بازدید 3682
با دبیرکلی نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و سخنگویی تنها وزیر زن جمهوری اسلامی؛

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرد

هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.
کد خبر: ۶۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 25 December 2016
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در بیانیه اعلام موجودیت خود با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در سیستم اجرایی کشور شایسته جمهوری اسلامی نیست،آورده است: از اقشار مختلف مردم دعوت می کنیم تا در این جبهه مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور متحد شوند.
«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرد
به گزارش «تابناک»، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، عصر امروز با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند. هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

متن کامل بیانیه اعلام موجودیت این جبهه که توسط مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه قرائت شد، به شرح ذیل است:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»(سوره محمد«ص» آیه 7)

مردم شریف ایران

انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) و حضور یکپارچه و مجاهدت مومنانه مردم ایران به پیروزی رسید، زمینه را برای بازگشت به جهان‌بینی اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و روش‌های دینی فراهم آورد. ملت ایران با انتخاب هوشمندانه نظام حکومتی مبتنی بر «ولایت فقیه» راه را برای نیل به آرمان ولای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هموار کرد.

انقلاب اسلامی، طی قریب چهار دهه حیات پربرکت و دوران‌ساز خویش، با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی و هماوردی با دشمنان و رقیبان تمدنی و تاریخی خود، با گسترش آزادی‌ها و تأمین استقلال و استقرار امنیت و ثبات در کشور و پیشرفت‌های شگرف آموزشی، علمی و فناوری، افزایش سطح رفاه عمومی و ...، ایران را به یک قدرت بلامعارض منطقه‌ای و قدرت مطرح جهانی بدل کرد و الگوی انقلاب اسلامی، امروز الهام‌بخش همه ملت‌های تحت ستم و آزادی‌خواه قرار گرفته است.

و این همه، به سبب ایستادگی و پایمردی ملت ایران بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب خویش و رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) و به مدد فداکاری ایثارگران و خون پاک شهیدان بزرگوارمان حاصل شده است.

اما حقیقت آن است که با وجود این دستاوردهای عظیم و به‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته در دوران پس از انقلاب، هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و انتظارات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) به تمامی محقق نشده‌اند و چشم‌انداز زیبا و شوق‌انگیز جمهوری اسلامی به منصه ظهور نرسیده است و مردم به همه آرزوهای خود در ایجاد یک نظام مردم‌سالار دینی نائل نشده‌اند.

مشکلات اقتصادی که بیکاری جوانان، رکود اقتصادی و گرانی و کاهش قدرت خرید مردم در رأس آن است، همچنان مهمترین مسئله کشور است با وجود ارتقای سطح رفاه عمومی و تلاش‌های صورت گرفته برای گشایش در معیشت مردم، هنوز بسیاری از مردم زیر خط فقر قرار دارند و از تأمین معاش روزانه خود عاجزند. فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه میدران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.

ما آشکارا اعلام می‌کنیم این وضعیت و وجود این مشکلات، شایسته نظام جمهوری اسلامی نبوده و در شأن مردم انقلابی و فداکار این سرزمین نیست. پذیرفته نیست کشوری برخوردار از منابع سرشار و ثروت‌های فراوان مادی و سرمایه عظیم و لایزال انسانی که آن انقلاب شکوهمند را به پیروزی رساند و در دفاع مقدس 8 ساله خود، بر اراده جهانی برای تصرف سرزمین و شکستن عزت و کرامتش فائق آمد و امنیت کشور را در این جهان ناآرام و پرآشوب و منطقه‌ای که از زمین و آسمانش شراره‌های جنگ و فتنه و قتل و غارت می‌بارد، به اوج رساند و آن پیشرفت‌های شگرف را در عرصه علم و فناوری آفرید، دست‌به گریبان چنین مشکلاتی باشد.

ما اطمینان داریم این ملت بزرگ به‌رغم تهدیدهای دشمنان، ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیلی برای غلبه بر مشکلات و موانع، سدکننده راه پیشرفت خویش در اختیار دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند، هرگاه به مبانی و ویژگی‌های انقلاب خود تمسک کرده‌ایم و نیروی زلال و لایزال مردم به صحنه آمده است، بر مشکلات غلبه کرده‌ایم و هرگاه به جای اعتماد به نیروی ملت و توانایی‌های داخلی به بیگانه چشم دوختیم، ناکام مانده و زیان کردیم. توفیق و دستاوردهای انقلاب، حاصل انقلابی عمل کردن و تکیه و اعتماد به مردم است و آسیب‌ها و انحراف‌ها محصول غفلت دولت‌ها و مسئولان از این حقیقت روشن!

با کمال تأسف باید اذعان کرد بسیاری از مسئولان و مدیران اجرایی کشور از هر یک از جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی که عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند، به تدریج از روحیه و منش انقلابی و از مردم و مستضعفان که ولی‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخی از آنان به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی و ثروت‌اندوزی روی آورده‌اند و از سوی دیگر، مردم، حضور موثری در اداره کشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظیفه انقلابی خود در نظارت و مراقبت بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نقد آنان و مطالبه‌گری از آنان عمل کنند.

پیشنهاد ما این است که برای عبور از تنگناهای اقتصادی و نجات کشور از مشکلات و معضلاتی که آن را از حرکت در مسیر پیشرفت و اعتلاء بازداشته است به اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب بازگردیم و با هم‌فکری و هم‌دلی، راه را برای حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کنیم و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پیشرفت را از سر راه برداریم.

ما، جمعی از دردمندان و دغدغه‌داران، با توکل بر خدای متعال و امیدوار به نصرت الهی و با آگاهی از قدرت و توانمندی‌های کشور و ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی و با علم به فرصت‌های فراوان منطقه‌ای و بین‌المللی و با اعتماد به ظرفیت عظیم ملت ایران، پیش قدم شده و با اعلام افراد زیر به عنوان پایه‌گذاران این حرکت از تمامی نیروهای انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان اندیشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافیای کشور عزیزمان ایران، دعوت می‌کنیم در این جهاد مقدس شرکت کنند و در یک جبهه فراگیر و مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور، تحول در وضعیت اقتصادی مردم، مبارزه با فساد و هموار کردن مسیر پیشرفت و عدالت متحد شوند.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که عنوان این حرکت مردمی و خیزش عمومی است، در نخستین گام به تشکیل «مجمع مردمی نیروهای انقلاب» همت خواهد گماشت. این مجمع که برخاسته از متن نیروهای مومن و انقلابی سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پیش‌رو که با عنایت به شرایط کشور، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآیندی مشارکتی و مبتنی بر مردم‌سالاری، خط مشی سیاسی و اهداف و برنامه‌های جبهه را معین و اعلام خواهد نمود.

من الله التوفیق و علیه التکلان

محمدحسین رحیمیان

یحیی آل اسحاق

مهدی چمران

حمیدرضا حاجی بابایی

رضا روستاآزاد

محمود خسروی وفا

مهدی محمدی

علیرضا مرندی

نادر طالب زاده

مرضیه وحیددستجردی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی