بازدید 8009

راه اندازی کارخانه شارپ ژاپن در آمریکا

سازنده نمایشگر ژاپنی به نام تولیدی شارپ در ساخت کارخانه تولید صفحات نمایشگر در آمریکا به ارزش 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. به نقل از رویترز از منابع خبری خود این سرمایه گذاری رد نیمه اول 2017 خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 08 February 2017
سازنده نمایشگر ژاپنی به نام تولیدی شارپ در ساخت کارخانه تولید صفحات نمایشگر در آمریکا به ارزش 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. به نقل از رویترز از منابع خبری خود این سرمایه گذاری رد نیمه اول 2017 خواهد بود.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، این پروژه ابتدائا توسط شرکت مادر شارپ یعنی غول تکنولوژی تایوان فاکس کان طراحی شده بود. مدیرعامل شرکت تری گو در ماه گذشته گفت فاکس کان درحال بررسی سرمایه گذاری در کارخانه تولید صفحه نمایشگر در آمریکا به ارزش 7 میلیارد دلار است. او اضافه کرد که این شرکت سال ها است که قصد داشته است تا این کارخانه را بسازد.

راه اندازی کارخانه شارپ ژاپن در آمریکا

شخصی که آشنا با این مسائل است و می خواست نامش فاش نشود می گوید "این سرمایه گذاری توسط  کنسرسیوم ژاپنی انجام خواهد شد که شامل سازندگان تجهیزات تولید می شود."

تصمیم فاکس کان برای پیشگامی شارپ در این پروژه جدید بدنبال آمادگی سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به آمریکا برای ملاقات دونالد ترامپ می آید. طبق گزارش ها، آبه قصد دارد تا از سرمایه گذاری ژاپن در ایجاد 700 هزار شغل در آمریکا پرده بردای کند.

فاکس کان بزرگترین تولید کننده تجهیزات الکترونیکی در دنیا است و درحال حاضر فقط یک کارخانه در آمریکا برای بسته بندی و مهندسی دارد. این کارخانه در ویرجینیا واقع است و حدود 400 کارگر دارد. شرکت فاکس کان همچنین قصد دارد تا 40 میلیون دلار برای راه اندازی تسهیلاتی در پنسلوانیا برای توسعه برنامه روباتیک و ساخت ابزارآلات دقیق سرمایه گذاری کند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به طور مکرر ژاپن را به علت کارهای ناعادلانه در واردات و صادرات خودرو نکوهش کرده است. او در یک تماس تلفنی با آبه در ماه گذشته تعهد خود را برای ایجاد شغل در آمریکا متذکر شد و از نخست وزیر ژاپن پرسید که این کشور چگونه می تواند در ایجاد شغل در آمریکا مشارکت کند. بعد از این تماس تلفنی، ترامپ گفت "آمریکا و ژاپن تصمیم دارند تا ارتباط تجاری و سرمایه گذاری دوطرفه را تعمیق بخشند."

توکیو ادعا می کند که شرکت های ژاپنی 893 هزار شغل در آمریکا ایجاد کرده اند. با وجود این رقم، ژاپن بعد از برتانیا دومین کشور از نظر میزان ایجاد شغل در آمریکا است. شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا اخیرا گفته است که همانند پنج سال گذشته، 10 میلیارد دلار در بازار آمریکا در پنج سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد. 

این شرکت گفت 40 هزار شغل به طور مستقیم و 200 هزار شغل به طور غیرمستقیم در آمریکا ایجاد کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان