بازدید 13118
دادستان دیوان محاسبات در گفت و گو با تابناک؛

هیچ پرونده ای برای وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در دیوان محاسبات وجود ندارد

صبح امروز، یکی از نماینده های مجلس، از رأی دیوان محاسبات کشور به انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود؛ اما دادستان دیوان محاسبات نظر دیگری در این باره دارد.
کد خبر: ۶۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 27 November 2016
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!صبح امروز، یکی از نماینده های مجلس، از رأی دیوان محاسبات کشور به انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛ اما دادستان دیوان محاسبات نظر دیگری در این باره دارد.

به گزارش «تابناک»؛ جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها، با انتقاد از عدم بررسی پرونده های حقوق های نجومی در کمیسیون اصل نود گفت: دیوان محاسبات نیز در پرونده حقوق های نجومی قصور داشته است.

بنا به گزارش سخنگوی قوه قضائیه، دولت و دیوان محاسبات، پرونده ای راجع به حقوق های نجومی به قوه قضائیه ارجاع نداده اند؛ البته چون دیوان محاسبات، دادستانی دارد، می تواند محکمه تشکیل دهد، ولی این کار انجام نشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب نیا اقدام کرده و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر صادر شده بود؛ اما لابی های پشت پرده، فشار زیادی به دادستان دیوان و صادرکننده رأی وارد آورده بودند و حتی از طرف آقای لاریجانی هم رایزنی هایی شده بود تا این رأی تعدیل شود؛ این فاجعه است.

وی گفت: در پرونده حقوق های نجومی این دو نفر محکوم شدند، ولی رأی سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر اجرا نشد.
 
این در حالی است که فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی کوتاه با تابناک ضمن رد این خبر اظهار داشت: قرار است بحث فیش های حقوقی توسط شخص رئیس کل اطلاع رسانی شود و به همین منظور نیز نشست خبری در هفته آینده داشته باشند.

دادستان دیوان محاسبات گفت: درباره این موضوع باید بگویم، این خبر از اساس تکذیب می شود و چنین چیز صحت نداشته است. تا کنون اتفاقی مبنی بر اینکه تخلفی رخ داده باشد و بعد از رایزنی اعلام کنند که موضوع را رسیدگی نکنید، به هیچ عنوان درست نیست.

وی گفت: دادستانی می تواند مستقل کار دادرسی را انجام دهد و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در این زمینه ورود کند. اساسا گزارشی در خصوص این دو فرد یعنی نوبخت، سخنگوی دولت و طیب نیا وزیر اقتصاد به دادسرا نیامده است.

شجاعی ادامه داد: فرایند رسیدگی به پرونده ها این گونه است که ابتدا گزارش به دادسرا می رسد و در دادسرا به موضوعات رسیدگی می شود؛ بنابراین اگر بخواهند، فشاری نیز وارد کنند، باید فشار بر دادسرا باشد تا دادستان را از ادعا و کیفرخواست منصرف کنند؛ اما اصلا چنین چیزی نبوده، چون هیچ گزارشی از این دو فرد به دادسرا نیامده تا منجر به تشکیل پرونده یا انفصال از خدمت شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
اگر صحبتهاي كريمي قدوسي صحت دارد چرارسيدگي نميكنند واگر كذب است يعني تهمت وتشويش اذهان عمومي پس چرا برخورد نميشود
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
آقا مثل اینکه مسئولین خوابن! دلار داره به 4000 تومن میرسه. احمدی نژاد 91 داره تکرار میشه.
یک بار نشد این بنده خدا حرفی بزنه و درست در بیاد
حالا ببینیم قوه قضائیه با این نماینده برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برخورد می کند؟؟!!
چرا کسی مانع شایعه پراکنی این نماینده مشهد نمی شود
همین تناضوع گویی ها باعث فجایع میشود ، در حادثه قطار در ایستکاه هفت خوان ، یکی میگوید چراغ قرمز است ، دیگری میگوید خاموش کن و حرکت ،؟ خوب میشود فاجعه ،،،،،؟
آقای کریمی قدوسی با اظهارنظر های اینچنینی واقعا بدنام شده و به وجهه خود آسیب وارد کرده است.
بهتره برید پرونده تشکیل بدید.این دولت هم به خوبی دولت قبل تونست در عرض 2 هفته ارز رو به اوج برسونه و کلی نفع به خودشون و دیگران رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
شماها چقدر زور میزنید که این دولت رو بچسبونید به دولت مدیریت جهانی !! با بزرگنمایی اختلاس صندوق فرهنگیان درحالی که پایه این فساد (نیمی از مبلغ اختلاس)مانند همه ی فسادها دیگه تو اون دولت پاکدستها بوده و هست !! جریان دلار هم دویست سیصد تومان در چند هفته خیلی فرق فوکوله با چند هزارتومان تو چند روز که تو اون دولت درخشان !!! رخ داد !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
راه همان است افراد همانها هستند. فقط روشهای عوامفریبی متفاوت است
آقا هیچ قانون یا بندی درباره نماینده ای که اینهمه تهمت به دولت میبنده نیست این نماینده انواع و اقسام دروغها و تهمتها مانند جریان جاسوس کردن تیم مذاکره کننده دکتر ظریف و ... به دولت میبنده و هیچ کسی هم ککش نمیگزه و کاری بکارش نداره !! این چجوریاست !!!؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل