بازدید 7590

درآمد میلیاردی حاصل از حذف یارانه پردرآمدها به کجا می رود؟

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال پیامک به سه گروه برای حذف یارانه ۳ میلیون نفر دیگر از پردرآمدها خبر داد. پیگیری ها نشان می دهد که این پیامک‌های جدید با عنوان حذف یارانه در روزهای گذشته به برخی خانوارها ارسال شده و این خانوارها در صورت معترض بودن، باید پس از حذف، مستندات درآمدی برای ادامه واریز یارانه ارائه کنند.
کد خبر: ۶۵۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 07 January 2017
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال پیامک به سه گروه برای حذف یارانه ۳ میلیون نفر دیگر از پردرآمدها خبر داد. پیگیری ها نشان می دهد که این پیامک‌های جدید با عنوان حذف یارانه در روزهای گذشته به برخی خانوارها ارسال شده و این خانوارها در صورت معترض بودن، باید پس از حذف، مستندات درآمدی برای ادامه واریز یارانه ارائه کنند.

به گزارش«تابناک»، با احتساب این سه میلیون نفر و چهار میلیون قبلی که دولت اعلام کرده بود، مشخص می شود، قطعا یارانه نزدیک به هفت میلیون تن از ایرانیان قطع شده است. البته هنوز مشخص نیست که آمار واقعی ایرانیان خارج از کشور و یا افرادی که فاقد کارت ملی بوده اند و قرار بود، یارانه آنها نیز قطع شود، چند نفر است. در واقع هنوز آمار دقیقی از یارانه بگیران و یا کسانی که یارانه آنها قطع شده است، وجود ندارد.

البته این روزها موضوع یارانه فقط به این حذفیات خلاصه نشده است، بلکه جدال سختی نیز میان دولت و مخالفان عملکرد دولت بر سر نحوه هزینه درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها شکل گرفت. جایی که برخی از نمایندگان مجلس مدعی شدند، باید سرنوشت ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که مازاد بر اعتبار مربوط به پرداخت یارانه نقدی بوده و به خزانه‌داری واریز نشده و اطلاعات آن ثبت نشده مشخص شود.

البته نوبخت در پاسخ به این اظهارات در جلسه سخنگوی دولت بیان داشت: « از بابت فروش گاز و برق و صادرات فرآورده های نفتی که مجموعا چیزی حدود 50 هزار میلیارد تومان می شود، به سازمان هدفمندی یارانه ها تحویل می شود؛ اما قانون برای همین رقم تکالیفی تعیین کرده که 5 درصد از رقم فروش بنزین به نوسازی لوله ها در شرکت نفت، حدود هفت هزار میلیارد تومان برای بهینه سازی انرژی، هزار میلیارد تومان برای تولید قیر و جاده سازی ، 14 و نیم درصد از این رقم به خود تولید نفت اختصاص می یابد که مجموعا حدود 20 هزار میلیارد تومان می شود. چیزی که می ماند، حدود 30 هزار میلیارد تومان است که ما باید از خزانه طبق قانون مقداری هم به آن اضافه کنیم تا بتوانیم، 45 هزار و 500 تومان را در ماه بین خانوارها توزیع کنیم.»

بنابراین دولت میزان درآمد خالص برای پرداخت نقدی را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است که با احتساب یارانه نقدی 45500 تومان، دولت به نزدیک به 66 میلیون یارانه نقدی پرداخت می کند. در همین زمینه، امروز نیز با تصویب نمایندگان مجلس مقرر گشت که با حذف خانواده‌های پردرآمد از شمول افراد یارانه‌بگیر منابع آزاد شده را به توانمندسازی و پرداخت مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص دهند.

اما پرسش مهمی که در این زمینه وجود دارد و باید دولت به آن پاسخ دهد، این است که درآمد حاصل از حذف یارانه 7 میلیون نفری که دولت اعلام کرده است به کجا می رود؟ از این پس دولت با حذف حداقل هفت میلیون نفر در ماه نزدیک به 315 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد کرد که باید آن را در جایی دیگر هزینه کند.

بنا بر مصوبه اخیر مجلس، باید 20 درصد از این درآمد ناشی از حذف به توانمندسازی و پرداخت مستمری مددجویان تعلق بگیرد که در ماه با احتساب هفت میلیون نفر حذف رقمی حدود ماهیانه 60 میلیارد تومان می شود که رقم کمی نخواهد بود.

هرچند اقدام دولت در اجرای قانون مبنی بر حذف یارانه بگیران پردرآمد اقدامی قابل توجه است، اینکه منابع آزاد شده حاصل از این حذف به کجا تعلق می گیرد نیز از موضوعاتی است که باید پاسخ مستندی به آن دهد. چرا که هدف اصلی طرح هدفمندی یارانه ها ایجاد عدالت اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی بوده است. هدفی که تاکنون برآورده نشده است. در واقع اگر بخواهد حذف یارانه بگیران پردرآمد نیز تأثیری در کاهش فاصله میان دهک های پردرآمد و کم درآمد نداشته باشد، هدف حذف پردرآمدها نیز با علامت سؤال جدی مواجه می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
بسمه تعالی
به نام کارهای خیرخواهانه یارانه های گروه های حذف شده سر از ناکجا آباد درخواهد آورد.
ای کاش دولت حقوقها را معقول و همسان سازی میکرد حقوق شاغل وبازنشستگان ودستمزد مشمولین قانون است و حداقل حقوق را دو و نیم میلیون تومان تعیین وآنوقت اقدام به حذف یارانه ها میکرد وچنانچه سالانه تورمی بود حداقلها را برابر تورم افزایش میدادند ،آنوقت میشد به اقلیت تحت پوشش را معقول کرد و کمک به توانمند سازی آنها نمود که از حس حقارت نجات پیدا میکردند ، ای کاش مسولین با ارتزاق مردم بصورت سیاسی بر خورد نمیشد ،و صداقت و وطنخواهی را سر لوحه قرار میدادند تا ببینند ملت ایران به خدوم مملکت اعتماد میکنند ،و در همهٔ انتخابات شرکت فعال میکردند ، ملت از سیاست بازی و جناح گرایی خسته شده اند ،که در این آشفته بازار شناخت خادم ،از خاین ،کار سختی است ؟ و الاآخر ،،،،،
کمیته امداد که خودش خیلی پولداره.
راحت قطع میکنین ، خلاصه خدا ازتون نگذره، علت اینکه یارانه دادین چی بود که قطع کردین؟! فقری که به مردم از بی کفایتی اعمال میکنید رو کی پاسخگوست؟
میره جنگ داعش
با سلام. یارانه اینجانب 3 ماه است قطع شده و علت ان را داشتن آپارتمان 84 متری اعلام کردند. اینجانب آپارتمان خود را سال 1389 فروختم و هم اکنون نیز مستاجر هستم و 3 سال هم بیکار هستم و اعلام کردم و مدارکش را و توضیحات لازم را به ماموری که تماس گرفت اعلام کردم .هربار که به سایت یارانه جهت پیگیری مراجعه میکنم هیچ پاسخی به اعتراض نمیدهند. یک خانواده چهار نفره با این هزینه ها و هزینه های آب و برق و. گاز آن هم بدون هیچ درآمدی چگونه بدون بررسی به خود اجازه قطع یارانه را بخود دادند و خلاتف قانون عمل کردند. واقعا آیا فریاد رسی هست که من به آنجا مراجعه کنم؟
پول این یارانه ها صرف سلامت( بخوانید جیب پزشک) خواهد شد.
کلا بودجه ایران صرف دو کار میشه بخوربخور بکش بکش
مثل این که حساب و کتاب پس دادن خیلی باب طبع مسئولین نیست . ما حتی حق نداریم از جزییات پرونده خاوری و زنجانی خبر داشته باشیم چه برسد به این که درمورد درآمد هایی که نه تخلف است نه اختلاس . صحبت های قبل از انتخابات نخ نما و بی اثر است چون تقریبا" همه میدانند که فقط جنبه تبلیغاتی دارد .
به جیب نجومی بگیران و مختلسین
به جيب اقازاده ها
این دوریال یارانه هم که با هزار منت میدید را هم بگیرید تا دیگه کابوس نبینید.فقط منتظر نباشید که دیگه به دولت فعلی کسی رای بده
مشخص است در جیب مدیران ارشد سیستم بانکی و دولتی و شاید هم پزشکان ملیاردی بگیر که هم مطب خصوصی دارند و هم اعضا هیات علمی و کارمند دولت! مطمئنا در جیب معلم و کارمند عادی و کارگر نمی رود!
این هم سوال دارد ؟ معلومه به چندتا بدبخت بیچاره حقوق و پاداش نجومی می دن و چند نفری هم وام های میلیاردی می گیرن . تموم شد و رفت
دولت فقط زورش به كارمندان ميرسد و يارانه انها را قطع كرده در واقع از غير كارمندان اطلاعات صيحيحي ندارد و اگر امار قطع شدگان اعلام شود معلوم ميشود،جايي كه قرار بود از هزينه يارانه ها به رفاه بيشتر مردم رسيدگي شود بعد از اين همه سال نه تنها اين اتفاق نيافتاد بلكه هزينه هاي اضافي اب - برق- گاز و به تبع ان ساير اقلام هم بر مردم تحميل شد
با تشكر از زحمات بي دريغ مسولين محترم!؟
مگربه بهانه يارانه ها بنزين و گاز و گازوئيل و قبوض آب و برق و گاز را گران نكردند تا بودجه آن تامين شود پس اين بازيها براي چيست
بخشی از آن تبدیل میشود به کارانه های نجومی پزشکان.
سایت شما غیر از جهت گیری های موزیانه، کار دیگری بلد نیست، کدام درآمد میلیاردی!؟ حذف یارانه سه میلیون نفر در ماه 135 میلیارد تومان از پرداختی های دولت را کم میکند که در مقایسه با این همه مشکلات و کسریهای این مملکت هیچ نیست. مانند احمدی نژاد و روحانی یا عوام فریبی میکنید یا از اعداد و ارقام سر در نمی آورید!
درآمد میلیاردی حاصل از حذف یارانه پردرآمدها به کجا می رود؟ هاپولی هاپو و حیف و میل و اختلاس میشود
با سلام
اینکه کجا می ره سوال سختی نیست. جمع می شه بعد یه آقازاده ای میاد درخواست وام با بهره پایین یا بدون بهره با ضمانتنامه ساختگی می گیره و خودشو می بنده. اونوقت مردم می مانند و دستشان در حنا. به همین سادگی
دقیقا" بخاطر دارم زمانی که قرار شد قیمت حامل های انرژی بصورت آزاد محاسبه شود و تفاوت آن به مردم پرداخت شود تا هر کسی صرف نظر از فقیر و غنی ، خودش نحوه مصرف حامل های انرژی و تفاوت آن را مدیریت کند . آن زمان بنام برقراری عدالت و اینکه بعنوان مثال اگر شخصی اتومبیل ندارد و از بنزین استفاده نمیکند چرا باید متحمل هزینه سوبسید بنزینی شود که دولت به آنهائیکه اتومبیل دارند ، بشود ؟؟؟؟؟؟ یا مثال دیگر : چرا باید برق را با سوبسید به همه بدهیم تا اینکه شخصی که خانه هزار متری دارد با برق سوبسید دار آن را چراغان کند و شخص دیگری که آپارتمان 50متری دارد و دو عدد لامپ کم مصرف استفاده میکند به یک نرخ پول برق بدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای برقراری عدالت قیمت را آزاد کردند و پول را به مردم دادند و صدا و سیما هم به روستا های دور افتاده ، گروه خبری اعزام میکرد و از خانواده ای که ده نفر عائله بودند و در دو اتاق که با دو عدد لامپ کم مصرف روشن و با یک بخاری گرم میشد سوال میکرد که آیا از این پرداخت یارانه ها راضی هستید و آنها هم در جواب میگفتند بللللللللللللللللله ، با این پول چند راس دام خریدیم و الان زندگی بسیار خوبی داریم و .... از این شوهای رضایتمندی مردم تا میتوانستند به خورد ملت دادند .
با گذشت چند سال از آزاد سازی قیمتها و اینکه قیمت آب و برق و گاز و .. نسبت به اولین سال پرداخت یارانه 45500 تومانی ، چندین برابر شده ولی مبلغ یارانه کماکان همان 45500 تومان باقیمانده است بطوریکه همان خانواده روستایی که زمانی در شوی تلویزیونی از پرداخت یارانه اظهار رضایت میکرد ، اکنون التماس میکند که یارانه نمیخواهم ولی قیمت آب و برق و گاز به قیمت قبل برگردد .
فلسفه وجودی یارانه رو چرا فراموش کردی
هر وقت حقوق همه رئیس روسای بانک زیر 5 میلیون شد من اولین نفر برای بخشش یارانه هستم
ناشناس بالا خیلی باحاله خخخ
از یه طرف میگه کدوم درامد میلیاردی بعد خودش یارانه ۳ میلیون نفرو حساب میکنه میگه ۱۳۵ میلیارد اا خخخخخ
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی