بازدید 4552

رشد قیمت سکه در بورس کالا

در چهارمین روز هفته جاری، روند کاهشی دلار پس از ۳ افت متوالی قطع شد و این ارز با ۵ تومان رشد به قیمت ۳ هزار و ۸۳۵ تومان رسید.
کد خبر: ۶۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 01 February 2017
در چهارمین روز هفته جاری، روند کاهشی دلار پس از ۳ افت متوالی قطع شد و این ارز با ۵ تومان رشد به قیمت ۳ هزار و ۸۳۵ تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی نیز با افزایش نسبی روبه‌رو شد که علت اصلی آن رشد تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری در پی سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود؛ برهمین اساس قیمت هر اونس طلا طی این روز با ۰.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰۰ دلار رسید که در کنار رشد دلار بازار مثبتی را برای سکه نقدی و درنهایت آتی سکه بورس کالای ایران رقم زد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان، افزایش 0.79 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان رشد 0.62 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.69 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۱ هزار تومان معامله و رشد 0.8 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۷۱ هزار تومان معامله شد و افزایش 1.12 درصدی را به ثبت رساند.

همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۱۴ هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد دلار، از اهرم صعود اونس در بازارهای جهانی نیز استفاده کرد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۱۶ و ۳۲۷ هزار تومان داد و ستد شد.

معاملات آپشن

دیروز ۱۶۴ قرارداد اختیار خرید و ۲۴۸ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. در قرارداد اختیار خرید سکه که در چهار نماد معاملاتی فعال بود، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۳۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۳۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۷۵ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۲۷ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در پنج نماد معاملات جریان داشت؛ قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۸ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۷۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۵۰ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱۰۰ قرارداد به ثبت رسید. همچنین جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه تا سه شنبه نیز به یک هزار و ۶۷۹ قرارداد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر