بازدید 46957

برجسته ترین نوازنده کمانچه بازداشت شد؟

کد خبر: ۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰ 12 September 2009
سایت خبرآنلاین در خبری مدعی شد :

کیهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه جمعه شب گذشته در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد.

کیهان کلهر نوازنده کمانچه و آهنگساز که در سال بیش از 50 کنسرت خارجی در سراسر جهان دارد، جمعه شب گذشته در حالی که برای اجرای برنامه ای در فرانسه عازم این کشور می شد بازداشت شد.

به گفته نزدیکان وی او جمعه شب را در بازداشتگاه گذرانده اما ظاهرا قرار بوده که دیشب (شنبه) آزاد شود. سروان اکبری یکی از فعالان بخش ارتباطات پلیس فرودگاه ماجرای بازداشت کلهر را در حیطه کارهای مربوط به حوزه اش نمی‌داند و پیگیری‌های خبرنگار روزنامه خبر منجر به صحبت با فردی می شود که خودش را "محمد محمدیان" یکی از مسئولین اداره گذرنامه فرودگاه امام معرفی می کند. "صحبت درباره این پرونده باید فقط از طریق دادسرای فرودگاه انجام شود. ما نمی توانیم نه تنها اطلاعات این پرونده که اطلاعات هر پرونده دیگری را هم بدهیم. این مسائل محرمانه است. "

از آنجا که دادسرای فرودگاه تنها در ساعات اداری پاسخگو است پیگیریها درباره دلیل این بازداشت همچنان ادامه خواهد داشت اما هنوز اطلاعات دقیقی مبنی بر دلیل بازداشت کلهر در دست نیست.

کیهان کلهر از جمله برجسته ترین نوازندگان موسیقی ایرانی است که در خارج از ایران از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. او که یکی از اعضای گروه بین المللی جاده ابریشم است با نوازندگان بزرگی چون "یو یو ما" که لقب بزرگترین ویلن سلیست جهان را دارد و همچنین گروه های معتبری چون بروکلین رایدر همکاری داشته است.

همچنین کلهر تا به حال دو بار نامزد دریافت جایزه گرمی که به اسکار موسیقی شهرت دارد بوده است. پس از اینکه این نوازنده و آهنگساز همکاری اش با استاد شجریان و حسین علیزاده را قطع کرد چند آلبوم از جمله "شهر خاموش" را که به یاد کودکان حلبچه ساخته بود منتشر کرد.

کیهان کلهر تا ساعاتی پس از ساعات اداری شنبه نیز همچنان در بازداشت به سر می برد.

آخرین‌ خبرها از لغو کنسرت پاریس حکایت می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
اول اینکه من برام سواله، سایت تابناک با این همه دم و دستگاه نباید شماره تلفن اشخاص معروف رو دم دست داشته باشه تا در چنین مواقعی خودش صحت خبر رو تایید کنه...؟
دوم اینکه، چندان جای تعجب نداره وقتی جعفرپناهی و استاد شحریان در یه روز خائن و پرونده‌دار میشوند چه جای تعجب داره...؟
مي خواهند كاري كنند كه همه هنرمندان و انديشمندان ايراني از برگشت به وطن بهراسند
کار به کجاها که نکشیده . انقدر اتفاقات عجیب غریب داره میفته نمی دونم دیگه این اتفاقات رو به چی نسبت بدم . !
خدا به خیر کند به این همه بی ادبی و جسارت ما به اهل فرهنگ و هنر ایران زمین

روزی خسرو استاد آواز ایران - استاد محمد رضا شجریان - را وطن فروش ارزان فروش می نامند و روزی شفیعی کدکنی می رود و روزی نوازنده می گیرند
به کجا می رویم؟
انشالله آرامش به ایران عزیز بازگردد
به امید روزگاران خوش و بهتر برای ایران عزیز
علت دستگیری ایشان آیاسیاسی است ی
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
کیهان کلهخر بازداشت شد؟؟؟
وقتی این خبرو خوندم دم افطار بود واقعا چیزی نمیتونم بخورم بابا اینا دارن همرو فراری میکنن یواش یواش جمعیت ایران مشه 24 میلیون(به ضم خودشون)خداااااااااااامگه کلهر هم بیگانه هست نفوذیه نرمه سبز!
فرار مغزها که دیگه بهونه دیگه ای نمی خواد،واقعا جای تاسف داره این کارا،واقعا واسه حکومت و قانون موجودمون متاسفم.کاش همچین نوازنده ای اهل یک کشور دیگه بود و میدید مثل یک رئیس جمهور محترم هست.
متـــــــــــــاسفم...همین
شاید سبز پوشیده بوده؟؟؟؟ خودش گناه بزرگی به حساب میاد!
دیگه چرا . هر بنده خدای رو بی آبرو میکنید به همین راحتی
همچین نوشتید که هکاری اش را با استاد شجریان قطع کرد انگار که این وسط یکی مقصر بوده و احتمالا هم استاد شجریان بوده!...بد نیست کمی در جمله بندی دقت کنید
البته اینطور که معلوم هست هنوز کسی از اصل ماجرا خبر ندارد . ولی در هر صورت جای تاسف است این نوع بر خورد با مفاخر مملکت
نخبه پروری آقایان هر روز بیش از پیش.
تاسف تاسف تاسف؛ حتما فردا آقایان توی چشم استاد نگاه می کنند و به او می گویند بیا از ما حمایت کن
شما تابناكي ها هم فقط ازاستاد كمانچه اش را ديديد ، بابا ، اين بدنده خدا هم انسان است واداره گذرنامه هم به وظيفه اش عمل ميكند. چرا بيخبر از همه جا هميشه از كاه كوه ميسازيد شايد خوداين بنده خدا هم راضي نباشد تاشما بخاطر مصالحتان اورا واررسي كنيد .
هر چي ادم حسابي يه اين روزها دستگير ميشن راستي چرا؟يعني همه اينها اشتباه ميكنند ؟مشكل كجاست؟
این کارها را مخصوصا" میکنند که بازتاب جهانی داشته باشه
ما به کیه اعتبار و شخصیت دادیم که به بزرگترین نوازنده کمانچه بدیم.
ما بریم به همون سلحشور و ده نمکی بنازیم که هنرشون فرا زمینی است و بس
اینهمه هنرمند و دانشمندامون رو بردیم زیر سوال و بازداشت و ممنوع التصویر و ممنوع المصاحبه و .... و توهین و تهمت و افترا اون وقت به یکی مثل جومونگ و ... می نازیم و افتخار می کنیم و برنامه می سازیم تا فقط 2 دقیقه مصاحبه شون را پخش کتیم

تا به کجا!!!!!!!!!!
تا آنجا که ما می دانیم اسم ایشان کیوان کلهر است نه کیهان کلهر!!!
هردم از اين باغ بري مي رسد.
واقعا خجالت داره.
حالا شما هي از بزرگي اين مرد بگوييد ولي وقتي كه قرار است دستگير شود مي شود (البته نه براي قتل و سرقت) و كسي هم كاري به حرف هاي من و شما ندارد.
کشیده شدن دایره برخوردهای امنیتی به حوزه‌هایی چون موسیقی اساسا خطرناک و به ضرر فرهنگ کشور است. گذشته از آن، آهنگساز و نوازنده‌ای با خصایل روحی آقای کلهر که آثار برانگیزانندة او هر انسان موسیقی دوست را در هر کجای جهان به هیجان می‌آورد سزاوار رفتار به مراتب آگاهانه‌تری است. نوای شب سکوت و کویر او تسکین دهنده و آرام بخش و حکایت از بلندای روحی این نوازنده دارد. کشیدن آرشه بر روی کمانچه در کنسرتی که برای زلزلة بم برگزار شد حکایت دردمند بودن، میهن‌پرستی و عاشق بودن او دارد. بنابراین انتظار ایرانیها که به هنرپروری شهره هستند آن است که با آزادی هر چه سریعتر و دلجویی از این هنرمند بزرگ از شکل‌گیری هر کدورتی در دل و وجدان حساس و لطیف او جلوگیری کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر