بازدید 13976

افزایش انتقادات به دنبال افشای ماجرای پزشک قلابی در مسجد سلیمان

در پی انتشار فاجعه پزشکی رخ داده در شهر مسجد سلیمان، با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مکرر تماس تلفنی برقرار کردیم که وی هیچ یک از تماس ها را پاسخ نداد و در نهایت در جواب خبرنگار تابناک پیگیری موضوع را به آقاي دكتر ابراهيمي، مدير شبكه مسجد سليمان و آقاي دكتر دهقان رئيس نظام پزشكي ارجاع داد.
کد خبر: ۶۴۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 22 November 2016
در پی دستگیری پزشکی قلابی بعد از پنج سال طبابت، فعالان اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان با تشکیل کمپین و جمع آوری امضا، نامه ای خطاب به وزیر بهداشت نوشته اند.

به گزارش «تابناک خوزستان»، فعالان اجتماعی از وزیر بهداشت خواستند بابت این فاجعه پزشکی شخصا معذرت خواهی کرده و ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با پذیرش قصور و سهل انگاری های صورت گرفته که منجر به ایجاد بستری برای سوءاستفاده این فرد متخلف شده استعفا داده و برخورد شایسته اداری با افراد دخیل در این موضوع از جمله عزل و برخورد اداری به عمل آید.

متن نامه منتشره به این شرح است؛

وزیر محترم بهداشت و درمان
جناب آقای دکترهاشمی


باسلام و احترام

احتراما سه سال طبابت فردی کم سواد در حوزه پزشکی به نام آقای "ن-ن باجعل مدارک شغلی یک پزشک متوفی بنام مرحوم علیرضا دیدار در بیمارستان دولتی ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان خبری تکان دهنده و تاسف باربود که باعث شوک و ناراحتی شدید شهروندان مسجدسلیمانی و بلکه عموم هموطنان شد که اکنون از مرگ بیماران بیگناه بعلت تشخیص غلط ایشان متاثرشده اند و از سوی دیگر این حادثه بیانگر ضعف سیستم کنترلی و نظارتی بهداشت و درمان در کنترل نارسایی ها و جلوگیری از ورود افراد شیاد به چرخه بهداشت و درمان است.

در این زمینه سؤالات متعددی در ذهن پرسشگر مردم شریف مسجدسلیمان مطرح شده است:

چرا مدت سه سال بعد از مرگ پزشک متوفا مدارک شغلی ایشان باطل نشد؟
چگونه این فرد خاطی بدون هرگونه استعلام مدارک توانست به فعالیت شغلی خودادامه دهد؟

چرا در این مدت سه سال طبابت ایشان ارزیابی نشد؟

چرا به مسائل مختلفی که پیرامون ایشان طرح می شد دانشگاه علوم پزشکی استان در این مدت رسیدگی نکرد؟

چرا…

از جنابعالی درخواست می گردد بابت این فاجعه پزشکی شخصا معذرت خواهی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان(جندی شاپور) با پذیرش قصور و سهل انگاری ها ی صورت گرفته که منجر به ایجاد بستری برای سواستفاده ی این فرد متخلف گردیده استعفا و برخورد شایسته اداری با افراد دخیل در این موضوع از جمله عزل و برخورد اداری به عمل آید.

* نماینده مسجدسلیمان: چطور دانشگاه در ۵ سال گذشته متوجه جعلی بودن مدارک این فرد نشد؟


در ادامه این اعتراضات علی عسکر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک در خصوص پرونده پزشک متخلفی که در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان منجر به فوت یکی از شهروندان مسجدسلیمانی گردیده است، اظهار کرد: متأسفانه باید گفت بعد از ۵ سال جعلی بودن پروانه طبابت ناصر نصیری فاش گردیده است.

ظاهری در ادامه افزود: طی برقراری تماس با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطلع شدم که به دلیل عدم حذف مشخصات دکتر دیدار در سامانه ثبت اسامی پزشکان توسط دانشگاه علوم پزشکی جتدی شاپور اهواز تایید شده بود.

وی تصریح کرد: از تیرماه سال جاری سامانه ای توسط سازمان نظام پزشکی کشور طراحی شده است که در آن تمامی مشخصات پزشکان مشغول به کار در آن ثبت می گردد اما متأسفانه باید گفت به دلیل ازدحام افراد مراجعه کننده برخی از پروانه ها بدون استعلام در سامانه، تا پایان سال تایید گردید که پرونده این پزشک متخلف نیز مشمول این تایید سهل انگارانه واقع شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این نکته حائز اهمیت است که از سوی سازمان نظام پزشکی قصور و کوتاهی صورت گرفته است. سازمان نظام پزشکی هیچ گونه تحقیق و استعلامی در صدور پروانه طبابت نصیر ناصری انجام نداده است و اگر مرگ مشکوک شهروند مسجدسلیمانی رخ نداده بود تا سال های سال این فرد متخلف آزادانه به طبابت عیرقانونی خود ادامه می داد.

وی افزود: علاوه بر قصور سازمان نظام پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گله دارم که چطور طی این ۵ سال متوجه جعلی بودن پزشک متخلف نبوده است. لازم به ذکر است این فرد سابقه سابقه کیفری نیز دارد.

وی افزود: انتظار من از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این است که سیستم نظارتی و بازرسی قوی و کارآمدی را بر روی نحوه عملکرد پرسنل مشغول به کار در بیمارستان های زیر مجموعه خود به کار گیرد و در این زمینه دقت بیشتری صورت گیرد.

نماینده ایذه: وزیر بهداشت پاسخگو باشد/مدیریت خوزستان مدیریتی ضعیف و ناکارآمد است


هدایت الله خادمی یکی دیگر از نمایندگان استان در مجلس هم در گفت وگو با تابناک اظهار کرد: مسجد سلیمان جزء اولین شهرهایی است که در آن بیمارستان ساخته شد و به دنبال پزشکانی زبردست و حاذق در این شهر به طبابت پرداخته اند اما در حال حاضر متأسفانه شاهد آن هستیم که وجود پزشکی جعلی در تنها بیمارستان این شهر سبب بروز چنین فاجعه ای گردیده است.

خادمی با اشاره به اینکه اصل مشکل پیش آمده پیش آمده متوجه دولت هاست، اذعان داشت: متأسفانه باید گفت دولت ها نگاهی به خوزستان ندارند. وقتی دلسوزانه متوجه خوزستان نباشد زمینه بروز چنین مشکلاتی به سرعت فراهم می گردد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که مردم استان خوزستان با نگاهی عاجزانه خواستار حضور پزشکان عمومی و متخصص در شهرهای خود می باشند و به هر فردی که ادعای طبابت داشته باشد اعتماد می کنند. زیرا انتخاب دیگری ندارند و مجبور به پذیرش اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از مشکل پیش آمده در خصوص جعلی بودن پروانه طبابت نصیر ناصری متوجه مسئولین استانی و بخش دیگر آن متوجه مسئولان عالی دولت است زیرا مسئولین در مرکز، خوزستان را جزیی از ایران به حساب نمی آورند. مسئولین در فقط از منابع خوزستانداستفاده می کنند اما در خصوص ارائه امکانات و خدمات هیچگونه اقدامی را در نظر نمی گیرند. از سوی دیگر مدیران استانی هم هیچگونه تلاشی در جهت اخذ امکانات به کار نمی بندند.

وی در خصوص نحوه تقسیط پزشک در سراسر کشور اظهار کرد: در مقایسه با سایر شهرهای کشور کمترین تعداد پزشک به شهرهای خوزستان نظیر مسجدسلیمان اختصاص یافته است.

خادمی در ادامه گفت: مدیریت خوزستان مدیریتی ضعیف و ناکارآمد است البته این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که در تخصیص امکانات به این استان نیز از سوی مسئولین مرکز کم کاری های بسیار صورت می گیرد. لازم به ذکر است اگر مدیریت استان قوی و کارآمد بود در صورت عدم تخصیص منابع مدیران استان با تحت فشار قرار دادن وزرای مربوطه حقوق مردم خوزستان رو مطالبه می کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به این موضوع که سازمان نظام پزشکی متولی امر بازرسی و نظارت بر اسناد و مدارک پزشکان می باشد، افزود: سازمان نظام پزشکی بایستی در خصوص تشخیص هویت این پزشک جعلی دقت و نظارت کارآمدتری را به کار می گرفت. عدم نظارت دقیق سازمان نظام پزشکی باعث گردید تا جان مردم مسجدسلیمان بازیچه این سهل انگاری نابخشونی قرار گیرد.

خادمی تاکید کرد: مدیران خوزستانی برای جلوگیری از رخداد چنین حوادثی باید در جهت اخذ امکانات از مرکز مطالبه گر باشند. مشکل اساسی اینجاست که مرکز در تامین پزشکان موردنیاز استان عملکرد بسیار ضعیفی دارد. شایان ذکر است در سال جاری در خصوص تقسیم پزشکان هیچگونه سهمی به مسجدسلیمان، شوش، ایذه و باغملک تعلق نگرفت.

وی تصریح کرد: حال که جعلی بودن یک پزشک در شهر مسجدسلیمان برای همه آحاد مردم آشکار گردیده است، استاندار خوزستان و سایر مدیران اجرایی استان باید از طریق شخص وزیر بهداشت خواهان پیگیری موضوع و در صورت لزوم خواهان استیضاح وی باشند تا ازاین طریق حقوق از دست رفته مردم استان محقق گردد.

حال این پرسش باقی است چگونه فردی با دارا بودن مدارک جعلی آزادانه به طبابت می پردازد و هیچ نهاد نظارتی در این خصوص ورود نکرده بود؟

عدم پاسخگویی رئیس دانشگاه به پرسش ها


لازم به ذکر است در پی انتشار فاجعه پزشکی رخ داده در شهر مسجد سلیمان، با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مکرر تماس تلفنی برقرار کردیم که وی هیچ یک از تماس ها را پاسخ نداد و در نهایت در جواب خبرنگار تابناک، پیگیری موضوع را به آقاي دكتر ابراهيمي، مدير شبكه مسجد سليمان و آقاي دكتر دهقان رئيس نظام پزشكي ارجاع داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
علت ظهور اين پديده عدم نظارت در سيستم درمان كشور است.سازمان نظام پزشكي جايگاه و صلاحيت نظارت بر عملكرد پزشكان را ندارد و تنها وظيفه ماستمالي خطاهاي همكاران خود را دارد. آيا شما عملكردي جدي از اين سازمان ديده ايد؟ مثال عباس كيارستمي و هزاران بيماران گمنامي كه گرفتار خطاهاي آشكار و پنهان اين صنف مي شود براي همه ما آشناست. وزارت بهداشت يك وزارت پزشك پرست و تنها به منافع پزشكان مي انديشد!
نظارت از هر بعدی در ایران برابر صفر است

وقتی نظارت نیس . کی می فهمید

مگه اینکه کشته داداه باشه
تو جامعه ای ک حقوق معلمش دو ملیون تومن بزوره چرا یه پزشک باید ماهی چند صد میلیون درامد داشته باشه؟
پس سرنوشت سایر پروندهای مشابه و تخلفات بسیار در حوزه سلامت و درمان مردم چه میشود؟
در حاشیه
در روستاهای خدابنده زنجان هم مشابه این پزشک به نام دکتر ف قبلا طبابت میکرد واکنون بطور سیار در روستاهای اطراف سجاس خدابنده درمان نازایی وچوست انجام میدهد
لطفا وزارت بهداشت تحقیق کند
نماینده محترم،اولا ایشان پزشک نبوده که مکرر عنوان کردی پزشک متخلف.ثانیا اگر ایشان 5سال است که کار میکند مشخصا باید وزیری که مدارک ایشان را تایید کرده بازخواست کنی که مربوط به دولت قبلی بوده.بزرگترین ایراد وزیر بهداشت این بوده که به شکایات مردم رسیدگی نکرده.
وزیر بهداشت سردار آمپول متخصص اظهار نظرهای بی ربط به حوزه پزشکی است ودر اینگونه موارد حتما تقصیر دولت قبل است!!!!!!
واقعا تذسف بار است چه خبر است در وزارت بهداشت ودرمان. دیگر آیا اعتماد به کادر پزشکی می توان کرد
مشابه چنین موضوعی حتی خیلی بدتر چند سال قبل در شهر ما اتفاق افتاد. فردی با جعل شماره نظام یک پزشک، چندین سال در شهرستان ما که دارای سه بیمارستان دولتی بوده بعنوان پزشک فعالیت می نماید و به مدد روایط عمومی خوبی که داشته در اورژانس هر سه بیمارستان کشیک میداده و مدتی بعنوان معاون شبکه بهداشت شهرستان 300 هزار نفری فعالیت نموده و مدتی بعنوان عضو کمیسیون نظام وظیفه شهرستان کار کرده، چند بار کاندید مدیریت شبکه این شهرستان و شهرستانهای همجوار بوده و در نهایت مسئول بخش پزشکی سازمان بازرسی استان فعالیت میکرده که در نهایت توسط یکی از هم کلاسی های قدیمی خودش شناسایی و مورد ظن قرار گرفته و پس از پیگیری مشخص شده که ایشان پزشک نبوده. مهمترین برخوردی که با ایشان شده اخراج از اداره بوده. معلوم نیست این همه مسئولیت های مهمی که ایشان داشته و بیمارانی که ویزیت کرده و این همه گواهی فوت که صادر کرده و سربازانی که معاف کرده و .......... نسئولیتش با کیه
نکته جالب قضیه اینجاست که بی سوادی این پزشک قلابی در مقایسه با دیگر پزشکان بیمارستان به چشم نیامده !
حالا چی اقای وزیر باز میتواند بگوئید علیه پزشکان هجمه بی دلیل مکنن
تابناک جان یا بنویس ن.ن یا " ناصر نصیری" . یکیشا بنویس نه دو تاشا
خیلی دوست داشتی دکتر شی؟
اگر این فرد پزشک نبوده چرا در متن گزارش نوشته اید "پرونده این پزشک متخلف نیز مشمول این تایید سهل انگارانه واقع شد." متخلف بوده اما پزشک نبوده درست مثل داستان حقوق های غیرقانونی که اگر حقوق باشد غیرقانونی بودن آن چیست؟
درود بر مهندس خادمی نماینده ی با شرف ایذه و باغملک که نه تنها نماینده ی این 2 شهر بلکه ایشان نماینده ی همه ی ما مردم خوزستان می باشند .....
با سلام،رییس دانشگاه و معاونانش تنها کاری که تو این چند سال کردن پاک سازی قومیتی و گماشتن افرادی از یک قوم خاص بر پست های مدیریتی و ریاستی مراکز بداشتی درمانی بوده.
اقای پارسا اخه فرق چندانی بین پزشک قلابی و بعضی از پزشکان از نظر تخصص کاری وجود نداره . تابناک جون تو هم از ترست چاپ نکنی هااااا
با سلام
واقعا باید تاسف خورد به حال سیستم بهداشت و درمان خوزستان که حتی حاضر به پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص فاجعه ایجاد شده نیستند . یعنی جان انسانها و مردم مظلوم خوزستان علی الخصوص مسجدسلیمان اینقدر بی ارزشه؟؟ تابناک جان لطفا سوال کنید چرا درقبال شکایات متعددی که از این پزشک قلابی در این سالها شده بودکسی رسیدگی نکرده؟؟؟
متشکرم
سیستم درمان خوزستان فاجعه است صد رحمت به عراق، وارد بیمارستانهای دانشگاهی که میشوید بوی گند فاضلاب نفس شما را به شماره می اندازد
حتما اينم تقصير دولت قبله؟
خوب طرف جعل اسناد کرده اونهم خیییییلی حرفه ای! چیکار میتونستند بکنند؟؟؟ هر مدرکی خواستن لابد ارایه داده! همه مدارمش کامل بوده !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست