پاسخ بانک مرکزی به مخاطب تبریزی

کد خبر: ۶۴۵۹۹۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 05 December 2016
|
284356 بازدید
|
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.
 
طرح مشکل:
احتراما اینجانب به مدت 5 سال از بانک سینا دارای کارت اعتباری بودم که از سال قبل و به دنبال اعلام بانک مرکزی در حدف این کارتها بانک به یکباره کارت رو مسدود کرد و گفتند که بایستی کل مبلغ کارت که ده ملیون تومان بود رو تسویه کنم با توجه به اینکه بنده در آن زمان این مبلغ رو نداشتم بانک شرایطی رو برام مشخص کرد که بایستی یک وام به همین مبلغ دریافت کنم ولی بایستی 15 درصد از کل مبلغ وامم رو در حسابی تا تسویه کامل وام بلوکه کنم و بنده هم به اجبار این شرایط رو قبول کردم .
با توجه به اینکه معاون نظارت بانک مرکزی چندین بار در رسانه ها اعلام میکنند که این اقدام بانکها حتی به بهانه گردش حساب پایین مشتری خلاف قانون هست و از یه طرف هم اعلام میکنند که بانکها میتوانند طبق توافق با مشتری اینکار رو انجام بدن میتوان نتیجه گرفت که خود بانک مرکزی هم در این اقدام خلاف بانکها شریک هست چون اگه مشتری این شرایط رو قبول نکند بهش وامی تعلق نمیگیرد.
 
پاسخ:
باسلام
احتراما، بازگشت به نامه شماره 113/482 مورخ 95/08/25 جنابعالی در خصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند:
1-نامبرده ابتدا در تاریخ 95/04/24 با کد رهگیری w9285197332 اقدان به ثبت شکایت از بانک سینا شعبه دروازه تهران شهر تبریز (کد342) نموده است که پاسخ مقتضی بر اساس ماده 2 دستور العمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری مبنی بر پیگیری از بازرسی یا واحد شکایات بانک مذکور ثبت گردید.
2-ایشان در تاریخ 95/05/17 با کد رهگیری w6645182926 مجددا اقدام به ثبت شکوائیه نموده که درخواست نامبرده طی نامه شماره 95/168390 مورخ 95/05/28 جهت بررسی به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاها ارسال و اداره مذکور نیز درخواست مربوطه را طی نامه شماره 95/173422 مورخ 1395/06/01 به بانک سینا ارسال و رونوشت جهت اطلاع رسانی به متقاضی به منظور پیگیری پاسخ نامه از بانک مذکور در سامانه ثبت گردید.
3-مخاطب محترم در اعتراض به پاسخ دریافتی از اداره حسابرسی بانک سینا به شماره 102/01/ب/2060 مورخ 95/06/07 مجددا اقدام به ثبت شکایت با کد رهگیری w4924937127 مورخ 95/06/09 می نماید، که درخواست ایشان جهت رسیدگی مجدد طی نامه شماره 95/201877 مورخ 95/06/27 به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاها ارسال و پاسخ مقتضی مطابق نامه شماره 95/253374 مورخ 95/08/11 آن اداره منضم به پاسخ مدیریت بازرسی بانک سینا به شماره 66574 مورخ 95/07/07 در سامانه جهت مشاهده مشارالیه درج شده است.
 
روابط عمومی بانک مرکزی

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
این شد جواب؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
واقعا الان ایشون کاملا قانع شد از پاسخ خوب و بجای بانک مرکزی دست شما و بانک مرکزی درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
چی شد؟ شما فهمیدین؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
این بیشتر شبیه سوابق شکایات این بنده خدا بود تا پاسخ مشکل ایشان
اخه اینایی که گفته شد کدومش برا ایشون جدید بود!! خودشم که اینارو میدونه !
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
این بر میگردد به عدم حضور افراد بخته و کار بلد در بانک مرکزی ونبود استیلای غنی بانکی افراد این مجموعه که توان پاسخگویی به امری ساده از این هم وطن را ندارند حال چگونه می توان از این مجموعه توقع سیاست های کلان داشت که بانکها خود مخدار نشوند اختلاس نشود هر روز درب بانک مال باختگان تجمع نکنند چون بانک مرکزی ما مشکل دارد هم در مدیریت کلان و هم خرد در این چند دهه افراد زیادی که قدیمی بودن یا رفتند یا به علت کنار نیامدن با این نوع سیاستهای ناپخته جذب سازمانهای دیگر شدن در اخر استقلال بانک مرکزی بدون افراد توانمرد باز لنگ می زند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
خیلی جواب قانع کننده ایی دادن بانک مرکزی دستشون درد نکنه .... خیلی ممنون .همه ایران قانع شدن
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
ای کاش اصلا جواب نمی دادن . میترسم بنده خدا از شدت قانع شدن دچار قناعت مفرط بشه
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
آقا چرا اینقدر معترض هستید بنده خدا جوابشو گرفته فقط جواب سر بالا .
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
کلا رسیدگی به شکایت بانک مرکزی یعنی این چند سال پیش یه موردی داشتم و شکایت کردم یه همچین جوابی دادن و هیچ
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
این جوابی که بانک مرکزی به ایشان داده در مقابل جوابی که به 500 هزار نفرسپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین داده است بسیار جامع و کامل است . به این سپرده گذاران گفته شده که اولا مجوز مشروط بوده و اگر شما علم غیب نداشتید که این را ببینید که دیگر مشکل خود شماست . دوما درست است که شما دارای قرارداد رسمی با مهر وامضا موسسه کاسپین و ثبت شده در شعبه با تابلوی کاسپین هستید ولی چرا اشتباه می کنید , در واقع شما سپرده گذار موسسه منحله غیرمجاز فرشتگان هستید و باز مشکل شما نداشتن علم غیب است و ثانیا ما بدون انکه وظیفه قانونی برای تعاونی غیر مجاز فرشتگان داشته باشیم داریم برای شما تعیین تکلیف می کنیم . باز شما ناراضی هستید!!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت