بازدید 8196
سخنرانی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

سلطانی‌فر: از مجادلات بی‌حاصل با کمیته المپیک پرهیز می‌کنم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: از اعتماد رئیس جمهوری تشکر می کنم.
کد خبر: ۶۳۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 01 November 2016
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار کرد: با همه آگاهی بر موانع و مشکلات و چالش‌های حوزه جوانان با توکل به خدا و به لطف برنامه راهبردی و تجربه بیش از سه دهه مدیریت در سمت‌های مختلف من‌جمله سمت قائم مقامی سازمان تربیت بدنی و همچنین عضویت در شورای شهر تهران و سه سال حضور در سازمان میراث فرهنگی که در این مدت توانستیم یک سازمان بی‌سروسامان را به سازمانی موفق تبدیل کنیم. در مسیری گام برمی‌داریم که موضوع جوانان بیش از گذشته مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.
به گزارش تابناک ورزشی، مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در ابتدا از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که در طول یک هفته گذشته این فرصت را فراهم کردند تا با ارائه برنامه‌ها و تعاملی که داشتیم، بتوانیم زمینه لازم را برای حرکت جدید در وزارت مهم ورزش و جوانان با رأی اعتماد فراهم کنیم. همچنین از ریاست محترم جمهور که بار دیگر به من اعتماد کردند و برای یکی از مسئولیت‌های مهم در نظر گرفتند، تشکر می‌کنم. به سختی راه و ساماندهی امور جوانان واقفم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آگاهی از چالش‌ها عنوان کرد: با مدد الهی و به لطف برنامه‌های راهبردی و تجربه ۳ دهه مدیریت در ۶ استان کشور که در ۳ استان به عنوان استاندار کار می‌کردند، قائم مقام سازمان تربیت بدنی به مدت ۲ سال و مسئولیت‌های مختلفی که بعد از آن داشته‌اند و همچنین عضویت در شورای شهر به مدت ۳ سال و فعالیت در سمت معاونت رئیس جمهور در میراث فرهنگی که موفق شدیم با کمک همکاران یک سازمان بی سر و سامان را به وضعیتی برسانیم که به عنوان دستگاه نمونه انتخاب شد، در صورت صلاحدید نمایندگان آماده پذیرش این مسئولیت هستم.

سلطانی فر افزود: آماده‌ام با درایت و متانت، صداقت و صلابت، اعتدال و انصاف و جلب همکاری قوای کشور، مدیران، نیروهای اجتماعی، علمای حوزه علمیه و دانشگاهی، کارشناسان، خبرگان و مدیریت راهبردی این مسئولیت را بر عهده بگیرم و با تأکید عقلانیت و استفاده موفق از فهم بشری در عین پافشاری به اصول جمعیت جوان را فرصت طلایی و ذخیره تمام نشدنی از عشق و شور بدانم و دنیای آنها را به رسمیت بشناسم.

وی با بیان اینکه مسئله جوانان مهمترین مسئله‌ کشور است، خاطرنشان کرد: تلاش من این است با همدلی و اغناء از وضعیت فعلی عبور کرده و به وضعیت مطلوب برسیم، این در صورتی قابل اجراست که جوانان مسئله اصلی کشور باشند و همه دستگاه‌ها همکاری مجدانه داشته باشند و سهم جوانان در تحقق و توسعه پایدار افزایش یابد. باید با سیاست‌گذاری و نظارت دستگاه‌های مرتبط زمینه خدمات نسل جوان را فراهم کنیم. ناهمگونی را سامان داده تا راه مقابله با موانع اجتماعی از جمله ازدواج آسان ایجاد شود. برای نیل به مقاصد فرهنگی و ملی باید ساماندهی جوانان در صدر مأموریت‌ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات جهانی به مدد تکنولوژی و فناوری جوانان را در مرکز تحول قرار داده است، بسیاری از ابداعات و اختراعات از دستان چالاک و پاک جوانان حاصل شده است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته به مدد استفاده از این تکنولوژی معضل بیکاری جوانان مرتفع شده است. در دنیای کنونی کشورهای ضعیف و قوی از نظر دارا بودن منابع وجود ندارند بلکه این مدیریت قوی و ضعیف است که باعث رونق یا رکود و اشتغال یا بیکاری می‌شود. با تاکید بر این مبانی و استفاده از حداکثر فرصت خدمت به جوانان خلاصه برنامه‌های خود را به شرح ذیل اعلام می‌کنم:

۱- تبدیل مسئله جوانان به مسئله اصلی کشور و ایجاد حساسیت و توجه در تمام مسئولان نظام برای همراهی در رفع موانع پیش رو.

۲- فعال کردن شورای عالی جوانان و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مسئول در ارائه خدمات به جوانان از جمله اشتغال، تأمین مسکن، ازدواج و تحصیلات.

۳- ساماندهی و توانمندسازی نیروهای انسانی فعال در حوزه جوانان و بهبود و ارتقای مهارت‌های زندگی ایران اسلامی در بین جوانان.

۴- توجه به شاخص‌های ارزیابی ارتقای شاخص‌ها برای ایجاد بانک اطلاعاتی.

۵- شناسایی خلاءهای نظری، فکری و قانونی و اجرایی در حوزه جوانان و تهیه لوایح قانونی برای رفع این خلاءها.

۶- استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های غیردولتی.

۷- ظرفیت‌سازی برای اوقات فراغت جوانان یا ارتقای آن با هماهنگی و استفاده از امکانات وزارتخانه‌های ورزش، علوم و آموزش و پرورش.

سلطانی‌فر گفت: اما در حوزه ورزش...

ورزش امروز پدیده‌ای چند وجهی است که دارای شأن و جایگاهی بین‌المللی می‌باشد، ورزش نقشی ممتاز در معرفی توانمندی درونی ملت‌ها دارد و صدای روح فراخ ملت‌ها در حنجره جهان است. شاخص‌ شادی و نشاط از جمله شاخص‌های توسعه پایدار و نشانگر کارآمدی نظام‌های سیاسی است. نقش و سهم ورزش در اقتصاد کلان کشورها یکی از ویژگی‌های متمایز کشورهای توسعه یافته است در کشورهای توسعه یافته سران کشورها هرگز فرصت همراهی ملت‌شان را دریغ نمی‌کنند، بهترین صحنه‌ها برای تجلی هویت ملی و به اهتزاز درآمدن پرچم‌های کشورشان در میادین ورزشی است که ثبت می‌شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: جایگاه رفیع ورزش در نهادینه کردن نشاط و شور ملی موضوع رشته‌های دانشگاهی مختلف از جمله جامعه شناسی ورزش است پس باید برای نشاندن نام بلند ایران اسلامی بر قله‌های افتخار قلم عبرت و قلم بصیرت در این حوزه برنامه‌های خود را که شامل برنامه‌های بالادستی و توصیه مقام معظم رهبری و برنامه پنج ساله ششم و ... است با ۲ راهبرد چابک‌سازی و بهبود سیستم و روش برای انجام کار و کاهش تصدی‌گری و دوم برجسته کردن نقش حقوقی و اجرایی فدراسیون‌های ورزشی ارائه خواهم نمود که مهمترین موضوعات در این زمینه به شرح زیر است:

۱- تهیه و تصویب سند ملی توسعه ورزش کشور در میان مدت و بلند مدت.

۲- افزایش سهم اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان از طریق جذب سرمایه‌گذاری، بنگاه‌های اقتصادی.

۳- جلب همکاری سازمان‌های مردم نهاد و استفاده حداکثری از منابع عمومی و خصوصی در به رسمیت شناختن بخش خصوصی و شهرداری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها.

۴- همکاری مجدانه با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم به منظور تقویت ورزش.

۵- تقویت ورزش همگانی و عمومی و ورزش مادام‌العمر که رابطه وسیع و مشخصی با سلامت شهروندان دارد و حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تقویت ورزش قهرمانی از طریق استعدادیابی است تا حضوری قدرتمندانه در میادین بین‌المللی در رشته‌های مختلف به ویژه پایه و پرمدال داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما برای حضور موفق در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا، جام‌جهانی روسیه و المپیک 2020 توکیوست به صورتی که جهان در مقابل شکوه ورزش ما سر خم کند و نه تنها پروژه قسم خورده دشمنان نقش بر آب شود بلکه شأن ایران افزایش یابد. 

7. زمینه‌سازی فرهنگی بر مشارکت زنان با تأکید بر حجاب و رفع فقر حرکتی آنها از برنامه‌های من است چرا که تأمین ورزش بانوان نقش مهمی در خانواده دارد. مشارکت بانوان ورزشکار در بخش‌های مختلف وزارت ورزش و استان‌ها از سیاست‌های جدی است همچنین استفاده از ظرفیت پیشکسوتان که خالق صحنه‌ای فراموش نشدنی بودند از دیگر برنامه‌ها است.

سلطانی‌فر به برنامه‌های دیگرش اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش بومی محلی، حفظ و احیای ورزش سنتی و زورخانه‌ای در جهت معرفی ورزش ایران و جلب جوانان در عرصه ملی و بین‌المللی، پرداختن به ورزش روستایی و ایجاد فرصت برابر برای استفاده از امکانات در مناطق مختلف، تعامل با کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و پرهیز از مجادلات بی‌حاصل برای ارتقای ورزش کشور، تقویت ورزش معلولان و سالمندان، تقویت نظام باشگاه‌داری و تقویت استانداردسازی،‌ تقویت بخش خصوصی و تلاش برای افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه‌های ناتمام از برنامه‌های من است.

وی در پایان گفت: همه این برنامه‌ها در صورتی انجام می‌شود که همه دست‌اندرکاران از جمله رسانه‌ها،‌ دلسوزان و نمایندگان مجلس همراهی کنند. جمله آخر اینکه همواره در طول 30 سال گذشته به عنوان سرباز کوچک هر زمانی لازم بوده به خدمت‌گذاری مشغول بودم و هر گاه مسئولان تماس گرفتند آماده همکاری بودم. امیدوارم با رأی اعتماد شما بتوانیم همانطور که در مسئولیت‌های گذشته موفق بودیم در آینده هم کارنامه خوبی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست