بازدید 11548

قتل به‌خاطر آب‌بازي

کد خبر: ۶۴۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 15 December 2016
 پرونده کارگر نوجوانی که به خاطر آب‌بازی، به‌دست همکار خود به قتل رسیده‌ بود، در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. 
 
به گزارش شرق، ساعت ۱۵ پنجم آبان سال گذشته، وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس اعلام شد. 
 
با حضور مأموران کلانتری در محل اعلام‌شده واقع در یک ساختمان نیمه‌ساز و انجام بررسی اولیه، مشخص شد جوانی به نام رحیم که در این ساختمان به‌عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار بوده، با اصابت جسم تیز (چاقو) در ناحیه قفسه سینه مواجه شده و به علت اصابت ضربه به ناحیه حساس، فوت کرده است. 
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
 
با حضور کارآگاهان اداره دهم در محل جنایت و انجام بررسی‌ها، مشخص شد در محل جنایت تعدادی کارگر تبعه افغانستان مشغول به کار بوده‌اند و متهم به قتلِ متواری‌شده از محل جنایت، به نام محمد، نیز از کارگران ساختمانی و ایرانی بوده ‌است.
 
بر‌‌اساس اظهارات شاهدان صحنه جنایت (کارگران افاغنه ساختمان)، مقتول پیش از وقوع درگیری منجر به جنایت، در حال آب‌دادن دیوارهای سیمانی ساختمان بوده که به شوخی، مقداری آب روی دیگر کارگران از جمله محمد که در طبقه پایین مشغول به کار بودند، پاشیده و همین موضوع، باعث اعتراض محمد و در ادامه، درگیری لفظی بین آن دو می‌شود.
 
در ادامه، محمد از طبقه پایین به طبقه بالا مراجعه و با چاقو، ضربه‌ای به قفسه سینه رحیم زده و به‌سرعت از محل متواری می‌شود.  با توجه به متواری‌شدن و بی‌مکان‌بودن متهم، اقدامات پلیسی برای دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.
 
در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند متهم پس از متواری‌شدن از تهران، به استان سیستان‌وبلوچستان، شهر زابل، متواری شده و در یک سوپرمارکت، به‌عنوان کارگر مشغول به‌کار شده است. 
 
با شناسایی مخفیگاه متهم در شهر زابل، هماهنگی‌های لازم قضائی انجام و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، با اخذ نیابت قضائی به شهر زابل اعزام شده و بیست‌وهشتم بهمن‌ موفق به دستگیری متهم شدند.
 
متهم در همان تحقیقات اولیه، اظهارات شاهدان صحنه جنایت را به‌صراحت تأیید و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت. 
 
روز گذشته، براساس وقت رسیدگی تعیین‌شده، متهم پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی، کیفرخواست علیه او خوانده شد و سپس اولیای ‌دم در جایگاه حاضر شده و درخواست مجازات متهم را کردند. وقتی نوبت به متهم رسید، او در جایگاه حاضر شد و گفت: ١٠ روز قبل از حادثه، برای کار به این ساختمان آمدم. روز حادثه، متوجه شدم دو نفر از کارگر‌ها سر ریختن آب روی گوشی یکی از آنها، دعوایشان شده است. برای میانجیگری دخالت کردم؛ اما آنها با من دعوا کردند و گفتند درگیری آنها به من ارتباط ندارند. وقتی مشاجره ما بالا گرفت، حدود ١٠ کارگر دیگر که متوجه دعوا شده بودند، خودشان را رساندند و همگی با من درگیر شدند.
 
یکی‌ از آنها چاقو کشید. وقتی خواستم چاقو را از دستش بیرون بیاورم، ضربه‌ای به او برخورد کرد و کشته شد. 
 
من قصدی برای کشتن متهم نداشتم و به‌خاطر اتفاقی که افتاده‌ است، خیلی پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. من برای این فرار کردم که از کاری که کرده ‌بودم ،ناراحت بودم.  با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی