بازدید 3207

روندکاهش‌تولیدنفت‌روسیه2برابرتوافق‌بااوپک‌اعلام‌شد

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که کاهش تولید نفت این کشور از آغاز سال جاری میلادی دو برابر بیشتر از میزان توافق با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.
کد خبر: ۶۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 22 January 2017
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که کاهش تولید نفت این کشور از آغاز سال جاری میلادی دو برابر بیشتر از میزان توافق با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به گزارش ایرنا، نوواک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: روسیه برنامه ریزی کرده بود، 50 هزار بشکه تولید نفت را کاهش دهد، ولی در 20 روز گذشته از ماه ژانویه روزانه بین 100 الی 150 هزار بشکه کمتر تولید کرده است. 

خبرگزاری اینترفکس نوشت: وزیر انرژی روسیه با اشاره به پایبندی مسکو به توافق با اوپک برای کاهش تولید نفت تاکید کرد که شرکت های نفتی با توجه به امکانات و برنامه های خود تولید را کاهش می دهند.

وی با بیان اینکه همه شرکت های نفت روسیه به اجرای توافق با اوپک پایبندند، اظهار کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه 11میلیون و 100 هزار الی 11 میلیون و 150 هزار بشکه در روز بوده است. 

این اقدام روسیه در چارچوب اجرای برنامه کاهش روزانه 1/8 میلیون بشکه ای تولید نفت براساس توافق با اوپک انجام می گیرد.

اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال 2017 روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.

براساس آمارهای موجود، روسیه ماه اکتبر سال گذشته با افزایش فعالیت و تولید روزانه 11 میلیون و 200 هزار بشکه نفت، در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده جهان و بالاتر از عربستان و آمریکا قرار گرفت.

وزیر انرژی روسیه به تازگی با تاکید بر حمایت این کشور از کاهش تولید نفت اعلام کرده است: در صورت نیاز برای بهبود بازارهای نفتی، امکان تمدید توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو اوپک و غیراوپک وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم