بازدید 3581
آن سوی تالار شیشه‌ای

عقب‌گرد ۱۱ پله‌ای شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد معاملاتی کم حجم همچون روزهای گذشته بود، با افزایش اقبال برای جمع‌آوری سهام گروه معدن و فولاد و تکاپو برای تعدیل قیمت‌ها در بازار دوم به نظر می‌رسد که فردا بازار با نماگرهای سبزپوش باشد.
کد خبر: ۶۴۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 12 December 2016
معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد معاملاتی کم حجم همچون روزهای گذشته بود، با افزایش اقبال برای جمع‌آوری سهام گروه معدن و فولاد و تکاپو برای تعدیل قیمت‌ها در بازار دوم به نظر می‌رسد که فردا بازار با نماگرهای سبزپوش باشد.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 22 آذرماه 95 با کاهش 11 واحدی روی رقم 80 هزار و 913 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 51 واحدی به رقم 16 هزار و 62 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور همچنین با کاهش 78 واحدی عدد 89 هزار و 643 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 31 واحدی به رقم 57 هزار و 595 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 105 واحد افزایش به عدد 171 هزار و 289 واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش یک واحدی روی رقم 869 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معالات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 41 واحد، پالایش نفت اصفهان با 34 واحد و فولاد مبارکه با 21 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران‌خودرو با 22 واحد، مخابرات ایران با 14 واحد و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از 130 میلیارد و 703 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 506 میلیون و 916 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 579 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ذغال سنگ نگین طبس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، اوراق اجاره صدانا، گروه دارویی سبحان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، بیمه میهن، حق تقدم خرید سهام کابل البرز، لیزینگ ایران، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز اندکی بیش از 92 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان میان سهامداران عمده میدکو منتقل شد.

در صنعتی دریایی ایران اما امروز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 20 میلیون سهم گروه صنایع کاغذ پارس نیز امروز به ارزش 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد. در سیمان خوزستان نیز امروز اندکی بیش از 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش 4 میلیارد تومان نیز امروز از سوی آذراب کد به کد شد. همچنین 15 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان و 10 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان به ارزش 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. در عین حال 7.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری پارس آریان به ارزش بیش از 750 میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام همچون روزهای گذشته در حالی شاهد معاملاتی کم حجم میان معامله‌گران نه چندان خشنود از وضعیت کنونی بازار سرمایه بود که با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام در گروه‌های فولادی و معدنی به ویژه در گروه سنگ آهنی‌ها در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) انتظارها برای رویت شدن نماگرهایی سبزپوش در روز آینده را افزایش داد.

این در حالی است که تکاپوی اصلی معامله‌گران در روز جاری در میان سهم‌های بازار دوم بورس که شامل شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین است را بیش از سایر گروه‌ها مورد توجه قرار داده بود.

در این میان تک سهم‌های سیمانی، گروه بیمه و برخی دارویی‌ها و غذایی‌ها همچنان با اقبال سهامداران اغلب نوسان‌گیر و کوتاه مدت مواجه است.

امروز همچنین اوراق تسهیلات مسکن فرابورس نیز پس از مدت‌ها درجا زدن با اقبال خریدارانی روبرو شد که حاضر هستند در بالاترین قیمت‌ها به ازای هر برگ از این تسهیلات مبلغ 77 هزار تومان را پرداخت کند.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری کم حجم و کم تحرک بود که با افزایش اقبال معامله‌گران به گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی و در عین حال رنج مثبت در گروه پالایشی‌ها اندکی به روزهای آینده بازار امیدوارتر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی