بازدید 11370
قبل از ملاقات با ترامپ؛

نخست وزیر ژاپن درحال تهیه پیشنهاد تجاری با امریکا

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، درحالی که تحت فشار موضع حمایت گرایانه رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ می باشد نشست هایی با سران تجاری ژاپن پیش از سفر به واشنگتن ترتیب داده است. آبه، این هفته با آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا و رییس لابی تجاری کیدانرن ملاقات می کند.
کد خبر: ۶۶۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 30 January 2017
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، درحالی که تحت فشار موضع حمایت گرایانه رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ می باشد، نشست هایی با سران تجاری ژاپن پیش از سفر به واشنگتن ترتیب داده است. آبه، این هفته با آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا و رییس لابی تجاری کیدانرن ملاقات می کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، روزنامه اقتصادی (نیکی) به نقل از یک مقام دولت ژاپن، بدون ذکر نام ،خبر داد "ترامپ در یک تماس تلفنی با آبه در روز شنبه التزام خودش را برای ایجاد شغل در امریکا تکرار کرد و از نخست وزیر ژاپن خواست که درباره نحوه مشارکت در این کار توصیح دهد."
نخست وزیر ژاپن درحال تهیه پیشنهاد تجاری با امریکا
کاخ سفید بعد از این  تماس تلفنی گفت که آمریکا و ژاپن متعهد شده اند تا ارتباط دوطرفه تجاری و سرمایه ای را تعمیق بخشند.

ترامپ مکررا ژاپن را بخاطر ناعدالتی در انجام واردات و صادرات اتومبیل مورد انتقاد قرار داده است. این درحالی است که توکیو این اتهامات را رد کرده است.

در طی سالها تولیدکنندگان خودرو ژاپنی ماشین های اس یو وی، مینی ون و پیکاپ تولید کرده  اند تا پاسخ گوی سلیقه مشتری های امریکایی باشند، درحالی که ماشین های آمریکایی نتوانسته اند بازار ژاپن را تسخیر کنند،  چرا که آنها برندهای داخلی را ترجیح می دهند.

سال گذشته ماشینهای آمریکایی فقط یک درصد سهم از فروش ماشین ژاپنی داشته اند. تویوتا گفته است که قصد دارد تا مانند پنج سال گذشته، 10 میلیارد دلاردر بازار آمریکا طی پنج سال آینده  سرمایه گذاری کند. این شرکت بطور مستقیم چهل هزار کارمند دارد و دویست هزار نفر نیر غیرمستقیم برای این شرکت کار می کنند.

رویترز به نقل از یکی از مسئولان کیدانرن بدون ذکر نام نقل کرده است که "ما یک تیم ویژه تشکیل خواهیم داد که هدف اصلی آن انتقال اطلاعات درست درباره سهم شرکت های ژاپنی در آمریکا خواهد بود"

توکیو ادعا میکند که شرکت های ژاپن 893.000 شغل در امریکا ایجاد کرده است که بعد از انگلستان دومین کشور است.

طی ملاقات آبه با ترامپ، ژاپنی ها احتمالا نفش خودشان را در اقتصاد امریکا مورد تاکید قرار خواهتد داد. ترامپ طی هفته اول ریاست جمهوری اش، امریکا را از معاهده تجاری اقیانوس ارام خارج کرد. این قرارداد تجاری که مورد حمایت اوباما بوده است بین 12 کشور است که شامل آمریکا و ژاپن می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار