بازدید 25073

هشدار ترزا می به ترامپ وجمهوری خواهان در مورد «نفوذ بدخیم» ایران / تکرار مدعاهای نخست وزیر انگلیس اینبار در آمریکا

ترزا می نخست وزیر انگلستان که بامداد جمعه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، وارد خاک این کشور شد، در یک سخنرانی در جمع جمهوری خواهان در شهر فیلادلفیا با اشاره به موضوع برجام و حمایت از این توافق هسته ای بیان نمود که باید در مورد نفوذ ایران در خاورمیانه که وی آن را یک نفوذ «بدخیم» خطاب کرده است، مراقب بود.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 27 January 2017

ترزا می نخست وزیر انگلستان که بامداد جمعه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، وارد خاک این کشور شد، در یک سخنرانی در جمع جمهوری خواهان در شهر فیلادلفیا با اشاره به موضوع برجام و حمایت از این توافق هسته ای بیان نمود که باید در مورد نفوذ ایران در خاورمیانه که وی آن را یک نفوذ «بدخیم» خطاب کرده است، مراقب بود.

به گزارش «تابناک» ترزا می در سخنان خود که جنبه های مهمی از مسائل بین المللی را در بر میگرفت، بخشی را نیز به موضوعات خاورمیانه اختصاص داد و بیان کرد که انگلستان همپای ایالات متحده با داعش و تروریسم مقابله خواهد کرد. وی بیان کرد که ما باید همه ابزارهای دیپلماتیکی که در اختیار داریم را برای نابودی داعش مورد استفاده قرار دهیم.

وی اما به شکلی جالب توجه این موضوع یعنی مبارزه با داعش را به مساله ایران متصل کرد و گفت: پیشرفت دراین موضوع – مبارزه با داعش – به انجام یکی دیگر از مهمترین اولویت های انگلستان کمک خواهد کرد: به کاهش نفوذ بدخیم ایران در خاورمیانه. به صراحت بیان کرد که مقابله با اقدامات تهاجمی که ایران در راستای افزایش نفوذ خود از تهران تا مدیترانه صورت میدهد، جزو اولویت های بریتانیا است و این کشور با سایر متحدان خود در خلیج فارس در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی همچنین به موضوع توافق هسته ای نیز اشاره کرد و آن را علیرقم تهدیدات ترامپ شایسته حفظ و صیانت دانست و بیان کرد که این توافق احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی را حداقل برای یک دهه خنثی کرده است.

این برای بار دوم است که ترزا می نخست وزیر انگلستان در مورد نفوذ منطقه ای ایران هشدار میدهد. بار نخست وی در آذر ماه سال جاری در بحرین و در نشست شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده بود که بریتانیا نسبت به تهدیدی که ایران برای خلیج فارس و خاورمیانه ایجاد می‌کند هوشیار بوده و کاملا به همکاری استراتژیک با کشورهای حوزه خلیج فارس و همکاری برای مقابله با آن تهدید پایبند است.

این سخنان ترزا می که اکنون بار دیگر در فیلادلفیا بر آن تاکید شده است، نمونه ای از رویکردهای غیر دوستانه انگلستان در برابر ایران آن هم بعد از گذشت چند ماه از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک است. سخنانی که پیش از این نیز با واکنش مقامات رسمی کشور مواجه شده بود، اما ظاهرا موضوع تلاش های نخست وزیر انگلستان برای نزدیکی به کشورهای عرب منطقه و همینطور ایالات متحده آمریکا – که میتواند به عنوان بخشی از پروژه های ترزا می برای بعد از برگزیت باشد – مانع از ابراز مجدد آنها تشده است.

دورۀ مداخله‌گری امریکا و بریتانیا به سررسیده است

نکته جالب آنکه می همچنین در سخنان خود تصریح کرد آمریکا و بریتانیا دیگر نباید در امور داخلی کشورهای مستقل به‌منظور «تغییر جهان بر اساس دیدگاه خود» مداخله کنند. وی گفت: «روزهای مداخلۀ بریتانیا و آمریکا در امور کشورهای مستقل به‌منظور تغییر جهان بر اساس تصویر خود، به سررسیده است.» وی درعین‌حال مدعی شد دو قدرت بزرگ جهان باید همچنان جهان را هدایت کنند و مسئولیت «چالش‌های جدید جهانی» ازجمله بحران سوریه و مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را بر عهده گیرند.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «این نمی‌تواند به معنای بازگشت به سیاست‌های شکست‌خوردۀ گذشته باشد. اما ازآنجایی‌که این تهدید جدی است و مداخله تأمین‌کنندۀ منافع ماست، نمی‌توانیم بی‌حرکت بایستیم.»

مراقب پوتین باشید

نخست‌وزیر بریتانیا در بخش دیگری از سخنانش از دولت ترامپ خواست تا با مسکو تعامل داشته باشد اما «مراقب» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، باشد. ترزا می‌ گفت: «دربارۀ رئیس‌جمهور پوتین، پیشنهاد من تعامل همراه با هوشیاری است.»

مِی با اشاره به نگرانی‌های ترامپ دربارۀ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت این ائتلاف نظامی تحت رهبری امریکا باید اصلاح شود، همان‌طور که دیگر نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل نیازمند اصلاحاتی هستند. وی گفت امریکا و بریتانیا «نباید با عدم ایفای نقش خود و اقدام نکردن، ائتلاف‌هایی که ما را قدرتمند نگه‌داشته است، تضعیف کنند.»

وی هچنین در مصاحبه‌ای پیش از سفر به امریکا، گفته بود وی مطمئن است که ترامپ «اهمیت و اولویت ناتو را به رسمیت می‌شناسد». وی افزود: «من همچنین مطمئن هستم که امریکا اهمیت همکاری در اروپا به‌منظور اطمینان از دفاع و امنیت جمعی را به رسمیت خواهد شناخت.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۱
نخست وزیر انگلیس از طرفی بعدم امکان دخالت در امور داخلی کشور های دیگر اعتراف و تاکید میکند ، از طرف دیگر نیت خبیث انگلیس مآبانهء خود را در بارهء ایران ، نمیتواند پنهان نماید .
روباه عجوزه درنظرداردراه مارگارت تاچرياحداقل نقش اورابازي كند
اقايان وزارت امور خارجه را خواب فرا گرفته ، مگر مقرر نيست از صيانت كشور دفاع كنيد ، اگر دفعه قبل پاسخ ايشان را بيدرنگ داده بوديد براي بار دوم ، حرف مفت خود را تكرار نميكرد ، خدا كند ، مسيولين كشور هرچه زودتر از خواب غفلت بيدا كند ، قبل از اينكه اشاعه ياوه گويي اين پير استعمار ،براي خودش امري حجت شود ، بيدا شويد و فقط يقهرخود را مانند گوشهايتان نبنديد، ، خون شهدا ، را اين گونه بي مقدار ندانيد زيرا براي همه اين سرو قامتان جواني پدر و مادرهايي خميده گرديده ،
پاسخ ها
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
اینایی که منفی میدن ایرانین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
چه ربطی به وزارت خارجه دارد، مگر وزارت خارجه تصمیم گیرنده سیاست خارجی است؟ در مملکت ما الحمدلله همه تصمیم گیر هستند و شاید گوشه ای از اجرای برخی سیاست ها به وزارت خارجه برسد، آنهم فقط اجرا. بروید سراغ آن حضراتی که به کله دنبال ارتباط با پیر خبیث استعمار بودند و حاضر شدند خیلی چیزها را فدای برقراری رابطه کنند. حالا بخورید تا بقیه اش هم بیاید
ناشناس
| Indonesia |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
آقا رضا و همه جان فدایان وزارت خارجه راستی اگر اهعتراض و پاسخ گویی به توهین های امریکا و انگلیس ربطی به وزارت خارجه ندارد چگونه است سفیر را این وزارت خانه به انگلستان پفرستاده است؟؟ چگونه است قهرمانی و قهمران نمایشی درست کردن می شود مربوط به وزارت خارجه اما در میدان مقاومت و حقظ اعتبار این دستگاه می شود هیچ کاره؟؟؟
خوب ما البته پیش رونده ایم اما گلبولهای سفیدیم خانم سرطان
توهمات یک ذهن خطرناک !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال شرکای تجاری جدید بود و کشورهای عربی جنوب خلیج فارس با پولهای باد آورده، می تواند بهترین متحد برای پوشش دادن ضعفهای اقتصادی بریتانیاست.و امروزه بهترین راه نزدیکی به این کشورهای عربی بد و بیراه گفتن به ایران است..
یعنی میخای دوباره به سفارتشان حمله کنیم
به نظر می رسد به دلیل بدهی چند ده تریلیون دلاری امریکا ، خواست عموم مردم برای بهبود اوضاع اقتصادی و عدم توان این کشور برای ادامه حضور نظامی در جای جای جهان ،که از زمان اوباما شروع شده ، ترامپ با شعار توجه به داخل و منافع اقتصادی امریکا روی کار آورده شده تا اوضاع اقتصادی امریکا را سر و سامان دهد از طرفی انگلیس برای جبران کاهش حضور امریکا دوباره می خواهد ناوگانش را وارد منطقه کند و موقتا جای خالی امریکا را پر کند تا بعدا.
دلیل برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم این بود که این کشور در حوزه های نظامی ، سیاست خارجی و اطلاعاتی بتواند بدون دخالت اتحادیه اروپا و به عبارتی بدون آنکه اروپایی ها وبال گردن شوند ، آزادانه تر عمل کرده و لازم نباشد که برای اقداماتش پاسخگوی اروپا باشد.
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
وضعیت اقتصادی امریکا و انگلستان اجازه مداخله در خاورمیانه رو نمیده
گذشت زمانی که به راحتی مداخله می کردند.
این پیچ تاریخی با همراهی ملت میتونه به ظهور قدرتی جدید به نام ایران منتهی بشه
یا الله
ماده روباه پیر کثیف به یاد داشته باش قدرت انگلستان از بین رفته و حتا قادر به حفظ تمامیت ارضی خودش نیست چه برسد به دخالت در خاورمیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
کسایی که منفی میدن یعنی موافق دخالت انگلیسن
خیلی پررو شده خیلی. وقتی که کوتاه بیای در مقابلشون همین قدر گستاخ میشن. اخه چند بار باید این موضوع تکرار بشه؟ به غربی ها نباید امتیاز داد. اگر امتیاز بدیم باز هم بیشتر میخوان. مرام اینا همینه
انگلیس هم میخواهد برای آمریکا دم بجنباند هم آنرا به هدف خود هدایت کند هر دو با هم !
متاسفانه هنوز هستند کسانی که بریتانیا را جزیره ای کوچک در غرب افریقا میدانند.بریتانیا رادست کم نگیرید وبدانید افتاب هنوز هم در امپراتوری بریتانیا هرگز غروب نمیکند زیرا امریکا بریتانیاست.کانادا،اسکاتلند ایرلند ولزبریتانیاست.نیوزلند واسترالیا هم بریتانیا هستند ورد پای این کشور در مالزی هند سنگاپور تایوان وهنگ کنک و...دیده میشود.حریف را اصلا دست کم نگیرید که میبازید
چهره ترزا می خیلی شبیه یهودی ها است. به احتمال زیاد او هم مثل دیوید کامرون یک یهودی آنوسی است
من نمی دانم دولت محترم اقای روحانی چرا سفیر این روباه پیر را اخراج نمی کند؟؟؟تا الان مگر چه خیری این ملت جز تحقیر از اینا دیدن؟؟؟
اظهارات خطرناك نخست وزيرانگليس
هوشياري و اتحاد همه جانبه ملت ايران را مي طلبد نبايد احساساتي شد با حرف و حديث و شعار نميشه با اين توطئه هاي خطرناك مقابله كرد
این کفتار پیر و مرده خوار دوباره بوی کباب به مشامش خورده و هار شده . انگلیسی ها از اول آدمهای مرده خوار و پس مانده خور بودن . اما این آخر وزیر پلید انگلیسی کارش به جائی رسیده که ته مانده استخوانهای مردار را شروع کرده به لیس زدن . اونوقت وقتی جاسوسخانه اش تعطیل میشه ننه من غریبم بازی در میاره ئ لازم است که رئیس جمهور محترم و وزیر محترم امور خارجه جواب یاوه گوئی ها این کاسه لیس امریکا را قاطعانه بدهند که بفهمد ایرانی را نباید هیچوقت تهدید کرد . سفارت و جاسوسخانه هم باید فورا بسته شود . مرگ بر انگلیس کاسه لیس . البته منظورم کاسه توالت است .
غده های سرطانی و بدخیم انگلیس و اسرائیل و امریکا به زودی توسط متخصصان ایرانی عمل میشود . هرچند امیدی به زنده ماندن این بیماران نیست اما ما وظیفه داریم این غده های کثیف و واگیر دار را جراحی کنیم تا بیشتر آلودگی ایجاد نکنند .
.... و بیان کرد که انگلستان همپای ایالات متحده با داعش و تروریسم مقابله خواهد کرد. وی بیان کرد که ما باید همه ابزارهای دیپلماتیکی که در اختیار داریم را برای نابودی داعش مورد استفاده قرار دهیم !!!
والله متوجه نمی شوم ! بالله متوجه نمی شود!!! موسس داعش و تامین کننده بودجه آن و وهابیت جنایتکار، عربستان سعودی است مگر می شود با وجود عربستان و آخرین سلاحهای پیشرفته ای که غرب به او می دهند با تروریست !!! مبارزه کرد؟؟؟!!!
شاید منظور پیرکفتار بریتانیا مبارزه با توریسم است!!!
مرگ بر کفتار انگلیسی به اندازه توان اقتصادی حرف بزن پیره کفتار
انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شده و اگر امریکا ر هم از دست به اوضاعش داغون میشه بالخصوص ترامپ از فروپاشی ناتو صحبت کرده این حرفهای این بزغاله فقط فرار به جلوست
سلام.خانم.می.حرف.راست.گفتی.روز.جمعه.است.انشالله.سرطان.بدخیم.بگیری...
زر زده زرتا می
در این شرایط مسئو لان ما باید در عین هوشیاری و موضع گیری محکم وبه موقع از سخنان و حرکات احساسی خود داری کنند. یقینا استرتژی دشمن ان است که ما را عصبانی کند و کاری را که انها میخواهند انجام دهیم.
تازه ملاقات این خانوم با ترامپ زن باز !!! چه شود!!!!
یادمون باشه که به عنوان یک کشور مسلمان از بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر جداییم و این فرصتی است فوق العاده برای اعمال سیاستهای سلطه طلبانه استعمارگران دیروز و امروز.
ای کاش هرچه سریعتر به سوی سیاست تنش زدایی منطقه ای برویم.
سلام .این انگلیسی های روباه صفت تا دیدن که رابطه ایران و کشورهای عربی در حال بهبودی است ،سریعا به آمریکا رفته که پیامی به کشور های عربی بدهد که در واقع به گونه ای جلوی این رابطه با ایران را بهم بزند.همیشه این انگلیس های استعمارگر در حا ل تفرقه میان کشورهای خاورمیانه است.تا کی ما بفهمیم دوستی با کشورهای مجاور و خاورمیانه به نفع همه منطقه است؟و راهش تسخیر سفارت خانه هانیست .از عقل مان استفاده کنیم و حق وحقوق مان را حفظ کنیم و در دام خبیث استعمارگران نیفتیم.
قطعا نادان بودن ترامپ به نفع ما ایرانی هاست..خسته شدیم از اتحاد اجانب..به امید روزی که شاهان عربستان هم سر به نیست بشن و اتحاد قدرتمند اسلامی شکل بگیره ..که هیچ صلاحی جلو دار دین حق نیست
ان شاالله ما نفوذ انقلابمونو تا انگلستان گسترش می دیم. این صحبت ها همیشه توسط دشمنان بوده حالا انگلیسیا از تفکر روباهی دارن به تفکر گرگی نزدیک میشن یا ترکیبی از این دو. بنظرم ما باید راهمونو ادامه بدیم و قوی باشیم تا نتونن به ما فشار بیارن.
چرا کسی از دولت مردان جواب این کفتار سلیطه را نمیده؟
تپ نخوری زنیکه ایکویری
زنان سیاستمدار انگلیسی در خباثت و درنده خویی گوی سبقت را از مردانشان ربوده اند. این یکی هم کپی همان مارگارت تاچر گور به گور شده هست.
مردمی که عفت زبان ندارد هر گز در دنیا جایی پیدا نخواهد کرد مگر با آتش افروزی نامی بهم بزند.
خفه انگلیسه انگل
بسمه تعالی
با عنایات الهی همانطور که امام امت فرموده اند ما تاآخر امریکا را تحقیر خواهیم کرد وخانم ترازمی بداند این سنت الهی است که خدای تعالی شیاطین را توسط ابرار ومجاهدان الهی تنبیه وادب خواهدکرد وایشان بدانند که در برابر اراده الهی کاری نمی توانند کنند وبه زودی در منطقه هیچ جایی نخواهند داشت وبایستی با تحقیر وخفت کوله بار نکبت بار استعمارشان را جمع کنند وبه جزیره شیطان ببرند.
مرگ بر انگلیس را باید بلندتر از مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا گفت
چه خوب که فهمیدن دخالتشون در کشورهای مستقل بیهوده هست اون هم به برکت شکست تو سوریه بوده در مورد خطر داعش هم اونا بیشتر مشکل با ایران دارن چون داعشو خود انگلیس وآمریکا با پولهای سعودیها بوجود آوردند واین القاعات که ایران ایجاد خطر در منطقه میکنه درسته چون منافع استعماری آنها را به چالش کشونده وهنوز هم جا داره شکستهای بیشتری ببینند چون هنوز متکبرانه خودشون را کشورهائی میدونند که حق دخالت در امور داخلی ،اگر واقعا مسلمانان به اسلام واقعی متمسک بشن وبا هم متحد بشن با این سرمایه ای که دارند هیچ کشور شروری همچون آمریکا وانگلیس واسرائیل وشوروی جرات نگاه چپ نخواهند داشت ضمن اینکه قدرت اتمی نیز باید داشته باشیم تا چنانچه تحدیدی کردن پاسخ مناسبی بدهیم نه از باب حمله از برای دفاع متقابل ومشروع.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار