بازدید 8555

کلاهبرداری از بیمه با نسخه های میلیونی

کد خبر: ۶۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 05 February 2017
با صدور دستورات ویژه قضایی برای بررسی دقیق نسخه های درمانی در یکی از بیمه ها، ماجرای کلاهبرداری های میلیونی از طریق دفترچه های درمانی در حالی لو رفت که مسئول یک داروخانه به همراه یکی دیگر از متهمان در مشهد بازداشت و چند پزشک دستیار تخصصی نیز به دادسرا احضار شدند.
 
به گزارش خراسان، از مدتی قبل اطلاعاتی از طریق شهروندان به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسید که محتویات آن نشان می داد افرادی با سوءاستفاده از دفترچه های درمانی و با همدستی برخی از کارکنان داروخانه ها، اقدام به سودجویی و کلاهبرداری می کنند.
 
با توجه به اهمیت موضوع و با صدور دستوری از سوی قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز استان خراسان رضوی) پیگیری این ماجرا با توجه به اطلاعات دریافتی از شهروندان به قاضی سیدهادی سبحانی (قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) سپرده شد و بدین ترتیب تحقیقات غیرمحسوس در این باره آغاز شد.
 
گزارش خراسان حاکی است: در همین هنگام شکایتی نیز از سوی مدیر کل یکی از بیمه های درمانی خراسان رضوی در شعبه 217 دادسرا مطرح شد که بیانگر سوءاستفاده های کلان از دفترچه های بیمه بود.
 
بررسی شکایت این مقام مسئول نشان می داد که فرد یا افرادی با تجویز غیرمجاز دارو، در دفترچه های درمانی، به درآمدهای میلیونی دست می یابند. این گونه بود که ماجرای کلاهبرداری از بیمه ها وارد مرحله جدیدی شد و قاضی پرونده به موشکافی این موضوع پرداخت.
 
تحقیقات به صورت محرمانه و غیرمحسوس با همکاری مدیرکل بیمه مذکور به یکی از داروخانه های مشهد کشید و نسخه های ارسالی با میانگین 2 تا 3 میلیون تومان مورد بررسی کارشناسی دارویی قرار گرفت.
 
بنابراین گزارش در حالی که داروهای گران قیمت در نسخه ها درج شده بود، ادامه تحقیقات نشان می داد همه داروهای گران قیمت در حالی مربوط به اعضای یک خانواده است که آنان به بیماری های خاص داروهای ذکر شده در نسخ دارویی مبتلا نبودند. به همین دلیل احتمال سوءاستفاده های کلان از بیمه های درمانی قوت گرفت و قاضی سبحانی با صدور دستورات ویژه ای خواستار شناسایی و دستگیری عاملان این گونه کلاهبرداری ها شد.
 
بررسی های دقیق مشخصات نسخه های میلیونی، تعدادی از صاحبان دفترچه های درمانی را روانه پلیس آگاهی کرد اما این افراد وقتی مقابل سوالات تخصصی قرار گرفتند، هر یک داستانی را بازگو کردند. برخی از آنان مدعی بودند دفترچه های درمانی خود را گم کرده اند. برخی نیز ادعا کردند که دفترچه های درمانی آنان سرقت شده است.
 
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: در حالی بررسی ها و کنکاش های دقیق در این پرونده ادامه داشت که کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی فردی را دستگیر کردند که از نسخه های مذکور سوءاستفاده کرده و نسخه های دارویی گران قیمتی را به یکی از داروخانه ها با قیمت های پایین تری فروخته بود در حالی که مسئول داروخانه مذکور نیز مبالغ زیادی را با نسخه های یاد شده از بیمه دریافت می کرد. بدین ترتیب با دستور قاضی سیدهادی سبحانی، مسئول داروخانه یاد شده دستگیر و پس از بازجویی های مقدماتی به همراه متهم دیگر پرونده روانه زندان شد.
 
اما تحقیقات این پرونده با اعترافات متهمان شکل گسترده تری به خود گرفت و پای چند پزشک دستیار تخصصی در بیمارستان های بزرگ دولتی نیز به میان آمد. وقتی این پزشکان احضار شدند عنوان کردند که فردی با ایجاد سر و صدا در بیمارستان از آن ها می خواست تا داروهایی را در دفترچه اش بنویسند و ما نیز برای جلوگیری از سر و صدا، این داروها را می نوشتیم اما او باز هم دفترچه دیگری ارائه می داد و ادعا می کرد مادر پیرش نمی تواند به مرکز درمانی بیاید و باید داروهایی را نیز برای مادرش بنویسیم. بنا به گزارش خراسان، تحقیقات این پرونده در حالی ادامه دارد که احتمال می رود افراد دیگر مرتبط با دارو و درمان به دادسرا احضار شوند.
 
قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این باره به بیماران توصیه کرد هنگامی که دفترچه های درمانی را به همراه دارو از داروخانه دریافت می کنند نسخه های باقی مانده آن را با دقت مورد بررسی قرار دهند تا به طور اتفاقی برگه هایی از دفترچه جدا نشده باشد چرا که احتمال سوءاستفاده از این برگه ها وجود دارد.
 
قاضی سیدهادی سبحانی افزود: از دادن دفترچه های درمانی به افراد غیر خودداری کنید چرا که احتمال دارد افرادی با رودربایستی و یا دادن مبلغ اندکی به بهانه جبران خدمت، از دفترچه های مذکور سوءاستفاده های کلان بکنند که در این صورت مالک دفترچه نیز باید پاسخگو باشد و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
 
این مقام قضایی همچنین از پزشکان خواست بدون معاینه بیمار و تشخیص درمانی از هرگونه تجویز دارویی خودداری کنند چرا که در صورت بروز کلاهبرداری با اشد مجازات های قانونی روبه رو خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان