بازدید 6456

فروش خودروهاي تصادفي به جاي صفر

کد خبر: ۶۴۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 22 November 2016
فروش خودروهاي تصادفي به جاي صفردايي و خواهرزاده‌ها كه خودروهاي تصادفي را به جاي صفر مي‌فروختند، بازداشت شدند.
 
به گزارش جوان، مدتي قبل مردي وارد كلانتري 154 چيتگر شد و مأموران را از ماجراي يك كلاهبرداري با خبر كرد.
 
او توضيح داد:مدتي بود كه تصميم به خريد يك خودرو گرفته بودم. براي خريد به سراغ آگهي‌هاي يكي از روزنامه‌ها رفتم. چند روزي آگهي‌ها را بررسي كردم تا اينكه يكي از آگهي‌ها توجهم را جلب كرد.
 
يك نفر خودروي پژو 405 صفر را به قيمت خيلي مناسبي براي فروش گذاشته بود. با شماره‌ فروشنده تماس گرفتم و درباره مشخصات فني خودرو سؤال كردم. گفت كه خودروي او سالم است و به دليل نياز مالي مجبور به فروش شده است. بعد از اولين توافق بر سر قيمت، براي ديدن خودرو در يافت‌آباد قرار گذاشتيم. وقتي سر قرار حاضر شدم، مردي حدوداً 50 ساله با خودروي پژو 405 در محل حاضر شد.
 
او گفت كه چند روز قبل خودرو را از كارخانه خريده و به خاطر مشكلي كه برايش پيش آمده نياز به پول دارد به خاطر همين مجبور به فروش شده است. داشتيم درباره قيمت چانه‌زني مي‌كرديم كه چند مرد ديگر درباره قيمت خودرو از فروشنده سؤال كردند. آنها هم مشتري خودرو شدند و از من خواستند در قبال گرفتن مقداري پول، از خريد صرف‌نظر كنم تا آنها خودرو را بخرند. وقتي اصرار آنها را ديدم با خودم گفتم كه حتماً خودروي مناسبي است به خاطر همين از فروشنده خواستم قيمت را قطعي كند تا به دفترخانه برويم و پولش را نقد بدهم و خودرو را به نامم بزند. او هم قبول كرد و به دفتر اسناد رسمي رفتيم و كار انتقال سند را انجام داديم.

شاكي درباره نحوه اطلاع از كلاهبرداري هم گفت: از اينكه خودرو را با قيمت مناسبي خريده بودم، خوشحال بودم تا اينكه چند روز بعد از خريد، خودرو را به يكي از دوستان تعميركارم نشان دادم. او بعد از اولين بررسي گفت كه خودرو تصادفي است و قبلاً سابقه واژگوني داشته است. همان لحظه با فروشنده تماس گرفتم و ماجرا را گفتم، اما قبول نكرد و گفت همه مراحل انتقال خودرو به صورت قانوني انجام شده و خواست ديگر تماس نگيرم. بعد از آن ديگر به تماس‌هايم جواب نداد.
 
بعد از مطرح شدن شكايت به دستور قاضي، پرونده براي بررسي تخصصي به تيمي از كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران سپرده شد. در اولين بررسي‌ها مشخص شد كه شكايت‌هاي مشابهي به كلانتري‌هاي شهر گزارش شده است.
 
كارآگاهان بعد از بررسي شكايت‌ها متوجه شدند كه عده‌اي با تشكيل باند به اين شيوه انواع خودروهاي تصادفي را به جاي خودروهاي صفر به مردم مي‌فروشند. وقتي يكي از اعضاي باند براي فروش سر قرار حاضر مي‌شود، ساير اعضاي باند هم به بهانه خريد مشتري را دوره می‌کنند و پيشنهاد خريد مي‌دهند، بنابراين مشتري ناخواسته در دام كلاهبرداران گرفتار می‌شود و بدون نشان دادن خودرو به تعميركار مجاز مراحل خريد را انجام مي‌دهد.
 
در شاخه ديگري از بررسي‌ها، كارآگاهان موفق شدند اعضاي باند را در منطقه مرتضي‌گرد شناسايي كنند. تحقيقات حكايت از اين داشت مجرم ‌سابقه‌داري به نام بهروز. س 48 ساله همراه برادر 40 ساله‌اش پرويز و دايي 54 ساله‌اش روح‌الله.ب در يك گاراژ اجاره‌اي خودروهاي تصادفي را بازسازي مي‌كنند و سپس با درج آگهي به فروش مي‌رسانند.
 
كارآگاهان سرانجام سه متهم را بازداشت كردند. آنها در اولين بازجويي‌ها به جرائم خود اعتراف كردند و عضو ديگر باند را كه جوان 24 ساله‌اي به نام آرمان. ج بود، به پليس معرفي كردند. با نشاني‌هايي كه متهمان در اختيار پليس گذاشتند، آرمان هم بازداشت شد.

سرهنگ كارآگاه حمدالله عليزاده، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: ارزش مالي پرونده تا اين مرحله بيش از 500 ميليون تومان است.
 
وي گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب با جرائم مرتبط با كلاهبرداري، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان براي شناسايي ساير جرائم به دستور قاضي صادر شده است، بنابراين شاكيان مي‌توانند براي طرح شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حر – انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل