بازدید 9204
۱

نامه نمایندگان به روحانی درباره جریمه دیرکرد وام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نامه 150 نماینده به رئیس جمهور درباره بخشش جریمه دیرکرد وام‌هایی تا زیر سقف 100 میلیون تومان خبر داد
کد خبر: ۶۳۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 26 October 2016
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نامه 150 نماینده به رئیس جمهور درباره بخشش جریمه دیرکرد وام‌هایی تا زیر سقف 100 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رحیم زارع درباره این نامه که مبتنی براجرای یکی از محورهای بودجه 95 است، افزود: طبق تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال جاری به دولت اجازه داده شد از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال را پرداخت کند.

وی گفت: همچنین بر اساس این تبصره دولت مکلف است کلیه جریمه های متعلق به این تسهیلات را ببخشد.زارع تصریح کرد: بر این اساس دولت مکلف است جریمه دیرکرد وام های تا زیر سقف 100 میلیون تومان را ببخشد و سود این تسهیلات را از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علی رغم ابلاغ قانون اصلاح قانون بودجه 95 ولی بانک ها زیر بار این موضوع نمی روند.وی گفت: در خواست ما از دولت ان است که آیین نامه تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه 95 هر چه سریعتر تصویب شود .زارع افزود: هدف از تصویب چنین قانونی کمک به روستانشینان ، کشاورزان و عشایران است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاکنون دراین باره با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه رایزنی شده است.

وی گفت: ‌نامه 150 نماینده به رئیس جمهور فردا از طریق هیات رئیسه مجلس برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

متن نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهور

با سلام و دعای خیر
احتراما نظر به اینکه در قانون اصلاحیه بودجه سال 95 درباره تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال مقرر شده است در صورت پرداخت اصل وام توسط تسهیلات گیرندگان، سود آن هم از محل تجدید ارزیابی دارایی های خارجی بانک مرکزی تامین شود و با توجه به اینکه اعتبار قانون تا پایان سال جاری بوده و بانک ها تاکنون این مصوبه را اجرایی نکرده اند و مردم عزیز با تماس های مکرر با نمایندگان به دنبال عملیاتی شدن این قانون و تسویه وام دریافتی هستند، خواهشمند است دستور تسریع در اجرای قانون یاد شده را صادر فرمایید، با توجه به شرایط رکوداقتصادی، خشکسالی های اخیر و مضایق مالی مردم ، دستور ویژه جنابعالی در رضایتمندی هموطنان عزیز بسیار اثر گذار است.

این نامه به امضای 150 نفر از نمایندگان رسیده و طبق گفته زارع، امضاها در حال افزایش است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
100 میلیون از جیب ملت می بخشند کیه که این مقدار وام میگیره قسط این وامها چقدره حتما خودشون هستند وانفسا کجا داریم میریم؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار