بازدید 49883

مهران مدیری: ابتدا از من بپرسند منظورم چه بود، بعد با تانک از روی من رد شوند! / همچنان می گویم اگر کسی مسئولیتی دارد و نمی تواند کاری کند، برود و خانه اش بنشیند +ویدیو

اینکه تعبیر شود ما در سطوح بالا حرفی زدیم، اصلاً نه من آدم سیاسی هستم، نه علاقه ای به این موضوع دارم و نه تخصصی در این موضوع دارم که بخواهم راجع به آن حرفی بزنم و همه کسانی که در رده های بالا زحمت می کشند، تلاش و همتشان قابل تقدیر است؛ کما اینکه دیدیم روی برخی دوستان در مذاکرات یا هر چیز دیگری، چه سختی بود و چه فشار روانی را تحمل می کردند و چقدر اذیت شدند تا یک چیزهایی به ثمر رسید.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸ 21 December 2016
مهران مدیری: ابتدا از من بپرسند منظورم چه بود، بعد با تانک از روی من رد شوند!
مهران مدیری در اظهارنظری رسمی در تلویزیون، برداشت های سیاسی از موضع گیری اخیرش را رد کرد و ضمن بیان اینکه اساساً چهره ای سیاسی نیست، از عموم مخاطبان خواست که تا پیش از قضاوت درباره اظهاراتش، ابتدا از منظور و نیتش در بیان برخی تعابیر اطمینان حاصل نمایند.
 
به گزارش «تابناک»؛ برنامه دورهمی در شرایطی با موضوع شجاعت جمعه 26 آذر ماه از شبکه نسیم پخش شد که مهران مدیری در کلام آخر خود، حرف هایی زد که با تأویل و تفسیرهایی همراه شد؛ حرف هایی که البته ظرفیت بالقوه چنین برداشت هایی را داشت و برخی به شدت از ابهامی که در این گفتار بود، سوءاستفاده کردند.

مهران مدیری با اشاره به اینکه خیلی از مردم وقتی شخصی تصادف می کند نیز به او کمک می کنند، یادی از شهیدان کرد و متذکر شد، ما حتی نمی‌توانیم تصورش را کنیم که یه عده با چه جرأتی به عملیات های بی بازگشت می‌رفتند و شجاعت قهرمانان دفاع مقدس را به واسطه این سطح از مسئولیت پذیری تحسین کرد.
 
مجری و کارگردان دورهمی گفت: «اگر ما بودیم چه می‌کردیم،‌ امروز که شرایط کاملاً عادیه جواب آن دل و جرأت های خارق العاده را با سازشکاری و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرأت بعضی از کارها را ندارین، چرا پست هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد؟! تو که نمی‌توانی بتمرگ خانه‌ات!»

پس از این سخنان، اکثر جریان های خبری موافق و مخالف دولت، این حرف های مدیری را به انتقاد مدیری از دولت یازدهم و به طور خاص حسن روحانی و محمدجواد ظریف تعبیر کردند و در این زمینه به انتقاد یا حمایت از این کارگردان پرداختند و حواشی وسیعی حول و حوش برنامه دورهمی و شخص مدیری شکل گرفت.
 
مهران مدیری: ابتدا از من بپرسند منظورم چه بود، بعد با تانک از روی من رد شوند! / همچنان می گویم اگر کسی مسئولیتی دارد و نمی تواند کاری کند، برود و خانه اش بنشیند 
برخی موضع گیری های سال های پیشین مدیری در مجموعه های طنزش نظیر انتقاد از غنی سازی اورانیوم ایران در خارج از ایران در مجموعه طنز «شب های برره» و به طنز گرفتن اعتصاب مجلس ششمی های ردصلاحیت شده در «نقطه چین» باعث شده بود، مخالفان و موافقان مدیری بر این نکته که این حرف ها منشأ سیاسی داشته، تأکید بیشتری کنند و تنها تفاوت موضع گیری مخالفان و موافقان دولت، حمایت یا انتقاد از مدیری بود.
 
حواشی برای مدیری که این روزها فیلم سینمایی اش را می سازد، اینقدر افزایش یافت که در نهایت او برخلاف رویه اش در مدت بسیار کوتاهی چندین اظهارنظر در این زمینه داشت و پس از آنکه روابط عمومی «دورهمی» در اطلاعیه ای کوتاه تأکید کرد، منظور مدیری چنین نگاه سیاسی نبوده، شخصِ مهران مدیری نیز در گفت و گو با علی ضیاء در برنامه «مثبت یک» تأکید کرد، قصد موضع گیری سیاسی نداشته و حرف های مطرح، یک نقد فرهنگی و اجتماعی بوده است.
 
مدیری در گفت و گوی تلفنی تأکید کرد: «فضای شبکه های اجتماعی، فضای به شدت عجیبی است و یک مقدار هر حرفی بزنید، برداشت سیاسی می شود. یک مقدار نیز کم لطفی مطبوعات به این مسائل دامن زد. برنامه دور همی یک برنامه فرهنگی و اجتماعی است و اگر چیزی گفته می شود، نه پشت پرده سیاسی دارد، نه از سازمان صداوسیما سفارش شده است. ما هر موقع درباره مسائل اجتماعی گفته ایم، از مدیرانی گفته ایم که کاری نمیکنند و سومدیریتی دارند. منظور این هاست و نمی دانم چرا چنین برداشتی شد. همچنان می گویم اگر کسی مسئولیتی در مدیریتی دارد و نمی تواند کاری کند، برود و خانه اش بنشیند.»
 
مجری برنامه دورهمی افزود: «اینکه تعبیر شود ما در سطوح بالا حرفی زدیم، اصلاً نه من آدم سیاسی هستم، نه علاقه ای به این موضوع دارم و نه تخصصی در این موضوع دارم که بخواهم راجع به آن حرفی بزنم و همه کسانی که در رده های بالا زحمت می کشند، تلاش و همت شان قابل تقدیر است؛ کما اینکه دیدیم روی برخی دوستان در مذاکرات یا هر چیز دیگری، چه سختی بود و چه فشار روانی را تحمل می کردند و چقدر اذیت شدند تا یک چیزهایی به ثمر رسید.»
 
مدیری تأکید کرد: «به هر حال، من نه سیاسی ام، نه در این زمینه تخصصی دارم و اگر حرفی نیز می زنم، سیاسی نیست و به کسانی برنخورد و واقعاً هم برنخورد و یک عده آمدند جوی را بسازند. دورهمی و حرف هایی که میزنم صرفاً فرهنگی و اجتماعی است. هرکسی را برای کاری دست کردند. من فیلمسازی و کار هنری ام را می کنم و سیاسیون، سیاسی اند. امیدوارم قبل از قضاوت، از آدم بپرسند منظورت چه بود؛ من یا توضیح می دهم یا نه، بعد می توانند با تانک از روی آدم رد بشوند.»
 
تعداد بازدید : 532
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵۹
آقای مدیری اینکه نمی شود هر حرفی میخوای بزنی و بعد بگی منظورم این نبوده . منظور شما از حرفهات کاملا مشخصه . حالا که دیدی مردم همه واکنش نشان دادند شروع به توجیه کردی . عزیز من بدون هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
نظر آقای مدیری کاملا درسته و این حق طلاق خیلی مشکل بوجود آورده است. بهتر است به جای حق طلاق ، اخلاق مان را درست کنیم.
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
من نمیدونم اینقدر که این حرف به بعضیها در بالا فشار آورده خیلی بیشتر از فشاری بوده که دلار 4000 تومانی به مردم در قشر پایین آورده. این نشون میدهکه یه جورایی حرف مهران مدیری به این اشخاصی که اعتراض می کنند صدق میکنه. چون مشکلات فاحش رو نمی بینند و از سازشکاری برای خودشون رویای پیروزی می سازند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
جالا معنی ازادی مدعیان ازادی را فهمیدم ازادی کاهگلی یعنی دهن همه را اسفالت کنید فقط تعریف و تمجید و چاپلوسی و مجیز گوی دولت را بکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
منشور حقوق شهر وندی چی شد پس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
اقا حرف درستي زده است اقاي مديري
هاشم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
مگه بنده خدا چی گفته؟مگه حرف بدی زده؟کسی که شجاعت ایفای مسئولیتش رو نداره به نظر شما باید بیاد و مسئول باشه؟ در کلیت و درستی حرف شک دارید یا در مصداق این حرف؟به هر حال دیدیم اونایی که دم از آزادی میزنن مثلا در بیان چطوری توپخانه خودشون رو روی این بنده خدا گرفتن...پدر سیاسی بازی بسوزه که هر چی میکشیم از همین سیاسی بازیه
فقط مدیری
خوشمان آمد
خوب منظورت از تو دل یک مردی که حق طلاق به همسرش داده و مستقیم ضعیف و بدبخت و مظلوم خطابش کردن چی است ؟ حالا برای این موضوع که کسی تانک و این حرف ها در کار نیست . اما منظورت دقیقا همین بود دیگه که مردی که حق طلاق به همسرش می دهد یک مرد ضعیف و مظلوم است .
پاسخ ها
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
مردی که حق طلاق به همسرش میدهد در شرایط کلی ضعیف است. چون خدا اگر میخواست حق طلاق را به مرد نمی داد و نمی گفت: الرجال قوامون علی النساء. البته اینها گفتم در صورتی که مسلمان باشی، شیعه باشی و پیرو اهل بیت باشی در غیر این صورت که هیچ.
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
رو چه حسابی حکم ضعیف بودن دادی به مردی که نگاهش به همسرش نگاه انسانی است ؟ استدلال هم بلد نیستین الحمدلله .یک مساله اجتماعی را نمی توانید با عقل خودتون تحلیل کنید و در موردش نظر بدید. تو هم اگر آدم باشی می فهمی که حق یک طرفه داشتن در مورد سرنوشت یک آدم اصلا درست نیست. نتایجش هم که الحمدلله به وفور مشخص است که بخواهی ببینی . مدیری هم کار بسیار زشتی کرد که با یک انسان چنین برخورد زننده ای داشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
آقا یا خانم کیان، این آیه که " الرجال قوامون علی النساء" دال بر حق طلاق نیست. الکی استنباط نکن. دوم این که آقای مدیری پول میگیره که حرفهایی رو بزنه که سردمدارن خوششون بیاد نه مردم. بنابراین الآن بهترین زمانه که ذهن مردم رو به یه سری چرندیات معطوف کنه. و داره این کار رو میکنه.
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
سلام به عزیزانی که نسبت به مطلب من نظر داده اند. در درجه اول ممنون. در درجه دوم دوست دارم که روابط اجتماعی خودمون رو با احکام اسلامی قیاس کنیم نه با عقل ناقص خودمون. حرفی که زدم و آیه ای که نوشتم تفسیر داره. لطفا مراجعه بفرمایید. البته اگر به احکام و تفاسیر اسلامی معتقد هستید.
کاش امثال مهران زیاد بودند تا به اصطلاح مسئولین می فهمیدند که مسئولیت با توانایی و تعهد رابطه دارد.
پاسخ ها
هاشم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
دلت خوشه داداش من.
كاملا واضح است مهران مديري خواسته برنامهاش رو بيمه كند، بعدم در عرصه سياست عقل و سياس بودن خيلي مفيد تر از كاماندو بازي است. اصل حرف كه به شهدا خيلي مرد بودند درست است.
... تو كه راست مي گي
حرف مدیری حرف دل تمام ملت ایران است،دولتی وغیر دولتی هم ندارد،هر کسی بهش برخورده بره خونش بتمرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود می بری و زحمت ما می داری
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
اون قدر بی سوادی که هنوز نمی فهمی اکثر مردم کی رو رییس جمهور خودشون خواستن . تمام ملتت هم که خداییش بی سوادیت رو تابلو کرد خخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
ناشناس 16:54
د آخه شما اصلاح طلبای روشنفکر چی جز توهین و بی تربیتی به این و اون بلدین . آخه لامصبا پدر مردمو درآوردین با اینهمه گندای بیشمارتون اینم وضع اقتصاد و مملکته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
.حرف دل دلواپسان است
ناشناس
| Australia |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
لا مصب خودت هستی جناب و به اضافه اینکه من اصلاح طلب نیستم و علاوه بر اینکه شما از بی تربینی نگین که آدم خنده اش می گیرد.
اکثریت اشتباه نمی کنند آقای مدیری.
پاسخ ها
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
چرا عزیزم، اکثریت اشتباه می کنند، برای همین امام علی خانه نشین شد، امام حسن تنها ماند، امام حسین شهید شد،و ... امام زمان مجبور به غیبت شدند.
امام صادق می گویند: حق مانند آفتاب روشن است.
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
خیلی آدم های مگاری هستین. اونجا که به دردتون می خوره اکثریت و آحادتون گوش همه رو کر می کند اما اونجایی که به ضررتان است حالا شما می شید عقل کل و خودتون رو با امام علی مقایسه می کنید و شعور اکثریت مردم هم زیر سوال می برید. چقدر آخر فریب کارو ریاکارید شما ها ؟ رو یک اصولی بالاخره بمانید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
البته اگر نظری از باب عقل و درایت باشد نه احساس و جو زدگی که متاسفانه در جامعه شاهد غلبه احساسات بر درایت و دور اندیشی هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
اگه اکثریت اشتباه نمیکنن پس "اکثرهم لایعقلون" "اکثرهم لا یعلمون" "اکثرهم لایفقهون" و اینجور تعابیر در قرآن غلطه عزیزم؟
از من میشنوی خودتو با این آروغ های روشنفکری گول نزن
زبل خان خوب ماست مالی می کند.
اتفاقا جنابعالی خیلی هم آدم سیاسی ای هستی که در همه دوره ها با صدا و سیما کنار آمده ای و کار کرده ای .
پاسخ ها
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
شما راست میگی که آقای مهران مدیری سیاسی هستند، چون اگه سیاسی نبود می رفت با بی بی سی و شبکه های ضد ایران کار می کرد که اصلا سیاسی نیستند، یا مثل خیلی از بازیگران و سینماگران دنبال فتنه می رفت، آره؟
راستی سیاسی بودن و نبودن برای شما چه تعریفی داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
یعنی مثل بقیه غیر سیاسیون میرفت جم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
اگه میرفت جلو بی بی سی گریه زاری میکرد که میشد عزیز دلتون استاد استاد بارش میکردین
مجری و کارگردان دورهمی گفت: «اگر ما بودیم چه می‌کردیم؛‌ امروز که شرایط کاملاً عادیه جواب آن دل و جرأتهای خارق العاده را با سازشکاری و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر دل و جرأت بعضی از کارها را ندارین؛ چرا پستهایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می‌خواهد! تو که نمی‌توانی بتمرگ خانه‌ات!»
او تاکید کرد: «به هر حال من نه سیاسی ام، نه در این زمینه تخصصی دارم و اگر حرفی نیز می زنم، سیاسی نیست......>>
آقای مدیری چرا به .....کردم افتادی؟ بهتر نیست " بتمرگی " خانه ات!
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
این همه عقده برای چه؟چرا تحمل هیچ انتقادی رو نداریم حالا اگه به اون یکی دولت چیزی گفته بود همتوت به به و چه چه می کردین نمیدونم مثل اینکه این شعار تحمل مخالف و تساهل و تسامح حضرات فقط در برابر بیگانه کاربرد داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
ناصر خان خوب چهره واقعی هم فکراتو رو کردی که خود را ازادی خواه جا مبزنند حتی حرف زدن بلد نیستی
گل گفتی آی گل گفتی
حالا سطوح بالا چرا این تیکه را به خود گرفته اند الله اعلم .البته مردم هم کمی می دونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
مردم خیلی می دونند توهین نکن و از طرف آنان صحبت نکن
نظر مدیری از نظر سیاسی هم کاملا درست و متین است.
شما دنبال چی می گردید؟ یعنی اگر کسی صلاحیت و توانایی ندارد، همچنان سر قدرت باقی بماند؟
شرم اوره واقعاً!
اگر صداقت میداشت بدون لزوم سیاسی بودن می توانست راجع به حمله به سفارتخانه ها وتجمعات دارای مجوز هم اظهار فضل نماید ولی ایشان به خوبی میداند اب باریکه که نه ولی رود خروشان نجومی درآمدش دست کیست واین دست از چه آستینی بیرون می آید
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
دوستان غربی و عرب شما به قدر کافی در موضوع سفارت جنجال کردند شما می تونین از برنامه های ایشان لذت ببرید مجبور نیستید......
بهترين حرف مديري همون سوالش از ابتكار بود............. به عنوان معاون رييس جمهور بگين چرا هيچ اتفاقي نمي افته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من میدونم... منظورش مسئولین امثال کیهان و یالثارات بوده که ولقعا هم حرفش درست بوده
مهران مدیری که شجاعت بر عهده گرفتن حرفهاش رو نداره غلط کرده این حرفها رو زده بهتره همون خونش بتمرگه.
پاسخ ها
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
فعلا که شما تمرگیدین و ایشون تو بورسند شجاعت هم ارزانی امثال شما که تو فضای مجازی رستم هستید.
اقای مدیری سرنوشت قرعه کشیهای قهوه تلخت چه شد.
چرا مدعی العموم وارد مسئله قرعه کشی های قهوه تلخ نمیشه
پس حالا كه جرات پاي حرفات وايسادن را نداري برو منزلت.....
آقای مدیری اینکه به خاطر حرف درستی که شما زدید و اسمی هم نیاوردید اما از روی شما با تانک رد شدن منطق کسانی است که شعار زنده باد مخالف من از روی دهنشون بیرون نمیره اما دیدیم به خاطر یه حرف درست همین افراد چگونه با انواع تهمت و توهین با شما برخورد کردن جالب تر اینکه خودشون رسما نشون دادن مصداق بارز حرف های شما چه کسانی بودن که سریع بر علیه شما موضع گرفتن
چه سیاسی باشید چه نباشید ، ادب را رعایت کنید . تفاوت بین بنشین و بفرما و بتمرگ را همگی می دانیم .
آقای مدیری تو که این قدر نون به نرخ روز خوری ، بازم میگم برو خونه ت ، بتمرگ !!!!
توجيهش قابل قبول نيست
بايد از اينكه حرفي زده و باعث سوء برداشت شده عذر خواهش كنه
دو برنامه اخیر مدیری که واقعا ارزش دیدن نداشتند
میشه بهش گفت بتمرگ تو خونه ات
1-آیا مدیری در زمینه تخصصی تر خود یعنی رسانه تا کنون جرأت داشته یا دارد که کوچک ترین اشکال و انتقاد واردی را در مورد تلویزیون مطرح کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2- اتفاقا نقدهای هنری-فرهنگی نسبت به تلویزیون بسیار واردتر و لازم تر است.
نان گندم را شکم پولادین می خواهد
مهران مدیری: همچنان می گویم اگر کسی مسئولیتی دارد و نمی تواند کاری کند، برود و خانه اش بنشیند

مخالفان هوچی مآب: ولی ما میی گوئیم اگر کسی در حزب دلخواه، مسئولیتی دارد که بی کفایت است ، باز هم باید بر مسئولیت باشد. همین است که هست.
آقای مدیری حرفها و توضیحات شما اگر صد جلد کتاب شود برای کساییکه منطقی و می فهمند کافی است نه برای همه.
صرف نظر از گفته هاي آقاي مديري،اصولا ما مردم ايران به خودمان اين حق را ميدهيم كه بدون آگاهي ، تجربه و تخصص در هر موضوع نظر دهيم.
آقای مدیری باید برای اونایی که به شما حمله می کنند جایزه بدین تا ته حرفهای شمارو گوش بدن و یک ثانیه بهش فک کنن وان وقت اوضاع برعکس میشه.
اون بدبختی هایی که حوصله فکر کردن به حرفهای شمارو ندارن توضیح دادن وقت تلف کردنه.
مهران ، دمت گرم
شبکه های اجتماعی گاهی موجب ترویج حماقت هستند، اگرچه گاهی هم مروج خرد جمعی هستند؛ اما دوروی یک سکه را با هم باید دید، گاهی موجب فحاشی و دروغ و تهمت می شوند و باید ازین جنبه ها بیشتر پرهیز کنیم
اقای مدیری شما هم که می فرمایی سیاسی نیستی و سیاست در تخصص شما نیست، بی خود می کنی دم انتخابات حرف سیاسی از تریبون صدا و سیما می زنی. شما هم یا برو فیلمت رو بساز یا بتمرگ تو خونه ات.
مهران مديري به نظر ميرسه هنوز توجيه و تفهيم اتهام نشده . منظور همه مردم و نظردهنده ها اينه كه نبايد از الفاظ نامناسب و چاله ميدوني براي خوش آمدن عده اي افراد عام در مجامع عمومي بر عليه ديگران بخصوص مسولان حرف زد. تغيير سرشت بعضي افراد نياز به كارفرهنگي زيادي ميبرد از جمله در مورد تغيير رفتار و گفتار آقاي مهران مديري . نرود ميخ آهنين در سنگ يا چكش بر سندان زدن ميباشد
بدي اين مملكت اينه كه هر كسي كمي اسم پيدا ميكنه (فارغ از اينكه اصولاً كيفيت داره يا فقط امكانش رو براش فراهم كردند) فكر ميكنه آسمون تپيده و اين آدم پيداش شده. اونوقته كه شروع ميكنه راجع به هر چيزي صحبت كردن و نظر دادن. اين جمله اخبر اين آدم هم با همان مشخصات كه اشارت كردم، جدا از اين تفكر و تربيت نيست. مشابه اين رفتارها در أفراد مشابه فراوان رخ داده و اصلاً نبايد سطح موضوع را به نحوه برخورد با حزب، دولت يا فرد خاصي كاهش داد، درمان خود اين بيماري اهميت بيشتري دارد.
سلام مهران جون الحمدالله چك ميلياردي آذرماه دورهمي شب يلددايي توسط صدا سيما انشالله پاس شد ؟ خوب خدا رو شكر كه پاس شد گفتيم اگه پاس نشده اين دفعه يه دو تا متلك به روحاني بگو حتما با پاداش پاس ميشه
جناب مدیری ضعف از خودمان است
چون همیشه گفتند حرف حق تلخ است
ما تا زمانیکه یاد نگیریم انتقاد پذیر باشیم
جنابعالی حرف حقیقت را زدید
انانی که اعتراض دارند قطعا مسئول هستند
پس اول باید دید کلمه مسئول به چه معنا ست
وقتی یاد گرفتند باید حس مسئولیت در مقابل این ملت نجیب و شریف بکار گیرند و با کمال و تمام در خدمت رضایت مردم باشند
وگرنه هر کسی میتواند مسئول باشد باید یک مسئول مسئولیت پذیر باشد
اگه عمدی در کار نبوده و منظوری نداشته باید از اینکه صحبتهای نه چندان مودبانش ناخواسته باعث توهین به وزیر خارجه و مسوولین زحمتکش شده است عذرخواهی میکرد.
آقای مدیری اگر جنگ شود پسرت حاضر میشود بجنگد یا توی خونه میتمرگد؟ جنگ را فقط برای بقیه میخواهی؟
سلام جناب مدیری!بااحترام
شمابااین همه سابقه حتماً ازحواشی حرفهای خودتون وعکس العملهای مردم آگاهیدونبایدحرفهای سیاسی وشبهه دار دربرنامه ای که هیچ ربطی به سیاست نداره بگین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
آقای مدیری پیشنهاد می کنم کلا برنامه صامت اجرا کنید. یا اینکه یک ساعت نیم تمام همراه بازیگر ها بیاید روی سن و برای مردم دست تکون بدین. چون
چون هرچی بگین بلاخره به یکی بر می خوره
با سلام
مهران مدیری درست و حرف حساب زده .
بعضی از پستها واقعا دل شیر می خواهد.
دم اقای مدیری گرم حرف حقو گفته.....
,,,,,,,,,,,,پایش به ایست
نه آقای محترم اشتباه می کنید
امروز تو ادبیات سیاسی کشور همانطور که خودتان هم اگاهید وقتی کلمه دلواپس یا سازشکار یا ساکتین فتنه می اید همه می دانند منظور چه گروهی یا چه افرادی هست و دیگر نباید دنبال آدرس گشت پس بهتر قبل از آنکه حرفی بزنید به عواقبش فکر کنید
درود بر مهران مدیری عزیز
اتفاقا شما دارید در تلویزیونی کار میکنید که به شدت سیاست زده است پس شما هم باید با اون سیستم جلو برید.
بعنوان یک طرفدار قدیمی شما از پرواز۵۷ باید بگم که دیگه شما و برنامه هاتون رو تماشا نمیکنم چون مدیری سابق نیستید!
درود بر آقای مدیری
دمت گرم
حرف های که شما می زنید یک مقداری فرهنگی است و یک مقداری تجاری و معامله با صدا و سیمای میلی
مدیری از چشم افتادی توجیه نکن
مهران مدیری استاد مسلم و نابغه و چهره ی ماندگار و شخصیت تاثیر گذار است . در چه زمینه و چه رشته ای ؟ در رشته ی نان به نرخ روز خوری !
دور همی هم میتواند از حقوق شهروندی استفاده کند یا نه .
آقای مدیری عزیز نمی شه هم پول صداوسیمای میلی آقایون رو بگیرید و هم بین مردم محبوب باشید . در مواقعی اززندگی باید انتخاب کرد . ظاهرا شما هم انتخاب خودتون رو کردید ....
یکی به نعل یکی به میخ

یجور دو پهلو حرف میزنی؛ که راه فرار از اون حرفا داشته باشی


:)
جریان دیکتاتوری اصلاح طلبی در ایران انتقاد که هیچی ، احتمال انتقاد(احتمال داشت که حرف مدیری خطاب به مذاکره کننده ها باشه) رو هم تحمل نمی کنه !
امروزه در این مملکت همه چیز با پول معامله می شود حتی شرف، البته اگر شرفی باشد.
دقیقا خودت مورد همون آزمایشی که گفتی قرارگرفتی ..جراتشو نداری ....سرجات!!
هر کسی را بهر کاری ساختند مهر انرا در دلش انداختند .
چرا حرف بیخود میزنی جناب؟ مگه هر کی هر حرفی زد هر فحشی داد میرن بهش میگن ببخشید مقصودتون کی بود؟ این حرف خیلی پررویی میخواد.
جناب مديري! منظورت هر کس که بود، آيا نمي شد با ادبياتي غير از «بتمرگ بشين خونت!» حرف مي زدي؟!
آقاي مديري! اتفاقا شما با تانک روي ديگران رفتيد و مردم مي پرسند چرا با تانک رفتيد، بهتر بود منظورت هر چه که بود، شفاف و با منطق نقد مي کردي؟!
شما مسئولیت خودت رو درست انجام بده و بقیه پیشکش!
من کاری به اینکه چی گفتی و به کی برخورده و ... ندارم. هر چند برام میزان قدرتی که داری خیلی جالبه. چون تو مملکتی که احزاب کارگری نمی تونند در روز کارگر یه راهپیمایی ساده برگزار کنند یا برای حقوق کارگران، بیانیه بدن، تو خیلی راحت از تربونی مثل تلویزیون استفاده می کنی و هر چی دلت میخواد میگی (به خاطر نام ردن از طبقه مظلوم پرولتاریا، احتمالا تابناک سانسورم می کنه)
ولی میخوام به اطلاعت برسونم در پایین بردن سطح ادب و نزاکت عمومی نقش خیلی پررنگی داشتی. با چیزهایی که در سریال های طنزت نمایش دادی تا مردم رو بخندونی و پولی به جیب بزنی (مثل اخ و تف کردن دائمی کارکترها پیش روی همدیگه!)
همین الانم به چه دلیل انقدر راحت میگی بتمرگ؟؟؟؟
کی به تو انقدر جرأت و جسارت داده نمی دونم
مخصوصا که در یک آیتم طنز این حرف رو نزدی
در یک مونولوگ رو به دوربین عامه مردم رو مخاطب قرار دادی و میگی بتمرگ...
بی ادبی بامزگی نیست.
آقایی مدیری شما که نمی توانی فضایی جامع را بسنجی و حرفی بزنی که برداشت نادرستی توسط قالب بینندگان نداشته باشد، مجبور نیستی بیایی وقت ملت را با از بین بردن پول بیت المال بگیری و فضایی جامع را هم متشنج بکنی بعد بیافتی به ..... آنتن تلویزیون را رها کن و بتمرگ در خانه ات!
البته ایشان از انتقاد از بالا بالاها ترس دارند وواکنششون طبیعیه فقط به اقشاری که مثل ایشون تریبون ندارن حمله می کنن غیر واقع !
هنرمند عزیز کلامت منطقی است ...
مدیری دوست داریم
بعضی تندروهای هردو جناح برداشت سیاسی کردند و بهره بردند
آقای مدیری اینجا ایران است و اصولا نمیشه تو ایران از کسی انتقاد کرد فرقی هم نمیکنه که طرف مقابلت اصول گرا باشه یا اصلاح طلب !!! فقط در دوران انتخابات شعار آزادی بیان و اندیشه داده میشه ولی در مقام عمل همه میگن چرا از ما انتقاد میکنین شما باید از ما تعریف کنین!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
ظاهرا توی ایران میشه توی رسانه ملی گروهی گروه دیگر را انتقاد کنند، اما برعکسش ممکن نیست و گرنه نفس انتقاد خیلی هم خوبه
مثلا تو ميتوني يه معذرت خواهي كن تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
حرفش درست بود
آقای مدیری با این توضیحات خراب کردی ، و ثابت نمودی که به قول خودت قصدی جز پاچه خواری نداری. تملق و نان به نرخ روز خوردن از هر دیدگاهی بد و ناپسندیده است.
صحبت کردی و نظر خود را گفتی ، یک عده مخالف یه عده موافق دارد و هیچ اشکالی هم در کار نیست ، ولی دیگر این گفته ها عذر بدتر از گناه است. همه از هر طیف و جناحی منطور شما را درک کرده و برداشت لازم را داشتند. بهتر بود دیگر شما سعی در تبرئه خود نداشته و قضاوت را به افکار عمومی می گذاشتید.
آقای مدیری ممکنه تو آدم سیاسی نباشی، اما آنقدر باهوش هستی که معادلات سیای و معنای کلامی که به زبان می آوری را بدانی. پس اگر واقعا سیاسی نیستی، ملعبه سیاست هم نشو چون مردم آگاهند.
نیت و منظور شما که در ذهن شما است به وسیله کلماتی که به کار می برید تفسیر می شود.
اینطور نیست که شما یک مطلبی بگویی بعد از مردم بخواهی که بیایند بپرسند که منظورت چه بوده است .
مهم جملاتی است که گفته ای .
حالا به هر نیتی بوده چندان اهمیتی ندارد چون اثر خودش را دارد .
آقای مدیری حرف حق زده والا ماتاکنون درکشورمدیریتی ندیدم پس به کسی برنخوره هرکی آمده به اندازه توانش فقط برده وخورده وکسی هم معترض نمیتواندبشود اکثرا دارند ازبیت المال سهم خواهی میکنند یه زمان مخفیانه بود الان عیان است
آقای مدیری شما ثابت کردید مردمی نیستید.
حالا مثلا اگه منظورت سیاسی باشه ، چه اشکالی داره ؟مگه اونا که به عملیات بی بازگشت می رفتند موضع سیاسی نداشتند؟ وبا توجه به همان موضع سیاسی جونشونو فدای اهدافشون نکردند؟ آقای مدیری توکه خودت این حد فسقلی دل وجرات هم نداری که سیاسی بودن موضوع را به عهده بگیری دم از شجاعت نزن وشهدا را برا تایید گفته هات شاهد نگیر.جلبک های کف رودخونه هم فهمیدند که منظور سیاسی داشتی .پس خودت هم بتمرگ توی خونه ات
جناب آقاي مديري جنابعالي شما يك تريبون در اختيار داريد كه ميليون ها شنونده دارد. پس صحبت هاي شما بايد در حيطه تخصصتان و كاملا" فكر شده باشد. حتي اگر شوخي و طنز باشد. به قول معروف ما شوخي شوخي سنگ مي زنيم اما گنجشك ها جدي جدي ميميرند.
اگر که در مقابل این تانک نمی توانی ایستادگی کنی بروخانه نشین شو.
سه نظر منتشر شده و 96 نظر در انتظار و در دست بررسي است
کسانی که می توانند کاری کنند به لطف حضرت حق خانه نشینند. شما لطفا آب را برای مسولین گل آلود نکنید..
اصلا اگه سیاسی هم باشه درسته
حالا خوبه دولت یازدهم مدعی مذاکره و اقناع 5+1 هست و اگه به خودکار پرت کردن عراقچی طرف آمریکایی ها مینازید دیگه چرا بزدلی را به خودتون میگیرید؟!
چیزی در رابطه با آقای مدیری منو ناراحت میکنه اینه که ایشون نیازی به نون به نرخ روز خوری ندارن.
توخودت سازشکار ترسویی هستی که نان به نرخ روز میخوری دم از شجاعت نزن
آقای مدیری باور کردیم چون مثل شما زودباوریم !
آقای مدیری هر از چند گاهی یک گریز سیاسی میزند در سریال بررره هم بحث تعطیلی کارخانه نچوفسکو را مطرح می کرد و به طنز میگفت ولیکن منظورش تعطیلی برنامه هسته ای بود که در آن زمان هم با واکنش هایی روبرو شد و اعلام کرد که منظورش برنامه هسته ای نبوده
مدییییری گل من
هر کسی حرف مدیری رو غلط میدونه واقعا احمقه. حرف کاملا درستی زدن عرضه نداری مسولیت نگیر بتمرک خونت
اقاي مديري به جاي اينكه حالا قاط بزني و جا خالي بدي سعي كن از اين به بعد يا در حد و اندازه خودت حرف بزن و يا بتمرگ تو خونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
آقای مدیری کلا حرف نزن که یه وقت به کسی برنخوره.
در هر موردی که مد نظرش باشد واقعیت را گفته دستش درد نکند اکثر کسانی که به خاطر مزایا و مواهب بعضی مشاغل آن را اشغال کرده اند واقعا در حد واندازه آن شغل نیستند باید ترکش کنند ولی حیف که صندلی ها چسبناک هستند و دل کندن سخت
فقط علم الهدی ،،،،،،،
کاش یک ذره شجاعت داشتی و رو حرفت میموندی....


مثل خیلی از همونها که رو حرفشون موندنت ....

مثل خیلیها که با جونشون موندند.....

کاش از ملامت ملامتگران نمیترسیدی...
چرا سياسي كرديد گلمن
احسن به مهران مدیری. این کلمه خیلی وقتها است که از دهان بیشترین آحاد ملت خارج می شود و هر روز از گفته هایمان دیده می شود. ولی کسی وقعی نمی گذارد. اکنون که یک مجری به نام مهران مدیری این کلام را از طریق رسانه صدا به گوش نااهلان و نافرمایان رسانده حرفهای ضد و نقیض می زنند و اعلام میکنند که جفا شده حرفاهای ناصواب در جامعه پخش شده. پس یکی بیاید و به این بحران بی کفایتها پاسخ منطقی بدهد. کسی نیست. خوب! معلوم می شود که باید برویم پیش حافظ
این ها همش سیاسته برای اجازه پخش گرفتن برا فیلم سینمایی ،همه اصولگراها از اقای مدیری بدشون میامد حالا همه خبرگزاری هاشون به به چه چهشون راه افتاده.
به خاطر موضعگیری متهجرانه ش در مورد حق طلاق، از چشم من یکی که افتاده. این لحن بی ادبانه اخیرش هم که مزید بر علت شد( حالا خطاب به هرکسی)
به نظرم مدیری با اینکارش بدنبال این میگرده که بیننده های برنامشو زیاد کنه، و اصلا از اول هم میدونسته که این هجمه حواشی برای حرفاش درست میشه.
این همه فحش و بی ادبی و عقده گشایی نسبت به مدیری اونم در شرایطی که توضیح داده و قضیه رو روشن کرده واسه اینه که این افراد در چند روز گذشته داشتن انواع و اقسام فحش ها و بی ادبی ها رو نسبت به مدیری انجام می دادن.بی ادبان و کوچکترهاشون در شبکه های مجازی فحش می دادن ، نخبه ترهاشون هم داشتن قلم فرسایی می کردن یا کاریکاتور بر ضد مدیری نی کشیدن حالا خیلی براشون سخته که قضیه دقیقا برعکس شده....مدیری از زحمات تیم مذاکره کننده تقدیر کرد یعنی همون موضعی که قبلا داشت و ظریف رو به پشت صحنه کارش دعوت کرده بود. مدیری هیچ تغییری نکرده این فحاشان و هتاکان هستند که با یه سوءتفاهم آبروی خودشون رو بردن و بر اساس توهمات خودشون قلم زدن حالا نمی دونن چه جوری جمع کنن
آقای مدیری اصلا به این حرف ها توجه نکن.اینا یه عده خس و خاشاکن
اصلا معنی هنر و هنرمند متوجه نمیشن.نمیدونن نقد چیه؟

همه مردم ایران شمارو دوست داشتن و خواهند داشت.
واقعا چرا قدر امثال افرادی مثل مهران مدیری رو نمیدونیم؟

آقای مدیری هم خودت و هم برنامه قشنگت دوست داریم

اینا یه عده کمی هستن که اصلا ارزش ندارن که شما خودتو ناراحت کنی.
با قدرت به کارت ادامه بده
همیشه در طول تاریخ افرادی که حرف حق میزدن مورد فحش و ناسزا قرار میگرفتن.......

الان اگه در مورد دولت قبل صحبت میکردین بیا و ببین چه تعریف و حمایتی ازت میکردن
اینا شدن کاسه ی داغ تر از آش........
درود بر مرد شجاع


مهران مدیری
خوشم میاد ازش .یک شیش سیلندر به تمام معنا
آقا مهران؛ شما یک هنرمند حرفه ای هستید، گفته ام و باز هم اعلام می کنم ...
اما ...
مردم درک دارند! آن کسانی که رفتند و با علم به اینکه می دانستند بر نمی گردند، همین مردم بودند! مگر از کره دیگری آمده بودند!؟ از جنس همین ایرانی ها بودند.
من با حرف آن روز شما مخالفم ولی نظر شما محترم! اما شجاع باش! نترس و خودت را پنهان نکن.
ما می فهمیم آقا مهران
شما توسط مردم به اینجا رسیدی، مثل همه مشهور های دیگر ... با مردم رو راست باش
اقا ببينيد دنيا چيكار ميكند شما هم همون كارو كنيد. مهر رو با هماهنگي مراجع و حكم حكومتي اجباري بكنيد يك مبلغ خيلي كم مثلا يك مليون تومن. بعدم حق طلاق هم به زن بدهيد هم به مرد. اگر زن نخواست به هر دليلي با مردي زندگي كند خوب جدا ميشود. مرد هم همينطور. حالا دختر خانم خواست قبل ازدواج يك چيزي از داماد ميگيرد. حديث نبوي داريم مردي كه حتي به اين فكر كند كه مهر زنش رو ندهد زناكار است. الان هيچ كس نميتونه مهر زنش رو بده.
تا الان ازت متنفرم بودم مهران مدیری . خیلی زیاد .
ولی الان که این حرف حق رو زدی که یه عده سازشکار منفعت طلب ....... آتیش گرفته و خیلی میسوزه ؛ الان دیگه دوست دارم ، خیلی مردی بالاخره یه نفر جرات پیدا کرد حرف حق رو بزنه
آقاي مديري!پس شما هنوز مردم را نشناخته اي.
از آن به اصطلاح روشنفكراني كه شناخت عميق و همدلانه از مردم نداري. اگر داشتي، مي دانستي مردم چقدر مي دانند شما حقيقت را به منافع فروختي!
مدیری! لطفا نانت رابخوروحرف مفت نزن
حالا یکی (مدیری) یه جایی یه چیزی گفته، یه فحشی داده، تو چرا بر میداری؟ تو چرا به خودت میگیری؟!
والاه!
شما فعلا وظیفه خودتون که خندوندن مردم هست رو به نحو احسنت انجام بده. دلت میسوزه از قراردادهای نجومی خودت بخاطر مردم گذشت کن و به دو سه میلیون راضی باش. تئوریسین محبوب...
اگربه جایی برسیم که مسئولیت گاری را بپذیریم که در توان ماست ، شجاع هستیم ایشان اصل قضیه را درست گفتند البته اگر مودبانه مطرح می کردند اینقدر جنجال نمیشد.
من فاتحه دورهمی رو خوندم.
واقعا یه هنرمند نزدیک سی سال زحمت بکشه ملت خودشو بخندونه از وقت خودش وخونوادش بزنه موهاش سفید شه اونوقت سر هرمساله ای براش جنجال وحاشیه درست کنن و حرمت بشکونن واقعا که خیلی ازما ایرانیا ادمای نمک نشناس وقدر نشناسی هستیم ..اگه انتقادی هم هست با لحن درستش بگید نه اینکه احترام وحرمت رو بشکونین ..هر جناح سیاسیم داره به نفع خودش از مهران مدیری سو استفاده میکنه ..یحرف کلی بود زده حالا مگه مدیران سازشکار مال این دولتن
این آقای مدیری از اول مسئله دار بود از ایشان بپرسید حتی یک بار گزینش شده هر وقت کم میاره میگه منظورم این نبود پس منظورت چی بود با خنده خنده حرف مفت زدن که نمیشه مثل مرد حرف بزن بعد روی حرفت بایست واقعا آقای دکتر کرمی مدیر محترم شبکه نسیم کجا داری میری هیچ نظارتی برآنتن شبکه نداری ......
اصولا ادمی که تو این دوره رکود کار تو سیما که همه هنرمندا ازش می نالن بهترین ساعتهای انتن تلویزیون رو با بالاترین دستمزد داره نمیتونه ادم بی نظر و صاف و صادقی باشه جون صدا و سیما اونجور ادما رو به کار نمی گیره پس ادعای بی تظر بودن دروغی بیش نیست
ای کاش آقای مدیری حرفش را پس نمیگرفت. این حرف ایشان کاملا درست و در زمان درست بیان شد. معلوم است که افرادی که در مقابل این حرف هستند باید بهشان بر بخورد.
اقايان وخانمها دلار چند است
این آقا با زبان جاهلی صحبت می کند و برنامه می سازد مخاطبانش هم امثال خودش هستند. بگذارید اینها هم هرچه خواستند بگویند اتفاقا خیلی هم خوب است تا سطح فرهنگشان را به نمایش بگذارند و دست از ادعای روشنفکری بردارند. اگر در صدا و سیما شایسته سالاری حاکم بود که ایشان خودش باید به خانه تشریف می برد (یا همان چیزی که خودش گفته)
واقعا آقای مدیری هنرمند توانایی هستن .هنرمند کسیه که بتونه مشکلاتی که در جامعه هست بیان کنه چه در قالب طنز چه در قالب شعر ، سرود و....و بتونه انتقادش به گوش مسئولین برسونه .
درود بر هنرمند باهوش و توانا مهران مدیری .(گفتن ازادی بیان پس نباید مشکلی داشته باشن از انتقاد و..)
ازاینکه با زبان طنز مشکلات را مطرح می نمایی ، خیلی از شما ممنوییم برای پیشرفت جامعه این قالب طنز مفید و ضرروی است ، اگر 50% جامعه هم بر شما خرده گرفتند ، برای 50% بعدی جامعه وظیفه داری با هنرت ادای تکلیف نمایی ، تا سره از ناسره شناسایی گردد و حق به حقداربرسد و ناحق رسوا ی عام و خاص گردد.
شاید صد روز دیگه نظرش عوض شد دیگه معذرت خواهی نمیخواد!
آقاي «يه طرفدار» همين آقاي مديري براي آقاي حيائي حاشيه ساخت. آقاي حيائي هم كم زحمت نكشيده. هنرمندي كه واسه هنرمند ديگه حاشيه درست كنه ...
منظورت همونی بود که گفتی و درست هم گفتی و دمت هم گرم
باسلام خدمت همه دوستان...
اول اینکه اگر هم آقای مدیری سیاسی باشه چه ایرادی داره ایشون حرف منطقی زدن ودوم اینکه هرکسی که مسوولیتی داره اگر تخصص وعلم نداره به فرموده امام حرامه که سرکارش باشه حالا مدیری گفته بره سرجاش بتمرگه..
واقعا اینا فقط مسئولند ولی کارشناس وکاردان وکاربلد نیستند وکاری هم نمیتوانند انجام دهند ومردم نیز نباید به اینها امید ببندند
واقعا بعضی ها تحمل یک برنامه طنز را هم ندارن.
چرا تمام اعتراضات به مدیری را چاپ نمیکنید مدیری از طریق چاپلوسی پول در می آورد م
راست میگه دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار