توان گفت، تخلفات پزشکی مواردی هستند که پزشک بر خلاف قوانین و مقررات وضع شده صنفی رفتار می کند مانند سهل انگاری در انجام وظیفه و یا افشای اسرار ولی جرایم پزشکی مواردی هستند که در قانون مجازات اسلامی قانونگذار برای آن مجازات در نظر گرفته است ولی شخصی که مرتکب آن می شود پزشک و یا جزء تیم پزشکی است. رسیدگی به تخلفات پزشکی در صلاحیت دادسرای انتظامی پزشکی و رسیدگی به جرایم در حیطه صلاحیت محاکم عمومی دادگستری است. رسیدگی به تخلفات پزشکی توسط هیأت های بدوی انتظامی، مانع رسیدگی توسط محاکم قضایی نمی شود، چون ممکن است پزشک اقدام به عملی نماید که واجد وصف مجرمانه باشد و چون چنین امری بالتبع تخلف نیز محسوب می شود، محاکم دادگستری و هیأت های بدوی انتظامی هر کدام می توانند جداگانه به موضوع رسیدگی کنند.
 
به عبارت خیلی ساده تر مردم در صورتی که مشکلی در روند درمان یا اقدامات پزشکی پیدا کنند، چه ناشی از جراحی های مختلف زیبایی باشد مانند جراحی بینی یا گونه یا لیپوساکشن و چه از اقدامات غیر جراحی مانند استفاده از لیرز، یا فرآیندهای دندانپزشکی و یا استفاده از خدمات زیبایی پوست می توانند به یکی از این مراجع مراجعه کنند؛
 
۱. دادسرای ویژه امور پزشکی که از این طریق می توانند دیه، و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند.
 
۲. شورای حل اختلاف که در واقع به پرونده هایی که دیه درخواستی در آنها کمتر از ۵ میلیون تومان می باشد رسیدگی می کند.
 
۳. دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی که نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر می گیرد.
 
باز هم باید تأکید کرد که در اکثر موارد می توان هم به سازمان نظام پزشکی و هم به محاکم دادگستری به شکل همزمان مراجعه کرد و هیچ یک مانعی برای صلاحیت دیگری محسوب نمی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۳۲۲
باید شکایت را نزد خود پزشکان ببریم. یک هیئت بدوی 13 نفره که 11 نفرشان پزشک هستند. طنز تلخیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دوست عزیز مثل اینکه متن رو دقیق نخوندید
یکی از راه ها اینه
وگرنه شما برای جرائم پزشکی میتونی بری دادگاه و مستقیما از پزشک به عنوان یک مجرم شکایت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
به نظر من شکایت از پزشکان را باید نزد صنف تعمیرات جلوبندی پراید یا صنف دیپلم ردهای ناراحت از عدم قبولی در رشته پزشکی یا دانش آموختگان بیکار دکترای ریاضی از دانشگاه آزاد سپرد. از پزشک که نباید نزد پزشکی که در این حوزه تخصص و آگاهی دارد سپرد . در کشور ما اصل آنست که نادانان در هر حوزه ای اظهار نظر کنند یعنی همانهایی که تفاوت . قصور حرفه ای با جرم کیفری عموی را نمیدانند. یعنی همانهایی که نمیدانند مثلا قتل عمد در قوانین جزایی توسط هر صاحب حرفه ای انجام شود از نظر قانون تفاوتی نمیکند. راستی یک بررسی بکنید ببینید کسانی که اینطور نقطه نظراتی دارند اولا چند ساله اند، بیکارند یا شاغل و وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانوادگی آنان چطور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
پزشک هیچ وقت محاکمه نشده نمیشه و نخواهد شد.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
یه دکتر دو تا از دندونای منو اشتباهی کشید منم دهنشو سرویس کردم...پیش قاضی ام نرفتیم!!
مهندس برق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
در پاسخ به ناشناس 37 10
عزیزم برای رسیدگی به تخلفات باید به قاضی مستقل و حقوق دان ارجاع بشه و ایشون از یک هیئت مستقل پزشکی استعلام تخصصی بکنن و رای نهایی رو حتما قاضی انشا بکنه
دقیقا کاری ک تو نظام مهندسی میشه
اگه خدای نکرده اتفاقی بیوفته پرونده حادثه به دادگاه میره و اونجا قاضی از کارشناس معتمد دادگستری(ک یک مهندسه استعلام می کنه ) و نه یک هیئت مهندسی که رای حقوقدان توش گم باشه
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
روز چهارشنبه خبری در شبکه های اجتماعی منتشرا
شد که بر اساس آن در یک عمل جراحی مربوط به برداشتن کیست در بدن یک زن جوان در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان، تنها کلیه این بیمار نیز از بدنش خارج شده است.
کیانوش جهانپور عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که این عمل جراحی، اشتباه نبوده و ما منتظر جواب آزمایش های پزشکی برای اعلام نظر قطعی در باره آن هستیم.
وی با بیان اینکه این عمل جراحی حدود یک ماه پیش بر روی یک زن 38 ساله توسط یک جراح مجرب انجام شده است، اظهار کرد: این بیمار بطور مادرزادی فقط یک کلیه داشته که آن هم در محل طبیعی خود نبوده و به اصطلاح 'کلیه لگنی' داشته است.
جهانپور ادامه داد: بنظر می آید جراح هنگام برداشتن کیست متوجه دست اندازی آن بر روی کلیه شده و با توجه به اینکه کلیه قابل حفظ کردن نبوده، ناچار به برداشتن آن شده است.
وی با بیان اینکه بیمار هنگام عمل دچار خونریزی شده است، تصریح کرد: دو جراح مجرب دیگر نیز برای این عمل به کمک آمدند و جان بیمار را حفظ کردند.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این بیمار اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری و منتظر پیوند کلیه است، افزود: همه اقدام های لازم برای حفظ جان بیمار انجام شده و صدور رای عجولانه به نام 'اشتباه پزشکی'، مایه تاسف و خیانت در کار رسانه ای است.
وی خواهان دقت و بررسی بیشتر رسانه ها در درج اخبار پزشکی شد و تاکید کرد: انتشار چنین اخباری بدون تایید منابع رسمی باعث ایجاد جو متشنج در جامعه و کاهش تمایل پزشکان برای انجام اعمال جراحی می شود.
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
خواهش میکنم پیام من رو منتشر کنید. در حقم ظلم شده. یه دندونپزشک دندونهام رو داغون کرد. اول رفتم نظام پزشکی. نامه داد به دو تا پزشک معتمد. اونها معاینه کردن و گفتن طرح درمان اشتباه بوده ولی نامه ها رو امضا نکردن. رفتم پزشکی قانونی شکایت کردم. رای رو به همکارشون دادن و اون رو کاملا تبریه کردن در حالیکه همکارشون به دست و پام افتاده بود و میگفت من فکر میکردم کارم رو درست انجام دادم و الان با نظر پزشکان نظام پزشکی تازه فهمیدم که کارم اشتباه بوده. ولی وقتی پزشکای نظام پزشکی نامه ها رو امضا نکردن اون دندونپزشک خندید و گفت خب همکارم بودن خواستن هوامو نگه دارن. الان پزشکی قانونی حکم رو به اون اقا داده و از همه بدتر اینه که عکسهای دندونم رو که نزدیک بیست تا عکس مختلف بود از قبل کار دندونم تا بعد از اون همه رو ازم روز اول گرفتن که پرونده تشکیل بدن و بهم نگفتن که اینها رو برای همیشه ازم میگیرن و الان که کار تموم شده و حکم رو دادن عکس رو بهم پس نمیدن. این دزدی هست این سرقت هست. مردم توروخدا بدونید پزشکی قانونی رشت از من سرقت کرده. بهم نگفتن که عکسای دندونم رو بهم نمیدن. ازم گرفتن و میگن باید بیای نامه بنویسی و درخواست بدی و تازه به امانت بهت میدیم اگه کاری داری بری انجام بدی و برگردونی. خدایا این ظلم هست. خدایا ما رو از ظالمین قرار نده. خدایا .
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
متاسفانه باید بگم سایت های دیگه مثل الف به مراتب بیشتر به مخاطب احترام میزارن
یک در پخش نظرات کاربران
دوم در عدم حذف منفی مثبت

تابناک مخاطب ستیز هست. الان 162 نظر در صف هستن و چاپ هم نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
ممد جان چرا نظرات رو درج نمیکنی عزیز دل برادر
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
امیدوارم سوبرداشت نشه. ما معترضین به بی عدالتی نه حسودیم و نه بی سواد آقا و خانم دکتری که چشم بسته به مردم توهین میکنی. از شما خواهش میکنم گزارشی پیرامون ظلم بزرگ نظام پزشکی به مردم و بودجه کشور تهیه کنید.
مردم عزیز ایران آیا می دانید کسری های چند هزار میلیاردی کارانه پزشکان هر سال مستقیم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت میشه؟
می دونید یعنی چه؟ یعنی افزایش نقدینگی و گرانی یعنی جهش ثروت پزشکان و به وجود آمدن قشر فئودال یعنی کاهش فعالیت های عمرانی و آبادانی و ریختن پول نقد آن به جیب پزشکان

مردم عزیز ما با پزشک دشمنی نداریم. اما پزشکان شمشیر رو از رو بستن و قصد دارن با بهانه نخبگی و لابی های عظیم ثروت این ممکلت رو به تاراج ببرن. چه فرقی بین اجنبی و پزشک هست؟
تا حالا دیدید که پزشک خاطی ایرانی محکوم بشه؟ پزشکی که «بیمه مصونیت» داره و هر کاری دلش بخواد می‌کنه و در نهایت بیمار و خانواده بیمار محکوم می‌شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
پزشکان در ایران مصونیت قضایی و سیاسی دارن ، دقیقا قانون کاپتولاسیونی که آمریکایی های برای مردم ایران اجرا کرد الان پزشکان برای مردم ایران اجرا میکنن سالهای ساله ولی کسی صداش درنمیاد ،
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
پزشک جراح ، دختر منو فلج کرد و منم شکایت کردم نهایتا قرار منع تعقیب صادر شد
البته مدارک پزشکیشو به ۳ جراح خارج از کشور ارسال کردم و دلیلش قصور پزشکی بوده ولی در ایران هرگز پزشکی همکارش رو محکوم نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
انتخاب وزیر بهداشت غیر پزشک
ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم و افزایش ظرفیت رشته های پزشکی
دولتی نمودن سازمان نظام پزشکی
رسیدگی به جرایم پزشکی در دادگاه ها
صرف هزینه سلامت در بهداشت و پیشگیری
اینها راه چاره است. ولی آیا کسی جرات انجامش رو دارد؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
این کامنت هم به اون دسته هم وطنان حسود و عنود هست صد البته مهندسین پرستاران حقوق دان ها و بی سوادهای باز مانده از پزشکی
شما چطور خودت حقوق ات و در کل همه چیزت رو با پزشکی مقایسه میکنی که همون تنها سطح فرهنگش صدها مایل با تو فاصله داره. باید خوشحال باشی دکتر به تو افتخار میده از نزدیک ببینیش و گاهی اگر خوش شانس باشی لمسش کنی
پزشک با وجود مردمی اینچنین عقده ایی و حسود نیاز داره مصونیت قضایی و حفاظت ویژه داده بشه

حقوق بالا هم میگیریم کاری هم نمی تونید بکنید. پس الکی حرص جوش نخوردید که زحمت همکاران ما در بخش طرح و دولتی رو دوچندان نکنید
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
یک نمونه دردناک رو بهتون بگم از ظلم پزشکان به ایران و ایرانی
آیا میدانید هزاران میلیارد تومن از معوقات ناعادلانه کارانه پزشکان از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد!!!
یعنی پولی که باید صرف توسعه و پیشرفت کشور میشد بصورت نقدی تحت نامه کذایی کارانه به جیب پزشک رفت و این رویه هر سال تکرار میشه

می دونید کارانه چیه؟ حقوق رو که پزشک بصورت اتوران میگیره دوستان. کارانه بابت هر حرکتی هست که پزشک میزنه. مثلا معاینه تشخیص بیماری و هر عملی که در اصل وظیفه پزشک هست بابتش درصد میگیره
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
تابناک فک کنم پزشک استخدام کردی که دیگه نظرات رو چاپ نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
بله من خیلی از همکارانم را دیده ام که حتی به ناحق هم محکوم شده اند.ولی لازم نیست همه چیز را گزارش کنند
فقط به خدا. بعد از سلام نماز.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
وبعدش قاضي به پزشك ارجاع ميدهد چون خودش كه پزشك نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
واقعا اکثر پزشکان سواد کافی ندارند وناجونمادانه به جامعه و جان کمال مردم آسیب میزنند و واقعا وقته که قوانین پزشکی بازنویسی وباز نگری شود... مسئولین محترم به داد این مردم برسید .مگر پزشک با بقیه مردم ازنظرحقوقی چه فرقی میکند؟چرا پوست مردم را میکنند و هیچکس پاسخگو نیست؟نه درمان درستی انجام میدهند نه انصاف دارند و درمورد تخلفات هرگز آنگونه که باید مجازات نمی شوند ... یا اصلا مجازات نمی شوند؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقا پزشک قدرت زیادی داره و اگر دست به قتل هم بزنه به این راحتی محاکمه نمیشه
نمونه اش جریان پزشک تبریزی
من نجار هستم. تو صنف خودم و با جمعی از همکاران زخم خورده از پزشکان هر وقت مشتری پزشک داریم سوبله و چوبله باهاش حساب میکنیم و به بدترین نحو کار رو تحویلش میدیم
تابناک برا یه بارم شده درج کن کامنتم رو
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جهت شفاف سازی دوستان نگران حقوق پزشک
حقوق پزشک عمومی که خودم هم شاملش میشم 30 تومن نیس. نهایت پرداختی ها 18 تومنه که در مورد من 12 تومن می باشد

تخصص هم بستگی به جراح بودن داره. مثلا اطفال و کودکان بیشتر از 30 تومن دریافتی ندارن
تخصص های جراحی جوان تر ها نهایت 80 تومن میگیرن

و در نهایت 15 درصد پزشکان ثروتمند و معروف که ما پزشکان جوان چوبش رو میخوریم میلیاردی درآمد دارن و شما اونا رو میبینی و ما رو میزنی با انصاف
در انتخابات پیش رو بنده به کسی رای میدم که کارانه پزشکان را حذف و قدرت نظام پزشکی را از بین ببرد و یک وزیر بهداشت غیر پزشک انتخاب کند. در ضمن طرح مزخرف تحول جیب پزشکان را هم حذف کند.
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
متاسفم که میخوای شرکت کنی و رای بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
مگه پرشک حق شما را خورده؟
وای بر مردم نا سپاس !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دمت گرم من مهندس کشاورزی یا مکانیک را بعنوان وزیر بهداشت ودرمان پیشنهاد میکنم
واقعا حسادت از سر وروی این اظهار نظرها میبارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
وقتی وزیر علوم پزشکه چرا مهندسا وزیر بهداشت نباشن؟
در ضمن پرستارا، رادیولوژیست ها و ... هم توی وزارت متبوعه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
بله پزشک حق ما رو خورده ناشناس 11:37
وقتی خورد که تعرفه ها رو چند برابر کردن. قانون ظالمانه کارانه رو آوردن و کمر اقتصاد رو شکستن
وقتی خورد که پولی که قرار بود صرف عمران و آبادانی بشه باهاش کارخونه زده بشه. وام به بنگاه های اقتصادی داده بشه همه و همه رفت در جیب گشاد پزشکان
وقتی خوردن که هر پزشک به اندازه ده کارمند روی دوش دولت بار مالی گذاشت در نتیجه دولت توان استخدام سایرین رو نداشت و روز به روز دولت کوچک تر شد.
وقتی خوردن که همین پول بیت المال مشغول ساخت ساز و عشق حال در سایر کشورها شدن و ارز خارج کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
توی اکثر کشورهای پیشرفته اجازه نمیدن وزیر بهداشت پزشک باشه
جناب ناشناس 11:37
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
متخصص رادیولوژی رو هم سطح پرستار میکنید بعد ادعای با سوادی هم دارند
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
مردم ناسپاس؟؟؟؟ مراقب حرفت باش. اره پزشک و دندونپزشک حق خوردن. نمیدونی یا خودت رو به ندونستن زدی؟ وای بر مردم ناسپاس؟ وای بر بیوجدانی که تو لباس سفید خون مردم رو تو شیشه میکنه
قاسمعلی
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
بنظر من تنها قشری که تا بحال سالم بوده و بهترین خدمات را به کشور کرده اند پزشکان بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
این پزشکان که به من صدمه زدند بعد هم میگن معاینه معمولیه. خودشان باعث بدتر شدن بیماریم شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
یک وزیر بهداشت با تخصص دامپزشکی چطوره.برای هواپیمایی کشور هم یک پرورش دهنده شتر مرغ خوبه.
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
تازگیا پزشکا شدن آمریکا! همه ی مشکلات ایران تقصیر اوناس! آره برادر شما درست میگی‌ ایران قرار بود بشه آبادترین و پیشرفته ترسن کشور پر از طرح های عمرانی پیشرفته، دکترا با کارانه شون نذاشتن . امان از عقده و نادانی. شما الان میددنی کارانه ی دقیق یه پزشک که داره تو نقطه ی صفر مرزی تو شهر هایی که به عنوان تبعیدگاه ازشون یاد میشه خدمت میکنن چقدره؟! اگه ندونی و حرف بزنی واقعا برات متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آره هر کس که اضافه بر حقش یا دستمدای نامتعارف بگیره حق منو خورده حالا این پزشک باشه ی اکس دیگه ای حقوق در این کشور معلومه مگر میشه کارگر تولید کننده این کشور بگیره یک و دویست بعد یک مدیر یا پزشک یا هرکی ملیاردی حقوق و پاداش یا اساس پول تحت عناوین مختلف بگیره اگر باشه یعنی حق منو خورده
ایران بهشت پزشکان. اگر اطلاع رسانی شود و شرایط مالیاتی پایین و کارانه های نجومی و مجازات های ضعیف در تخلفات در تبلیغات جهانی اعلام شود تمام پزشکان حاذق و درجه یک دنیا برای گرفتن ویزای ایران صف میکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دقیقا هیچ صنفی در هیچ جای دنیا در طول تاریخ انقدر بی امافیا نداشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
خوب تو هم بیا تو جمع پزشکان. خبر نداری بیسوادها کل در آمد مملکت را هاپولی میکنند. والا در آمد پزشک چیزی نیست .پول ندیدی عزیزم.
بسمه تعالی
اخلاق پزشکی مرده همه دیگه در رقابت تنگاتنگ در حال طبابت و تلکه کردن بیماران خاصه اگر دارای بیمه های تکمیلی باشد مشغولند. که با داشتن بیمه نامه های متطمئن بایستی دیگه حتما عمل شوید چون نون تو تعداد عمل بالاست. بیمه ها هم با پشتیبانی محکم از پزشکان و تأمین مطمئن دستمزد بالا و غیر منصافه آب به آسیاب آنها میریزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
لطفا در کلمه "همه" تجدید نظر کنین دوست خوبم
انحصار پزشکی و ما ادراک انحصار پزشکی.
هر ساله هم پذیرش ثابته یا کمتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
و ما ادراک الکارانه
وزیر بهداشت باید یک شخص غیر پزشک انتخاب شود نه کسی که علاوه بر خودش، همسر و سه فرزند و دامادش هم پزشک و دانشجوی پزشکی باشند.
اون جراح اورتوپد معروف پایتخت با حال بود که هماهنگ با تیم جراحی پول پروتز ها رو میگرفتن ولی پروتزها رو میزدن به جیب و در بدن بیمار کار نمیگذاشتن و این بلا رو سر چند ده یا چند صد نفر آوردن. آخرش به یک سال تعلیق محکوم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
یکسال رو با درصد کمی از پول پروتزها رفت دور دنیا رو گشت و سال بعدش دوباره همون کار را از سر گرفت
متاسفانه الان یه دندونپزشک دانشگاه آزاد چارغوزآباد چند برابر یه استاد تمام مهندسی مکانیک یا هوافضای صنعتی شریف درامد داره. طرح تحول جیب پزشکان
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
استاد تمام شریف 15 دریافتی داره که دندون پزشک تازه کار انقدر در نمیاره در ضمن برخلاف مهندسی که توی هر کوچه ای مهندس تربیت میکنن دندونپزشکی چارغوزاباد نداریم میانگین درامد استاد تمام توی امریکا 100هزار دلاره و میانگین درامد پزشک عمومی توی امریکا 150 هزار دلاره که از استاد تمام بالاتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
حسود هرگز نیاسود. اونی که برای پول و نه علاقه دنبال یه شغلی میره بهتره مهندس هوا فضا نشه بره تو کار ازاد بهتره. از طرفی مگه موقع کنکور به این اقای استاد تمام کسی گفته که کنکور ریاضی شرکت کنه؟. امان از بی سوادی یه عده ادم که دنبال حاشیه هستند
رضا
| Netherlands |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
آقا/خانم : رر
!!!!!!فرمودید دانشگاه چارغوز آباد در پزشکی نداریم
پس نتیجه میگیریم که
دانشگاه پزشکی زاهدان و کردستان
معادل است با صنعتی شریف
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دکتر رر که کلا کار رو گذاشتی کنار و هم غم ات شده کامنت های گمراه کننده و توهین آمیز
مردم چشم دارن و زندگی پزشک رو میینن
ضمنا دختر خاله من دندان پزشک هست. سال 95 فارغ التحصیل شده و در کلینیک مشغول به کار هست. خالص درآمدش اونم به گفته خودش 30 تومنه
ضمنا در زمان دانشجویی هم بصورت غیرقانونی و با حقوق 5 تومن برا کلینیک ها کار میکرد

بیدار شو و مردم رو احمق فرض نکن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
رر راست میگه. مثلا سطح علمی دانشگاه آزاد نجف آباد رشته دندونش یا هرمزگان با سطح علمی شریف برابری میکنه و بالاتره
ضمنا برادر من دندون پزشک هست و ماهانه 17 تومن دریافتی خالص داره. تازه میگه مطب بزنه بالا 50 میشه
چگونگی شکایت از ایران خودرو، کارخانه های تولید کننده مواد غذایی سرطان زا، دریافت شهریه های غیر مجاز توسط دانشگاه ها و مدارس، کارمندان رشوه گیر، اختلاس بانکی، پارتی بازی در استخدام و ... هم بنویسید.
درد مردم فقط پزشک ها نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
نگران نباشید دیگه نمیتونن از بیمارستانها کارانه انچنانی بگیرند بزودی بیمارستانها اعتراف بورشکستگی نموده و پزشکان به بخش خصوصی مهجرت و همه شما قراراست چند برابر الان ویزیت و حق عمل خصوصی بدین همه با هم حمله به این قشر ظالم کنیم تا بخش خصوصی را بهتر کنیم راه نجات ایران بخش خصوصیست
از این بدتر در مراغه اتفاق افتاده.ماما برای زایمان طبیعی خانمی بقدری زور داده که یکی از کلیه های خانم از کار افتاده .چون نتوانست زایمان طبیعی کند پزشک کشیک سزارین میکند که موقع عمل تیغ جراحی به سر کودک را زخمی می کند وطوری عمل می کند که تمامی بخیه ها الان باز شده و غفونت محل عمل را گرفته وفرد بیست زوز است در بیمارستان امیرالمومنین مراغه در بخش I.c.U بستری است
پاسخ ها
فرح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
هم نظر با یکی از خوانندگان ،ایران بهشتی برای پزشکان .درامد چندین برابری ،سواد کم.اشتباهات پزشکی دهها برابری .در قبال عدم مجازات یا جزیی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
من بیشتر نگران اینم که ضریب کا پزشک رو زدن یا نه!!!خدای نکرده در حقش کوتاهی نشه یه موقع
حقوق پزشکا رو 10 برابر کنین. هر چی باشه اونا اربابن و مردم ایران رعیت. حق ارباب رعیتی نیس که همچنان فقط 80 برابر ناچیز بیشتر از ما حقوق بگیرن
باید اونقد زیاد بشه که در یک ماه بتونن پول خون چند ایرانی رو داشته باشن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
ناشناس 1341
به کوری چشم حسودانی مثل تو. سال اول کارم در رشته پزشکی دقیقا به اندازه دیه چهار فرد بالغ درآمد داشتم.
چرا تو مطبها اداره ماليات نظارت نميكنه؟! يك كارتخوان نميذاره اونجا! بحث مالياته! نميشه كه من كارمند ماليات بدم بعد پزشكها ندن بعد با ماشين اون چناني بيان رو آسفالت ماليات ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
اره بابا اونوقت بوق هم بزنن واسه ما مگه شهر هرته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
دست خوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
والله حرف نزنی تو و تابناک بهتون نمیگن لال.اولا محل طبابت پزشک مشخصه و خیلی اسناد درآمدی موجود هست که بشه بهش استناد کرد. ثانیا شما اگه بیمه باشی فقط 30درصد رو خودت میدی که حالا ممکنه نقدی هم پرداخت کنی. اما درباب اون 70درصد سهم بیمه، خود بیمه همیشه 10 درصد کسر می کنه و در عمل اگر نسخه رو رد نکنه 60درصد با تاخیر پرداخت می کنهو میخوای پزشک دوبار دوبار مالیات رو بده عقده شما بلکه تموم شه
طنز تلخ اینست که زحمات یک قشر عظیم زحمتکش را با اشتباهات عمدتا ناخواسته و یا عملکرد نادرست و زشت بسیار اندکی از پزشکان زیر سوال میبریم.
ای کاش کارشناسان سایت بجای دامن زدن به جو عدم اطمینان به گروه پزشکی در حامعه نسبت به ارتقاء سطح آگاهی و آرامش هم میهنانم اقدام می نمودند . ای کاش در مورد جرمهای و مراجع پاسخگو در مورد سایر دستگاه ها اطلاع رسانی مینمودید.
اگر مثل سایر نظرات منتشر ننمودید مهم نیست. این عرایض جهت گوشزد به سایت پویای !!!! شماست.
با احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
بسیار اندک رو خوب اومدی
از هر ایرانی بپرسی حداقل یکی دوتا دوروبرش هست که ناقص شدن یا فوت شدن بخاطر اشتباه پزشکی
این قشر بسیار اندک انگار زیادم اندک نیستن
شما فعلا مشغول چپاول بیت المال باشین. مردم بزودی بساط ظلم شما رو جمع میکنن
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اره دیدم حرف های مردم رو طرف گلیوبلاستومای گرید 3 داشته زیر عمل مرده گفتن پزشکش کشتتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
جان انسان ها که بازی نیست .
قاسمعلی
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اینگونه سایتها و افراد نه تخصص دارند نه سواد حقد و کینه انها از دست نیافتن به علم دلخواه خود اقدام به ملتهب نمودن میکنند رشدعلم پزشکی کشور چشمشانرا کور کرده قصد تخریب نخبگانرا دارند حالا هم چند تا لیسانسه دانشگاه ازاد علمی کاربردی کشاورزی میان عقده گشایی میکنند نه پزشک هستم نهنیاز به پزشک و خداوند هم مرا از پزشک بی نیاز میکند اما میدانم در کنکور این نخبگان هستند که اول رشته پزشکی را انتخاب میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق پزشکان فقط به فکر پول پارو کردنن
برادر مشک اعصاب و روان داشت حدود 30 سال برای جلوگیری از تشنج یک دارو رو مصرف کرد بدون اینکه حتی یکبار دکتر متخصص اعصاب و روان درخواست سونگرافی کبد بده در حالی که طبق نظر یک پزشک فوق تخصص کبد باید هر ششماه یکبار کبد رو چک میکردن بعدش هم سرطان گرفت و مرحوم شد وقتی که شکایت کردیم خیلی راحت تبرئه شد و ...
این داستان همه روزه خیلی هاست
خدا میداند چقدر در بیمارستان ها بدلیل خطاهای پزشکی و پرستاری برگه فوت امضا میکنن و تحویل خانواده مریض ها میدن الله اعلم
با این همه پیشرفت به اصطلاح پزشکی چرا باید روز به روز بیماری و مرگ ومیر بشتر شود؟
چرا از وقتی نمک یددار به خورد مردم دادن مشکلات تیرویید بیشتر شده؟
و....
متاسفانه این قشر پاسخگوی هیچی نیستند وخودشونو از هر اشتباه مصون میدونند چون نظام پزشکی پشتشونه
از پزشک فقط باید به مراجع قضایی شکایت کرد والا اگر بری نظام پزشکی قطعا شکایتت ماست مالی میشه مثل پرونده مرحوم کیارستمی وخیلی موارد دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
تااونجایی که میدونیم کیارستمی توفرانسه اشتباه پزشکی روش مرتکب شدن ولی بحساب اینور بذاریم خیلی بهتره دلمون خنک میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
ناشناس چیزی نمیدونی الکی تز نده
کیارستمی پرونده اش مشخص شد که پزشکان خودشیفته ایرانی کار دستش دادن. فک کردی فرانسه هم مثل ایران اجازه میدن پزشکا جولان بدن و با جان مردم بازی کنن!!!نه عزیز من اونجا ایران نیس. کیارستمی فوت کرد چون وقتی بیمار شد که پزشکش میخاست بره تعطیلات.
یادمون باشه بیماریمون رو با تعظیلات پزشکان هماهنگ کنیم
هر چی باشه اونا هم دل دارن و سالی دو سه بار باید برن جزایر قناری و مالزی و امریکا کانادا
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
ده ها پزشک محکوم میشن ولی خبرنگاران نسبتا محترم به اونا اشاره نمیکنن کیارستمی هم پولیپ دیسپلاستیک روده داشته با مشکلات انعقادی و اکالکولوس کوله سیستیت بعد از عمل که از عوارض غیرقابل پیش بینی عمل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
ندونسته نظر نده علت فوت کیارستمی خونریزی مغزی ناشی از عارضه داروی هپارین بود که در فرانسه براش تجویز شد که البته قصور هم نیست عارضه دارویی هست ولی خب اگه اینجوری عقده پزشک نشدنت تخلیه شما اینجوری فک کن
دوست دارم بدون هدفتو از این کارا چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
احتمالا اگر همه ساکت باشند و شما کارانه نجومی را به جیب بزنی خیلی مردم خوبی هستیم مگه نه؟
متاسفانه پزشک ها به خاطر پولشون همه جا نفوذ دارند
خدا خيرشون بده ما دكترهاي باشرف و با وجداني داريم
تو امير آباد يه روماتولوژيست معروف هست روزي بيش از دويست تا بيمار ويزيت ميكنه
روبروي مطب هم يه راديولوژي و پايينش يه داروخانه تاسيس كرده(شريك داره) مريض هارو ميفرسته
اگه نبري راديولوژي خودش ،همون روبروي مطبش ،براي ديدن نتيجه ششماه ديگه وقت ميده
ولي ببري راديولوژي خودش همون روز نتيجه رو تومطب بررسي ميكنه
معمولا يه گوني دارو هم تجويز ميكنه كه فقط داروخانه خودش داره و فقط خارجي
در ضمن بيمه هم كه اصلا قبول نداره
بالاي سرش هم لوح تقدير و مدرك استادي دانشگاه .... و تقدير نامه وزارتخانه و سمت اداري خودش رو آويزون كرده
تو نظام پزشكي هم يه سمت خوبي داره ، دكتر خوبيه ،بساز بفروش هم هست،كلا انسان خوب و با وجدانيه

حالا تابناك ، ما حقيقت رو نوشتيم ، اسم هم نياورديم. خيلي ها هم ميشناسنش ،ولي غيرت داري يه كامنت رو چاپ كني ؟؟؟
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
توی شهر تهران حدود 100 روماتولوژیست هست و خوشبختانه برخلاف مهندسان گرامی که از همه جا فارغ التحصیل شده اند و بین شریفیشون و ازادیشون صدها پله فاصلست همشون کیفیت خوبی دارند و شما میتونید به بقیه روماتولوژیست ها مراجعه کنید مخصوصا کلینیک های بیمارستان امام خمینی که دانشجوی فوق تربیت میکنن و پول زیادی هم نمیگیرند ازتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
پیشنهادم به نگارنده این متن این هستش که بره از حسودی دق کنه و یا
خودکشی
قاسمعلی
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اخه اینارا میدونی چرا میری اونجا
با سلام خدمت هم ميهنان عزيزم
بنده پزشك هستم ،رسانه هاي ازاد باعث حراست از حقوق مردم و قانون اساسي ميشه و من طرفدار اين رويه هستم به شرطي كه فقط به يك قشر خاص بيش از حد نپردازن،اين كار باعث بي اعتمادي بين بيمار و پزشك ميشه ،بنده قبول دارم كه مردم عزيز ما انتظارشون از جامعه پزشكي بيشتر از اينه ولي اينجور فكر كنيم كه ايا فقط جامعه پزشكي به اين روز افتاده؟معلم هامون چي پليس ؟املاكي ها ؟اداره هاي دولتي چي راستش همه با هم داريم اين مسير رو طي ميكنيم و من اسمش رو ميزارم دوران گذار ،حالا تا كي پيش بريم نميدونم ،جامعه پزشكي اينه اي كه رخ جامعه رو نمايان كرده،با اين حال برجسته كردن اشتباهات از طرف رسانه ها اين قضيه رو شورتر كرده،،تابناك هم در اين قضيه به نظر من زيادي تاكيد ميكنه ،روزي نيست كه از اين اخبار پزشكي ننويسه ،واقعيت اينه كه اعتماد به نفس پزشك هارو كم ميكنه و باعث ميشه روش هاي درماني بيش از حد محتاطانه بشه و هزينه هاي گزاف براي ازمايشات و تصوير برداري بر عهده بيمار وبيمه ها بيفته و اقدام مناسب درماني به موقع انجام نشه،من اصلا فكر نميكردم تو اين وضعيت به طبابت مشغول بشم بيمار ها بسيار با ترديد به حرفها گوش ميدن و حق دارن،تعداد بيمارا تو شيفتهامون خيلي زياد ميشه اخراي شيفت ديگه جون ندارم،شيفتهاي موظفي رو ميگم نه اضافه كاري ،شايد اگه از پزشك و پرستار بيشتري استفاده ميشد اين وضعيت نبود اما دولت به هزار دليل توان جذب نداره،البته در نهايت بهتر خواهيم شد
با درود
پاسخ ها
فرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
یک نکته این است که بعضی پزشکان بدلایل ما لی و مریضان خود را سطحی معاینه می کنند وهمین باعث می شود مشکل بوجود اید که تعداد این پزشکان کم هم نیست زیرا مثلا می خواهد 100 نفر را در عرض چند ساعت معالجه کند در ضمن قبل از ان هم مشغول کار دیگر بوده .یعنی بفکر تجارت با جان انسان بازی می کند این تجربه برای دختر خودم پیش امده یعنی اگر سرپایی مهالجه نمی کرد مشکلی برایش پیش نمی امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دکتر جان. مشکل این جاست در این اوضاع نابسامان اقتصادی شما پزشکان 80 برابر درآمد میانگین هر ایرانی حقوق میگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
یکی از دلایلی که دولت توان جذب نداره اینکه هر پزشک به اندازه 10 کارمند حقوق میگیره و دولت توان پرداخت این هزینه های کمرشکن رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
یک توصیه میکنم . که حتما پزشکی که مراجعه میکنید قبلا اگر توانستید بیوگرافی اش را مطالعه کرده باشید . و مطمئن باشید که در یک دانشگاه دولتی معتبر درس خوانده باشد و البته که اگر از رتبه های برتر کنکور هم بوده باشد چه بهتر. بعد با خیال راحت به آن دکتر مراجعه کنید . الان دانشگاه آزاد داره دندانپزشکی میده بیرون . وای خدا به .خیر کنه . دکتر هایی که با پول دکتر شدند .
ههه خندیدم شکایت از پزشکان خیلی به جایی میرسه
بنده هم یک مورد اشتباه فاحش پزشکی ارتوپد برای دختر 6 ساله ام داشتم که شش روز استخوان بازوی دخترم شکسته بود پزشک متخصص ارتوپد تشخیص نداده بود !!! ودست ایشان عفونت ودر نهایت توسط ارتوپد دیگر جراحی ومشکلش حل شد.علیرغم اینکه نظام پزشکی پزشک متلف محکوم کرده برای هزینه تحمیل شده به دادگاه مراجعه ودادگاه بنده را به پزشک قانونی پزشک قانونی بنده را به مشاوره ارتوپد معرفی .چون پزشک متخلف با مشاور قانونی تبانی کرده .مشاوره نظر داده استخوان شکسته بازوی دختر 6 بعد از روز هیچ عوارضی نداشته است.!!! ودرمان او بعد از 6 روز با روز اول هیچ فرقی نداشته است !! . که حالا گذاشتم در فرصت کافی شکایت را ادامه دهم .مشکل کلی این است که با این سیستم ادم باید خیلی خیلی پیگیر باشد که بتواند از یک پزشک متخلف حق جزیی و...بستاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
کسی جوابگو نیست باید شخصا برخورد کنید
باید به مرجعی شکایت برد که خودشون پزشک هستن و معلومه چاقو دستشو نمی بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
من خیلی از دست این پزشکان زجر کشیدم .
وزير بهداشت پزشك حاذقي هست ولي...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
ولی همه رو لیزیک کرده ولی خودش عینک داره چرا ؟؟؟؟؟
"برای شکایت از پزشکان متخلف باید به کجا و چگونه شکایت کنیم؟"
یه بار دیگه بخونینش
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
شکایت کردن از پزشکان بیفایدس
شبیه کوبیدن میخ کفش به فولاد میمونه
واقعیت ماجرای بیماری که تو اصفهان عمل شده خانمی بوده با سابقه مشکل مادرزادی کلیوی که یه کلیه داشته و اون هم داخل لگن بوده.توموری که داخل شکم این خانم وجود داشته به کلیه دست اندازی داشته و اگه جراح کلیه رو خارج نمیکرد تومور عود میکرد.
دکتر دندان پزشک یک دندان من را اشتباهی کشید بعد از یک سال شکایت فقط هزینه درمان به من پس دادن
اگه خواستین شماره پروندمو بهتون میدم من مهندس در نظام مهندسی هستم ایکاش شورای انظباطی نظام مهندسی نظام پزشکی داشت
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دستشون درد نکنه تو رفتی چندتا کارشناس نظر دادن که تو از روی عقده این کارو انجام دادی گفتن ناراحت هم نشی بزار یه کرایه ماشین و پول کپی هم بهت دادند مهندس نظام پزشکی علمی کاربردی
واقعا سرگرمی خوبیست
۱۰ ۱۲ سال پیش تو مدرسه ها به ما میگفتن شما استعداد دارید حیفه برید تجربی ، اگه ما ها که شریف و امیرکبیر خوندیم تجربی خونده بودیم الان همین پزشک ها باید پرستاری و مامایی قبول میشدن ، الان ۱۰ سال گذشته درامد یه پزشک از ازاد پشت تپه ۱۰ برابر یه استاد تمام دانشگاه شریفه . به روحانی رای نخواهم داد ، منتشر کن تابناک جان
پاسخ ها
رر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
بعید میدونم دانشجوی شریف باشید شما.
علی
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
چی چی ریاضی از تجربی بیشتره
پزشک عمومی
| Germany |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
این رر رو جدی نگیرید
این به خودش هم شک داره. آره عزیزم تو خوبی بقیه بدن
فقط هم تو راست میگی
همین پزشکانی مثل شما هستن که گند زدن به شرافت و آبروی پزشکی

با لحن بد و زننده ات دفاع نکنی بهتره
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
رر ولی من مطمئنم تو پزشکی
طرز برخورد متکبرانه و پاسخ های زشتت به کاربران همه و همه نشون میده شما پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
مشکل شما مثلا شریفیها کلا اینه که همیشه چشمتون پی ژست گرفتنه. روزی روزگاری ریاضی مد بود چون به هر دلیلی اسم المپیاد و شریف جاذبه داشت از چشم و همچشمی میرفتید این رشته ها. وجدانا کم هم نبودن بچه های بسیار باهوش ریاضی که از همون اول هم رفتن پزشکی خوندن. شما الان که اسم پزشکی دوباره خیلی افتاده تو بورس دارید چشم و همچشمی می کنید. کلا سعی کنید بر اساس استعداد و علاقه تون برید جلو که به این روز حسادت نیفتید
با سلام
بنده یک مورد واقعی که واسه خودم اتفاق افتاده تو این یک ماه گذشته رو بگم خدمتتون.
استخوان ترقوه من تو تصادف شکسته بود بردیم یه دکتر به ظاهر وارد شهر ارومیه تو خیابان ابوالفتحی . ایشون 36 هزار تومان پول ویزیت گرفت و دو تا باند کشی بست و 285 هزار تومان هم واسه اون گرفت جالبه اول بست بعد گفت پول بده.
بعدش کارت خوان نداشت یعنی فرار از مالیات!!! ما 320 هزار تومان رو رفتیم نقد گرفتیم آوردیم دادیم
بعد شب تا صبح اذیت شدم رفتم یه دکتر دیگه گفت یه آتیل آماده 30 - 40 هزار تومان بهتر از اینه این کشش اذیتت میکنه ....
حالا نتیجه؟
رفتم شکایت تو سازمان نظام پزشکی قسمت انتظامات که دکتر شما از ما کلاهبرادی کرده و قیمت رو اول آگاهی نداده و از بیمه تکمیلی سو استفاده کرده و ...گفتند اول بروید 150 هزار تومان بریزید حساب نظام پزشکی و پرونده تشکیل بدید. دیدم اینها هم میخواهن 150 هزار تومان دیگه کلاهبرداری کنن.
آقا پزشکان مافیا در مملکت درست کردند و حمایت صنغی از همدیگه دارن شدید.
پاسخ ها
سمانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اخه دوست عزیز هر دو کار درمان مناسب شکستگی ترقوه است اولی بانداژ 8 دومی ارم اسلینگ می باشد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
خوب دیگه اطمینان نداشتی از خودت دروغ گفتی خداوند از دروغویان نخواهد گذشت
چطور ميشه از خبرنگاري كه دروغ مينويسه، از كامندي كه رشوه ميگيره، از پليسي كه توهين ميكنه، از مغازه داري كه گرون فروشي ميكنه شكايت كرد؟

بهتر نيست در اين مورد ها به خصوص مورد نخست هم اطلاع رساني كنيد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
چقدر احمقانست این حرف....الان موضوع بحث پزشکه به اونها هم میرسیم
محمد
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اخه چون این جایگا پزشکی را کسی نمیتونه بدست اورد من توصیه میکنم به فرزندانتان تعلیم بدید اگه استعداد دارند درس بخونند و پزشک شوند اما انصافا هم سخته ورود به این رشته و هم سختر ادامه تحصیل و هم سخترتر درمان و سرکار داشتن با یه عده که چیزای فهمیند اما محتوای واقعی انرا نمیدانند
متاسفم برای رسانه ای که بجای ترغیب و تشویق جامعه پزشکی (که در دور ترین و محروم ترین مناطق کشور خدمت میکنن و همگی دوران سخت وطاقت فرسای تحصیل رو پشت سر گذاشتن )هر روز یکی از خبرهاش نفرت پراکنی علیه جامعه پزشکی هست !! گویا بعضی ها علاقه دارن این گروه از متخصصین هم مثل متخصصین حوزه های حساس کشور رو ترک کنن و اونوقت هست که باید مثل گذشته پزشک از هند وپاکستان بیاریم!! خیلی دردناک هست وقتی مردم قدر و منزلت خدمتگذاران خودشون رو نمی دونند قابل توجه دوستان اینکه کشورهای همسایه ما تشنه ی این هستن که کادر پزشکی ما در بیمارستان های اونها فعالیت کنند و نشانه ی بارزش هم استقبال گسترده ای هست که از بیمارستان های ایرانی در کشورهای همسایه میشه و اینکه فارغ التحصیلان پزشکی از ایران با کمترین تشریفات اداری میتونن در دانشگاه های معتبر خارجی ادامه تحصیل بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
عزیزم اگر جای بهتری از ایران برای تمرین و آزمون و خطا سراغ داری و پول بهتری هم بهت بدن و کسی مواخذه هم نکنه خنما برو
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
برن هر جایی که میخان
ضمنا سیستم درمانی هیچ کشوری چه ایرانی چه امریکایی رو به راحتی جذب نمیکنه. مگر گذراندن امتحانات بسیار مشکل که کار هر پزشک پولکی ایرانی نیس
ناراحتی اکثر ملت اینه که چرا پزشک ها بیشتر پول میگیرن
خوب بیشتر درس خوندن ؛
شما که کمتر زحمت کشیدی، تو دوران جوانیتون راحت خوردی خوابیدی گشتی ... حالا زورتون میاد پول دکتر بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
اولا گرفتن پول بعنوان دستمزد حد و حدودی داره باید قانون نظارت داشته باشه و البته خود شخص هم انقد انسانیت داشته باشه که پول اضافی صرف جهت اینکه بیمار چاره ای جز درمان یا جراحی نداره به زور گرفته نشه. یک سال قبل دندان پزشکی دوتا از دندونام رو عصب کشی کرده بوده بعد از یک سال گند کارش دراومد که کامل اینکار رو نکرده و مجبور شدم دوباره هزینه کرده و درمان کنم. آیا این چنین پزشکانی لیاقت طبابت رو دارند!؟ چرا مردم باید فکر کنن که دستشون به جایی بند نیست و حتی شکایت هم بکنن به حق و حقوق خودشون نمیرسن؟
علی
| Germany |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اصل موضوع.بله نتیجه زحمت نکشیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
شما تا حالا ریاضی مهندسی یا آمار مهندسی خوندی ؟‌
ناراحتی اکثر ملت اینه که چرا پزشک ها بیشتر پول میگیرن
خوب بیشتر درس خوندن ؛
شما که کمتر زحمت کشیدی، تو دوران جوانیتون راحت خوردی خوابیدی گشتی ... حالا زورتون میاد پول دکتر بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
سلام . جناب دکتر. موضوع هزینه و حق ویزیت نیست . موضوع این است که چرا یک دندان پزشک با بیمار مثل . یک قربانی رفتار میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
سلام . درسته واقعا خیلی درس خوانده اند . البته فقط دانشگاه دولتی را من قبول دارم . و رتبه های برتر . بقیه ول معطلند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
ناراحتی ما اینه که مثل مجرم هنگام مراجعه بهشون باهمون برخورد میکنن. خدا از دکترای که به جای درمان خودشون بهم صدمه زدند نگذره.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
دکترای رشته های مهندسی که بیشتر درس خوندن برادر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
شاید بشه گفت که یک دکتری مهندسی دانشگاه دولتی درجه یک چند برابر یک پزشک فوق تخصص زحمت کشیده اما دریافتی این کجا و کارانه آن کجا.
ناراحتی اکثر ملت اینه که چرا پزشک ها بیشتر پول میگیرن
خوب بیشتر درس خوندن ؛
پزشک هیچ وقت محاکمه نشده نمیشه و نخواهد شد.
خیالتون رو راحت کنم سال بعد همین موقع پزشکا تصمیم میگیرن 300 درصد تعرفه رو زیاد کنن و کسی هم نمی تونه اعتراض کنه
مملکتی که پزشک عمومی فارغ تحصیل از دانشگاه آزاد دارقوزآباد سفلی نخبه حساب میشه و حقوقش 4 برابر یک استاد تمام دانشگاه تهران هست باید تهش رو خوند
جایی که اعتراض یه یک ظلم آشکار در حق بیت المال و جان مردم عقده ایی بودن عوام بودن و نادان بودن تعبیر میشه نباید انتظار داشت که پیشرفت حاصل بشه
خود پزشك هاي عمومي هم نظام پزشكي رو قبول ندارن
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
کسیکه زحمت بکشه جایگا بهتری باید داشته باشه یه دانشجوی بهشتی با یه دانشجوی ممقان و برابرند نه
لطفا یک گزارش هم در مورد فساد خبرنگاران و مافیای اونها بذارید. خبرنگار مفت خور هم اسم گزارش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
خبرنگار و خبرنگاری در اصل گوش و چشم مردم هست واسه سرک کشیدن تو جاهای که حق مردمه تا واقعیت رو بدونن
علی
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
مهران مدیری
من به عنوان یک پزشک متخصص جراحی عمومی در یک شهرستان کوچک و دور از شهر خودم مشغول به کار هستم رشته ما هم طوریکه شبانه روز درگیر مریض های اورژانسی و بدحال هستم روزی میشه که تا صبح بیدارم و زمانی که یکی از مریضام دچار عارضه بعد از عمل میشه از زندگی میفتم و تا بهبودی مریض کلی استرس میکشم الان که نظرات این هموطنان را خوندم نا امید شدم بگذریم که ۱۱ماهه که حقوقمان را نداده اند.
از این جو ضد پزشک که درست شده در نهایت بیماران واقعی ضرر میبینن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دکتر درسشو خوندی راهشو انتخاب کردی. الحمدالله فضایی و نجومی هم بهت حقوق میدن
جوری منت سر مردم میزاری انگار مجانی تیغ دستت گرفتی!!!
نه عزیز من. مردم می دونن بودجه و پول نفت بیشترش سرازیر میشه به جیب شما. مردم می دونن چرا این همه از بودجه عمران و آبادانی بقیه جاها زده میشه و اینکه این پول ها کجا میره
با اون قانون ظالمانه کارانه. که عملا پزشکا به اندازه چند ده کارمند دولتی بار روی دوش دولت دارند
اگر ظرفیت ها چند برابر میشد. اگر پزشک دوباره از هند بنگلادش و پاکستان وارد میشد اونوقت بود که روزی 2 ساعت هم بهت بیمارستان شیفت نمی افتاد و باید التماس میکردی جناب دکتر
نوش جان گوارای وجود
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
اینهایی که اینجوری ظالمانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
منظورت از حقوق همون حقوق دومتون هست که به طور به بیت المال تحمیل کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
با سلام . بله در شهرستان ها پزشکان بسیار خوبی وجود داره . ما سالها در بندرعباس بودیم آنجا پزشکان خیلی خوبی داشت ما که خیلی راضی بودیم . خدا رفتگانشان را بیامرزد و واقعا بندرعباس پزشکان و دندانپزشکان و پرستاران بسیار خوب و مهربان و دلسوز و حاذقی دارد . واقعا الان که تهرانم و زمانی که مریض میشویم دلم میخواهد کاش دوباره بندر بودم . واقعا که دکترهای بندرعباس نمونه هستند.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دکتر حقته زمانیکه رتبه زیر 2 هزار اوردی زحمت کشیدی و پزشک شدی با اونه بدون کنکور دانشگاه ازاد علمی کاربردی بدون کنکور مدرک گرفته خیال داره از من کشاورز هم بالاتر باشه نه چنین نیست باید زحمت کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خداییش ما را چی فرض کردی؟
شکایت از داروغه به داروغه !!!
نتیجه از قبل مشخص است شاکی محکوم میشود و بدهکار . نقص عضوش هم مقصر خودش بوده و پرتقال فروش محل
منم یک پزشک متخصص هستم دیروز کفش دخترم جهت دور دزی دادم که بابت بیست دقیقه کار مبلغ پانزده هزارتومان دادم مطالب هموطنانم منو خیلی گیج کرده نمیدانم چه بگویم شاید 90درصد پزشکان شرایط من را داشته باشند در شرایطی کار میکنم که یک سال کارانه نگرفته ام ویزیت من 3 هزارتومان است که انرا هم قراره یکسال بعد پرداخت کنند و هر اقدام درمانی که انجام میدهم مسئولیت 250 میلیونی پشت ان است همیشه سعی کردم کارم را درست انجام دهم در این کشور کجا فساد نیست که پزشکان همه پاک باشند چرا درصدی متخلف را با همه جمع میکنیم چرا یک خبر کاملا تخصصی را از مجرای قانونی ان سوال نمیکنیم چرا رابطه بیما ر و پزشک را که مهترین مسئله است را به راحتی از بین میبریم چرا ریسک پذیری پزشکان را از بین میبریم و....ایا نگاهمان به فساد تنها باید به یک صنف باشد متاسفانه افت جامعه ما اینه که خیلی راحت قضاوت میکنیم اگر پزشکمان را به راحتی با یک چوب میزنیم او هم در همین جامعه زندگی میکنه و تمام مسائل را میبیند ولی در شرایطی که پس از سن 35 تا 40 سالگی تازه شروع به کسب درامد میکند که رفتار مردم و جامعه قطعا در کارش اثر میگذارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
آخی دلم کباب شد دکتر. شماره حساب بده مردم کمک کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
این کفش دوز باهات خیلی هم خوب حساب کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اگر شما زیرمیزی نمیگیرید و مالیات خودتان را پرداخت میکنید از نظر شخص من انسان بسیار محترمی هستید و هر کس هم که هر چیزی میگوید مهم نیست چون شما چیزی ندارید که پنهان کنید.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دکتر مشکل ما بی سوادیست مشکل ما اینست طرف دکتذا داره اما هنوز اندازه یه دانش اموز دوم راهنمایی سواد درسی و شعور و درک اجتماعی ندارد مشکل ما بهم ریخته شدن جامعه است اون معاون رئیس جمهوریکه با مدرک تقلبی جایگاه میگیره و همه چی در همه بله
عباسی
| Germany |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
واقعا متاسفم برای طرز فکرتان.....شما کار یک پزشک رو که مستقیما با جان مردم سروکار داره رو باکفاش و بقال و ... مقایسه میکنید...
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
پزشک میشناسم ماشین پسرش بار دوم استارت روشن شد کلا ردش کرد رفت همون روز یه دونه نو رو انداخت زیر پاش
یه چیز بگو مردم باور کنن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
اگر شما دانش کافی و اخلاق شایسته دارید به خاطر خدمنی که به مردم می کنید شایسه تقدیر هستید. ولی تصویری که از جامعه پزشکان و هر صنف دیگری در ذهن مردم یک جامعه شکل می گیرد مبتنی بر تجربه جمعی گسترده و غالبا، به حز استثناهای معدود، بسیار نزدیک به حقیقت است. پس عیب را در رای مردم نجویید. به فکر اصلاح صنف خودتان باشید.
هر شش ماه یک بار چند میلیون میریزن حساب پزشک طرح اونم ندن تا خیال شما راحت بشه و مشکلات اقتصادی مردم حل شه ...اونی که پول انچنانی میگیره یه فوق تخصص با چندین سال سابقه کاره که هر جا بره درامد خودشو داره
پاسخ ها
سینا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
هیچ جای دنیا مدرک پزشک ایرانیو قبول نمیکنن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اهای بنده خدا میگه هیج جا پزشک ایرانی را قبول ندارند نه کشمش ایران مدرک پزشکان که از خارجه مدرک گرفته اند را قبول ندارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اره هر شش ماه یک بار خودم از نزدیک شاهدم موارد چند صد میلیونی به هر پزشک پرداخت میشه
بیمارستان ما چون عملا قدرت پرداخت این هزینه ها رو نداره شروع کرده به دادن امتیازهای گوناگون به پزشکان و البته پست های مدیریتی
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
سینا جان گل گفتی. من نزدیک به بیست سال در دانشگاههای فرانسه و بریتانیا درس خوانده و درس داده ام. به هیچ وجه مدارک پزشکی ایران در گشورهای توسعه یافته برای گرفتن شغل معتبر تیست (ادامه تحصیل می توانند بدهند البته بعد از آزمونهای بسیار مشکل که اکثرا نمی تونند پاس کنند). هربار این ادعا و تهدید رو از این حضرات می شنوم یاد پزشکان متخصص ایرانی که پیتزا فروش شده اند می افتم. یک دندانپزشک پرافاده هم بعد از نا امیدی از کاریابی در شهر محل زندگی من کیک می پخت و می فروخت.
حضرات پزشکان قدر این بازار مافیایی را خوب بدونید که تشریف ببرید خارج دوباره باید درس بخونید.
تخصص بگيري تمومه، صدها برابر درمياري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
همین الان عمومی ها هم ماهی 15 میلیون میگیرن برادر من
بله تخصص که دیگه خدایی میکنن
تا وقتی قانون عرضه و تقاضا هست درامد پزشک بالا هست.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
بله دقیقا رفتار و منش پزشکان تابع این مساله و درست مانند یک کاسب است. فقط ای کاش در حد پزشکان قدیم یا پزشکان خارج سواد هم داشتند. با پزشک متخصص جوان صحبت می کردم معنی نوشته های کاغذ درونبسته دارو به انگلیسی را نمی فهمید.
سلام خدمت هموطنان عزیز
بنده دکتری برق دارم. ( از دانشگاه علم و صنعت)
دو ماه پیش برای فرزندم از متخصص غدد در همدان وقت گرفتیم برای چک کردن آزمایش . دو ماه بعد وقت داده، هفته گذشته رفتیم برای معاینه. فرمودند ساعت 6 بیاید. رفتیم میگن ساعت 10 نوبت شما میشه بشینید تا نوبتتون بشه. اونقدر مطب کثیف و با وضعیت بسیار نامناسب بود که اجازه ندادم فرزندم معاینه شود اومدیم بیرون.
دلیلش معلومه:
1- خودشون بر خودشون نظارت میکنن تا کسی هم حرف میزنه میگن شما بدون تخصص هستید
2- با وجود اینکه در شرایط کنونی آمار گروه تجربی بسیار زیاد هست اما اجازه افزایش ظرفیت به بهانه جان مردم داده نمی شود
جان مردم زمانی به خطر افتاده که یک پزشک باید 25 دقیقه برای ویزیت بیمار وقت بگذارد در صورتی که در یک بعد از ظهر از 6 تا 10 شب 80 نفر را میبینه. یعنی کار سطحی و بدون دقت.
3- مردم از این نارحت میشن که تناسب حقوقی وجود نداره یک دندانپزشک با حدود 6 سال درس خوندن چقدر درآمد داره و یک دکتری ریاضی ، فیزیک و ... زحمت بیشتری کشیده و اصلا کار نداره. یک معلم و یا کارمند چقدر میگیره و ...
4 - آخرین مورد اینکه پزشکان عزیز شغلتان رو قدر بدونید و خودتان تا می شود خودتان را اصلاح کنید وگرنه خاصیت طبیعت اصلاح و تربیت است. تشکر از نظرات همه دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
دوست عزیز منم مثل شما تخصص غیر پزشکی دارم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سلام جناب عبداللهی فر
بسیار شیوا و کامل نوشتید، تشکر از شما
دوستان ناراضي حسادت به پزشك و پزشكي دارند واقعا براي تابناك متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
سلام . موضوع اصلا حسادت نیست . موضوع این است که چرا یک دندانپزشک دندان دختر من را اشتباهی میکند .
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اره 80 میلیون ایرانی به شما حسادت میکنن
تو همین توهم بمون
واقعا متاسفم
جالب است که تابناک از همه این راهها خبر دارد اما هنگام تنظیم خبر بر ضد کادر پزشکی ، نظر کادر تخصصی را هیچ حساب می کند !
نزنند بر درخت بی بر سنگ........
کلی از بیت المال صرف تحصیل و آموزش این آقایان میکنیم تو دانشگاه که دکتر و متخصص بشند انگار خونه پدرشون درس خوندند و متخصص شدند و بعد هم برای ویزیت این آقایان کلی منت میکشیم.
هعیییییی
ای وااای. اینهمه عقده حقارت و خود کم بینی از کجا منشا میگیره؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
در دبیرستان که بودیم
بین حسابان و انتگرال و گسسته و هندسه تحلیلی و کتب اضافی که تحمیل میشد برا خوندن و
ریاضیات تجربی فاصله بسیار بود
حقارت و خود کم بینی
ما بیماران شما هستیم و اینگونه پنداری درباره ما دارید
بابا پزشک نشدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
شهرستان ها خیلی از تهران بهتره . مثلا شهر یزد پزشک های فوق العاده خوبی داره . بی نظیره . و شهرشیراز فوق العاده است . و خیلی از شهرستان های دیگه از تهران صد برابر بهترند.
دکتر (پی اچ دی) ایرانی دانش آموخته از کانادا.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
در ایران به تعداد شاید صد نفر پزشک داریم. بقیه نه .سواد دارند نه اخلاق پزشکی. سه چهار مورد قطعی از
نشخیص بسیار نادرست و تجویز روشهای درمانی بسیار غلط از پزشکان به اصطلاح متخصص معروف تهران دید ه ام که بعد از ارسال شواهد و مدارک به دوستی که در دانشگاه کیمبریج پزشکی تدریس می کند با تعجب ایشان و همکارانشان از سطح پایین تخصص پزشکان مورد ذکر روبرو شده ام. در یک مورد هم قطعا تجویز نامناسب دارو منجر به مرگ بیمار شده که چون بیمار خانواده محرومی دارد در حال پیگیری پرونده از طریق مذاکره شخصی با پزشک خطاکار هستم. در صورنی که به نتیجه نرسد هخم از واکنش خانواده محروم بیمار متوفی نسبت پزشک مزبور هراس دارم. کلا عرض کنم که در ایران اگر نیازمند مراجعه به پزشک شدید حتما چک کنید که پزشک دانش آموخته دانشگاهی در اروپا، کانادا یا امریکا باشد. البته پزشکانی که شرکت در یک کنفرانس یک هفته ای را هم تخصص از خارج جا می زنند کم نیستند. پس حتما چک کنید که مدرک اصلی پزشک از دانشگاهی معتبر و غیر ایرانی باشد. از مراجعه به پزشکان جوان هم خودداری کنید چون قریب به اتفاق اینها فقط و فقط به دنبال پول وارد این رشته شده اند و آزمونها را هم سرسری پاس می کنند نه با علاقه و علم کافی.
در عرض يك ماه دو كودك دوساله را در تبريز با تزريق اشتباه امپول سفترياكسون اين پزشكان عزيز ما كشتند يكي در بيمارستان كودكان و ديگري در بيمارستان ٢٩بهمن تبريز
شكايت كرديم رييس بيمارستان علني خنديد به شكايت ما
خانه از پايبست ويران هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خواجه درفکرکارت خوان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
مگر تزریق اشتباه سفتریاکسون هم داریم تزریق که کار پرستاره
من خودم حسابی از بی توجهی پزشک ها اذیت شدم و اینکه کلا پزشک ها خسیس مشند که علت اون هم اینه که یکی یکی وزیت میگیرند و خلاصه پول که کم کم جمع میشه تا آخر شب هر چقدر زیاد بشه آدمو خسیس میکنه
يادم نميره ،رفتار پزشك جراحي در تهران كه از داخل اتاق عمل زنگ زده بود به ما كه تو حسابداري بيمارستان بوديم شماره كارت بانكي ميداد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
چه اتفاق تلخی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
بی اغراق با این نظر اشکم دراومد
به نظر من حیف از یک ریال از پول بیت المال که برای این سایتها که در این چند سال جز تخریب روحیه مردموبزرگ نمایی مشکلات مردم ویاس نامیدی را در مردم ایجاد کرده اندواز هر کاهی کوهی ساخته اند خرج شود
دوستان مهندس و دیگر رشته ها لطفا علت ناکامی خود رو در تاختن به دیگران جستجو نکنید.
کشور مشگل نظام قانونی دارد بخاطر عدم قانون عدالت در هیچ زمینه ای رعایت نمیشود
با سلام..با متنون اشکم اومد.
اگر بعضی از این اظهار نظرها رو ببینید متوجه عمق نادانی صاحبانشان میشوید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اقانادانی چیه همش برنامه خراب کردن وطن عزیزمونه اونی که باید بفهمه میفهمه چیعرض شد
کلا کار درمان که با جان سرو کار دارد درامدش بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
مگه درمانی هم انجام میدن بیشتر باعث اذیت میشن و درمانی هم که انجام میدن گندش بعدا درمیاد
بیمارستان قبل از عمل جراحی از همراهان درجه یک بیمار تعهد ثبتی میگیرند و بعد از عمل بیمار یا همراه بیمار چون قبلا رضایتنامه را امضا کرده است و احقاق حقوق خود را بخشیده است در قانون دستش بجایی بند نیست
بیمارستان قبل از عمل جراحی از همراهان درجه یک بیمار تعهد ثبتی میگیرند و بعد از عمل بیمار یا همراه بیمار چون قبلا رضایتنامه را امضا کرده است و احقاق حقوق خود را بخشیده است در قانون دستش بجایی بند نیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
تعهدثبتی ومحضری شمامحضزیشانگفتی
فقط اعدام
دانشگاه دانشگاه اعدام باید گردی
پاسخ ها
استاد دانشگاه ساکن لندن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
دانشگاههای پزشکی ما بسیار بی کیفیت و خروجی آن نه از نظر تخصصی و نه از نظر اخلاقی در حد استاندارد نیستند. با تجربه سالها تدریس و تحصیل در دانشگاههای معتبر اروپایی و سالها برخورد نزدیک با پزشکان ایرانی این قضاوت من است. در طول سالها رفت و آمد و تجربه پیگیری امور درمانی ایرانیان متعدد، فقط دو یا سه پزشک ایرانی در حد استانداردهای سواد و رفنتر قابل قبول در کشورهای توسعه یاقته دیده ام.
شکایت از این قشر بشدت ثروتمند و قدرتمند
هیچ راه شکایتی وجود نداره.
هیچ مرجع معتبری برای رسیدگی نیست.
من کسی بودم که بدترین جنایتها و بدرفتاریها روازدکترهادیدم
پاسخ ها
استاد دانشگاه در انگلیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
آفرین. من یک دکترای مهندسی استاد دانشگاه فارغ
التحصیل از دانشگاه بسیار معتبری در انگلیس هستم و سالها در انگلیس تحصیل و تدریس کرده ام. چندسالی است در ایران درگیر بیماری یکی از نزدیکانم هستم و فقط در طی شش سال اخیر با دو پزشک برخورد کرده ام که تشخیص درست، تجویز درست و پیگیری وضعیت بیمار را در حد استانداردهای قابل قبول انجام داده اند. اکثرا هم تشخیص اشنتباه داشتند و هم تجویز داروهای منسوخ، غیر موثر و نادرست. از نظر اخلاقی هم با جز آن دو مورد از ضعیفترین اقشاری بوده اند که تا به حال دیده ام. این بی شک حاصل عدم آموزش صحیح پزشکی و پول محور شدن جامعه است. در آخر بی هیچ گونه شکی و به عنوان یک استاد دانشگاه در انگلیس عرض می کنم که "خوب یا کافی بودن " بودن خدمات عمومی، دتنش یا تخصص پزشکی در ایران یک "توهم بسیار نادرست و خطرناک" است. برای همین به هیچ پزشک فارغ التحصیل ایران در اروپا شغل داده نمی شود، مگر دوباره تحصیل کند.
کارانه ها برادر یارانه ها اما این کجا ان کجا
در مورخه ۹۶/۳/۱۴نوزاد خرد سالم را به بیمارستان ثارالله کرج به خاطر تب وتشنج شدید بردم ولی خانم دکتر محمدی به دلیل گذشتن اعتبار دفترچه پذیرش نکرد وپس از تهیه پول قبض آزاد گرفتم ولی قبض پذیرش را پاره کرده و گفتند من بچه شما را درمان نمی‌کنم .لطفا آقای وزیر بهداشت اگر دختر بچه شما بود چکار میکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورخه ۹۶/۳/۱۴نوزاد خرد سالم را به بیمارستان ثارالله کرج به خاطر تب وتشنج شدید بردم ولی خانم دکتر محمدی به دلیل گذشتن اعتبار دفترچه پذیرش نکرد وپس از تهیه پول قبض آزاد گرفتم ولی قبض پذیرش را پاره کرده و گفتند من بچه شما را درمان نمی‌کنم .لطفا آقای وزیر بهداشت اگر دختر بچه شما بود چکار میکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
میبردم خواربارفروش سرکوچه
یه شب زمستونی تپش قلب شدید وحشتناک داشتم بعد دمای بدنم تو سرما و هوای بیرون به شدت میومد پایین  و به زور نفس میکشیدم شاید 20 درصد حد نرمال  بعد منو با هزار بدبختی به یه دکتر عمومی تخصصی نمیدونم چی رسوندن
یه ساعت بهش توضیح دادم چمه 
تو نگو این فک کرده من معتادم یا هرچیزی
یه آمپول خواب آور یا نوعی بیهوشی چیزی برام نوشت  
بعد 24ساعت که بیدار شدم
انگار فلج شده بودم گردنم الکی میچرخید طوری که ماهیچه هاش میخاست پاره بشه
چشمام میرفت بالا ....

تا یه ماه تنها آرزوم این بود که بنتونم خودکشی کنم 
بعد یه ماه تمام سیستم عصبی بدنم خراب شد

صدای انفجار تو سرم میاد
الکی میخندم الکی گریه میکنم
حافظم نابود شده

خانوادم  خسته شدن
دیگه بهم اهمیت نمیدن

آرزوهام نابود شدن 


من حقمو از کی بگیرم خدااااااا
زندایی بنده ۳۶ سالشونه عمل سزارین انجام دادن دکتر ناشی معلوم نیست چه بلایی سرش آورده
خدا از پزشکی که یک عمر به من درد هدیه کرد نگذرد
من برای اگزما پوستی رفتم دکتر متخصص پوست بعد داخل مطب بیماران گفتند صبح آقای دکتر هستند و عصر همسرشون که ایشان هم دکتر پوست هستند ویزیت میکنه.
بعد یک خانم که ازبس پوستش و کشیده بود و بوتاکس کرده بود حرکات طبیعی صورتش از دست رفته بود و فقط لبهاش تکون میخورد منو ویزیت کرد 30 هزار بابت ویزیت دریافت کرد من و معرفی کردند به یک داروخانه خاص که هزینه داروهای فرانسوی من 400 هزار شد.
بعد که آمدم منزل دیدم مهر پزشک آقا یعنی شوهر این خانم روی برگ ویزیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
با اطمینان و از روی شناخت کافی عرض می کنم که بی شک ایشان از داروخانه پورسانت می گیرد و به احتمال زیاد داروها و کرمهای تجویزی ایشان هم جایگزینهای بسیار ارزانتر و به همان اندازه موثری دارد. چند مورد را پیگیری کرده ام و این واقعیت داشته.
سیستم نظارت بر پزشکان بسیار ضعیف هستش ما اینجا توی بوشهر دکتری نداریم اونایی هم که هستن مثل مجرم با بیمار برخورد میکنن. خصوصا دکترای زنان ساختمان پاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
مردهاش هم دست کمی از دکترای زنش ندارن.
همشون فکر میکنن قاضیند و حق دارن هر طوری دلشون خواست با بیمارشون برخورد کنن.
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
پزشک زنان به اصطلاح "فوق تخصص" در یکس از بیمارستانهای تهران روش تزریق دارویی مهم را که در بروشور یک داروی خارجی که برای چهار تا پنج
درصد بیماران تجویز می شود نمی دانست و شیوه خطرسازی را تجویز می کرد. پس از خواندن بروشور دارو وگفتگو با پزشک خودم در اروپا با ایشان تماس گرفتم و محترمانه یادآور شدم که شیوه تزریق دارو جور دیگریست. ولی ایشان به جای سپاسگزاری نامحترمانه پرخاش کرد. ناگفته نماند که من دارای مدرککارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (پی اچ دی) از معتبرترین دانشگاههای اروپا ب.ده و سابقه تدریس در دانشگاه در انگلیس دارم. به هر روی ایشان یا برای بیماران در حد خواندن بروشور دارو ارزش قایل نبود ویا اصولا سواد کافی برای خواندن روش مصرف دارو به زبان انگلیسی را نداشت. به احتمال زیاد ردباره ایشان هر دو گزینه صحیح است.
صمن عرض سلام چندی پیش پدرم توسط چشم پزشک مورد عمل جراحی ساده آب مروارید قرار گرفت که متاسفانه بعلت عدم دقت پزشک مذکور پس از گذشت ماهها درد و رنج مجددا بخاطر عوارض بوجود آمده مجددا توسط آقای دکتر صداقت مورد عمل جراحی قرار گرفت . مسئولیت این بی مبالاتی و ناشیگری به عهده کیست؟
صمن عرض سلام چندی پیش پدرم توسط چشم پزشک ا ش مورد عمل جراحی ساده آب مروارید قرار گرفت که متاسفانه بعلت عدم دقت پزشک مذکور پس از گذشت ماهها درد و رنج مجددا بخاطر عوارض بوجود آمده مجددا توسط آقای دکتر صداقت مورد عمل جراحی قرار گرفت . مسئولیت این بی مبالاتی و ناشیگری به عهده کیست؟
بنام خدا من یه فرزنددختر دارم که یه پزشکی درکرمانشاه بدون اجازه من جراحیش کرده اونم پنج بار وفرزندم دچارمشکلاته زیادی شده ازجمله نابینایی به علت استفاده دکتر از اکسیژن بعداز عمل شکایت کردم وتقربیا امامت کارشناسان طاهرنربه ماحق رومیدادن اما پارتیه اون دکترخیلی کلفت بود وهمه رای ها بنفع اون بود خلاصه که این اسمش نیست ونمیشه ازپاسبون به پاسبون شکایت کرد دکترا همه هوایه هم رو دارن و مامردم معمولی انگار گروگان هستیم تو دستشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
شما به قانون مراجعه فرمایید. اگر رسیدگی نشد شخصا به پزشک متخلف مراجعه و احقاق حق کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
شما چه پدری هستی که از 5بار عمل دخترت بیخبری؟
سلام من فردا در کمیسیون باید در مقابل دکتری که نه ماه زندگیمو خراب کرده از حقوقم دفاع کنم الان این سایتو خوندم خیلی ناراحت شدم اگه شما راست گفته باشید و اونجا حق و به اون دکتر بدن تا عمر دارم با این غصه زندگی میکنم که بی عدالتی شده. برام دعا کنید فردا تنهام و جز خدا هیچ شاهدی ندارم . نمیگم این دکتر چه بلایی سر سلامتی اورده که حتی زندگی و کارم و هم خراب کرده نمیگم تا فردا که رفتم و نتیجه رو گفتم الان چندماهه بخاطر این مشکلی که برام پیش اومده کارم به دکتر روان شناس رسیده فقط این و بدونید مظلوم بودن اینه که وسیله ای باشی واسه پر کردن جیب اونا. درحقم خیلی ظلم شده
سلام
من ۲۶ ساله درسال ۹۳ کیست بیضه چپ داشتم و واریکوس عمل کردم ولی کیست سرجاشه والان که سال ۹۶ هست بیضه چپ یک کیست دارد و بیضه راست یک کیست و در سونوگرافی جدید۲کیست وهیدروسل و واریکوسل رویت شده دکتر خودم رفتم دارو نداد گفت فقط عمل راهی نداره ولی دکتر دیگه رفتم گفت عمل نه عمل کردن یک فرد مجرد تخلف است چون مجرد هستم من مشکلات جنسی پیدا کردم ولی به هر دکتری که مراجعه می کنم بگن برو پیش دکتری که عملت کرده ما دارو هم بهت نمی دیم ماندم چکار کنم اززمانی که عمل کردم درددارم فقط مسکن می خورم ولی فایده نداره بایدچکار کنم چطور می شه شکایت کرد از دکتر؟
از بزرگ ترين دلايل تبعيض در درآمد و محكوميت براي پزشكان اينكه اكثرا در خانواده هاي سرمايه داران و سياسيون و بزرگان و اربابان ما پزشك پرورش دادند و فرزندان و بستگانشان پزشك اند و براي حفظ منافع آنهاست كه اين چنين بر سر مردم سوارند و قوانين تبعيض آميز ايجاد ميشود. مردم بايد درجلوي هر نوع بي عدالتي در هر حوضه اي خودشان متحد شوند
جهت عمل آب مروارید چشم همسرم پیش یکی از پزشکان یزد رفتم که موقع عمل قرنیه چشم همسرم پاره شده و الان پیوند قرنیه شده شکایت به نظام پزشکی کردم ولی آنها دارند حق همسرم را پایمال می کنند چکار باید انجام دهم که حقی از آن پایمال نشود
تابناک خواهش میکنم یه کاری کن. خیلی ظلم میکنن پزشکا. بگو هر کی شکایت داره بیاد بگه. فوقش اینه که ما اشتباه بگیم. ولی اون پزشک رسوا میشه و دیگه کسی پیشش نمیره. اینطوری مردم یه نفس میکشن. عکسهای پرونده م رو که رفتم پزشکی قانونی بهم پس نمیدن. بهم از روز اول نگفتن. الان میگن دیگه بهت نمیدیم. میگن باید درخواست بنویسی بررسی بشه تا یه مدت اگه کاری داری امانت ببری بعد پس بیاری. کلی پولم رو گرفتن. دندونام رو دندونپزشک داغون کرد.
سال ۹۱دربیمارستان خانم دکتر باتزریق اشتباه سرم فرزندم راکشت درپرونده همه جز ییات موجوده چندبارهم زنگ زدن برای دیه نرفتم حالا میشه شکایت کردیانه؟
اگه دکتر برای طفل دو ساله.دارویی تجویز کنه که دارو مشابه و ایرانی درجه دو باشه و تخصصی نباشه مثل دارویی که متخصص تجویز میکنه .و امپول هم تجویز کنه که پزشک متخصص اون رو منع ‌ کرده و ضرره اونم واسه سدگرماخوردگی طبیعی چیکار باید کرد .درضمن اون پزشک اشنایی با اون بیماری همیشگی هم هست سرماخوردگی با تب ملایم..
توی هر رشته وشغلی ادم خوب وبد هست نمیشه به پزشکان تهمت زد ولی به هر حال نظام پزشکی هم باید طوری عمل کنه که حق مردم زیر پا گذاشته نشه چون وظیفه اون دفاع از حقوق پزشکان وبیماران است ولی جمع این دو مشکل است باید راه کار دیگری در نظر گرفته بشود
در بیمارستان جراحی .... یکی از پزشکان حاضر در اتاق عمل به طرز افتضاحی بیمار رو عمل میکنه همه هم خبر دارند ولی فقط مثل اینکه برای بالا بودن وسایل مصرفی به ایشون تذکر داده میشه خودم امروز سر عمل بودم ودیدم چجوری مریض بدبخت رو عمل کردن مثلا عملی که بقیه پزشکا زود انجام میدن و خیلی طول میده و مریض انقد آه و ناله و خونریزی و از آخر هم چندان درست عمل نکرد که من سر عمل داشتم لرز میگرفتم ولی نمیدونم به کجا باید بگ که از آخر خودم محکوم نشم خیلی حس بدی دارم احساس میکنم تو گناهشون شریکم فکر میکردم اگه مادر من بود چکار میکردم خدا نصیب گرگ بیابون نکنه
سلام توی شهر ما دوتا دندانپزشک متخصص توی یه مطب کار میکنن ولی فقط اسم یکیشون روی تابلو درج شده تازه فقط تابلوی دکترای عمومیش که مربوط به قبل از گرفتن تخصصشه میخواستم ببینم جرم محسوب میشه?
من پوستمو سابسيژن كردم پيش دكتر.. كه فوق العاده پوستم بد شد خيلي افسرده شدم خدا از اين دكتراي بيسواد نگذره
بسمه تعالی مثل اینشده که معلم تو مدرسه دولتی به بچه ها درس نمیده میگه بیایید بیرون کلاس خصوصی دارم اونجا میگم اسم اینو چی میزارید خب حالا کاری که شده معلمه دیگه حالا میریم سر بحث دکتر ها میرم دکتر میگم دکتر جان پای من مشکل داره میگه چه مشکلی میگم درد میکنه زانوم پیچ خورده میگه باشه برو ام ارای بعد ام ار ای معلوم شد که پای من ای سی ال داره یعنی پاره شده رفتم پیش دکتر میگم دکتر چیکار کنم البته تو بیمارستان تامین اجتماعی میگه باید عمل بشه میگم باشه کی عمل میکنی میگه باشه بیا این شمارم هفته بعد زنگ بزن هماهنگ کنیم عمل کنیم هفته بعد زنگ زدم میگه بیا مطبم رتم مطبش 100تومان گرفته یه سوزن وسط زانوم زده بعد میگم عمل میگه بعدا رفتم اون یکی دکتر بیمارستان تامین اجتماعی اونم مثل اون یکی دکتر شماره مطبشو نوشت رو دفترچه ام گفت زنگ بزن از منشی وقت بگیر بیا اونجا رفتم پیش رعیس بیمارستان میگم ببخشید این دکترت واون یکی دکترت اینطور میکن میگه باشه چهار تا دکتر داریم برو پیش اون دوتا دکترامون خودتون وجدانن نظر بدین به این کار شما چی میگین من که میگم ریاستو ترک کن اگه من رییس بودم اون دکترها رو امتحان میکردم اگه یه بنده خدایی مثل من اینطوری راست گفته بود اونا میسپردم دست عدالت واقعی البته اگر عدالت واقعی بود از بچه گی عدالتو میخونیم ولی اجرای عدالت کجاس متشکرم
روز چهار شنبه بچه ۲۷ روزمونو بردیم پیش یه متخصص تو بوشهر به خاطر یه سفیدی که رو زبونش بود که اونم خودمون حدس میزدیم واسه شیر خوردنشه .بعد ایشون شروع به معاینه بچه کردن و گفتن سریع ببرش بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر بستریش کنید این گلوش پر عفونته گوشاش ام عفونت کرده و شدید سرما خورده .هر چه ما گفتیم این هیچ علامت سرماخوردگی ندا شته قبول نکرد و نامه پذیرش و نوشت منم به خانومم گفتم این به نظر پزشک خوبی نیست .خلاصه بچه رو برداشتیم بردیم پیشه یه پزشک بهتر و موضوع رو اولش نگفتیم گفتیم معاینه کنید بچه رو بعد گفتن هیچ موردی نداره .تازه خانوم به ما گفت این دیگه نباید شیر بخوره تا بستری شه .از بوشهر تا شیراز این بچه گریه کرد و ما بخاطر حرف این خانوم خدا نشناس شیر بهش ندادیم با چه سرعتی خودمونو رسوندیم به شیراز تا پیشه دکتر م هزارتا حرف به ما زد و گفت باورم نمیشه یه دکتر اینجوری این طور تشخیص داده باشه .یعنی خیلی دلم از دسته این دکتر خونه باید در موردش بدونم ببینم با چه سهمیه ای قبول شده و مطب بهش دادن.
من با بیمه مکمل درمان دانا به دندانپزشکان طرف قرارداد این بیمه در شهر اراک مراجعه کردم اولین پزشک فقط سی ثانیه ویزیت کردند و مبلغ بسیار گزافی بابت طرح درمان پیشنهادی مطالعه کردند وقتی از ایشان خواستم اگر ممکن است توضیح بیشتری بدهند من فقط توان پرداخت تا حد سقف بیمه ام را دارم اگر ممکن است فعلا آنهایی که خیلی حاد هستند برایم درمان کنید ایشان فرمودند سواد من در این حد است لطفا تصمیمتان را بگیرید اگر مایلید از خانم منشی طرح درمان بگیرید یا اینکه خوش آمدید وقت مارا نگیرید ناچار به پزشک دیگری مراجعه کردم منشی ایشان دفترچه مرا داخل بردند و بعد از چند لحظه بیرون آمدند و پرسیدند آقای دکتر میپرسند سقف بیمه ات چقدر است و دوباره به داخل رفتند و با یک کاغذ طرح درمان برگشتند بدون اینکه من اصلا جناب پزشک را زیارت کنم ناچار از آنجا هم منصرف شدیم و.جهت شکایت از بی توجهی پزشکان طرف قرار داد به شرکت بیمه گر مراجعه کردم اما تنها جوابی که از انها شنیدم این بود که دکتر است دیگر توقع دارید ما برویم از یک پزشک بخواهیم چرا این کار را کرده اید شما هم اگر خیلی ناراحتی برو جایی دیگر و خودت انجام و بده و هزینه اش را هم خودت بپرداز!
شکایت از آنها آب در هاون.کوبیدن است!
بپام خدا
من یک پسر یک سال و نه ماهه دارم درتاریخ۱۳/۹/۹۶ ساعت حدوددو و نیم آثار تشنج درش پدیدارشدباعجله از روستا به بیمارستان امام خمینی پیرانشهربردمش دکترم شیفت بود و وقتی من رسیدم درحال خواب بودخدمه بیمارستان رفت در زددکتربیرون نیومدمجددا بعد پنج شش دقیقه در زد باز خبری نشدبارسوم در زد در را یکم باز کردولی خبری نشد بار چهارم گفتندخودت برو بهش بگووقتی رفتم دیدم باز خوابه گفتم شما به خودتم میگی دکتر یعنی واقعا برای نجات آدما دکتر سدی یا بخاطر پول باپرروی به من گفت چرا اتاق من اومدی اصلا معاینش نمیکنم بروکاری دلت میخوادبکن من مجبورشدم نصف شب ماشین دوستم را قرض بگیرم و پسرم را با این وضعیت به بیمارستان که ۵۰کیلومترفاصله‌داشت ببرم بعدبردم بیمارستان ارومیه هشت روز بستریش کردن من ازدکتر در بیمارستان امام خمینی پیرانشهرنزد آقای ع شکایت کردم ولی الان که دارم این متن رو مینویسم ۱/۱۱/۹۶هنوز هیچ جوابی نگرفتم وهربار آقای ع من را یه جوری میپیچونه و میگه بهت خبر میدم ولی تاحالاهم داره خبر میده در مملمت ما شکایت راه به جایی نداره باید بسپاریشون به خدا
من ۶ماهه از اضافه دریافت ی پزشک به۱۶۹۰ شکایت کردم هیچ نتیجه ای هنوز نگرفتم اینا دروغه پیگیری نمیکنن
امان از پزشکای پولکی ک بجای بیمارستان دولتی میبرن طرف بیمارستان خصوصی
دختر منم در اثر اشتباه پزشکی منجر به فلج شد و طی شکایت های متوالی هرگز جوابی نگرفتم
لازمه که بگم قاضی پرونده بهم گفت که چون از لحاظ پزشکی هیچ اطلاعی نداره ، نظر پزشک براش مهمتره و این گونه حق من ظایع شد
دکتر همگی عضو نظام پزشکی هستن و سوگند نامه پزشکی را زیر پا گذاشته و سوگند نامه حمایت از هم نوعان و جراحان ملاک قرار دادن
پس شکایت از پزشکان در هر صورت بیفایده هست
سلام . دکتر ها و پرستارها خیلی قلدر هستند . من بعد از سزارین نخ توی شکمم جا مونده بود . که بعد از چند سال در آوردم .
تازه دخترم را دندانپزشکی بردم . دکتره سر به هوا دستش لغزید و به جای دندان ، لثه بچه ام را تراشید .
این دندانپزشک ها وقتی میگم میخوام دندان بچه ام پر شود . میگویند باید بکشیم . و همین چند روز پیش یک دندانپزشک آنقدر بد جور دندان دخترم را کشید . که گوشت به دندان شد .
دیگه به هیچ دکتری اعتماد ندارم و میترسم.
سلام . چند روز پیش بچه ام را بردم دکتر دندانپزشک برای پر کردن دندان . ولی خانم دکتر گفت باید بکشید برای اینکه دندان شیری است . خانم دکتر خیلی آدم بدی بود . برای اینکه اکثرا دندان های شیری را پر میکنند . رفته بودم درمانگاه ... . توصیه میکنم اصلا اینجا نروید . هر کسی که میرود ، به جای پرکردن میگویند باید دندان ها را بکشید.
با سلام ، پزشک در درجه اول باید دلسوز باشد و به خاطر مشکلی که در بیرون مطب یا بیمارستان دارد . و از قبل به خاطر مسئله ای ناراحت است . و یک بیمار بخت برگشته نمیداند که این پزشک ناراحت است و وقت ویزیت دکتر دارد. دکتر نباید ناراحتی خود را سر این بیمار تلافی کند .

ما که دستمون به جایی بند نیست . خدایا کمک کن.
باسلام
من حدود ۲ ماه پیش پدرم را بردیم بیمارستان طالقانی اندوسنوگرافی بکنن که در نمونه برداری زدن رگ معده رو سوراخ کردن بعد انجام نمونه برداری پدرم حالش بد شد که باتوجه ه اینکه اطلاع داده بودیم بعد ۲۴ ساعت بردن اتاق جراهی وجراهی کردن الان ۲ ماهه در ای سی یو هس ورفته رفته به جای بهتر شدن وضعیتش بد تر میشه ۶ بار هم جراحی شده اولش به ما گفتم روده سوراخ شده ولی در حالی که رگ معده سوراخ شده بود. باز هم پزشکان جراح خداییش تا الان خیلی زحمت کشیدن.. ما در همون مراحل اولیه به معاونت درمان شکایت کردیم و هنوز منتظر رسیدگی هستیم تنها جوابی که به ما دادن گفتن چون تومور بزرگ بود به خاطر اون این اتفاق افتاده و خود دکتری که این کار رو انجام دارن گفتن که اینم مثل پلی سیلین هست عارضه میده و مثل رانندگی رو کشیدن و خیلی توجیه های خنده دار دیگه وت تا الان هزینه بیمارستان نزدیگ ۱۰ میلیون شده تو رو خدا کمک کنید.. تو شبکه خبر هم امده بودن گزارش تهیه کنن من توضیح دادم ولی در هنگاه پخش برنامه از تلوزیون اقای .. اصلا اهمیتی ندادن تو رو خدااگه راه کاری میشه کرد ما غریب هستیم تو این شهر ..
من سوالم اینه اگر تومور بزرگ بود خب انجام نمیدادن نمونه برداری رو با جون مردم چرا بازی میکنن
خانمی 33 ساله هستم که برای مراسم عقدم برای برطرف کردن لاغری صورتم به پزشک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کردم ایشون تبلیغاتشون پوست و مو و زیبایی بود بعد از مراجعه ژل اسیدهیالورونیک برند سوئیس زدند. بعد از چند ماه دچار عفونت و تورم شدید شدم. دکتر گفتند من مشکل جدی دارم که بدنم نسبت به ژل واکنش نشون میده با شکایت از ایشون فهمیدم ایشون پزشک عمومی بودند و محل تزریق که انجام شد مجوز مطب نداشته و امروز برای تخلیه فهمیدم ژل پاژ زدند. تورو خدا یکی به من بگه کاری که ایشون با من کرده شبیه اسیدپاشی نیست؟؟؟؟!! حتی حاضر نیستند عذرخواهی کنند و تا الان هیچ کدوم از کمیسیون پزشکی هایی که تشکیل شد نیومدند. دلم واقعا شکسته هیچ پولی الان جوابگوی دردی که کشیدمو میکشم نیست. از خدا میخوام هیچ کسی دچار این مشکل نشه و خدا جواب این از خدا بیخبرو بده. کاش اجازه میدادند این ژل و به ودش تزریق کنند تا دیگه کسی و اینطوری به خاطر منافع مالی اذیت نکنه. جوون مردم واسه این اینا ارزشی نداره اینا کافرن از خدا نمیترسن.
دختر خالم باید برای دستش فیستول که ماله دیالیزه می ذاشت. حالا دکتر زده دستشو داغون کرده . براش رگه مصنوعی گذاشته ، دستش باد کرده ، عفونت کرده . اولش دکتره می گفت یه هفته دیگه خوب میشه ولی نشد . سه بار بردتش اتاق عمل آخه برای هر عمل چقدر پول میگیرن خوب اوناهم حقوق می خوان . تو اتاق عمل فقط دستش بی حس بوده برای همین فهمیده دکتره داشته از دستش عکس میگرفته آخه یه موش آزمایشگاهی جدید پیدا کرده خوب. می دونم اگه شکایت کنیم به جایی نمی رسیم . دعا می کنم دست دکتر قطع بشه تا دیگه نتونه کسی رو ناقص کنه.
وقتی که برای هر کار وهر عمل جراحی از همراهان بیمار امضا میگیرند یعنی هر اشتباه و خطا که انجام دادند وبیمار فوت شد انان بی گناه شناخت می شوند چرا در کشور خیلی ها از پزشکان دل خوشی ندارند زیرا بیشتر انان فقط به فکر پول وثروت اندوزی هستند تا حال بیماران مرگ بیمار برایشان اهمیتی ندارد صمن اینکه حادثه ها وفوت ها دربیمارستان ها بررسی نمی شود به راحتی حق متوفی وهمراهان نادیده قرار می گیرد پرونده ها وشکایات بیداد می کند کنترل نا محسوس وجود ندارد امیدواریم به مرگ ها در بیمارستانهای دولتی رسیدگی بیشتری گردد سال نود هفت
مادر سالم را به یکی از بیمارستانهای دولتی شمال تهران برده پزشک گفت پای مادر شما به علت پای دیابتی باید عمل شود وجراحی وترمیم شود تا حال او بهتر شود ولی مادر با وزن بالا وعدم حرکت بعد از عمل دچار امبولی گردید لخته خون دچار ایست وتنگی تنفسی ودر تاریخ شانزدهم اسفند سال نود شش در سن شصت هشت سالگی فوت گردید وپزشک بیهوشی در خفا به همراهان بیمار گفت علت مرگ امبولی بوده جالب ریس لیمارستان وپزشکان مربوط کوچکترین عذر خواهی را نداشتند و...... فقط خانواده ای را غرق در ماتم نموند وبابت عمل پا مبلع شش میلیون تومان فقط پول پزشک دریافت گردید نیاز امروز بررسی وتحقیق است
دربیمارستان ها کمتر شده واقعیت ها مشخص شود حتی در صورتجلسه ها با توجه به مشاهدات وسخنان همراهان وبازرسان بیمارستان مطالب واقعی انعکاس داده نمی شود بخصوص در بیمارستانهای دولتی بازرس حادثه را دیده است ولی نظر همکار بیمارستانی خود را انعکاس نداده است
حقوق بالا غیر عرف پزشکی را به خطر انداخته است وجان انسان ها را به مخاطره و.............. انداخته است
اخلاق پزشکی مرده ودرامد های صد برابری رشد کرده وبس
با سلام من چندحدود یک ماه پیش عمل داشتم و پزشک دستکش در بدن من جا گذاشت و بنده عملا دستم به جایی بند نیس چون برای درآوردن دستکش یه بیمارستان دیگری رفتم و اونجا نامه ای مبنی بر این که دستکش داخل بدن من بود ندادن وهرکاری کردم نتونستم نامه بگیرم و پزشک هم کار خودش گردن نمیگیره میندازه گردن تکنسین اتاق عمل و اون هم گردن پزشک میندازه و این چرخه ادامه داره و خیلی جالبه که حتی کوچک ترین اعتراضی نمیشه کرد چون میشه حسادت به این شغل و نداشتن تخصص کافی یا بی فرهنگی
سلام
من در سال 1383 جهت تجدید گواهینامه رانندگی کنترل دید انجام دادم و دکتر آنجا متوجه شد که شبکیه چشم راستم دید 6 متری دارد لذا جهت معالجه به دکتر فرهی رجوع کردم و ایشان در همان سال 2 بار آنژ چشم انجام داد و نتیجه این شد که دکتر فرهی فرمودند ضایعه موجود در چشمتان بنویس است که اگر علم کنم احتمال نابینا شدن چشم راستت می‌روند بنابراین بگذارید بینایی کامل چشمت از بین برود و سپس علم را انجام میدهم و من هم به این گفته اعتماد کردم تا اینکه پس از 13 سال جهت معالجه به تر ان رفتم و زمان عدم رجوع به چشم پزشک را خیلی طولانی تشخیص داده ولی اقدا به تزریق ای لا در چشمم میکند و فعلا کمی چشم صدمه دیده ام تقریبا بهتر شده و دکتر معالجم گفته جهت معالجه زمان زیاد و به هزینه زیادی نیاز میباشد.
حال در خصوص عدم تشخیص صحیح از جانب دکتر فرهی با چه اقدامی انجام دهم .
دکتر در کلینیک تخصصی چشم در تهران عمل لیزیک روی چشمانم انجام داده و از آن به بعد دید قبلی خودم را هم از دست داده ام. شبها دید کافی ندارم و رنج بسیاری میکشم. چه اقدامی از دستم برمیاید؟
آیا یک میری پیش دکتر 5دقیقه ویزیت میشی مادر من ناراحتی قلبی داره هر کجا میبرم یه قرص میدن والله من موندم چیکار کنم گیج شدم
سلام به هم وطنام. من همه نظرات رو خوندم. من خودم چندساله درگیر بیماری هستم. متاسفانه بعضی از نظرات برا پزشکان محترم صادق نیست. اینقدر دوکتر خوب هست که بد نیست.
من بهمن ۹۳ تو یک بیمارستان اموزشی به عنوان موش آزمایشگاهی عمل باز قلب شدم. با نمونه برداری اشتباه از توده و جواب اشتباه در تشخیص پاتولوژی. حتی تا اخرین لحظه به جراح محترمم گفتم اقای دکتر من شدیدن تعریق دارم زیر بغل هام باد کردن. فقط جواب دادن که استرس پیش از عمل جراحی هست. حتی همه علایم رو به دکتر پاتولوژیست هم توضیح دادم.
من بعد از یک عمل سخت که ۱۲ ساعت طول کشیده بود. بعد از خارج کردن تیموس تازه دیده بودن که تیموس مشکل نداره و لنفوم هست و نیازی برا جراحی نبوده و باید شیمی درمانی میشدم. که ۱۴ جلسه دوره درمانی رو پشت سر گذاشتم
بعد از عمل باز قلب تارهای صوتیمم فلج شده که به زور حرف میزنم
دکترها اولش به ما اصلا نگفتن که اینجوری شده که شکایت نکنیم
بعد از اومدن به تهران برای درمان فلج تار صوتی و مطالعه پرونده پزشکی توسط دکتر حنجره متوجه ماوقع شده و شکایت کردیم
شکایت خوب پیشرفته بود که ما برای اینکه دیه کم بود اعتراض کردیم و پرونده به هییت پنج نفری رفت. ولی با نفوذی که آقای دکتر رئیس بیمارستان ( که نفوذ بالایی دارن و یکی از بیزنسمن های معروف هستن ) که بنده رو عمل کرده بودن به اشتباه تمام پرونده رد شد و‌گفتن اشتباهی رخ نداده. تو جلسه کمسیون دکتراشون وقتی دکتر متهم اومدن اطاق جای خودشون رو دادن به ایشون تازه پذیرایی هم کردن. به دلم افتاد که کار پرونده ساختس.
خلاصه بدجور حالم خرابه صدای معیوب از یک طرف کار افتادگیم از یک طرف هیچ جا بهم کار نمیدن .
خدا بهم صبر بده یا مرگم رو زود برسونه اصلا زندگیم ارزش نفس کشیدنم نداره.
شما بگویید کدام چاقو دسته خودش رامی برد؟شکایت به جایی که حافظ منافع دکترهاست؟هاها
شما بگویید کدام دکترتاکنون بیماری را که چند سال اوراویزیت میکرده
پس ازناامیدی ازنحوه درمان دیگربه اومرجعه نکرده آن دکتر به خانواده بیمارزنگ
زده وگفته باشد"چرا به مطب نمی آید؟ آیا ازنحوه درمان ناراضی است؟حالا ، بیمارم حالش چطوراست؟"
یک چیزساده بخرید وناراضی باشید حق پس دادن هست،اما شکایت ازحتی مرگ یک بیمارناشی ازنالیاقتی دکترها
هزارخوان دارد.
اینها خودشان راهمسایه خدا میدانند بقیه راعوام.پول وقدرتشان هم که حرف اول رامیزند.
بر اساس نظر بعضی ها
پزشکان اصلا و ابدا اشتباه نمی کنند و این ما هستیم که بی اطلاعیم ؟؟؟
طرف خودش مرده بیماری خطرناک داشته
اونا قصد نجاتش داشتند نتوستند
آیا میدانستید مدعی سازنده داروی سرطان را در دهه ۸۰
داروسازان آمریکایی دادگاهی کردند؟؟
آیا میدانستید پزشکان کار درست دانشگاه هاروارد در پروژه
غیر انسانی mk ultra مستقیما نقش داشتند؟؟؟
آیا میدانستید خیلی از پزشکان ما از دانشگاه های برتر
آمریکا فارغ التحصیل شده اند تا به مردم خدمت کنند؟؟
در دوران آموزشی نمی گذاشتند مسواک بزنیم اعتراض
کردیم فرمودند: دندانپزشکان نیاز به مشتری دارند هههههه
پزشک ارتوپدی در شهر ما هست که نسخ را از بیمارستان دولتی به مطب میبرد وااز بیمه وصول میکرد شکایت به دادسرا نمودم جرم احراز اما در رای اعلام گردید سوء نیت نداشته چون تراکم کاری داشته
به دادسرای نظام پزشکی شکایت جلب بیمار از مرکز دولتی به مطب -پذیرش بیمار بیش از مصوبه هیات وزیران 1700بیمار ماهیانه بنا برلایحه وکیلش به دادسرا نمودم قرار منع تعقیب صادر گردید حال از دادستان دادسری انتظامی -رئیس هیات بدوی انتظامی-رئیس نظام پزشکی به دادسرای عمومی طرح شکایت جعل مفادی-امتناع از انجام وظیفه نموده ام چون در خصوص موارد مذکور اظهار نظر نشده امیدوارم بازپرس ویژه امور پزشکی که تجربیات وافره دارد به شکایت رسیدگی و قرارمجمیت صادر نماید تا هیچ پزشکی که درمسنددادیاردادستان می نشیند به خود اجازه تعرض به حقوق مردم را ندهد
ضمنا دو نفر از پزشکان درماه رمضان در شهر بودند تحقیق از او انجام شده اما پزشک سوم در ماه مبارک رمضان در خارج از کشور میباشد
بنام خدا خانومم درتاریخ ۲۲/۳/۹۷به بیمارستان به اورژانس مراجعه نمود عکس برای هردو دست تجویزکرد که به صورت سیستمی بودبعددوباره به نزد پزشک رفت گفت هیچگونه مشکلی نداره نظر خودرو گفت هیچگونه شکستگی نداره با کمپرس یخ وقرص مسکن رفع میشه۲۵/۳/۹۷ بعداز دوروز تغییری نکرده به بیمارستان دیگری به پزشک اورژانس مراجعه نمودم مجدد عکس از هردودست گرفت ونظر داد شکسته وگفت باید به دکتر متخص برم ورفتم و عکس رونشان دکتر متخص دادم گفت هردودست شکسته باید عمل جراحی بشه تعجعب کرد وگفت چرا گچ یا آتل نگرفتی که اینطور شده گفتم پزشک بیمارستان گفته سالمه نیاز به هیچ نداره کاملا گفت پزشک اورژانس کاملا اشتباه کرده پزشک متخصص هزینه عمل هم گفت ده میلیون تومان میشه خواهشا کمکم کنید‌چکار کنم تشخیص اولیه پزشک اورژانس بیمارستان کاملا اشتباه بوده خواهشا کمکم کنید من که پارتی ندارم جز خدا اما دکتر اسمش باخودشه اول پول داره دوم پارتی فقط خدا کمکم کنه بااین شرایط زندگی خواهش کمکمم کنید چکار کنم با تشکر
ای وای خداااااااز این بی عدالتی به کجا پناه ببریم .داد خود را از کی بگیریم .درد وعذابی که بعد از لاپروسکوپی به مادرم وارد شد وبی توجهی پزشک جراح وپرستاران بخش در بیمارستان .. تهران جان خود را از دست داد اقای وزیر بهداشت اگر مادر شما رو تخت بیمارستان بود رسزدگی به چه صورت بود .به علت بی مبالاتی پزشکش اقای ج و ف شکایت به خدا می برم .چون اگر انسان بودن به دادمن وبیمارم می رسیدن.لطفا به خاطر خدا ومردم به شکایات رسیدگی کنید
امروز رفتم پیش دکتر ی متخصص گوش حلق و بینی
که کاغذی که درون گوشم بود را با یک گیره در بیاره. 25700 تومان پول ویزیت دادم چون بیمه سلامت داشتم. دکتر گفت بله تو گوش شما کاغذ رفته برید 57 هزار تومان بدید تا در بیارمش. پس اون 25700 تومان کم بود برای درآوردن یک کاغذ با موچین؟؟؟
اومدم خونه همسرم با موچین درآورد.
دکتر ذ شبیه تاجرها رفتار می کنه با بیمار
به بیمار به چشم منبع درامد نگاه می کنه
من که راضی نیستم
بیست و پنج هزار و هفتصد تومان از دستم رفت بیهوده
با سلام پدر خانم من به درمانگاه رفت و از ناحیه قلب که احساس درد میکردد نزد دکتر رفت که دکتر گفت چیزی نیست معده شما درد میکنه قرص معده داد که فردا به یک درمانگاه دیگر بردند فهمیدند ایشان دیروز سکته وسیع قلبی کرده و سریع به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل قرار گرفت چه مملکتی داریم
پدرم تصادف کرده از ناحیه پا آسیب دیده برای عمل پروتز گفت نیاز ب دستگاه داره ک هزینش آزاده و ۶/۳۰۰بحسابش کارت ب کارت کردم مگر هزینه های درمانی فرد تصادفی رایگان نیست؟
سلام
من حدود یک ماه پیش برای عفونت به پزشک زنان مراجعه کردم ایشون هم بدون اینکه بگن شما مجردی یا متاهل دستگاه معاینه رو انتخاب کردن و بعد از بدو ورود با یه اخلاق گندی گفتن خانم چرا نگفتی مجردی بعد هم محاکمه کردن منو که تو قبلا با کسی بودی و دارو هم ننوشتن برام بعد از یک ماه که تو استرس بودم هزار کار نکرده رو به خودم نسبت دادم با دوستم به یک متخصص دیگه نشون دادم و ایشون نظر همکارشونو به کلی رد کردن و حتی گواهی به من دادن دوستان به نظرتون با اون پزشک اولیه من چی کنم حالا هی بگید قشر مظلوم پزشکی منم نمیگم همه میگم بعضی ولی خدا میدونه من یک ماه چی کشیدم
سلام
مادر من پارسال شبکیه چشمشون پاره شد و عمل فوری انجام دادن در کلنیکی در کرج. برای محافظت از چشم روغنی توچشمشون گذاشتن که باید چند ماه طی یک عمل ترمیمی بعد برداشته میشد. موعد که رسید برای عمل ترمیمی در بیمارستان .. عمل شدن که به گفته پزشک روغن باید کامل تخلیه می شد.
چند وقت بعد بعلت سردردهای زیاد و چشم درد به پزشکشون مراجعه کردیم و متوجه یک نقطه اندازه یک قطره داخل چشمشون شدیم که دکترشون گفتن روغن کامل تخلیه نشده و علت سردرد و چشم درد همونه.
قرارشد که دوباره به مسئولیت و هزینه خود پزشک چند ماه بعد دوباره عملشون کنن.
چند ماه بعد که مراجعه کردیم پزشک گفتن که اشتباه پزشکی نبوده و دستگاه باید چشم رو کاملا تخلیه میکرده که نکرده . نیازی به عمل نیست یا همینطوری با حباب درچشم بگذرونید و یا به هزینه خودتون عمل کنید.
اگه امکان داره راهنمایی کنید که چطور میشه شکایت کرد از این پزشک و عواقب اون چی هست؟
من چند وقت پیش برای رادیولوژی به درمانگاه شیراز مراجعه کردم،به طور غیر عادی دستگاه نزدیک چشمم قرار داد،از اون به بعد دچار مگس پران شدم،به نظرم رسید کارش عمدیه،خیلی ناراحتم اخه قد وقیافه که دست خود ادم نیست که اون زنکه از حسادت خواست بینایی من بگیره
چرا به مطب دکتر زنان هیچ نظارتی نمیشه؟بیمارهارو مثل گله گوسفند ۵ تا ۵ تا داخل مطب میکنن .برای هر کدوم کمتر از ۳۰ ثانیه وقت میزارن.پول متخصص رو میدیم دردمون هم سر جاش میمونه.یه عالمه هم اعصابمون به هم میریزه.واقعا نمیدونم به این پزشکا چی بگم.شهر هرت هست وکسی نظارت نداره
سلام دوستان توی شهر یاسوج هستم .روزی رفتم اداری با کارمندی که هیچ حرفی باهم نزدیم که من گفت من بد متوجه شدم بد جوری زد دماغمو شکست بعد رضایت بهش دادم گفت برو دکتر هرچه خرج داشت میدم .وقتی شب پیش دکتر شریفی زیبای نوبت داشتم رفتم گفت عکس بگیر .همون موقع عکس گرفتم . گفت فردا بیا تا ماینش کنم .فردا من رفتم پیشش بخدا ۱۰۰ درج دکتر تعقیر کرد بود. با رفتار تند برو یه عکس دیگه بگیر گفت دیه دماغ زیاد من نمیتونم حرفی بزنم بعد گفت این شکستگی امکان داره مال قبل باش .گفتم من بخدا دیه نمیخوام .گفتم اگه مال قبله چرا باد کرد چرا خون ازش میاد .بعد وقتی ماینه کرد جوری فشار داد که مث بچه گریه کردم خون هم ازش میومد .بعد دوباره گفت من دورغ میگم .حالا رفتم یه دکتر دیگه گفت هفته دیگه بیاد .خودتون قضاوت کنید این از اون اینم از این که با دردی که من دارم میگه یک هفته دیگه بیا . بخدا با غم اشک واستون میگم.
نه میشه از مامور دولتی که زده دماغ منو شکسته شکایت کرد نه از پزشکی که من میرم پیشش که میگه من دورغ میگم .میگه دماغت قبلا شکسته بحالی که عکس ازش توی گوشیم نشون میدم خون که توی گردنم بودش .حق من این نیست
با سلام و احترام
خانم دکتر ع که متخصص زنان و زایمان می باشد یک دستگاه کارتخوان خاموش در پذیرش قرار داده و همه را ملزم به پرداخت پول نقد برای ویزیت می کنند!!!
بدیهی است که این پزشک روزانه چندین میلیون تومان بابت ویزیت دریافتی دارند اما هیچ ردپایی از ایشان در نظام بانکی کشور ثبت نمی شود!!!
چنین پزشکی تفاوت چندانی با محتکران و مفسدان اقتصادی ندارد.
خواهشمند است با این افراد برخورد جدی شود.
سلام
من چند وقت پیش بخاطر کمر درد به پزشک یک کلینیک در ستارخان مراجعه کردم و برای من تزریق دوتا آمپول رو تجویز کرد و سه روز بعد تز تجویز در ناحیه نزریق کبودی اسپاسم و درد شدید به همراه لرز شدید سراغم اومد به پزشک دیگری در اون کلینیک مراجعه کردم و معاینه کرد و گفت آبسه کرد و کلی سفکسیم ۵۰۰ تجویز کرد و الان بعد گذشت ۵ روز هنوز تغییری نکرده میخوتستم ببینم جهت شکایت باید بکجا مراجعه کنم .
ممنون
گول اراجیفی که اینجا نوشتنو نخورین
اینا تبلیغات رو کاغذ هستش برای اینکه تو دنیا بگن آره ما اینجوری ایم. در عمل یه چیز دیگس.

دکتر پوست زحمت کشید یه لکه هلالی سفید رو صورتم برای همیشه یادگاری گذاشت، دو سال پیش لیزر موهای زائد کردم یه قسمت کوچیک از صورتمو سوزوند که الان تبدیل به یه لکه سفید شده که ردش از بین نمیره هیچ وقت، ازش شکایت کردم واسم%1 دیه بریدن یعنی 2 میلیون و300 هزار تومن، از کمیسیون پزشکی به بازرسی شکایت کردم، فهمیدم کلا اینا مردمو گدا فرض کردن، طبق شرع و قانون میزان دیه ی گند ابدی ای که به صورت من زده خیلی بیشتر از %1 هستش، ولی تو این کشور به نفع دکترا رای میدن
سلام من ارتودنسی کردم ؛ حین کار دندونام به سمت داخل شیب پیدا کرد که دکتر برای درست کردن این شیب ۷۰۰ تومن رو هزینه های من اضافه کرد ؛ لثه ام رو هم پیچ ایمپلنت میذاشت و کش میذاشت که باعث شده خوردگی پیدا کنه و میگه بخاطر بهداشتته و الان من باید هزینه زیبایی لثه بدم و آخر سرم واسه قالب و عکس ازم پول گرفت نسبت به حرف اولش دو تومن رو هزینه هام کشید میتونم واسه لثم ازش شکایت کنم ؟
بنده یک پزشک هستم با درامد 5 میلیون که اکثرشو قسط میدم.باید سالها با مردم سر وکله زد و در ارتباط بود تا بفهمی با چه کسانی طرف هستی.متاسفانه اینها رو در دانشگاهها به پزشکان یاد نمیدن.نتیجه اعصاب خراب پزشک و مردم همیشه ناراضی میشه.این کامنتها مطالب خیلی اموزنده ای برای پزشکان هم داره.
این همه عقده و حسادت برای چی هستش!!در همه صنف ها از مکانیکی و ارایشگری و خدماتی و غیره قصور بوده و هست چون کار دست انسانه و بعید میدونم هیچ پزشکی دلشش بخاد بیمارشو عمدا اذیت کنه .ضمنا اگه دکترا پول زیاد در میارن پس شما هم برید پزشکی بخونید پولدار بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دزدی از بیمار، و بیمار رو به شکل کیسه پول دیدن و تحمیق بیمار ربطی به خطای انسانی پزشکان نداره.
داروی شیمی درمانی من رو پرستاری با اطلاع پزشک معالج سرقت کردند. پزشک در روز شیمی درمانی مسافرت خارج رفته بود !!!!
اینها خطای انسانیست یا بیشرفی و دزدی محض است ؟!
دوسال پیش همسرم رو که تنها یکسال بود باهم ازدواج کرده بودیم.به خاطر تقصیرپزشکی یک پزشک جنایتکارزنان وزایمان که هنگام سزارین از دوقسمت روده های همسرم روسوراخ کرده بود از دست دادم.واولین فرزندمان بی مادرشد.انهم در سالگرد ازدواجمان.ما هم با رسانه ای کردن موضوع همه شهر رو خبردار کردیم.وابروی نداشته خانم دکتر جنایتکار روبردیم.از اون زمان تاحالا مردم بهش اعتماد ندارند.ومطبش خالی شده.درحال حاضرهم درخواست انتقالی داده.
به نظر من سازمان نظام پزشکی فقط برای حمایت از پزشکان درمقابل شکایت بیماران بوجود آمده وبه عنوان یک واحد صنفی همیشه طرفدار پزشکان است وحق بیماران را ضایع می کند ،کما اینکه حق مرا که به علت تنگی کانال نخاعی توسط پزشکی در اصفهان جراحی وفلج شدم ومدارک ومستندات ونظریه های مکتوب کارشناسان همه دال بر قصور صد درصد پزشک بود بعلاوه. اینکه ،با شکایت من به نطام. پزشکی،پزشک برای فرار از قانون 2 برگه جعل ارائه کرد که مجعول بودن برگه ها در اداره آگاهی به اثبات رسید ، وطی این پروسه تعدد چراحی های ناموفق این پرشک برملا گردیدولی با وجود همه این قرائن و شواهد وشهادتهای شفاهی ومکتوب از محل کارم مبنی براشتغال به کار تا زمان عمل جراحی،،،سازمان نظام پرشکی پزشک مذکور را تبرئه کرد
فقط به خدا پناه ببریم.دختر بچه 13 ساله منو کشتند. شکایت کردم. بچمو بردن پزشکی قانونی سلاخیش کردند. نتیجه رفت کلانتری شهرک قایم. دو هقته بعد مراجعه کردم پرونده گم شده بود. نهایت اهانت در راهروهای کلانتری، دادسرای جرایم جنایی و دادسرای پزشکی بهم شد صبر کردم و صبر .... پرونده رفت کمیسیون بعد از چند ماه. وقت کمیسیون شد. از ساعت 8 تا 9 منتظرم نگهداشتنم در یک محیط خیلی بد در حالی که متهم پرونده در اتاق با چایی داشت پذیرایی می شد. ختم پرونده را اعلام کردم. هیچ اعتراضی هم نکردم. فقط بخدا باید پناه برد فقط خدا ....
این چند روزه بنده برای بیماری دختر کوچکم دائما پیش این دکتر و آن دکتر رفتم . بماند که این بار هم هر دکتری یک تشخیص متفاوت و یکسری تجویز متفاوت داد و هیچ نتیجه ای نگرفتم نکته دیگری که این چند روز گریبانمان را گرفته بود این بود که هیچ کدام از پزشکان محترم! در مطبشان دستگاه کارتخوان نداشتند و منشی تاکید داشت که حتما پول نقد یدهیم. بنده بعنوان یک کارمند قبل از گرفتن حقوقم مالیاتم را کم میکنند. چرا پزشک این مملکت باید چنین اقدامی برای فرار از مالیات بکند . چه کسی مسئول رسیدگی است . آیا باید حتما از بیمار از پزشک شکایت کند تا رسیدگی شود. پس بازرسی و نظارت برای چیست ؟
تا وقتی پزشکان در ایران تافته جدا بافته هستند حتی مالیات هم نمی دن کار خاصی نمیشه کرد.تو این اوضاع خراب اقتصادی اوضاع پزشکان هر روز بهتر از قبل میشه که چی درس خوندن انگار بقیه بیل زدن و درس نخوندن و فقط پزشکا تو این مملکت درس می خونن.
پزشکان تافته جدا بافته نیستند باید وقت ویزیت را رعایت کنند و شبی ۲۰۰ بیمار ویزیت نکنن، باید مالیات بدن و خودشونو از مردم بدونن نه بر مردم
در تخلفات پزشکان اصلا نباید به سازمان نظام پزشکی مراجعه کرد پرونده مرحوم کیارستمی باید درس عبرتی بشه برای همه
نمیونم چه هدفی پشت این موج هدایت شده پزشک ستیزی وجود داره، ولی این حمله ای که به کلیت صنف پزشکان میشه در کل به فروشندگان مواد مخدر، دزد ها، قاچاقچیان عمده، گردانندگان خانه های فساد، اختلاس گران کلان و... نمیشه !!!
پاسخ ها
لطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
چرا به اونا اشکارآ میشود مگر هرروز در روزنامه ها،رسانه های تصویری ، شنیداری نمی بینیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
قاچاقچی و مخدری و خانه فساد کاری به مردم نرمال نداره ولی پزشکان دزد و بیشرف کم نداریم
اقابایداجاز ندادهیچ پزشکی کارپزشکی کنه بایددستوربدهندهمه پزشکها کارت خوان داشته باشندولبوفروشی کنندهرکسی هم مریض شدپول داره بره خارج درمان کنه نداره بره میکانیکی یا رمال وسرکتاب بازکنه چه معنی داره پزشک کارت خوان نداره رماله داره میکانیکه اگرهم نداره درعوض زورش زیاده
اگر به جای این توصیه نامه ها شیوه جلوگیری از رانت خواری را اعلام می کردید بهتر بود. یا چگونگی گرفتن مدرک دکترای استراتژیک را.
تخلف در هر صنفی هست چرا در مورد چگونگی شکایت از قضات و روش پیگیری آن نمی نویسید.
وقتی از مشاورین املاک شکایت می کنید چه کسی رسیدگی می کند؟ اتحادیه شیرینی فروشان؟
خدمات در هر جای دنیا و هر بخش از کشور بهایی دارد. خدمات پزشکی هم. آیا ارزش کار پزشک با سی سال تجربه با پزشک تازه کار یکی است؟ اگر نیست پس چرا تعرفه ها با تجربه پزشکان متناسب نیست؟
و هزار چرای دیگر
اگر تابناک و سایر رسانه ها به ترور پزشکان ادامه دهند بزودی تمام پزشکان از این مملکت خواهند گریخت و ایران به بابل زمان همورابی بدل خواهد شد که بخاطر قوانین سختگیرانه کسی این حرفه را انتخاب نمی کرد وضعیت طوری شد که هرکه بیمار می شد بستگانش او را به کوچه می آوردند و در کنار راه می خواباندند تا شاید رهگذری نظری بدهد و آنرا اجرا کنند تا بهبود یابد. بر اثر مجازاتهای سختگیرانه جراحی در بابل منسوخ شد
برای دانش آموز نخبه ایرانی بسیار راحت تر است رشته حقوق را بجای پزشکی انتخاب کند و بعد بنشیند بجای آقازادگان در دفاتر ثبت یا بنگاه معاملات ملکی بزند. اگر به ترور پزشکان ادامه دهید در آینده تنها شارلاتانها به پزشکی و طبابت خواهند پرداخت. آنوقت فرزندان همین اشخاصی که چنین نقدهای بیرحمانه و ناآگاهانه ای نوشته اند گرفتار خواهند شد.
از دریافتی بالا می گویید؟ متخصصی که کنار خانه شما مطب زده است حد اقل ۱۳ سال از عمرش را درس پزشکی خوانده تا اجازه تاسیس مطب دریافت کرده است یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران اجاره کرده و یک منشی استخدام کرده و در هر ویزیت که انتظار دارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای شما وقت بگذارد به او ۴۰ هزار تومان می دهید به آرایشگر محله که یک صندلی در مغازه داخل کوچه اجاره کرده و تنها ۳تا ۶ ماه دوره دیده و او هم برایتان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت می گذارد چقدر می دهید؟
می خواهند پزشکان مهاجرت کنند و شما نادانسته وسیله نیات شومشان شده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
برو هر جا دلت میخاد
البته اگه رات بدن
جریمه ها مضحکه است،‌آقایان نماینده لطفا علاوه بر افزایش این جریمه پزشکان جریمه های رانندگی را هم بالا ببرید تا قدرت بازدارندگی داشته باشد شما که دنبال تامین بودجه هستید،‌این بهترین محل است
ظاهرا ملت دل خونی از دست این پزشکان دارند، کاملا واضح است که رنج می برند از دست این سیستم ناکارآمد اعتراض و شکایت،‌کسی باید پیگیری کند،‌وزیر قبلی که نمی ذاشت کسی بهشون بگه بالای چشمت ابروه...
ما نفت میفروشیم و جنس وارد می کنیم اونم به قیمت ارزون ولی پزشک نمی تونیم وارد کنیم (یا نمی خواهیم) و پزشک رو قاچاقچی ها نمی تونن وارد کنن برای همین پزشکها درآمد خوبی دارن و مهندسا درآمدشون پایینه چون چیزی تولید نمی کنیم و همه چیز یا قانونی وارد میشه یا قاچاقچی ها زحمتشو می کشن و این تقصیر پزشکا نیست شما که اینقدر نگران کارانه پرشکها هستید چرا نگران میلیاردها یارانه بنزین و برق و آب و ... یارانه مسافرت خارجی و یارانه پنهان به واردات کالای خارجی نیستید که نفس اقتصاد رو بریده
این طرح باید طرح تحول جیب پزشکان نام گذاری میشد نه تحول سلامت
من پیشنهاد میکنم مثل خمرهای سرخ کامبوج همه پزشکان کشور را اعدام کنیم تا راحت زندگی کنیم.
من یه پزشکم این ماهی چند میلیون رو کجا میدن منم برم اونجا.بهشتی که میگین کجاست.چرا اینقدر غرض ورزی و کینه توزی.چرا مردم اینهمه بدجنس و قدر نشناس شدن.مراجعه کننده یه قبض سه تومنی میگیره تو دستش میاد تو مثل اینکه خبر سر اورده.یه کم کوتاه بیایین مگه چه خبره.پزشکم نوکر یا کنیز نیستم که
تو مملکتی که قبل از عمل یه برگه بهت میدن و میگن هرچی شد پزشک مقصر نیست ، چه انتظاری داری ؟
فکر کنم همش از ناراحتی اعصاب باشه. چیزی شبیه به ویروس تو سیستم هستش. بهتر هست انسان در بعضی موارد ارزش آنچه را که در قبال هزینه بالا پرداخت میکنه بدونه. منظورم اینه که یک پیر مرد 80 ساله که سکته کرده و دکترهای ما جوان 30 ساله رو نمیتونن درمان کنند چقدر میصرفه براش هزینه کنید؟ اگر جواب سوال بالا رو پیدا کردین متوجه میشین چرا باید دکترا درامدشون باید خوب باشه و دوم اینکه این ایران خودرو هم فکر کنم دست دکترها هستش چون هر سال حدود 300 هزار نفر براشون ار طریق تصادف مشتری میسازه. راستی وزارت راه هم یادتون نره. راستی ای کاش میشد برا درمان میرفتیم المان تا دکترهای متخصص مملکت عمل اضافی و بیهوده رومون انجام ندن تا شاید چند صباحی بیشتر تو دل خودمون ناراحتی بکشیم و نتونیم چیزی بگیم.در کل قاطی کردم از اعصابه.
خوب مردمو شعبه شعبه کردین و به جون هم انداختین! سیاستتون حرف نداره. مردم هم متاسفانه ساده هستن.
١٢٠-١٣٠هزار پزشك در كشور داربم
٨٠هزار پزشك عمومي هستند كه غالبا حقوق زير ١٠ميليون بعد از كسر انواع ماليات و هزار و يك تاخير دريافت ميكنند و بخش دولتي كه افتضاح است كار اجباري زياد،فشار رواني از رسانه هاي پولي مثل شماها كه افكار مردم رو از دزدي و رانت و فساد به اين طرف سوق بدهند،ساعات طولاني كشيك و دريافتي بعد از ماهها
٤٠هزار متخصص داريم كه ٣٥هزار لااقل طرحي يا جوانان يا پزشكان دولتي هستند كه با تاخير ١٢الي ١٥ماه حقوق ميگيرند و الحق كه كسي باور نميكند ولي دروغ امثال شما باور پذيرتر از اين است كه جراح پارسال عمل اپانديس انجام داده و امسال بابت كل تلاشش براي نجات جان بيمار يك دهم حق الزحمه پارسال را دريافت كند
حقايق اين است اگر جرات داريد چاپ كنيد
اين رويه فقط باعث چند مساله ميشود
پزشكان جوان بي انگيزه و سرخورده و با اعتماد بنفس كم بدنبال كسب درامد راههاي ديگر ميروند يا تعداد زيادي از پزشكان جوان و غير جوان حاذق به خارج كشور مهاجرت ميكنند(در همين طرح تحول دروغين با شانتاژ رسانه اي ٤٠برابر قبل طرح شد)
با سهميه هاي اعمال شده هروز افراد بيسواد و بيسوادتر و سهميه شاهد و ايثارگر و رزمنده و امثالهم با حداقل علم وارد اين رشته حساس ميشوند و بزودي اكثريت پزشكان باقيمانده افراد رانتخوار ميلياردي و سهميه اي هاي بانفوذ كه بلافاصله بعد فراغت تحصيل مدير و مسول ميشوند خواهند شد
بجاي اين مزخرفات به سهميه ها بپردازيد بيشتر از اين خون به دل باقيمانده افراد درستكار اين مملكت نكنيد
نگذاريد بشود انروزي كه ميليونها دلار هزينه كنيد تا همين پزشكان فعلي شاغل در سيستم در كشور غريب با كلي خواهش و التماس از روي حس وطن دوستي حاضر به ويزيت شما شوند
دور نيست اين روز كه با سهميه اي ها در كشور تنها شويد
اصلا نیازی بهشون نداریم. پول بهداشت و بین مردم پخش کنن حال همه خوب میشه
دوستی می گفن نصف جهنم رو پزشک ها پر می کنن...دختر معصوم یکی از آشنایان ما با 5 سال سن تو بیمارستان امیرالمومنین قم فقط و فقط به دلیل قصور پزشکی، عدم رسیدگی کافی و تداخل دارویی به دلیل ناآگاهی پزشک و کادر درمانی بیمارستان فوت شذ. بیمارستانی پر شده از شعارهای اخلاقی و حجاب و عفاف و مسایلی که هیچ ربطی به یک بیمارستان نداره..آیا رسالت بیمارستان نجات جان یک بیماره یا پرداحتن به مساله ی حجاب..
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
نصف جهنم رو ایرانیان بی فرهنگ حسود دزد پر میکنن نه پزشکان
واقعا دولت برای فساد سیستماتیکی که دکترها ایجاد کردن چاره جویی بکنه
ویزیت 50 تومنی و کلی هم بد و بیرا و بی احترامی به مریض
واقعا توی این مملکت آیا انتقاد کردن جرم محسوب میشه ؟؟؟
نگو‌خداکند‌پژشک‌متخصص‌مغز‌واعصاب‌بوشهر‌که‌اسمش‌یادم‌رفته‌فقط‌میدونم‌که‌یک‌جوان‌حدود‌سی‌وچهار‌پنچ‌سالش‌بود‌‌البته‌سال‌نود‌بود‌خدا‌او‌را‌نابود‌وخار‌وذلیل‌کند‌چون‌من‌ار‌چهار‌مهال‌بختیاری‌برای‌کار‌به‌بوشهر‌رفته‌بودم‌‌یک‌روز‌صبح‌از‌خواب‌بیدار‌شدم‌از‌کمر‌به‌پایین‌بیحس‌شدم‌حتی‌توان‌بلند‌شدن‌‌نداشتم‌‌چند‌نفر‌از‌کارگران‌من‌را‌بلند‌کردن‌بردن‌پیش‌اون‌پزشک‌ او‌در‌اولین‌بر‌خورد‌بدون‌معاینه‌گفت‌غیر‌از‌هزینه‌بیمارستان‌هشتصد‌هزار‌باید‌به‌خودم‌بدی‌که‌من‌حتی‌بیست‌هزار‌تومن‌هم‌نداشتم‌چون‌چند‌روز‌بیشتر‌نبود‌که‌سر‌کار‌رفته‌بودم‌‌قصهام‌طولانی‌است‌‌که‌بگم‌چی‌شد
ناراحت نشید آزمون الهیه.
من خیلی از تابناک تشکر میکنم که این مشکل بسیار بسیار بزرگ را مطرح کرده و خواهش میکنم بیشتر بهش بپردازید.
با اینکه میدونم که با این سیستم پزشکی و دادگاهی ، هیچوقت پزشکان خاطی مجازات نمی شوند.
با تشکر مجدد از تابناک
پزشک قتل عمد هم انجام بدهد؛ مثلا تا بیمار پول ندهد عملش نمی کند و اگر مریض بمیرد که برایش مهم نیست؛ حداکثر زیر 10 درصد دیه پرداخت می کند بشرطی که خانواده متوفی (مقتول) بتوانند بعد از چند سال دوندگی حقانیت خود را ثابت کنند وگرنه که بازهم هیچ.
راست میگن من یک عمل چشم انجام دادم دکترمثلا متخصص بود چشم بدترشده نمیدونم چکاربکنم ازش شکایت بکنم آیا دستم جایی بندمی شود
اگر مردم از راههای قانونی و سازمانهای ذیربط برای احقاق حقوق پایمال شده خویش نومید شوند، پدید آمدن کنشهای مبتنی بر "ویجیلانتیزم" دور از ذهن نخواهد بود. بدین معنا که مردم نومید شده از قانون، برای احقاق حقوق مفروضه خود منتظر اقدام مراجع قانونی نخواهند شد و مجازات خاطی را خود بر اساس قضاوت خود به عهده خواهند گرفت و این وضع اصلا به مصلحت هیچ جامعه ای نخواهد بود. حتی خود کسانی که با رعایت نکردن عدالتی و باندبازی اجازه ی پیاده شدن مجازات مناسب و متناسب هم صنفان خود را نمی دهند، بزرگترین متضررین و قربانیان چنین وضعیتی خواهند گشت، چون قضاوت فراقانونی مردم الزاما مانند قضاوت نهادهای قضایی متناسب و معقول نخواهد بود. پس به صلاح خود جامعه پزشکی است که در حد عالی همکاری نماید تا دادگستری با متخلفین و هرگونه خلاف و استفاده از رانت در میان جامعه پزشکی به شدت برخورد کند تا با این کار هم منافع و آبروی جامعه پزشکی در بلندمدت محفوظ بماند و هم جامعه از فرو غلنیدن به ورطه هایی همچون وقایعی که در کشورهای دچار ویجیلانتیزم (مانند مکزیک) حفاظت گردد.
با سلام آقای دکتر ص چند سالی می شود به خاطر بیماری به آنجا می روم منشی های ایشان با مردم خوب رفتار نمی کنند و به دلیل بد رفتاری خودشان روی دیوارهای اطاق انتظار آگهی هایی زده اند که اگر ارباب رجوع بد رفتاری کند چقدر شلاق و چقدر جریمه نقدی خواهد شد مگر مردم بی کارند که با کسی بد رفتاری کنند باید رفتار خودشان را درست کنند مطب مانند مطبخ سیاه می باشد و به خاطر نبودن جا مراجعان روبروی آسانسور یا راه پله جمع می شوند درست نیست مردمی که از راه دور به خاطر بیماری اینجا می آیند مورد بی مهری... قرار بگیرند .
سلام
پدر ومادری هستیم که حاصل زندگیمان یک پسر هشت ساله بود که امسال کلاس دوم ابتدایی بود.روز 97/10/20 پسرم سهیل را برای یک دلدرد ساده به بیمارستان طب کودکان در میدان توحید مراجعه کردیم.
عوامل بیمارستان طب کودکان بعد از ویزیت به ما گفتند تخت نداریم وبرای شما در بیمارستان لولاگر گرفتیم ومارا راهی بیمارستان لولاگر کردند.ما با ماشین خودمان به بیمارستان لولاگر رفتیم.به محض رسیدن به بیمارستان لولاگر پسرم (سهیل)را در اورژانس بستری کردند . پسر من دل درد داشت قبل از اینکه سونوگرافی یا نوار قلبی گرفته بشه دکتر دستور 4 عدد امپول مسکن تزریق کرد وبعد از 5 دقیقه دو میلی گرم مرفین تزریق کرد.
پسر هشت ساله من که تا یک ساعت قبل از ورود به بیمارستان با پای خودش وارد بیمارستان شد بعد از تزریق امپول مرفین اوردوز کرد وایست قلبی کرد .
حاصل هشت سال زندگی من وهمسرم به خاطر بی سوادی یک پرستار پرپر شد ومارا داغدار کرد
ما شکایت کردیم وراه قانونی را پیش گرفتیم ولی ما برای گرفتن پرونده پزشکی پسرمان که در بیمارستان کشته شده بود زمین وزمان و به هم زدیم ودر اخر با کلی مشقت ودر اخر به صورت غیر قانونی گرفتیم
حالا به نظر شما تو مملکتی که پسرت و تو بیمارستان بکشند پدر مادر نباید حق داشته باشند از پرونده پزشک فرزندشان یک سری کپی داشته باشه.
حالا شما امید دارید در این جامعه که برای ما پدر ومادر سهیل که تمام زندگیمان (باید بچه داشته باشی بدونی من چی می کشم)بودامیدی باقی بماند که حق ما ضایع نشود.
دقت كرديد؟ اگر تابناك در مورد پزشكان مطلب بنويسه مثل حالا ، شما ميتونيد اظهار نظر بكنيد و هر چى خواستيد بد وبيراه بگيد به اين قشر وتازه موافق و مخالف هم شماره ميندازه ولى اگر در مورد بي لياقتى ها مطلبى بنويسه اجازه اظهار نظر نميده. انصافتون رو شكر
یک سئوال
یه جناب دکتری در تهران هستند که پدر بزرگوارشونم هم همان تخصص فرزندشون رو دارند و الان سالهاست که پدر بزرگوار در آمریکا تشریف دارند ولی پسرشون در ایران کلیه حق ویزیت ها رو به مهر پدرشون امضاء میکنند.
واقعا معنای اینکارشون رو نمیفهمم
البته یکی از دلایل اصلی میتونه فرار مالیاتی پسر باشه که در اینصورت احتمالا پدرشون دیگه میخوان ایران برنگردند ولی هرچی هست این ی تخلف آشکار به حساب میاد .
لطفا مسئولین محترم توضیح بدهند چرا پسر از مهر نظام پزشکی پدر استفاده میکنه در صورتیکه پدر سالهاست آمریکا تشریف دارند.
ممنونم
شکایت از پزشک به یک هیئت پزشکی .طنز تلخ تاریخ
شما با پزشکان مشکل دارید متن چند وقت پیش را مجددا بارگزاری کرده اید نکنیید اینکار عدم اعتماد به پزشک منجر بی امنیتی سلامتی خواهد شد و انگاه دودش در چشمان خود شماها خواهد رفت دیر یا زود منتظر چنین بحرانی باشید که قلم زدن و شاخص کردن اغراقی مشکلات جوابگویی در این دنیا و سرای دیگر خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما پزشک هستی .؟ کاملا مشخص است بجای دفاع کردن از این افراد متخلف کمی وجدان خودت را بیدار کن
تمام این حرف ها دروغی بیش نیست. دست هیچ کس به جایی بند نیست و تمام کادر پزشکی کشور اعم از وزیر و وزارت بهداشت و پزشک و پرستار و... همه مشترک المنافع هستند.
داروهای شیمی درمانی ما رو در بیمارستان خصوصی آتیه سرقت کردند ولی مدیر بیمارستان و پزشک و پرستار همگی توی یک باند هستند و ما چند میلیون ضرر مالی کردیم و روند درمانیمون هم ضایع شد.
۱) پول داروهامون ضایع شد.
۲) روند درمانیمون خراب شد.
۳) روز شیمی درمانی ، پزشک به مسافرت خارج از کشور رفته بود و جانشین هم تعیین نکرده بود.
۴) بیمار رو با وجود خالی بودن تخت های بخش سرپایی، فقط در بخش بستری شبانه روزی پذیرش میکردند که دو برابر پول بگیرند.
۵) به قوه قضاییه شکایت نکردیم چون میدونستیم چند سال کارمون طول میکشه و آخر خسته میشیم و ول میکنیم.
۶) به وزارت بهداشت شکایت نکردیم چون میدونیم تمام قاضی های رسیدگی به تخلفات، پزشک هستند و همشون دستشون توی یک کاسه هست و هوای هم رو دارند و به هم نون قرض میدهند.
اگر پزشکی تخلف کرد بهتره فکر شکایت را از سرت بیرون کنی چون هیچ احقاق حقی نمیشود. بهتره بکشیشون
تابتاک جان
طبق معمول پزشک ازاری خونت اومده پایین
یه دکتر برو
پزشک باید طبابت کنه به مدیریت پزشک در هر سطحی پایان دهید باید رشته با عنوان مدیریت بهداشت و درمان وجود داشته باشه که مراکز بهداشتی و درمانی رو مدیریت کنه پزشک باید فقط طبابت کنه
بنظرم اين پزشك يامديري بوده ياغفوريان
پزشک بودن در ایران یعنی هر کاری دلت خواست انجام بدهی بدون اینکه به هیچ شخص یا ارگانی پاسخگو باشی متاسفانه میزان دارامد پزشکان در ایران بسیار بالاتر از کشور های بسیار پیشرفته دنیا است فقط به یک دلیل بسیار واضح عدم پرداخت مالیات یعنی هم مالیات بسیار کمی در مقایسه با در امدهای میلیونی خود می دهند و هم نظام پزشکی محکم پشت آنها ایستاده است چون همه افراد موجود در نظام پزشکی پزشک هستند و هیچ وقت خودشان را محکوم نمی کنند
نمیشه بطور کلی تمام پزشکهاو زیر سوال برد !؟ ولی انچه که مسلم است سختگیرهای انجام گرفته در ورود به این رشته بیشتر موجب بازارگرمی و به نوعی کمبود عرضه خدمات پزشکی و افزایش قیمت خدمات و نوبتهای چند ماهه جهت ویزیت وسایر تبعات منفی برای بیماران و خیرو برکت و اقتدارو عظمت و... برای خصوصا پزشکان متخصص رانت مافیایی ایجاد کرده که وزیر ودستگاه متولی و تصیمی گیر تا بحال به این روند کمک کرده . چون کنکور بر مبنای حفظیات و یک دوره فشرده درس خواندن فقط برای قبولی در کنکور طراحی شده لذا غالبا اشخاص ویژه ای قبول میشوند غالبا نه خلاقیت و ابتکار وویژگیهای لازم را برای این رشته دارند . به همین دلیل خیلی از پزشکها مشتری ندارند ولی خوب کنکور را با نمره بالا قبول شده اند !؟
یعنی یه جای کار ایراد اساسی دارد . از طرفی هم راه را برای بقیه متقاضیان بسته این رشته بسته اند و یک شرایط ویژهای برای معدود پزشکان متخصص که در بخش ساخت و ساز و واردات و غیره نیز فعالند ایجاد کرده اند و مسلما این ویژ ه پزشکان نیز برای بیماران خود هم وقت کمتری دارند و هم تمرکز کمتر و وقت مطالعه که هیچی ………!!!!
متاسفانه پزشکان از همون دوران آموزش حس برتری نسبت به دیگر اصناف بینشون ایجاد میشه و مشکل رو از همون جا باید ریشه یابی و حل کرد ، البته ضعف نهادهای نظارتی و دولتهای مختلف هم در به یغما رفتن بخش عمده ای از بودجه کشور مشهود و انتقاد بر انگیزه ، حتما باید فشارهای جامعه برای رفع تبعیض بیشتر بشه
هر وقت بچه ت نفر اول کنکور تجربی شد بهش گفتی نرو پزشکی یا دندونپزشکی همه حرفهایی که اینجا زدید درسته
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی