بازدید 20182
۲
سرگردانی مسافران در سمنان پس از حادثه هولناک صبح امروز؛

غذا و لباس گرم پیشکش، مسافران را سالم به مقصد برسانید!

به دنبال حادثه تلخ برخورد دو قطار مسافربری در سمنان و جان باختن 44 مسافر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: همراستا با اعزام مجروحین قطارهای سانحه دیده به بیمارستان، نسبت به توزیع غذای گرم و البسه گرم در میان مسافران قطارهای متوقف شده در این مسیر اقدام شد؛ اطلاعیه ای که پیگیری های «تابناک»، خلاف آن و شرایط بد قطار بعدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۶۴۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 25 November 2016

به دنبال حادثه تلخ برخورد دو قطار مسافربری در سمنان و جان باختن 44 مسافر، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: همراستا با اعزام مجروحین قطارهای سانحه دیده به بیمارستان، نسبت به توزیع غذای گرم و البسه گرم در میان مسافران قطارهای متوقف شده در این مسیر اقدام شد؛ اطلاعیه ای که پیگیری های «تابناک»، خلاف آن و شرایط بد قطار بعدی را نشان می دهد.

به گزارش «تابناک»؛ برخورد دو قطار مسافربری سمنان ـ مشهد و تبریز ـ مشهد‌ در ايستگاه هفت خوان اميرآباد استان سمنان که به کشته و زخمی شدن بیش از 100 مسافر منجر شد، باعث جریحه دار شدن احساسات میلیون ها ایرانی شد و در ادامه، مدیرعامل راه آهن ضمن اعتراف به خطای انسانی در بروز این حادثه از مردم ایران عذرخواهی کرد.

با فاصله زمانی اندکی از وقوع این حادثه، بسیاری از مقامات سیاسی و قضایی کشور نسبت به آن واکنش نشان دادند و تلاش ها برای کاهش حجم خسارت ها و ارائه خدمات امدادی به مصدومان حادثه و سایر مسافران این دو قطار آغاز شد.

در این بین، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف کاهش نگرانی های عمومی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، همراستا با اعزام مجروحین قطارهای سانحه دیده به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی، نسبت به توزیع غذای گرم و البسه گرم در میان مسافران قطارهای متوقف شده در این مسیر اقدام شد.

در این اطلاعیه اضافه شد: مأمورین فنی در تلاش هستند با سازماندهی خطوط نسبت به جابجایی هرچه زودتر مسافران اقدام کند.

بیانیه شرکت راه آهن در حالی صادر و در آن به ارائه خدمات رفاهی شایسته در قبال مسافران درگیر با حادثه و جابجایی سریع آنها اشاره شد که پیگیری های «تابناک» خلاف این اطلاعیه و شرایط به مراتب بدتر مسافران قطار 187 مشهد تهران را نشان می دهد.

درباره مشکلات ایجاد شده در مسیر و برای سایر قطارهای متوقف شده یکی از مسافران قطار 187 مشهد–تهران گفت: بر خلاف اطلاعیه صادره از سوی شرکت راه آهن، قطار ما قرار بود ساعت 11 صبح به تهران برسد ولی پس از وقوع تصادف در ایستگاه هفت خوان قطار ما بارها متوقف شد و در این بین، نه تنها خبری از غذای گرم، لباس و سایر خدمات اعلام شده از سوی شرکت راه آهن نبود، بلکه برای بیش از 12 ساعت ما در ایستگاه های مختلف معطل شدیم.

یکی دیگر از مسافران این قطار به «تابناک» گفت: قطار 187 مشهد تهران که ما در آن هستیم، ساعت 10 دقیقه بامداد جمعه از مشهد به سمت تهران حرکت کرد و هرچند قرار بود ساعت 11 صبح به تهران برسد، ساعت 3 بعدازظهر و به دلیل توقف های مکرر و طولانی تازه به نزدیکی شهر دامغان رسیدیم.

این مسافر ادامه داد: در منطقه ای که قطار متوقف شد، هیچ گونه دسترسی به جاده و منطقه مسکونی نبود و مسافران مجبور بودند در قطار بمانند. چندین ساعت بدون ناهار در هوای سرد در قطار سپری کردیم و اعتراض و شکایت مسافران نیز به جایی نرسید.

او اضافه کرد: دمای هوای قطار منهای 7 درجه است. بالاخره ساعت 7 شب و پس از ساعت ها معطلی و چندین بار توقف به سمت تهران حرکت کردیم و اکنون (ساعت 11 شب) به سمنان رسیدیم، در حالی که نه تنها به ما لباس گرم داده نشد، بلکه از ناهار و شام نیز خبری نبود و بخاری های قطار نیز به خوبی کار نمی کنند.


بر اساس گفته های مسافران قطار مورد اشاره که بر خلاف اطلاعیه شرکت راه آهن است، آنها اکنون نزدیک به 24 ساعت است که در هوای سرد و بدون خدمات رفاهی مناسب همچون غذایگرم و سیستم گرمایشی یا لباس گرم، در قطار هستند و با وجود اینکه تصادف هفت خوان ساعت 8 صبح اتفاق افتاد، اولین قطار بعدی با فاصله 11 ساعته از محل حادثه عبور کرد و مسئولین در این بازه زمانی هنوز موفق نشده بودند، مسیر را بازگشایی کنند.

مسئولان بر خلاف گفته های شفاهی و رسانه ایشان که نشان از جدیت و عزم راسخ آنها در برطرف کردن مشکل داشت، نه تنها نتوانستند مسیر را بازگشایی کنند تا ابعاد حادثه گریبانگیر سایر مسافران نشود حتی نتوانستند به امور ساده ای مثل پذیرایی و بر طرف کردن مشکل سرمای واگن های قطار نیز رسیدگی کنند.

این موضوع هرچند برای مسافرانی که در راه ماندند، مشکلاتی از قبیل جا ماندن از کار و برنامه هایشان در مقصد و تزریق نگرانی به خانواده هایشان همراه دارد، نکته مهم تر آنکه مسئولان حداقل به اطلاعیه ای که خود صادر کردند نیز به خوبی عمل نکردند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۲
رییس جمهور باید پاسخگو باشد.
در کشورهای دیگر در این مواقع همه کابینه استعفا میدهند.
مشکل فقط مربوط به راه آهن نیست.
کل سیستم مشکل دارد.

مگر قرار نیست وزیر نیرو استیضاح شود و همین طور برای بقیه وزرا.

وا اسفا................ ....واسفا..............

روحانی استعفا.............روحانی استعفا
بابا این قطارهای ایران را دیگه من که سوار نمی شوم . ترحیج می دهم با اتوبوس بروم ولی با قطار مسافرت نکنم . در حالی که در همه جای دنیا قطار بهترین و راحت ترین و ایمن ترین وسیله نسبت به هواپیما و ماشین محسوب می شود . تو ایران قطار سوار میشوی در تابستان اینقدر خنک است بایستی با پتو بخوابی در زمستان انقدر گرم است باید در کوپه را باز بگذاری . مسئول واگن که در اطاق سر واگن میخوابد به میل خودش از شدت گرما در زمستان شیر بخاریهای واگن را می بندد وقتی قطار که در حال حرکت است در عرض یکساعت سرد می شود می روی در میزنی خواب الود بلند می شود می گوید امکان باز کردن شیر بخاری نیست چون خارج از قطار است باید صبر کنیم تا به ایستگاه برسد . میروی به مدیر می گویی می گوید به مسئول کوپه بگو . ادم می ماند که یک قطار بعد از این همه مدت هنوز به یک سیستم ساده ترموکوپل مجهز نشده است که به صورت خودکار قطع و وصل کند . مگر کاری دارد . اینها از بدیهیات است . الان دیگر تمامی قطارهای دنیا از لحاظ راحتی از هواپیما و ماشینها راحت تر و ایمن تر هستند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی