بازدید 3736

آخرین وضعیت بحران قطعی گسترده برق در ملایر

کد خبر: ۶۶۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 15 February 2017
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: ریزش شدید برف در 25 بهمن‌ماه سبب ایجاد اختلال در ورودی‌های اصلی برق شهرستان از جمله پست 63 کیلوولت شهید صفی‌خانی و شکستگی و سقوط رشته‌ای از دکل‌های انتقال برق این پست به شهر ملایر شد.

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به دنبال بارش سنگین و کم سابقه برف، تندباد، کولاک و رعد و برق، یکی از دکل‌های انتقال برق پست 63 کیلوولت شهید صفی‌خانی، به علت ورود فشار بیش از حد برف و تندباد، دچار سقوط شد و به دنبال خود، 4 دکل دیگر را نیز ساقط و موجب ایجاد اختلال در توزیع نیروی برق شهرستان شد.

وی ادامه داد: آنچه در خط انتقال پست 63 کیلوولت و چندین نقطه دیگر حادث شد، متأسفانه قطعی برق مشترکین را به دنبال داشت و موجب تشکیل ستاد مدیریت بحران برق در شهرستان و بسیج 30 اکیپ فنی از شهرستان، استان و شهرها و استان‌های مجاور برای آغاز عملیات رفع نقص شد.

رضایی خاطرنشان کرد: این دکل‌ها هنوز مشکل جدی دارند و اگر می‌خواستیم برق اصلی را از همین نقطه تأمین کنیم، نیازمند زمان زیادی بود و مشکلات عدیدهای در تأمین مایحتاج عمومی همچون کشتارگاه‌ها، تأمین آب شرب و نانوایی‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر اولویت اصلی ما تأمین برق شهرستان بود، افزود: با تلاش‌های نیروها و مأموران فنی برق، شب گذشته بیش از 90 درصد برق شهر تأمین شد و مشکلی در زمینه تأمین آب و نان و همه مسائلی که مردم نگران آنها بودند، نداشتیم.

نوید رفع مشکل کامل قطعی برق ظرف مدت امروز

فرماندار ملایر گفت: هم‌اکنون در برخی نقاط همچنان قطعی برق داریم و مکان‌هایی که قابل مشاهده بود، رفع نقص شد و بسیاری از نقاط هم که کور بود، آنها هم شناسایی شده و سطح شهر چند نقطه دیگر باقیمانده که به زودی رفع مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای ما نیز مشکل قطع برق دارند که بیشتر اکیپ‌ها بر حسب اولویت در حال انجام کار هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه ریزش برف سنگین با این حجم و شدت در ملایر یک اتفاق غیرمنتظره بود به طور قطع سقوط دکل برق حتما دارای نواقص فنی در گذشته بوده یا اینکه در نظارت بر پیمانکارها کوتاهی شده و واژگونی دکل و شکستن تیرهای سیمانی با این حجم برف فشار سنگینی بود که یکجا وارد شد.

رضایی گفت: کار ضربتی، انقلابی و جهادی از سوی تمامی همکاران ما در اداره برق شهرستان، شرکت توزیع استان و مدیریت بحران صورت گرفت که امیدواریم با تلاش‌های مستمر آنها این مشکل تا پایان امروز رفع شود.

روند مدیریت بحران بارش‌های اخیر در ملایر

فرماندار ملایر در روایتی از فرآیند مدیریت بحران بارش‌های اخیر در سطح شهرستان توضیح داد: به اکیپ‌های امدادی و خدماتی دستور آماده‌باش داده شده و 5 ماشین برف‌روب از استان و تیپ 43 مهندسی امام علی(ع) برای انجام عملیات برف‌روبی طی روزهای گذشته اعزام شد.

رضایی به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران برق و جلسه با اعضای ستاد برای بررسی راه‌های جایگزین تأمین برق شهرستان اشاره کرد و افزود: طی جلسه‌ای با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و صنعت، معدن و تجارت ژنراتور خبازی‌های سطح شهر و نان مورد نیاز مردم تأمین شد.

وی عنوان کرد: با مدیر آب و فاضلاب شهری برای ورود برق اضطراری و ژنراتور به منظور تأمین آب شرب شهر و خطوط جایگزین به مدار و تأمین برق مورد نیاز مراکز حساس و رفع اختلالات ایجاد شده جلسه‌ای برگزار شد.

فرماندار ملایر به آغاز عملیات طبخ نان توسط 20 خبازی سطح شهر به صورت 24 ساعته و تکمیل فرآیند بازگشایی معابر اصلی و انجام عملیات پاکسازی معابر فرعی، بازگشایی معابر راه روستایی و ادامه فرآیند بازگشایی و رفع نواقص و اختلالات ایجاد شده در توزیع نیروی برق سطح شهر ملایر تا بیش از 90 درصد اشاره کرد.

رضایی عنوان کرد: تکمیل فرآیند برق‌رسانی به 15 روستای دیگر و عملیات برق‌رسانی و بازگشایی کامل معابر روستایی، همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل