بازدید 15358
۱
رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود:

مصوبه کنگره آمریکا در هشت جا مغایر برجام است/ دولت به فکر اقدام متقابل باشد +ویدیو

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه کنگره آمریکا خلاف توافق هسته‌ای است. این مصوبه حداقل در هشت جا با برجام به نوعی در مخالفت است، از این رو دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۶۴۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 04 December 2016
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، فرا رسیدن روز مجلس را به همه نمایندگان پارلمان تبریک گفت.

به گزارش «تابناک»؛ وی با بیان اینکه شهید مدرس، مجلس را مرکز ثقل و عظمت ملت می‌دانست، گفت: شهید مدرس معتقد بود هر کس ملتی را با عظمت و بزرگ می‌خواهد باید مجلس را نیز با عظمت بداند. برهمین اساس آن شهید بزرگوار از دور دوم که وارد مجلس شد تا پایان دوره ششم اهتمام ویژه‌ای به امور مجلس داشت و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اظهارنظرهای تاثیرگذاری داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: البته آقایان وکلا تصدیق می‌کنند که کار نمایندگی بهترین کار است و در حقیقت اداره کنندگان کشور وکلای مجلس هستند.

لاریجانی با اشاره به شرایط اجتماعی و بین‌المللی دوران شهید مدرس اظهار کرد: شرایط خاص بین‌المللی و چند دسته بودن تفکرات در داخل کشور در دوران شهید مدرس بی‌تاثیر نبود و نظریه این شهید بزرگوار مختص یک دوره خاص نیست و ایشان معتقد بود ما به جای آنکه از تفکرات روسو پیروی کنیم باید به پیروی از تفکرات پیامبر اسلام بپردازیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس هیچگاه با نظام جمهوری مخالف نبود، تصریح کرد: زمانی که رضاخان بحث تشکیل جمهوری را مطرح کرد، مدرس گفت ما با جمهوری مخالف نیستیم اما این موضوعی که آقایان می‌گویند بنابر اراده ملت نیست و این نشان می‌دهد که نظام تفکری شهید مدرس به سوی مردمسالاری و تقویت مجلس بوده است و نظرات ایشان بعدها در شکل‌گیری جمهوری اسلامی تاثیر خود را گذاشت و حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب هم بر همین مبنا مجلس را در رأس امور قرار دادند.

رئیس مجلس با اشاره به بیانات شهید مدرس در سالهای پایانی عمرش گفت: این شهید بزرگوار درباره سالهای پایانی عمر خود اینطور می‌نویسد که در بعضی اوقات که به خود می‌آیم از خداوند مسئلت می‌کنم که به من فرصتی دهد تا اولا محاسبه کنم که عمرم را در چه راهی صرف کردم، ثانیا درباره معلومات و حقایقی که خداوند در فطرتم گذاشته فکر کنم، سوم آنکه از خدا بخواهم فرصت‌هایی که از دست من رفته است را بتوانم جبران کنم و در این مسائل آنچه از خداوند خواسته‌ام به من عطا کند.

لاریجانی با اشاره به حوادثی که در آخر ماه صفر اتفاق افتاد، اظهار کرد: یکی از این موضوعات حادثه تروریستی حله عراق بود که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شد این حادثه اوج سبوعیت جریان داعش را نشان می‌دهد که این موضوع را کمتر در تاریخ اسلام دیده‌ایم اما به لطف تلاش نیروهای امنیتی کشور شرایط ایران از امنیت پایداری برخوردار است.

وی ادامه داد: حادثه بعدی حادثه تصادف دو قطار در استان سمنان بود و این هم از حوادث تلخی بود که در آن تعدادی از زائران امام رضا(ع) که عمدتا از استان آذربایجان بودند، جان باختند. البته کمیته‌هایی در مجلس برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شد که در این باره کمیسیون عمران با تلاش فراوان گزارش اولیه خود را تهیه کرده‌اند که پس از بررسی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در تمدید 10 ساله تحریمهای داماتو علیه ایران تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا در مقابل این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید از محدودیت‌ برخوردار است و نمی‌تواند کاری بکند نشان از بی‌اعتباری او دارد.

لاریجانی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: یعنی شما پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آنقدر بی‌اعتبار شده‌اید که هم حزبی‌های شما هم به نظر شما اعتنا نمی‌کنند حدود نیمی از اعضای کنگره آمریکا از حزب دموکرات هستند ولی چطور شد که به این مصوبه یک رای مخالف هم ندادند و این امر نشان می‌دهد که تمام هیئت حاکمه آمریکا موافق تحریمها علیه ایران هستند.

وی ادامه داد: چطور در زمانی که قرار بود برجام به تصویب برسد کنگره آمریکا آن را به تصویب رساند ولی الان شأنی برای آن قائل نیست. رئیس جمهور آمریکا در این موضوع با شرافت عمل نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام آمریکا در تمدید تحریمها علیه ایران خلاف برجام است، اظهار کرد: در 8 جا در برجام به صراحت با این اقدام آمریکا مخالفت شده است و در بندهای مختلف برجام بر اجرای با حسن‌نیت آن توسط طرفین و لغو تحریمها در حوزه‌های انرژی سرمایه‌گذاری و فناوری علیه ایران تاکید شده است. در حالی که قانون داماتو روی مسئله گاز، نفت و پتروشیمی متمرکز است.

لاریجانی افزود: این اقدام آمریکا هیچ توجیهی از لحاظ بین‌المللی ندارد و نشان دهنده پایبندی ایران به تعهداتش است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره اقدام متقابل دولت در قبال عهدشکنی آمریکا گفت: در بند 3 این قانون به صراحت بیان شده اگر یکی از طرفین به تحریمها رو بیاورد دولت چه اقدامی را باید انجام دهد برهمین اساس دولت باید هر چه سریعتر مطابق مصوبه مجلس و بخصوص بندهای 3 و 7 آن اقدامات متقابل در قبال بدعهدی آمریکا را هر چه سریعتر اجرا کند و گزارش آن را به مجلس بدهد.

رئیس مجلس در پایان از همه دوستداران نظام و انقلاب خواست تا با توجه به شرایط کنونی کشور تمامی اقدامات خود را در جهت وحدت صرف کرده و از اقداماتی که باعث ایجاد چالش در کشور می‌شود صرفنظر کنند.
 
تعداد بازدید : 21
دانلود با کیفیت بالا 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱
پاس کاری مجلس و دولت جاداشت که مجلس در زمان ارسال طرح از مجلس آمریکا به سنا طرحی را آماده می کرد یا لااقل حالا طرحی را برای الزام دولت آماده می کرد نه با لفاظی در فکر بودن دولت جهت اقدام فقط اعلام حضور کند و به اصطلاح توپ را در زمین دولت بیندازد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل