بازدید 15633
۵

اگر «فیون» رئیس‌جمهور شود، چه چیزی در انتظار فرانسه خواهد بود؟ +ویدیو

در پی برگزاری دومین دور از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه فرانسه، فرانسوا فیون به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی برگزیده شد. به احتمال قوی، مهمترین رقیب وی در انتخابات سراسری، مارین لوپن از حزب جبهه ملی خواهد بود؛ اما چگونه فیون که پیش از این کمتر نامی از وی مطرح بود، توانست در انتخابات مقدماتی پیروز شود؟
کد خبر: ۶۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 28 November 2016
در پی برگزاری دومین دور از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه فرانسه، فرانسوا فیون به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی برگزیده شد. به احتمال قوی، مهمترین رقیب وی در انتخابات سراسری، مارین لوپن از حزب جبهه ملی خواهد بود؛ اما چگونه فیون که پیش از این کمتر نامی از وی مطرح بود، توانست در انتخابات مقدماتی پیروز شود؟

به گزارش «تابناک»، شب گذشته و با اعلام نتایج انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، فرانسوا فیون توانست با 66 درصد آرا، رقیب خود آلن ژوپه را ـ که در حال حاضر شهردار بوردو است ـ شکست دهد. این نخستین بار بود که حزب مذکور همچون احزاب آمریکایی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری خود، انتخابات مقدماتی برگزار می کرد.

بنا بر گزارش «سی ان ان»، فیون پس از اعلام نتایج گفت: «پیروزی از آن من است. این یک پیروزی اساسی است که بر پایه باور و اعتماد بنا شده است... ما همه ابزارهای لازم برای اینکه یک کشور مدرن، مقتدر و پیشرو در اروپا باشیم را داریم».

به این ترتیب، انتظار می رود که فیون در انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده، در مقابل مارین لوپن، نامزد حزب راست گرای افراطی جبهه ملی قرار بگیرد. این در حالی است که با توجه به ناکامی های فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فعلی فرانسه، حزب سوسیالیست ـ که وی رهبری آن را بر عهده دارد ـ امیدی به پیروز شدن در انتخابات ندارد.

از فیون گاه با نام «تاچر فرانسه» یاد می شود و این به دلیل آن است که وی همواره از تحسین کنندگان مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس به شمار رفته است. فیون به عنوان یک محافظه کار، از ضرورت پایان یافتن قانون 35 ساعت کار در هفته در کشورش و همچنین سخت گیری بر اتحادیه های تجاری سخن گفته است. وی همچنین بر کاهش مخارج عمومی، لغو قانون مالیات بر ثروت، کاهش مهاجرپذیری و سرمایه گذاری گسترده در بخش امنیت، دفاع و دادگستری تأکید کرده است.

این در حالی است که مارین لوپن نیز به واسطه دیدگاه های ضد پناهجویان خود توانسته بخش قابل توجهی از رأی دهندگان را به سوی خود جلب کند. لوپن همچنین انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا را مشوقی برای مردم فرانسه دانسته تا وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

ستاره اقبال فیون چگونه اوج گرفت؟


تا همین چند ماه پیش، کسی انتظار نداشت که فیون بتواند وارد رقابت های نهایی انتخاباتی شود، اما عملکرد قوی وی در مناظره های تلویزیونی، سبب اقبال عمومی به وی شد. در نظرسنجی ها، وی عموماً در جایگاه سوم قرار می گرفت، اما دیدگاه های وی درباره ضرورت مبارزه با تروریسم که به ویژه در کتاب جدیدش با نام «شکست دادن توتالیترسیم اسلامی» نمود یافت، در جلب آرای مردمی به او یاری رساند.

به هر حال، در نخستین دور از انتخابات مقدماتی درون حزبی در 20 نوامبر، فیون با 44 درصد آرا در صدر قرار گرفت و پس از وی، ژوپه با 28.6 درصد و سارکوزی با 20.6 درصد قرار گرفتند.

فیون 62 ساله، وکیل است که در فاصله سال های 2007 تا 2012 و در دوران ریاست جمهوری سارکوزی، به عنوان نخست وزیر فرانسه فعالیت داشت. به دلیل سیاست های سخت گیرانه در حوزه مسائل اجتماعی، فیون را با «بانوی آهنین» انگلیس، یعنی مارگارت تاچر مقایسه می کنند.

گفتنی است، در انتخابات دیروز، هر دو نامزد خواهان اصلاحات اقتصادی در فرانسه بودند؛ اما در اینکه عمق و سرعت اعمال این اصلاحات چه باید باشد، با هم اختلاف نظر داشتند. فیون معتقد است، مردم فرانسه خشمگین و خواهان تغییرات بنیادی هستند و وعده داده پانصد هزار شغل در بخش خدمات عمومی را حذف کند؛ اما رقیب ۷۱ ساله او، آلن ژوپه خواهان حذف نیمی از این مشاغل بود و رأی دهندگان را به تنوع و تکثر دعوت می‌کرد.

به هر ترتیب، اکنون و با مشخص شدن نامزد نهایی حزب جمهوری خواه و در شرایطی که رئیس جمهور سوسیالیست کنونی بختی برای انتخاب دوباره ندارد، رقابت اصلی در واقع بین یک «راست گرا» و یک «بسیار راست گرا» خواهد بود! به عبارت دیگر، هرچند محور تمرکز رسانه های غربی طی هفته های اخیر در موضوع فرانسه، نگرانی از روی کار آمدن چهره پوپولیست و افراطی همچون لوپن بوده، اما در اساس دیدگاه ها، به ویژه در موضوعاتی همچون مسلمانان، پناهجویان و نوع رویکردهای خارجی دولت، فیون نیز تفاوت چندانی با وی ندارد و اصل واقعه در حال وقوع، چرخش فرانسه به سمت راست است.
 
تعداد بازدید : 30
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
هر کس باد بکارد طوفان درو خواهد کرد. حملات بنیاد گرایان اسلامی بهمراه موج بیکاری ناشی از هوش مصنوعی و البته خطر زوال فرهنگی و انحلال اروپا در برابر موج مهاجران مشابه حملات بربرها به اروپا همگی منجر به بیگانه گریزی شده است. قطعا فرانسه با اقتدار همانند قرن نوزدهم بارقدرت در خاورمیانه ظاهر شده و از مهاجران بعنوان کلونی های جدید در خاور میانه استفاده می کند.
مسائلی همچون حقوق بشر و ازادیها و..‌تحت تاثیر مسائل اقتصادی قرار گرفته و احزاب راستگرا یکی پس از دیگری روی کار می ایند و در اینده رقابتهای تسلیحاتی هم شدت خواهد گرفت مرزها بسته تر و ملی گرایی تشدید خواهد شد
حالا داستان فیوم شروع شده.....
بزووی ایتالیا با آمدنِ مسیح ع هم پیمانِ مسلمانان شده
و فرانسه برایِ اهدافِ ملی گرایانهء شیطانی به مخالفت میپردازد تا ایران آنرا فتح نماید
درد فرانسه هم مانند امريكا چنته رئيس جمهور تراشهاى جهانى خالى است ومجدا به سراغ چند مهره سوخته اى كه دارند رفته اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل