بازدید 44474

ترامپ به آلمانی ها: «ماشین آمریکایی بخرید»؛ پاسخ آلمانی ها: «ماشین های بهتری بسازید»

تهدید خودوروسازان آلمانی به وسیله رئیس جمهوری جدید آمریکا، دونالد ترامپ، با واکنش قوی برلین روبه رو شد. ترامپ برای ضربه زدن به صنعت خودروی آلمان، تعرفه واردات خودروهای آلمانی را ۳۵ درصد افزایش داد.
کد خبر: ۶۵۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 17 January 2017

تهدید خودوروسازان آلمانی به وسیله رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ، با واکنش قوی برلین روبه رو شد. ترامپ برای ضربه زدن به صنعت خودروی آلمان، تعرفه واردات خودروهای آلمانی را ۳۵ درصد افزایش داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، دونالد ترامپ آلمان را تهدید به اعمال تعرفه در اتومبیل BMW که در خارج مرزهای آمریکا تولید می شود، کرده. قرار است در سال ۲۰۱۹ کارخانه BMW در مکزیک خودرو تولید و محصولات خود را برای فروش روانه‌ی آمریکا کند.

ترامپ به آلمان: 'ماشین آمریکایی بخرید'؛ آلمان به ترامپ: 'ماشین های بهتری بسازید'

دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفت: آنها می توانند اتومبیل برای آمریکا بسازند، اما برای هر ماشین که به ایالات متحده می آید، باید ۳۵ در صد مالیات پرداخت کنند.

ترامپ توصیه کرد: BMW باید یک کارخانه در ایالات متحده بسازد، نه در مکزیک. او گفت  این امر می تواند برای آنها و تلاش های ما بسیار بهتر باشد.

این کارخانه قرار است برای تولید BMW سری ۳ در ۲۰۱۹ افتتاح شود. این شرکت خودروسازی گفته است که تولید این کارخانه برای بازار جهانی است و انحصاراً برای فروش در آمریکا نیست. این کارخانه در مکزیک، سایت های موجود در آلمان و چین را تکمیل می سازد.

پس از مصاحبه ی ترامپ، بی ام دبلیو، ۱.۴۲ درصد ارزش سهامش را در فرانکفورت از دست داد. زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در گفت وگو با بیلد گفت: اعمال تعرفه  صنعت خودرو آمریکا را بدتر، ضعیف تر و گران تر می کند.

همچنین ترامپ خودروسازان آلمانی را به رفتار ناعادلانه متهم کرد. او گفت، یک مرسدس بنز در مقابل هر خانه ای در اکثر خیابان های آمریکا پارک شده. او افزود: چند شورولت در آمریکا می بیند؟ خیلی نیست، شاید هیچی، شما هیچ شورولتی اونجا نمی بینید؛ این یعنی تجارتی یک طرفه.

در پاسخ به این اتهام، وزیر اقتصاد آلمان گفت: آمریکا باید ماشین های بهتری بسازد.

از زمان انتخاب ترامپ، تصمیم گیری برای سرمایه گذاران سخت شد. سرمایه گذاران معمولاً دوست دارند تغییرات سیاسی اقتصادی را پیش بینی کنند و پر پایه اطلاعاتی که دارند، سرمایه گذاری کنند. اما مسیری که ترامپ تصویرسازی کرده، تصویری مبهم و مات است.

اما برای اقتصاد آمریکا وضع کمی متفاوت است. با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا تحت تأثیر سیاست گذاری های دوگانۀ  پولی و مالی است، می توان آیندۀ اقتصادی کشور را در گرو توجه به این سیاست ها دانست. سیاست های پولی برآمده از تلاش نظام فدرال برای بالا بردن اقتصاد و کم کردن نرخ بهره است. سیاست های مالی ترکیبی از اصلاح دستورهای مالیاتی و بودجۀ دولت برای پروژه های عظیم است که به اقتصاد پول تزریق کرده و شغل های جدیدی ایجاد می کند.

اکنون که جمهوری خواهان سکان کاخ سفید را بر دست گرفته اند و بر کنگره و سنا نیز تسلط دارند، شاید زمان آن رسیده که سیاست های مالی تأثیر خود را بر اقتصاد آمریکا بگذارد و سیاست های پولی که در هشت سال گذشته بیشتر مد نظر بود، کمرنگ شود.

تا کنون ترامپ در سخنرانی هایش بیش از همه بر ساخت و ساز داخلی و ایجاد فرصت های شغلی در داخل آمریکا تأکید داشته و حرف چندانی در رابطه با سیاست های اقتصادی بین المللی اش نزده، مگر آنچه دربارۀ بستن مرزها و تجدید نظر در قراردادهای تجاری گفته. او قصد دارد دو برابر هیلاری کلینتون یعنی 500 میلیارد دلار روی زیرساخت ها سرمایه گذاری و حدود یک میلیارد دلار صرف برنامۀ بازسازی کند.

همچنین او وعده داده است که مالیات ها را کاهش خواهد داد و فرصت های شغلی فراوانی برای شهروندان آمریکایی ایجاد می کند. این گونه که به نظر می رسد، او که تاجر ماهر و کهنه کاری است، تنها چیزی که می شناسد، پول است و در این میان، همه روابط تجاری آمریکا با کشورهای دیگر می تواند تغییر کند.

اما نمی توان دور آمریکا حصار کشید و به سرمایه گذاران خارجی بی اعتنا بود. در دراز مدت، حتما اقتصاد آمریکا نیازمند همکاری تجاری دوجانبه با سایر کشورها خواهد بود؛ همکاری هایی که به نفع هر دو طرف باشد. با این حساب، شاید ادعای ترامپ در مورد اقتصاد داخلی در کوتاه مدت درست باشد. او در سخنرانی پیروزی اش گفته بود: ما برنامۀ اقتصادی بزرگی داریم. ما رشد اقتصادی مان را دو برابر می کنیم و قوی ترین اقتصاد را در جهان خواهیم داشت. شاید اگر او با همین فرمان پیش برود، هیچ‌گاه این وعده عملی نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۹
سایپا و ایران خودرو حاضرا توی آمریکا شرکت بزنن
بگیم ترامپ بیاد سراغ اینها
الان اون پاسخ دندان شکن بود!!
كجاي اين دندان شكن بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
باید فحش میدادن؟
سهام شرکت بی ام دبلیو و فولوکس واگن کاهش پیدا کرد با یک جمله ترامپ
بعد شما تیتر زدید گه جواب دندان شکن آلمان به ترامپ !!!
میشه لطفاً بگید کدوم دندون ترامپ شکسته شد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
فولوکس ؟
چقدر دل خجسته اي اينا دارن. نميدونن تعرفه خودرو خارجي تو ايران ١٥٠ درصد هست. واسه سي درصد دعواشون شده
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
چرا باید اینقدر در حق مردم ایران ظلم بشه
کچای این جواب دندان شکن بود! تیتر رو درست بزنید.
خیلی سخت بشه نظر داد ولی بیشتر شبیه احمدی نژاده ... حرفاش راسته اما بحران درست میکنه
پاسخ ها
فرامرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
اینکه با پول یارانه خونه بخریم خیلی راست بود؟
ترامپ واقعاً اقتصاد دان بزرگي است كه بسيار توانمندتر از بازيچه هايي مثل بوش و كلينتون و اوباما ، عمل ميكند.
ماشين امريكايى ديكه خوب نيس
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
اونهایی که منفی میدن نمیدونن ماشین آمریکایی چی بوده و از یک طرف هم با ماشینهای ایرانی و چینی مقایسه میکنن. خودروهای آمریکا خیلی خیلی افت کردن و در مقایسه با شرکتهای صاحب صنعتی مثل بنز، دیگه حرفی برای گفتن ندارن. در حال حاضر فقط میتونن با خودروهای کره ای یا مثلا پژو رقابت کنن.
درود بر جرمنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
سلام بر رنو
کدوم دندونش شکست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
دندون عقلش
قابل توجه ایرانیهای وطن پرست که برای گوشی اپل خودشان را شقه شقه می کنند و در مناطق آزاد هم که خودروی آمریکایی مثل پراید فراوان است و بدتر اینکه در صدا و سیما و سینمای ما هم گوشی های بازیگران فیلمها اکثرا اپل به تصویر کشیده میشود.لطفا کمی دقت کنید عمق فاجعه را می بینید.چه کسی گفته ما ملت باهوشی هستیم؟واقعا ما با هوشیم؟ما وطن پرستیم؟ما چه هستیم؟چرا آموزش و پرورش ما حس میهن پرستی را در کودکان تقویت نمی کنند؟والله وطن پرستی با اسلام عزیز منافاتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
دیگی که برای من نمی جوشه می خوام س..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
وطن دوستی بله وطن پرستی خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
وطن پرستی چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
وطن پرستی با منافع در تضاد هست اگر ما وطن پرست باشیم خیلی اتفاق ها را تحمل نمی کنیم چطور که نسلهای قبل نکردن ...
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
وطن پرستی مهجور و به دلواپستی تقلیل پیدا کرده .
هرکس از مام وطن دفاع کنه سریع انگ دلواپسی و کاسب و اینها رو می زنن
حیف وطن پرستی که مغفول مانده
اقتصاد مقاومتی ما را باید مدیران کشور از ترامپ یاد بگیرن
بنده ساکن خوزستانم حرف آقا مرتضی مورد تایید است در خوزستان الا ماشاء ا... خودروی آمریکایی می بینید با پلاک های اروند.
ترامپ=هیتلر امریکایی
چرا در دراز مدت جوابگو نیست؟
شرکت BMW مجاب میشه با این تعرفه مالیات تو کشور آمریکا شرکتش رو بزنه این یعنی ایجاد شغل و دیگه مجبور به پرداخت تعرفه 35 درصد نیست
خب به BMW بگید بیاد تو ایران کارخانه بزند ما براشون میفروشیم
آلمانها را رها کردیم و رفتیم سراغ خودرو های دست چندم فرانسوی عجب لابی قوی خودرو سازان فرانسوی در ایران دارند
مثل پیکان که 40 سال به ما تحمیل شد باید 40 سال هم فرانسه را تحمل کتیم
ماشینهای جنرال موتورز امریکا حرف اول را در دنیا میزند زمانی نه چندان دور با حقوق سه ماه یک معلم بدبخت می شد یک کادیلاک صفر خرید که الان هیچی نمی دهند..............
جنازه کادیلاک به هزار تا پراید و پژو می ارزد.
دلواپس : حداقل از آلمانیها یاد می گفتید چرا در برجام نگفتید آمریکاییها پراید بخرند غیرت خروس هم ندارید
اعمال تعرفه "صنعت خودرو آمریکا را بدتر، ضعیف تر و گران تر می کند."-با صنعت خودرو ایران چه کرده!؟
بی ام دبلیو غلط هست، ب ام و تلفظ آلمانی هست و این شرکت هم آلمانی هست. اسم غلط دیگه ای که بکار میره پورش هست که تلفظ آلمانی اون پورشه هست.
اگر ترامپ گله مند اینه که چرا خود امریکایی ها بجای شورلت بی ام و سوار می شوند بحث کیفیت نیست به نوعی تشویق به تولید داخلی و استفاده مردم از تولیدات خودشان است
اعمال تعرفه "صنعت خودرو آمریکا را بدتر، ضعیف تر و گران تر می کند. بیچاره ایرانی
از این حرف ترامپ باید برای ایجاد اختلاف بین اروپا و امریکا بهره برد باید یه کاری کرد یا حرفی زد که ترامپ این کار و عملی کنه
ماشین فقط ماشین امریکایی
ما بهشون سمند جدید میدیم(دنا) اونم 50 میلیون ن ن ن ن ن ن !!!!!!!!
شما یک قاره با حدود ۴۰۰ میلیون جمعیت و اتوبانهای فراوان و . . . را با کشور خودمان و با ۳۸ سال تولید پراید و پیکان و آردی و . . . میسنجید؟
جان مردم را به نام تولید داخل میگیرند. کشته های تریاک و هرویین بیشتر است و یا کشته های جاده های ما که پراید و پیکان و وانت مزدا کشته میشوند؟
حدود یک میلیارد دلار صرف برنامۀ بازسازی کند؟؟؟
ای کاش اینجا هم بجای سیاسیون که فقط که فکر منافع جناحشون هستند یک تاجر موفق رییس جمهور شود
تا به فکر منافع مردم باشد نه منافع شرکتهای ورشکسته دولتی ؟! ای کاش
جای ایرانخودرو خالی
تیبا و ساینا را در آمریکا تولید میکنیم
ما دنا پلاس به آمریکا صادر میکنیم
تیتر مطلب باید با اطلاعاتی که داده میشود تطابق داشته باشد.
اینکه شرکتهای اتوموبیل سازی در مکزیک ماشین تولید کنند و این ماشین ها را به آمریکا ببرند و آنجا بفروشند کار جالبی نیست . بهتر است این ماشن ها توسط همین شرکتها در آمریکا تولید شوند تا تعدادی آمریکائی هم بکار گمارده شوند و چرخش پول در آمریکا انجام شود
بهش بگين تو ايران ١٠٠ درصد ماليات ميگيرن ولي ايرانيها باز هم سوار بنز و ب ام دابليو و ايو دي ميشوند ولي تا حالا هيچ الماني سوار پيكان و پرايد و پرشيا و تندر و تيبيا و غيره نشده. حرص نخوره. وضع ما دوتا شبيهه
ماشین فقط بنز و تویوتا
فناوری‌ که تو یه چرخ بنز s class هست از کل ماشینهای امریکایی بیشتره البته من عاشق دوج چلنجرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل