بازدید 7443

سود یک فولادی از میزان فروشش بالاتر رفت

یک شرکت فولادی براساس افزایش 55 درصدی میزان فروشش، سود تقسیمی میان سهامدارانش را 56 درصد افزایش داد.
کد خبر: ۶۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 08 February 2017
یک شرکت فولادی براساس افزایش 55 درصدی میزان فروشش، سود تقسیمی میان سهامدارانش را 56 درصد افزایش داد.

به گزارش تابناک اقتصادی، سامانه جامع اطلاعرسانی ناشران موسوم به کدال است که اطلاعیههای منتشره از سوی مدیریت نظارت بر ناشران عمدتا درباره تعدیل پیش‎بینی سود هر سهم، وضعیت توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی، گزارش‎های مالی، برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و مجامع عمومی فوقالعاده صاحبان سهام و دیگر موارد مرتبط با ناشران اوراق بهادار هستند، در این سامانه منتشر میشود؛ آنچه در زیر میخوانید خلاصه ای از اتفاقات مهم بازار سرمایه در سامانه اطلاع رسانی کدال است:

نماد ورنا (سرمایهگذاری گروه صنعتی رنا): با انتشار اطلاعیه ای از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر تقسیم 10 درصدی سود این شرکت خبر داد. متن نامه عضو هیات مدیره شرکت سرمایهگذاری گروه صنعتی رنا به اداره نظارت بر ناشران بورسی به شرح زیر است:

با عنایت به اعلام پیش بینی هر سهم سال مالی 29 اسفند 96 شرکت گروه سرمایهگذاری سایپا (سهامدار 39 درصدی این شرکت) و در نظر گرفتن 60 درصدی تقسیم سود از محل سود هر سهم سال مالی 31 شهریورماه 96 این شرکت به اطلاع میرسد همانگونه که در آخرین بودجه اعلام شده از طریق سایت کدال آمده است، پیشنهاد هیات مدیره این شرکت تقسیم 10 درصد سود قابل تقسیم است.

بدیهی است که درخصوص میزان سود تقسیمی در مجمع مربوطه و براساس نظر سهامداران تصمیم گیری خواهد شد. یادآوری میشود شرکت سرمایهگذاری گروه صنعتی رنا سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریورماه 96 را مبلغ 300 ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره 3 ماهه این سال مالی با شناسایی 45 ریال سود به ازای هر سهم معادل 15 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است.

نماد فجر (فولاد امیرکبیر کاشان): شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 650 ریال اعلام کرده است که نسبت به EPS سال جاری معادل 56 درصد افزایش را نشان میدهد.

پیش بینی درآمد شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال مالی 96 در مقایسه با سال مالی جاری شامل افزایش 55 درصدی فروش خالص و درآمد ارایه خدمات، افزایش 70 درصدی سود ناخالص، افزایش 55 درصدی سود عملیاتی و همچنین سود خالص است. "فجر" سود خالص در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، را مبلغ 278 میلیارد و 845 میلیون ریال برآورد کرده است.

نماد خشرق (الکتریک خودرو شرق): در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 95، با تحقق 7 ریال سود به ازای هر سهم معادل 70 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. شرکت الکتریک خودرو شرق سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را مبلغ 10 ریال برآورد و اعلام کرد که طی دوره 9 ماهه این سال مالی با شناسایی 7 ریال سود به ازای هر سهم معادل 70 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است. همچنین "خشرق" سود خالص دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 95 را مبلغ 2 میلیارد و 268 میلیون ریال اعلام کرد.

نماد سصوفی (کارخانجات سیمان صوفیان): در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 95، با تحقق 33 ریال سود به ازای هر سهم معادل 1100 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. شرکت کارخانجات سیمان صوفیان سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را مبلغ 3 ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره 9 ماهه این سال مالی با شناسایی 33 ریال سود به ازای هر سهم معادل 1100 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است. همچنین "سصوفی" سود خالص دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 95 را مبلغ 18 میلیارد و 119 میلیون ریال اعلام کرد.

نماد تپمپی (گروه صنایع پمپ سازی ایران): در دوره شش ماهه با شناسایی 43 ریال سود به ازای هر سهم معادل 12 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد. شرکت گروه صنایع پمپ سازی ایران سود هر سهم در سال مالی مبلغ 355 ریال اعلام کرد و طی دوره شش ماهه با شناسایی 43 ریال سود به ازای هر سهم معادل 12 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

نماد نمرینو (کارخانجات ایران مرینوس): پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 و اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 95 را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت کارخانجات ایران مرینوس، با سرمایه 100 میلیارد ریال در دوره منتهی به 30 اسفندماه سال جاری، سود هر سهم را مبلغ 127 ریال پیش بینی و اعلام کرد که طی دوره 9 ماهه این سال مالی با تحقق 73 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 57 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است.

"نمرینو" سود خالص دوره 9 ماه منتهی 30 آذرماه 95 را مبلغ 7 میلیارد و 347 میلیون ریال و سود به ازای هر سهم را 73 ریال اعلام کرد. یادآور میشود شرکت کارخانجات ایران مرینوس در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 1394، زیان خالص را 2 میلیارد و 680 میلیون ریال و زیان به ازای هر سهم را 27 ریال اعلام کرده بود.

نماد غپاذر (شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی): طی 9 ماه موفق شد 91 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد. شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی سود هر سهم در سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را مبلغ 266 ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره 9 ماهه این سال مالی با شناسایی 241 ریال سود به ازای هر سهم معادل 91 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

"غپاذر" اطلاعات مقایسه ای و تفضیلی پیش بینی هایش را به شرح زیر منتشر کرد:

کل هزینه های مالی پیش بینی شده برای سال 95 مبلغ 39.6 میلیارد ریال بوده که این مبلغ برای دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 95 مبلغ 29 هزار و 7 میلیارد ریال است؛ عملکرد واقعی 9 ماهه مبلغ 26 هزار و یک میلیارد ریال بوده که معادل 88 درصد از بودجه دوره 9 ماهه پوشش داده شده است. علت کاهش 12 درصدی نسبت به بودجه تسویه تسهیلات با نرخ بهره بالاتر طبق دستورالعملهای جدید بانکی و اخذ تسهیلات با نرخهای پایین تر بوده است.

در رابطه با تحقق 98 درصدی هزینههای مالی در پیش بینی عملکرد سالانه نیز مربوط به اخذ تسهیلات جدید مازاد بر بودجه پیش بینی شده است. درآمد سرمایهگذاری ناشی از سپردهگذاری در سیستم بانکی بوده و درخصوص درآمد سرمایهگذاری در شرکتهای خارج از بورس به دلیل قبل از بهره برداری بودن یا به دلیل زیان انباشته اقدام به توزیع سود نکرده است.
دلیل افزایش متوسط نرخ فروش سالانه نسبت به 9 ماهه سال 95 به دلیل عدم پیش بینی تولید و فروش محصولات فله و جدید در سه ماهه آخر سال بوده که در کل با نرخهای پایین تر از قیمتهای جاری عرضه خواهد شد تا امکان مشتری یابی و عرضه انبوه در بازار فراهم شود.

در سه ماهه پایانی سال به دلیل افزایش فروش صادراتی (در کل با نرخهای پایین تر از قیمتهای داخلی و صادرات محصولات پودری) و روند کاهشی نرخ فروش داخلی محصولات پودری و کاهش مقدار فروش محصولات بسته بندی شده به خریدار عمده (شرکت بازار گستر پگاه منطقه یک) میزان سود برآوردی برای سه ماهه پایانی سال کمتر از عملکرد پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار