بازدید 35863
در مسير ريلي سمنان به دامغان رخ داد؛

كشته و زخمي شدن بيش از 100 مسافر در برخورد دو قطار مسافربري/ مصدومان در سوز و سرما به كمك نياز دارند+علت احتمالي حادثه/مدیر عامل راه آهن ضمن اعتراف به خطای انسانی از مردم عذرخواهی کرد +ویدیو

با برخورد دو قطار مسافربري راه آهن جمهوري اسلامي ايران به يكديگر ـ كه در محدوده هفت خوان اميرآباد استان سمنان اتفاق داد ـ بار ديگر شمار زيادي از خانواده هاي ايراني عزادار شدند. بر اساس آخرين اخبار دريافتي، بالغ بر 44 تن از مسافران اين قطارها كشته شدند و احتمال افزايش آمار كشته ها وجود دارد. شمار بسیاری از هموطنانمان نيز در اين حادثه مصدوم شدند.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 25 November 2016

با برخورد دو قطار مسافربري راه آهن جمهوري اسلامي ايران به يكديگر ـ كه در محدوده هفت خوان اميرآباد استان سمنان اتفاق داد ـ بار ديگر شمار زيادي از خانواده هاي ايراني عزادار شدند. بر اساس آخرين اخبار دريافتي، بالغ بر 44 تن از مسافران اين قطارها كشته شدند و احتمال افزايش آمار كشته ها وجود دارد.

به گزارش «تابناك»؛ ساعت هشت صبح امروز، دو قطار مسافربري سمنان ـ مشهد و تبریز ـ مشهد‌ در ايستگاه هفت خوان اميرآباد استان سمنان به يكديگر برخورد كردند تا حادثه اي تلخ روي دهد؛ حادثه اي كه به آتش سوزي گسترده در واگن ها منجر شد و همين موضوع امدادرساني به مصدومان را دشوار كرد.

موقعيت جغرافيايي اين حادثه كه در يك منطقه كوهستاني در مسير سمنان ـ دامغان واقع است و از محدوده هاي شهري و راه هاي دسترسي خوبي برخوردار نيست، كار امدادرساني به مصدومان را دوچندان سخت كرده است.

از صبح امروز و همزمان با وقوع حادثه اخبار ضد و نقيضي در رابطه با تعداد مجروحان و كشته شدگان به اطلاع عموم رسيد و همگان آرزو داشتند، خسارت جاني اين برخورد حداقلي باشد؛ اما آنچه در عمل رخ داد و رفته رفته به اطلاع رسيد، كشته شدگان تا 36 تن رسيد و احتمال افزايش آن نيز وجود دارد؛ به گونه اي كه سرپرست مرکز اورژانس کشور در اين باره گفت: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.

بر اساس آنچه «محمدرضا خباز» استاندار سمنان در اين باره به «تسنيم» گفت: تعداد جانباختگان اين حادثه دلخراش به 31 تن رسيده و احتمال افزايش اين آمار نيز وجود دارد. همچنين بيش از 80 تن در اين حادثه مصدوم شدند.

اين مقام دولتي اضافه كرد: گروه هاي امداد و نجات در حال انتقال مصدومان به بيمارستان هاي ولايت دامغان و كوثر سمنان هستند و عمليات رهاسازي اجساد كشته شدگان و شناسايي آنها نيز ادامه دارد.

«پیرحسین کولیوند» سرپرست اورژانس کشور نيز در اين رابطه با ارائه جديدترين آمار گفت: شمار جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری تا این لحظه 36 تن است و کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

كوليوند ادامه داد: 36 جسد شناسايي شده كاملاً سوخته اند و شرايط به گونه اي است كه شناسايي آنها بسيار سخت است.

*روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی با ارسال بیانیه ای ضمن تأیید شناسایی هویت چهار قربانی حادثه قطار ایستگاه هفت خوان گفت: این چهار نفر از پرسنل راه آهن رجا بوده اند.
 
يك منبع آگاه در اين رابطه به «فارس» گفت: سه دلیل عمده را می‌توان برای وقوع این حادثه متصور بود که البته این دلایل احتمالی است و باید به تأیید کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن هم برسد.

این منبع آگاه گفت: خط‌‌آهن تهران-مشهد به سیستم کنترل اتوماتیک (ATC) تجهیز شده که ایمنی مسیر را افزایش می‌دهد؛ اما می‌توان متصور بود که این سیستم به خوبی عمل نکرده است.

وی ادامه داد: ممکن است پس از آنکه سوزن ریل برای انتقال قطار تبریز ـ مشهد به بلاک فرعی عوض شده است، این سوزن برنگشته باشد و بدین ترتیب قطار بعدی (سمنان-مشهد) هم در ادامه، از طریق همین خط، با ذهنیت اینکه این خط به خط فرعی وصل نیست، وارد بلاک فرعی ‌شده و به قطار برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: شاید سوزن برگشت این خط خوب عمل نکرده و یا اینکه سرعت قطار مشهد-سمنان در این مقطع زیاد بوده باشد.

شنيده ها حاكي است، خباز استاندار سمنان با تأکید بر اینکه مسئولان و متخصصان شرکت راه آهن باید مسائل فنی این حادثه را بررسی و علت وقوع آن را اعلام کنند، گفت: آنچه مشخص است قطار تبریز - مشهد قبل از رسیدن به ایستگاه و در فاصله حدود 5 کیلومتری ایستگاه روی ریل متوقف شده بود و قطار سمنان با آن برخورد می کند.
 
اخبار رسيده از محل حادثه گوياي آن است كه مصدومان و ساير مسافران در سوز و سرماي منطقه اسير شده اند و شديداً به كمك مردم و مسئولان نيازمند هستند. «تابناك» اميدوار است عزم جدي مسئولان در رسيدگي به آنها از افزايش آمار قربانيان بكاهد.
 
كشته  و زخمي شدن بيش از 100 مسافر در برخورد دو قطار مسافربري/ مصدومان در سوز و سرما به كمك نياز دارند 

*اسامی مصدومان حادثه قطار مسافربری منتقل شده به بیمارستان ولایت دامغان به شرح زیر است؛

1- زینب احمدی 

2- فرشته احمدی 

3- آیت‌الله عالیشاه 

4- محمد بهلولی 

5- علی‌اصغر اصغری 

6- عطا علیپور 

7- محمدجعفر یغماییان

8- همت جورسی 

9- علیرضا ناجی 

10- احمد جورسی 

11- احمد بهاری 

12- عارف نجف‌پور

13- حسین  علیپور 

14- داود بیرانی 

15- شیدا وطن‌خواه 

16- سعید ستوده 

17- فاطمه یغماییان 

18- داود زمانی 

19- شمسی وطن‌خواه 

20- نیرنگ پران 

21- غلام ارشدی 

22- محمد خسه‌جهانی 

23- اسدالله کاویان 

24- عمادالدین حسینی 

25- ملیکا حسینی 

26- محمد رسوبی 

27- کبری بهاری 

28- سجاد عزیزی 

29- سامان بشیری 

30- طیبه میصئه 

31- اصغر پرویزی 

همچنین اسامی 9 نفر از مجروحان این حادثه که به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافته‌اند به شرح زیر است؛

1- احسان احمدی 

2- حمزه صمدیان

3- علی داوری‌پناه 

4- امیر دانشور 

5- احمد الله‌وردی 

6- عطار راحلی 

7- شهرام پورعزیزی 

8- بهزاد رهبری 

9- رضا غفوری

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، شمار جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا این لحظه ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

وی همچنین آمار نهایی مصدومین که به مراکز درمانی منتقل شدند را بیش از ۱۰۰ تن اعلام کرد.
                                                                                                                                                        عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم در واكنش به اين حادثه گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است.

وی افزود: همه این سخنان باید از ابتدا بررسی و پیاده‌سازی شود تا ببینیم چه گفت‌وگوهایی صورت گرفته و چه علایمی داده شده و به چه دلیل این حادثه رخ داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از حادثه‌ای که در سال‌های گذشته رخ داد، با سامانه‌های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ‌ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه‌ای را پس از آن نداشتیم.

آخوندی افزود: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان این سانحه بررسی شد.
 
يك منبع آگاه كه خود را كارمند شركت راه آهن معرفي كرد، در مورد علت اين حادثه به «تابناك» گفت: بنده از کارمندان راه آهن هستم. در همان محور و همان شکل دو سال پیش ده ها تن کشته و مجروح شدند باز همان اتفاق افتاد. سیستم ای تی سی که مسئولان به آن افتخار می کردند عمل نکرد و اين گونه شد.
 

گفتني است، در خردادماه سال 93 نیز در پی وقوع سانحه ریلی برخورد دو قطار در مسیر تهران- مشهد در ایستگاه امروان دامغان، امیرحسین تاوپور، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق کشور از سمت خود استعفا داده بود.

آن زمان، سانحه ریلی برخورد دو قطار مسافری و باری در مسیر تهران ـ مشهد در ایستگاه امروان دامغان منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت 31 نفر شده که در پی آن امیرحسین تاوپور، مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور در نامه‏ای به مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استعفای خود را اعلام کرد و مورد پذیرش قرار گرفت.

پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن در رابطه با علت احتمالی حادثه گفت: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود. در همین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند. به وی گفته می شود، مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند.

این مسئول اضافه کرد: قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود، به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.

پورسید آقایی در گفت و گو با صداسیما ضمن تأکید بر خطای انسانی در وقوع این حادثه گفت: سیستم ریلی تهران مشهد به صورت الکترونیکی مدیریت می شود و به یکی از قطارها که متوقف بود و اجازه حرکت نداشت بنا به دلایلی دستور حرکت می دهند که با بررسی مکالمات ضبط شده علت دقیق شناسایی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

پورسید آقایی همچنین از مردم ایران به خاطر این حادثه عذرخواهی کرد.
 
تعداد بازدید : 157
دانلود 

** اين خبر تكميل مي شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۶۸
اگر این حادثه هر کجا دیگر اتفاق افتاده بود وزیر استعفا می کرد اما اینجا سریع می گویند مردم مقصرند!!!!اقای مدیر کل راه اهن جمهوری اسلامی که ادعای مسلمانی داری قیمت بلیط را بردی بالا اما کیفیت و امنیت کجاست نه اصلا بگو اخلاق اسلامی و علوی کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
س.ح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
دوسال پیشم نزدیک دامغان قطار واژگون شد کلی دانشجو مردن ما دانشجو های دامغان یا باید تو جاده بی کیفیتش تصادف کنیم یا یهو با قطار بمیریم یا بر اثر بیماری واگیردار تو قطار فقط
دقیقا قیمت بیلط بالا رفت اما دریغ از کیفیت و امنیت بخواهن تو قطار بهت لیوان بدن ازت دوهزارتومن ودیعه می گیرند یک لیوان چرک و جرم گرفته ایرانی میدن خوبه پیرکس نیست بهداشت و هپاتیت برا قشنگیه امنیتم شعار انتخاباتی
این 100 نفر به اندازه یک مطهری ارزش ندارند؟
:/
تابناک تندرو ؛؛انتظار نداری که دولت برای این 100 نفر شرمسار باشد ؟!!
وزیر راه و مسکن اگر استعفا دهد مرحمی بر زخم بازماندگان خواهد بود
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
شما هم به جز وزیر کسی رو نمیشناسی؟
تابناک یادت هست برای اتش گرفتن کلاس درس در زمان محمود

چ داد غاری راه انداختی که وزیر استعفا دهد


حالا چرا برا این اتفاق و 70 کشته و یا دردماندگی مسکن مهری ها..از بی سرانجامی و ظلم به انها

قلم هایتان را تیز نمیکنید؟!

من ب این میگویم نون به نرخ روز خوردن

:/
خدای نکرده ممکن است عمدی باشد تا بعضی حوادث اتفاق افتاده در کشور را کمرنگ کند
آخوندی,استعفا.
این حوادث که مرتبا در این مملکت اتفاق می افتد ناشی از عدم اطاعت از سرپرست و رییس و مدیر است .به عبارت دیگر هیچکس دیگری را قبول ندارد وهم فکر می کنند بالاتر دیگرانند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
وقت قیافه گرقتن همیشه حاضر هستن کم کم بعید نیست ادعای خدایی کنن. اسمشون روشون هست مسول. باید مسولای بالا دست رو تنبیه کرد.
در حالی که به هر کدام از خودروها با اختیاری که بی شباهت به اجبار نیست دستگاه GPS وصل می شود معلوم نیست آیا نباید یک قطار مسافری به این دستگاه بسیار ارزان (که در کشورهای خارجی مردم به گردن گربه ی خود آویزان می کنند) باشد؟ اگر چنین دستگاهی وجود داشته باشد و با واسط های مناسبه به یک دستگاه ناوبری خودکار بسیار ابتدایی وصل باشد می توان از بروز حوادثی این چنینی جلوگیری نمود. بحث فنی این مسئله به اندازه ای ساده است که بنده هم، که اطلاعی از مسائل فنی ندارم، یقین دارم که کاری بسیار ساده است. چه کسی باید پاسخ این خون ها را بدهد؟ آیا حتماً باید یک مسئله سیاسی شود که نظر مسؤولین را به خود جلب کند؟ تعداد کشته هایی که در اثر غیر ایمن بودن خودروهای داخلی از مردم طی ده سال گذشته گرفته بیش از تعداد کارکنان خودروسازی کشور است. و همه هنوز هم از تولید داخلی دفاع می کنند. قیمت یک خودرو غیر ایمن بی کیفیت عقب مانده چندین برابر قیمت خودروهای مدرن خارجی است. هنوز هم هیچ کس در صدد آن نیست که به داد صنعت خودروی کشور برسد.
عدم مسوولیت پذیری و بی لیاقتی از حد گذشته
دیگه کسی به کسی نیست
فرض کنید که سیستم عملکرد بدی داشته است و دو قطار در یک خط بوده و سرعت قطار پشت سری هم زیاد بوده است. یک سؤال: با توجه به وضعیت مساعد جوی و ساعت برخورد (8صبح) که دید کامل و مناسبی برای لکوموتیوران وجود داشته، چرا وی متوجه نشده که قطار جلویی متوقف است یا باسرعت کمی حرکت می کند؟ بنده بارها وبارها از واگن انتهایی قطار مناظر بیرون را نگاه کرده ام و می دانم که میدان دید لکوموتیو ران بسیار وسیع است و می تواند تا چندین کیلومتر دورتر را ببیند، پس چرا قطار روبرو را نیدده و به موقع ترمز نزده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
والا تو خبرا گفتن سر پیچ بوده حالا الله علم
سید مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
یک عکس هست که نشون میده قطار اولی سر پیچ بوده و قطار دومی بعد از مشاهده قطار اولی فرصت واکنش نداشته
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
یک احتمال دیگر هم وجود دارد - اینکه هندو ستان تکنولو ژِ ی اتوماتیک (ATC) خود را به ما انداخته باشد!!!
خدا رحتشون کنه

یادمه یه بنده خدایی میگفت که هیچ تصادفی در ریلی کشور نداریم
دیشب معاون وزیر راه و مدیر عامل راه آهن داشت به رئیس جمهور گزارش می داد که چه پیشرفت هایی در راه آهن داشته ایم. سیستم های هوشمندی که تمام خطوط را بر خط، زمان بندی و کنترل می کنند. من اگر جای ایشان باشم همین الان استعفا می دهم. چون با آن آب و تاب گزارش دادن و این تصادف فاجعه انگیز با هم همخوانی ندارند. معنی ندارد که یک قطار روی ریلی حرکت کند که قطار دیگری آنهم توی ایستگاه متوقف است و با آن به این شدت برخورد کند.
این ضعف در مدیریت اصلا قابل قبول نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
وقتی یک خلبان هواپیما را به کوه می زند آیا هواپیما ایراد دارد؟
آیا باید این اتفاق تلخ می افتاد تا همه بفهمند در راه آهن چه خبر است؟
مدتهاست نیروهای متخصص راه آهن زمین گیر شده و عده ای کارنابلد و فامیل باز با حقوقهای نجومی مدیریت را بدست گرفته اند.
در سه سال گذشته فقط جلسات بی فایده با خارجی ها در ایران و اروپا و صرف هزینه های کلان برای هیچ
چرا باید سیستم ای تی سی که بیشتر از هزار میلیارد تومان هزینه برای آن شده نقص داشته باشد؟وقتی کارفرما و پیمانکار یکی باشد.....
سه سال است بجای کار عملیاتی یک عده غیر متخصص فامیل یک دورهمی دارند بنام اتاق فکر
اگر میخواهید راه آهن را نابود کنید همینها که مدیر هستند را بخاطر این سانحه تشویق کنید
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
وای برما شیفت عوض میشود وطرف بدون کوچکترین احساس مسئولیتی راهی خونه میشود بدون اینکه یه لحظه فکرکند واقعا خاک توسر مسئولین ما
اگر یکبار کسانی که باعث کشته شدن این هموطنان بیگناه شدند اعدام گردند بساط این گونه اتفاقات که فقط به دلایلی مانند تنبلی ، کوتاهی ، اشتباه ، یا عمدی بودن یاعدم تخصص کافی داشتن شخن یا اشخاصی معمولا رخ میدهد برای همیشه جمع خواهد شد
امیدوارم درس عبرتی بشه برای کشور های دیگه و مخصوصا دانش آموزان غربی که بدونن استفاده از سیستم راهبری هوشمند و پیشرفته در حمل ونقل جزو واجبات توسعه یافته بودن کشورهاست
چرا هیچ پیامی نیست؟ یعنی کسی نظر نداده؟
تابناک خیلی دیر خبر رو گفتی
اخبارساعت۲ خبرسانحه قطاروکشته شدن چندین هموطنمان راآخراخباروبعدازخبرواکسیناسیون مرغها پخش کرد!!!!!واقعاجای تاسفه
ممکن است پس از آنکه سوزن ریل برای انتقال قطار تبریز-مشهد به بلاک فرعی عوض شده است، این سوزن برنگشته باشد و بدین ترتیب قطار بعدی (سمنان-مشهد) هم در ادامه، از طریق همین خط، با ذهنیت اینکه این خط به خط فرعی وصل نیست، وارد بلاک فرعی ‌شده و به قطار برخورد می‌کند.


یجور بگید بفهمیم ، 100 نفر مردند ها..................
باید علت توقف قطار اول بررسی شود:

1.حرکت تروریستی؟
2.قاجاق؟
3.خرابی موتور؟
4.دستور از مرکز هدایت و ناوبری؟

همچنین باید مشخص شود :
1.چرا موضوع توقف توسط رئیس قطار به مرکز ناوبری اعلام نشده؟!
2.چرا هیچ یک از نیروهای قطار به جلو و پشت قطار نرفته اند تا قطار بعدی را بوسیله چراغ قوه بزرگ و پر نور قرمز رنگ چشمک زن متوجه کنند؟
3.چرا مرکز هدایت و ناوبری قطار متوحه تاخیر شدید قطار متوقف شده نگردیده و موضوع را به قطار در حال حرکت اطلاع نداده است؟!
4.چرا قطارها در جلو و پشت خود دارای چراغ قرمز چشمک زن پرنور نیستند؟ همچنین چرا دارای سنسور و رادار مانع یاب نیستند؟!
5.چرا قطارها در داخل کابین لوکوموتیوران دارای دوربین و جعبه سیاه ثبت اطلاعات نیستند؟
شايد خرابكاري در كار بوده مگر داعش در سمنان نبود پس هستند طرف داران داعش كه با يك خراب كاري به همان هدف رسيدن اين قطار يعني شهادت زوار تبريزي و سمناني يعني شيعيان
يعني هدف داعش و دوستارانشان
يعني بي تدبيري وزير راه
يعني بي تدبيري استاندار
يعني بي تدبيري راه اهن
عزا عزاست امروز. روز عزاست امروز. امام هشتم ما صاحب عزاست امروز.
آقای روحانی مایه شرمساری است.
واقعا‌جای تاسفه
تسلیت میگم به اونایی که عزیزانشونو در این حادثه از دست دادن
هر دم از اين باغ برى ميرسد به جز اظهار تاسف نميتونيم كارى بكنيم فقط بايد گفت تا كى بايد خانواده ها هزينه بى كفايتى مسئولين را بپردازند
با سلام

لطفا یه نفر آدرس دقیق بده تا مردم خودشون برن برای کمک. کی خبر داره هنوز کمک میخوان یا نه؟ این مسئولین ... استعفا کمترین کاریه که میتونن انجام بدن
روحانی کجایی دقیقا کجایی؟
مطهری کجایی دقیقا کجایی؟
مدیر عامل راه آهن باید عزل شود و دادستانی جهت احقاق حق مردم باید علیه مدیر عامل راه آهن تقاضای جرم نماید.......
خدا رحمتشون كنه ، حالا آقاي روحاني عزاي عمومي اعلام كنن ، آقاي وزير كه در شبكه خبر هيچي براي گفتن نداشت
نباید سوار قطار میشدن!!!!!!
مرگهای الکی مختص ایران !!!
اين حادثه و مشكلات پديد امده اينروزهاي استان مازندران بايد باعث شرمندگي مقامات باشدكه نمي شودو سروته انرا بسرعت مي بندند
اين حادثه و مشكلات پديد امده اينروزهاي استان مازندران بايد باعث شرمندگي مقامات باشدكه نمي شودو سروته انرا بسرعت مي بندند
لابد سیستم ، محصول دست مخترعین ایرانی یا کشور دوست و برادر چین بوده . تا کی می خواهید به خاطر خودخواهی با جان مردم بازی کنید ؟
بنده قبلا 12 سال در شرکت رجا کار می کردم
علت حادثه ناکارآمدی و بی تدبیری مدیران پر مدعا و بی سواد راه آهن می باشد
وقتی طرف در وزارت بازرگاتنی کوپن فروش بوده و یکی از مدیران عالی راه آهن و رجامیشه
وقتی که مدیر..... با معدل 12 با بدبختی لیسانس می گیره و با.... میشه مدیر
وقتی که برادر زن ...... توی میدان گمرک موتور ساز بوده بازرس ویژه راه آهن میشه
وقتی که مدیریت در راه آهن فقط با زد و بند معامله میشه و طرف پست می گیره
وقتی که مدیران انواع کاری هاری را از قبیل ... انجام می دهندو همه می دانند ولی حمایت میشه
وقتی انواع کوتوله ها جایگاه دارند و کلی نیروی با سواد و سرشون به تنشون می ارزید اخراج می کنند
500نفر هم بمیرتد کمه
بدتر از این هم میشه.
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
آقااگه این حرفهاصحت داشته باشه مسئولین راه آهن باید پاسخگو باشند
درود بر صدا سیما که اصلا این اخبار رو مهم نمیدونه و انعکاسش را لازم نمیبینه !
چرا اینا شهید نیستند ؟ اونایی که در کربلا کشته شدند شهیدند ؟
آخوندی باید استعفا دهد.
واقعا انگار زندگی ایرانیها واسه هیچ کس اهمیت نداره....وقتی یه محوری شلوغ ترین محور رفت و آمد قطاره چرا نباید از ایمنی قابل قبولی برخوردار باشه؟
طبق معمول هم همه مقصرن الا مسئولین
کانال خبرده:
علت سانحه قطار های مسیر تهران مشهد با ده ها کشته و زخمی اعلام شد:

قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .
متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند
قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند ...

@khabardeh
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
یعنی کشته مرده این داستان هستم...

خب یعنی وقتی شیفت عوض شده کسی که اومده چک نمیکنه که دلیل چیه

بعد وقتی بار اول به اون قطار گفتن وایستا چراغ قرمزه بعد چقدر وقت طول کشیده تا شیفت عوض بشه توی این زمان یعنی الکی وایستاده بوده محض خنده؟؟؟

بابا جمع کنید هرچی میشه خطای انسانی خطای انسانی

اینم مثل اون هواپیمای بیچاره شد که خلبانش رو بد نام کردن بعد از چند سال گفتن نقص اون بدبخت نبوده و هواپیما کج بوده
حالا که رئیس جمهور قصد برکناری وزیر راه و شهرسازی رو نداره کاش وضعیت عزای عمومی رو که بعد از درگذشت مرحوم موسوی اردبیلی اعلام کرده بود رو تمدید می کرد تا لااقل مرهمی بر داغ خانواده های داغدار باشه.
مسئولان جمهوری اسلامی ایران در پیگیری ماجرای منی خیلی مصر بودن. در سایر مسائل مخصوصاً مواردی که به شهرستانها مربوطه، اهمیت چندانی نمیدن. بارها و بارها ثابت شده و نیازی به یادآوری نیست.
قطار دست دوم خارجی و بدرد نخور رو بعضی از ارگانها با قیمت بسیار پایین وارد میکنند بعد یه شرکت ریلی تاسیس میکنند شروع میکنند بدون رعایت استانداردهای ریلی تزیینات داخلی رو عوض کردن و نتیجه این میشه که قطار هنگام تصادف آتیش میگیره
در صورتیکه تجهیزات داخلی واگنهای مسافری بایستی ضد اشتعال باشه
این واگنها که آتیش گرفتند همون واگنهای از رده خارج کشورهای دیگست
عزل مدیرعامل راه آهن را خواستاریم.....
لطفا علت سکوت خبری صدا و سیما را در این مورد بررسی کنید.
آذربایجان باشین ساغ اولسون....

واقعا حادثه تلخی هست .۴۳ نفر فوتی تا الان . در حالی که داعش در کربلا ۷۵ نفررا شهید کرده تو کشور خودمون ۴۳ نفر به دلیل حماقت& ضعف سیستم حمل و نقل کشور سهل انگاری یکی دونفر یا هر علت دیگه فوت کردند .امیدوارم دیگه هیچ وقت شاهد همچین حادثه ای نباشیم .
ضعف شدید سیستم حمل و نقل ریلی کشور دیگر تقصیر تحریم ها نیست
فقط معلم اگه خطا کنه باید تنبیه بشه این مسول .....کیه وکجاست
پیشنهادات جهت پیشگیری و جلوگیری از سوانح ریلی :

1.نصب دائمی چراغ بزرگ قرمز رنگ چشمک زن در جلو و عقب هر قطار با برق اختصاصی

2.همراه داشتن چند چراغ قوه بزرگ با نور قرمز رنگ و چشمک زن جهت اعزام به جلو و عقب هر قطار به هنگام توقف اضطراری

3.نصب رادار و سنسورهای قدرتمند مانع یاب در جلو و عقب هر قطار با برد حداقل 1000 متر

4.نصب آینه های محدب بزرگ در سر پیچ ها در مسیر

5.ارائه شماره های موبایل و بیسیم روسای قطارها به تمام روسای قطارها با اختصاصی یک روز مصرف

6.الزام متصدیان مرکز راهبری به ثبت ترددها و توقف ها در سامانه و نگاه به سامانه ثبت ترددها به هنگام تعویض شیفتها

7.الزام عدم خروج متصدی شیفت قبل تا رفع کامل تداخل ها
پاسخ ها
خدابخش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
ببخشید برادر شما دهقان فداکار نیستید؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
خدابخش جان چرا هر چیز را به شوخی میگیرید؟
مردم وکشور تا کی باید تاوان وهزینه محمل کاری و وندانم کاری وسئو مدیریت منولیان امر حمل ونقل در خطوط هوائی ،ریلی ،زمینی را با خون وگوشت خود باید پس بدهند
علت خطای انسانی گزارش شده یعنی ماموری که باید گزارش میداد قطار ایستاده رو نگفته؟ پس سیستم ناوبری آنلاین قطار چی میشه؟
فعلا که آقای آخوندی مشغول خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ برای از ما بهتران است و اصلا نه برای مسکن مردم وقت دارد نه برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور.
آخوندی استعفا.
پاسخ ها
سید مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
البته خرید که چه عرض کنم؟!!
التماس و عجز و لابه برای خرید که اونم بهش نمیدون
روزانه بیش از 60 نفر در جااده های کشور کشته می شوند بقول خیلی از مسئولین کاملا این امر طبیعی است می دانید چرا چون افرادی مسئول شده اند که وجدان کاری ندارند ، خدا ترس نیستند ، مردم دوست نیستند در این فاجعه عظما که زن و بچه مردم در آتش سوختند و زنده زنده جزغاله شدند باید همین مسئولین نا محترم را برد در همان واگن و این صحنه های فجیع را ببیند تا بلکه وجدانش اگر داشته باشد بیدار شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوزن بر نگشته؟؟!! سوزن چرا برنگرده مگه ایجا سیبریه همه چی یخ بزنه. واللا سیبری که چهل پنجاه درجه اقلن همیشه از ایران سردتره قطارهاش سوزنهاش یخ نمی زنند ایران اون هم سمنان .گناه رو گردن سوزن انداختن اصلن قابل قبول نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست