بازدید 10526

جراحي اشتباهي دست كودك اصفهاني

کد خبر: ۶۵۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 24 January 2017

اولياي كودكي ٢ ساله كه پزشك دست چپش را به اشتباه به جاي دست راست عمل جراحي كرد، اشتباه سهوي و پوزش پزشك را پذيرفتند و ابراز اميدواري كردند كه در آينده درصد اين اشتباهات به صفر برسد.

به گزارش اعتماد، كودكي ٢ ساله روز گذشته در يكي از بيمارستان‌هاي اصفهان از ناحيه دست چپ تحت عمل جراحي قرار گرفت و اين موضوع اعتراض اولياي كودك را در پي داشت.

اولياي كودك مدعي بودند كه كودك ٢ ساله آنها هنگام تولد از ناحيه تاندون دست راست آسيب ديده بود و براساس توصيه پزشكان بايد در ٢ سالگي تحت عمل جراحي قرار مي‌گرفت. اين كودك روز يكشنبه در يكي از بيمارستان‌هاي اصفهان تحت عمل جراحي قرار گرفت كه پزشك معالج به اشتباه دست چپ او را عمل كرد. 

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با تاييد اين خبر، جوابيه‌اي صادر كرد.

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در اين جوابيه با اشاره به اينكه مورد ياد شده شكستگي نبوده و عكس و تصوير نداشته است، تصريح كرد: متاسفانه جراح در اتاق عمل اشتباه كرده است. دانشگاه علوم پزشكي اصفهان اضافه كرد: عمل تاندوني بوده و امروز صبح تصحيح شده و دست مبتلا توسط همان پزشك، جراحي شده است.

 روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره اينكه پزشك جراح، خطاي خود را پذيرفته و جبران كرده است، اضافه كرد: اين پزشك نيز از اولياي بيمار عذرخواهي كرده و اولياي بيمار نيز بر ناخواسته بودن اين اشتباه اذعان كرده و پوزش جراح را پذيرفته‌اند. 

 

در ادامه اين جوابيه كه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: با وجود اين امر، كليه حقوق اولياي بيمار محفوظ است و هرگونه خسارت احتمالي با تشخيص مراجع ذيصلاح جبران خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشكي اصفهان تاكيد كرد: در اين خصوص و براي ارتقاي فرآيندهاي باليني و كاهش خطاهاي احتمالي، كميته كاهش خطاي باليني در بيمارستان مذكور تشكيل شده و اين موضوع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در دستور كار قرار گرفته است. 

 

اين دانشگاه با اشاره به اينكه خطاي باليني حتي در يك مورد نيز مورد انتظار نيست، اضافه كرد: لكن واقعيت اين است كه‌ در هيچ جاي دنيا، چنين امري قابل پيشگيري كامل نيست و تعداد خطاي باليني اگرچه رو به كاهش هست ولي هيچ‌وقت خطاي انساني به صفر نمي‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی