بازدید 4255

روسیه: مذاکرات روادید محور با ایران ادامه دارد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تهران و مسکو در حال مذاکره روادید محور هستند تا زمینه های رسیدن به توافق برای لغو آن در بخش گردشگری گروهی را فراهم کنند.
کد خبر: ۶۴۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 28 November 2016
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تهران و مسکو در حال مذاکره روادید محور هستند تا زمینه های رسیدن به توافق برای لغو آن در بخش گردشگری گروهی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه ها در ایران امروز (دوشنبه) نوشتند: تهران و مسکو توافق کرده اند، گروههای گردشگری بیش از پنج تا 50 نفر برای سفر به کشور مقابل نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت و زمان اجرایی شدن آن را نیز سال 2017 اعلام کرده بودند، در حالیکه بنا به تاکید سخنگوی وزارت خارجه روسیه هنوز توافقی در این زمینه امضا نشده است.

زاخارووا در مسکو ضمن اعلام اینکه هنوز توافقی بین دو کشور انجام نگرفته است، گفت: مذاکرات بین ادارات کل مربوطه در قالب توافق بر سر متن پیش نویس انجام گرفته است و بررسی ها بعدی نیز در روسیه از سوی نهادهای ذیربط صورت می گیرد. وی ادامه داد: نتایج رایزنی ها نشان می دهد که در اسرع وقت توافق نامه بین دو دولت برای لغو روادید سفرهای گروهی گردشگری می تواند امضا شود. مقام روسی اظهار کرد: باید بگویم بین وزارت خانه های امور خارجه دو کشور کار منظمی برای آزادسازی رژیم روادید جریان دارد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه روسیه امرور با صدور یک بیانیه ضمن اعلام اینکه مسکو و تهران در باره متن پیش نویس تسهیل در نظام صدور روادید توافق کرده اند، از برنامه ادامه بررسی ها در چند ماه آینده برای لغو روادید گردشگری گروهی خبر داد.

زاخارووا در این بیانیه که روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه انتشار یافت، خاطرنشان کرد: اکنون اداره های ذیربط در وزارت خانه خارجه دو کشور برای تسهیل نظام روادید برای گردشگران تلاش می کنند.
زاخارووا ادامه داد: این موضوع یکی از مسائل کلیدی مورد بحث و گفت وگو در رایزنی های هفته پیش مقام های ایرانی و روسی در سطح مدیران ادارات ذیربط بود که نتیجه آن می تواند امضای موافقت نامه دولتی برای سفرهای گردشگری گروهی بدون روادید باشد.

وی گفت: در جریان رایزنی ها دو طرف توانستند در مجموع در مورد متن پیش نویس به توافق برسند که قصد داریم در دو تا سه ماه آینده با همکاری نهادهای ذیربط روسی، روی این سند کار کنیم تا به مرحله صدور دستور دولتی برسد.
زاخارووا افزود: همچنین در مورد بررسی مساله ایجاد ساز و کاری برای سفر نمایندگان محافل تجاری دو کشور بر اساس دعوت های مستقیم توافق شده است که بر اساس آن به شخصیت های حقوقی، شرکت ها و مراکز اقتصادی اجازه دعوت به شرکای خارجی داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل