بازدید 6003

گلایه آسمانخراش: چرا باید نصف بقیه پاداش بگیریم؟

ملی‌پوش ‌والیبال نشسته و قدبلندترین ورزشکار پارالمپیک ریو گفت: اصلاً تصور نمی‌کردم روزی به تیم ملی دعوت شوم و یا حتی به پارالمپیک بروم و طلا بگیرم.
کد خبر: ۶۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 27 September 2016
ملی‌پوش ‌والیبال نشسته و قدبلندترین ورزشکار پارالمپیک ریو گفت: اصلاً تصور نمی‌کردم روزی به تیم ملی دعوت شوم و یا حتی به پارالمپیک بروم و طلا بگیرم.

به گزارش ایسنا، مرتضی مهرزاد درباره اولین تجربه حضورش در بازی‌های پارالمپیک ریو، اظهار کرد: از سال 1393 در مسابقات والیبال نشسته دسته یک در مشهد توسط هادی رضایی شناسایی و یکسال بعد به تیم‌ ‌ملی "ب" و سپس "الف" دعوت شدم. البته بدون هیچ گونه تجربه‌ و یا حضور در میادین بین‌المللی، به مدت یک سال و نیم در اردوهای تیم‌ ‌ملی حضور داشتم تا عازم بازیهای پارالمپیک ریو شدم. تنها تجربه تدارکاتی من برای شرکت در این رویداد بزرگ، رقابت‌های جام بین قاره‌ای  و سپس دو اردوی تدارکاتی در آلمان و هلند بود.

وی افزود: چون اولین تجربه حضورم در بازی‌های پارالمپیک بود و همه انتظار کسب مدال طلا از تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته داشتند، واقعا استرس زیادی داشتم و تحت تاثیر فضای مسابقات و جو تماشاگران قرار گرفته بودم، اما به هر صورت خدا کمک کرد تا با شکست تیم بوسنی بتوانیم به ششمین عنوان قهرمانی بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از عملکردتان در ریو راضی بودید، تصریح کرد: در پارالمپیک ریو من دو بازی با بوسنی و یک بازی در برابر برزیل به میدان رفتم که با توجه به تجربه کم من در میادین پارالمپیک، تصور می‌کنم تقریبا عملکرد راضی کننده ای داشتم. البته فضای پارالمپیک فضای کاملا متفاوتی است و با توجه به توقع بالای مسئولان از تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته، برای قهرمانی در این دوره از بازی‌ها خود من شخصا استرس زیادی داشتم تا تیم حتما با مدال طلا میدان پارالمپیک را ترک کند.

 
 
بازیکن قد بلند تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته با بیان این که کم فروشی نکردم و با تمام توان برای موفقیت تیم جنگیدم، خاطر نشان کرد: چون تجربه کافی نداشتم، تلاش کردم به عنوان یکی از اعضای تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته گوشه‌ای از کار را بگیرم تا تیم را به موفقیت برسانم. البته به هیچ عنوان بلندی قد خود را دلیلی بر برتری ام نسبت به سایر بازیکنان در ریو نمی دانستم و تمام هدفم کمک به تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بود تا قهرمان شود.

مهرزاد راجع‌ به برنامه آینده خود گفت‌: هنوز برنامه خاصی ندارم و در استراحت به سر می برم. البته تا جایی که خبر دارم چون مسابقه‌ای وجود ندارد، تیم‌ ‌ملی نیز تا یک سال تعطیل و اردویی ندارد و مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته نیز تقریبا بعد از سه ماه برگزار می‌شود که در طی این مدت سعی می‌کنم استراحت کنم تا وارد لیگ شوم.

وی با انتقاد نسبت به پخش یکسری تصاویر و مطالب از او در اینستاگرام به نام "مرتضی مهرزاد" اظهار کرد: من صفحه اینستاگرام شخصی ندارم. واقعا به گروه خونی من می‌خورد که اینستاگرام داشته باشم،  نمی دانم چه کسی با نام من اقدام به باز کردن چنین صفحه ای کرده که مطالبش ارتباطی به من ندارد. حتی عنوان کرده بودند علی کریمی ، بازیکن فوتبال من را با هزینه شخصی خود مرداد ماه به اردوی تدارکاتی آلمان فرستاده و به من مبلغی پول داده است، همه اینها شایعه‌ای بیش نیست و من تکذیب می‌کنم.

 
 
ملی‌پوش والیبال نشسته هم‌چنین با انتقاد نسبت به پایین بودن پاداش قهرمانی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته نسبت به رشته‌های انفرادی، خاطر نشان کرد: با وجود این که در پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شدیم، اما چون رشته تیمی هستیم هر ورزشکار تنها 150 سکه دریافت می‌کند. واقعا چه فرقی می‌کند بین ما که برای رسیدن به مدال طلا گروهی تلاش کردیم، با کسی که به صورت انفرادی برای دستیابی به عنوان قهرمانی زحمت می کشد و 300 سکه پاداش می‌گیرد. همچنین به تمام ورزشکارانی که در جریان بازی های پارالمپیک  ریو موفق به کسب مدال طلا می‌شدند فردای مسابقات، کمیته‌ ملی پارالمپیک با پرداخت 10 هزار دلار از زحمات ورزشکار تقدیر و تشکر می‌کرد، اما از تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته هنوز تقدیری صورت نگرفته  است. البته شنیدم قرار است این تقدیر و تشکر صورت بگیرد که هنوز خبری نیست.

مهرزاد ‌اضافه کرد: تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته همیشه یک پای فینال است و با کسب شش عنوان قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. من امیدوارم  مسئولان به این مساله  اهمیت بیشتری قائل شوند و به این باور برسند که کسب طلای تیمی واقعا سخت تر از طلای انفرادی است و همان طور که توقع قهرمانی از والیبال نشسته وجود دارد، به نیاز والیبالیست‌ها نیز باید پاسخ مثبت بدهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحت هیچ شرایطی تصور نمی کردم روزی به تیم‌ ‌ملی دعوت شوم و در بازی‌های پارالمپیک شرکت کنم اما لطف خدا و زحمات خودم سبب شد تا امروز به این جایگاه برسم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل