بازدید 5521
۳
گزارش و تحلیل 29آبان ماه بازار سرمایه

تقویت10پله ای شاخص بورس با کمک معاملات صوری+نمودار

شاخص بورس در اولین روز کاری خود در هفته جاری,در ابتدای بازار با برتری نامحسوس تقاضا مواجه شد اما بعد از گذشت 140 دقیقه از بازار، شاهد تقویت بخش عرضه بازار بودیم که باعث عقب نشینی شاخص بورس گردید.درنهایت در ده دقیقه پایانی بازار به لطف انجام معاملات صوری در سهام های شاخص ساز،شاخص بورس با مثبت به کار خود خاتمه داد. در بازار امروز شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات بورس و فرابورس به دلیل افزایش عدم اطمینان از آینده بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۶۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 19 November 2016
شاخص بورس در اولین روز کاری خود در هفته جاری,در ابتدای بازار با برتری نامحسوس تقاضا مواجه شد اما بعد از گذشت 140 دقیقه از بازار، شاهد تقویت بخش عرضه بازار بودیم که باعث عقب نشینی شاخص بورس گردید.درنهایت در ده دقیقه پایانی بازار به لطف انجام معاملات صوری در سهام های شاخص ساز،شاخص بورس با مثبت به کار خود خاتمه داد.

به گزارش تابناک اقتصادی,با اتمام ساعات معاملات روز شنبه29/8/95شاخص بازار اول با 82.71  واحد افزایش به رقم 56119.90 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول,با کاهش 407.36 واحدی به رقم 169609.70 واحد رسید.شاخص قیمت بورس(وزنی-ارزشی) نیز در روز جاری با 3.61 واحد افزایش به رقم 27977.20 واحد رسید. شاخص کل بورس در اولین  روز کاری در هفته جاری با افزایش 10.23 واحدی به رقم 79278.60 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش 1.20 واحد به رقم 833 واحد رسید. ارزش کل معاملات در بازار بورس، 1494 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس ، 881 میلیارد ریال بود.
 

تعداد معاملات بازار بورس در روز جاری 53372 و حجم معاملات در بازار بورس 678 میلیون  بود.امروز ارزش بازار بر روی رقم 3317654 میلیارد ریال ایستاد .در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین،توسعه معادن و فلزات،فرآورده های تزریقی ایران و ملی صنایع مس ایران و بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس،پالایش نفت بندرعباس،گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بر شاخص کل بورس داشتند.

در بازار امروز بیشترین تاثیر مثبت  متعلق به گروه های موادومحصولات دارویی،محصولات شیمیایی و فلزات اساسی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی متعلق به گروه های بیمه و صندوق بازنشستگی،فرآورده های نفتی و انبوه سازی،املاک و مستغلات بودند. جو خرید بازار  در گروه های موادومحصولات دارویی،لاستیک و پلاستیک و استخراج کانه های فلزی و درمقابل جو فروش متعلق به گروه های تسهیلات مسکن،بیمه و صندوق بازنشستگی و حمل ونقل،انبارداری و ارتباطات بودند.


شنیده های و اخبار  امروز شنبه 29 آبان

در گروه سيمانى شاهد بودیم که مديرعامل سيمان فارس و خوزستان خبر از شتاب صادرات اين محصول ، با توجه به وضعيت عراق و سوريه و آغاز صادرات سيمان به افغانستان خبر داده است .
در نماد حفارى ، خبرها حاكى از واگذارى بلوك سهام حفارى در ليست واگذارى هاى سال ٩٥ قرار دارد كه تا پايان سال انجام ميشود .
در نماد وغدير ، غلامرضا سليمانى در نشست خبرى در محل شركت از آماده باش هلدينگ سيمان غدير براى ورود به بورس خبر داد و گفت در انتظار تغيير قيمت سيمان هستيم كه اين هلدينگ را وارد بورس كنيم


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ده دقیقه آخر باعددسازی ده واحدمثبتش کردند
بورس=عددسازی
دستكارى وشاخص سازى هرروز ادامه دارد مردم رو...فرض كردن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر