بازدید 16254
۹

نامه علی مطهری به رئیس جمهور

کد خبر: ۶۴۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 20 November 2016
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، لغو سخنرانی خود در مشهد را داعش‌گونه توصیف کرد و گفت که این وضعیت زیبنده دولت یازدهم نیست.

به گزارش ایسنا، در نامه علی مطهری به حسن روحانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای دکتر روحانی دامت برکاته

رئیس جمهور محترم
 
با اهداء سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تامین است که ظاهرا مسلوب الاختیارند. لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟ آیا اینها با خود اندیشیده‌اند که این قانون شکنی چه تاثیری بر جوانانی که از راه دور برای شرکت در این جلسه آمده بودند خواهد داشت؟ تردید دارم که این قبیل اقدامات داعش‌گونه عالما عامدا علیه انقلاب اسلامی انجام می‌شود یا از روی سهو و نادانی؟

مستدعی است تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیندیشید؛ همان طور که بعد از حادثه شیراز اقدامات جناب عالی باعث نجات استان فارس از این گونه استبدادها شد.

اخیرا در استان خوزستان نیز شبیه این ماجرا برای فرد دیگری پیش آمد. این وضعیت زیبنده دولت جناب عالی نیست؛ گرچه قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح طلبی دارند بیشتر است. چنانچه اقدام موثری در این خصوص مبذول نفرمایید مجلس چاره‌ای جز استفاده از اختیارات قانونی خود نخواهد داشت.

برای جناب عالی و همکاران محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

اربعین 1438»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۹
بدجوری سوخته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
تو از چی میسوزی؟
درود بر اقای مطهری .ومیخوام بدونم اینها که این جلسه های بهم میریزن پشتشون بکجا وصله .چر ما نمیتونیم جلسه ادمهای عادی بهم بریزیم واگر این کارو بکنیم بجرم اقدام علیه امنیت میلی .مرتد .خدا میدونه چکارمون میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
واقعا نمیدونی پشتشون به کجا گرمه .
جناب روحانى
لطفا بطور جدى به اين موضوع برخورد كنيد كه اگر نكنيد
شما هم گرفتار .........مىآييد
برای معروف شدن راه های دیگری هم هست.
یعنی یک سخنرانی اینقدر خطر ناک است که در هیچ جا نمی شود برگزار کرد ؟ مگر علی مطهری چه می خواهد بگوید ؟ لغو کنسرت ، لغو سخنرانی ، خوب خودشان بگویند با چه چیزی موافقند ؟
آقای مطهری برنامه شیراز هم به امام جمعه شیراز گفتی قلاده سگها رها کردید و کلی سروصدا کردی و به دادگاه کشیدی و مشخص شد نه تنها امام جمعه دخیل نبوده به سپاه هم تهمت زدید و نجابت کردند بجرم افترا از شما شکایت نکردند تا طبق قانون ردصلاحیت بشوید. در جلسه ای فرمودید امام رضا اکر بودند ...بعد که فهمیدید حرف بدی زده اید با گفتن شوخی کردم رفع رجوعش کردید , آقای مطهری شیعیان مشهد باور کردند همینطوری و بی قصد افاضات شرکت در کنسرت را عنوان کرده اید و فقط اجازه سخنرانی ندادند وگرنه جور دیگری از خجالتتان در میآمدند. امیدوارم نترسید ئ سانسور نکنید
پاسخ ها
سید ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
شما از کجا می دانید که پرونده قبلی به کجا رسیده است؟ هرچه گفته اید برعکس است . خود مطهری آنقدر فهمیده است که از اشتباه کرده باشد هم معذرت خواهی کند اما امثال شما جرعت ندارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل