بازدید 9757
۱

دستگیری سرشبکه شرکت هرمی گلدن گرین فارکس

کد خبر: ۶۶۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 14 February 2017
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت:13 نفر از اعضای اصلی شرکت هرمی گلدن گرین فارکس(GGF) دستگیر شدند.
 
به گزارش مردم سالاری، سردارعباس‌علی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نفراتی که دستگیر شده‌اند از اعضای اصلی شرکت هرمی گلدن گرین فارکس(GGF) هستند که سابقه فعالیت و از اعضای اصلی شرکت‌های هرمی گلدکوئیست و GTICO بوده که به دلیل عدم توانایی در پرداخت سود نفرات عضو شده در شرکت، اقدام به توقف فعالیت خود کرده اند.
 
وی ادامه داد: این شبکه فعالیت گسترده ای در سطح ایران و در فضای مجازی داشته که سرورهای آنان در خارج از کشور بوده و فعالیت مجرمانه خود را با ارز و یا تبدیل به ارز انجام می‌دادند. سردار محمدیان تصریح کرد: شگرد کلاهبرداری این شرکت به گونه‌ای بوده که به موجودی سرمایه اعضا افزوده ولی سودی به آنان پرداخت نمی‌شده است.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 نفر از اعضای اصلی این شرکت دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: تاکنون حدود 100 شاکی پرونده به پلیس آگاهی مراجعه کرده که پیش‌بینی ما این است که تعداد بیشتری مالباخته در این شرکت وجود داشته باشد.
 
وی بیان کرد: طبق اعترافات متهمان این شبکه چند هزار عضو داشته و مرکز فعالیت آنان بیشتر در استان‌های تهران، اراک، سمنان و شهرهای شمالی کشور بوده است.
 
سردار محمدیان در ادامه بیان داشت: تاکنون مبلغ 10 میلیارد تومان از این شرکت توسط شاکیان پرونده شکایت شده و برداشت ما این است که مبلغی بیش از این رقم باشد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: علی‌رغم توصیه‌های پلیس به مردم ولی عده زیادی به امید دریافت سودهای کلان، برای تأمین سرمایه اولیه به منظور عضو شدن در این شرکت‌ها حتی اقدام به فروش منزل خود کرده اند در حالی که برگشت این سرمایه‌ها را به افراد مالباخته بعید می‌دانیم زیرا این هزینه‌ها برای افزوده شدن تعداد اعضا صرف شده و عملا تجارتی صورت نگرفته که سودی به نفرات پرداخت شود.
 
وی مجازات این افراد را به دلیل تخلفات در فضای مجازی، سنگین دانست و افزود: توصیه ما به مردم این است که برای انجام این نوع فعالیت‌های اقتصادی با احتیاط عمل کنند زیرا ماهیت 90 درصد از کلاهبرداری‌ها از این طریق است و قبل از فعالیت در این شرکت‌ها تحقیقات لازم را از افراد صاحب نظر انجام دهند.
 
سردار محمدیان در پایان گفت: افرادی که در شرکت گلدن گرین فارکس سرمایه گذاری کرده‌اند برای تنظیم شکایت و پیگیری می‌توانند به دادسرای ناحیه31، شعبه 5 باز پرس پرونده مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این مردم چقدر خنگ هستن که هنوز این شرکت های هرمی سرشون کلاه میذارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر