بازدید 66372
۲

چرا بهداری ناجا اینگونه رفتار می کند؟

کد خبر: ۶۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹ 04 September 2009
یکی از کاربران "تابناک" در پیامی آورده است:

با سلام به کلیه دست اندر کاران سایت تابناک که فقط شما را برای درد دل می شناسیم. امیدوارم مطالبی را که در پی می آورم به نحوی در سایت خود منعکس نمایید تا شاید گرهی از مشکلات اقشار ضعیف جامعه گشوده گردد و دعایش تابناک را در دلها تابنده تر سازد.

چندی پیش به جرم سرعت غیر مجاز توقیف و گواهینامه ام را پلیس اصفهان ضبط نمود برای دریافت گواهینامه که مراجعه کردم از من پایان خدمت درخواست نمودند. من خدمت را به طریق پزشکی از ماده اعصاب و روان به علت سردرد چند سال پیش معاف گشته ام. با دیدن معافیت من گواهینامه ام را باطل نمودند و گفتند که باید مجددا مراحل اخذ گواهینامه را طی نمایید.

به همین منظور به آموزشگاه رانندگی رفتم آنها مرا به پزشکی معرفی کردند که او هم با دیدن کارت پایان خدمت من مرا ملزم به مراجعه به بهداری ناجا در استان اصفهان نمود.پس از چند روز رفت و آمد و سرگردانی متوجه شدم که این تنها مشکل من نیست و مردم بسیاری را به این طریق به این بهداری گسیل نموده اند.

خیل جوانانی که تازه می خواستند گواهینامه رانندگی بگیرند و رانندگانی که تخلفات گوناگون از ساده تا خطرساز را مرتکب شده بودند. بالاخره آنها مرا به پزشک متخصص اعصاب و روان مورد اعتمادخود در اصفهان ارجاع دادند. در مطب او ابتدا با دریافت ده هزار تومان یک تست روانشناسی MMPI2 با 370 سوال از من گرفتند و سپس با دریافت 12 هزار تومان دیگر پزشک سلامتی مرا جهت رانندگی تایید نمود.

مجددا به بهداری ناجا اصفهان رفتم. انتظار داشتم دیگر مشکل حل شده باشد. آخر پزشک متخصص اعصاب و روان مورد اعتماد ناجا استاد دانشگاه هم بود و حتما از قوانین انتظامی هم مطلع می باشد. حال در بهداری ناجا به من گفتند که باید به بهداری کل ناجا در تهران بروی. با ناامیدی از این وضعیت و دردسرهای مرخصی گرفتن از محل کار در این وانفسای موج بیکاری در مملکت که اگر 2 روز سر کارت نروی کارت را از دست می دهی رفتم تهران در بهداری ناجا خیابان طالقانی بهار شمالی.

شاید آنروز 1000 نفر مثل من از همه ایران آمده بودند بهداری ناجا. اما با معافیتهای مختلف پزشکی و یا تخلفات مختلف رانندگی. اما شرح حال خود را ادامه می دهم. آنروز مرا به شورای روانپزشکی معرفی کردند. آنجا مرا به پذیرش صندوق فرستادند. دوباره از من برای انجام تست روانشناسی بالینی MMPI2 و شورای روانپزشکی به ترتیب مبلغ 15200 تومان و 22000 تومان گرفتند.

یعنی عینا همان کاری که در اصفهان بهداری ناجا انجام داد در تهران هم تکرار شد منتها تفاوت آن در مبلغهای بیشتر دریافتی در بهداری کل ناجا بود. تست را انجام دادند و باز در نتیجه آن نوشتند ایشان مشکلی برای رانندگی ندارد. سپس گفتند به صف بایستید و زن و مرد در یک صف شدند. به شورا که وارد شدم ـ البته نمی شد اسم آنرا شورا گذاشت چون دو پزشک بودن که هر مراجعه کننده فقط با یکی از انها برخورد داشت ـ یکی از دو پزشک مدارک را که شامل معرفینامه و جواب تست MMPI2 و جواب متخصص از اصفهان بود گرفت و کارت معافیت را درخواست کرد بدون هیچ صحبتی با دیدن کارت پایان خدمت روی کاغذ معرفی نامه نوشت که صدور گواهینامه به مدت یکسال بلامانع است!

در آنجا رانندگانی بودند که امسال سال سومی بود که به طور مکرر این مراحل را طی می کردند تا گواهینامه شان برای یکسال دیگر تمدید شود.

حال سوال این است آیا بهداری ناجا در شهرهایی مثل اصفهان صلاحیت رسیدگی به این موارد را ندارد؟ دوم اینکه این شورا برای همه مراجعین به مدت یکسال صدور گواهینامه را بلامانع اعلام می کرد. آیا این اعلام فقط در تهران باید انجام شود؟ سوم اینکه چه دلیلی جز دریافت مبالغ هنگفت از مردم در این وضعیت وخیم اقتصادی که ملت توان تامین نان شب خود را ندارند می تواند توجیه گر این موارد باشد که اینچنین اقشار ضعیف راکه مجبور به دریافت معافیتهای پزشکی شده اند هر سال متحمل هزینه های سنگین برای تمدید یکسال گواهینامه می نمایند!

آیا لازم است یک نفر از معافین پزشکی هرساله دو بار عینا معاینات مشابه را در شهرستان و تهران با صرف هزینه های سنگین انجام دهد. آیا این ظلم نیست. ما نیز که ملجا و ماوایی جز حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) نداریم مطمئن هستیم ایشان فریادهای قلب ما از ظلمهایی که بر ما می رود می شنوند.

تابناک عزیز از شما تقاضا دارم تا با درج این مطلب (حتی با مراجعه به بیمارستان امام سجاد(ع) در خیابان طالقانی بهار شمالی شاهد مشکلات اقشار ضعیف و مظلوم جامعه برای دریافت یا تمدیدگواهینامه باشید) گوشه ای از مشکلات قشر معاف شده پزشکی را به گوش رئیس جمهری که تمام دغدغه اش حل مشکلات مردم محروم است برسانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۲
برو خدا راشکر کن چون باید معافیت شما بررسی مجدد شود
تخته گاز نرو جووون خ... میسوزونی
مرض داری تند میری!
با سلام خوب می خواستی از زیر خدمت فرار نکنی
برو خدا راشکر کن چون باید معافیت شما بررسی مجدد شود
دستشان درد نکنه
اگر به بهانه دیوانگی و اختلال اعصاب کارت معافیت گرفتی و معمولا به ریش همه خندیدی فکر اینجا رو نکردی؟
اگر هم واقعا مریض هستی خدا شفا دهد اما بیماری اعصاب چیزی نیست که با ان گواهینامه دهند!
اساسا اگر دادند باید ناله سر داد
دست نیروی انتظامی درد نکنه
بالاخره یه کار درست انجام داد
اگه این برادرمون کارت معافیت را از راه قانونی گرفته خوب حتما باید سالی یک بار بره چک آپ که برا هموطنان مشکلی ایجاد نکنه ولی از عصبانیت ایشون معلومه که از این آقایونی هست که با پارتی معافیت گرفته
من روزی چند بار عناوین جدید تابناک و دنبال میکنم
خواهشن کلاس کاریتون اینقدر پایین نیارین.
برو بابا خدمت رو دودر کردی می خوای مثل ما که دوسال پا زمین زدیم باهات برخورد بشه. اون وقتی که به ماها می خندیدی باید فکر این روزها را هم می کردی. هاهاها...
خوب كاري ميكنن باباجان، جايي كه حداكثز سرعت 100 كيلومتر در ساعت هست كسي كه اعصاب و روان نداره 240 ميره و هم خودش و هم ديگران را به كشتن ميده!
میخواستی تخلف نکنی.عذر بدتر ار گناه نیار.تخلف تخلفه
البته وقت مردم عزیز است و باید به آنان احترام گذاشت. ولی من در کل هرگونه سختگیری و دشواری امورات متخلفان قوانین رانندگی را می پسندم. شاید باعث شود که بار دیگر تخلف نکنند.
هموطن عزیز، از اینکه در این راه این همه سختی کشیدید خوشحال نیستم اما خداوکیلی از مسئولین راهنمایی و رانندگی سپاسگزارم که رانندگان متخلف و بی توجه به سلامت خود و دیگران را تنبیه میکند. بعنوان یک راننده (که در طول 8 سال فقط یک تصادف داشت ام و مقصر آن تصادف هم راننده جوانی بود که مانند شما عشق سرعت داشت و مرتب لایی می کشید)، از راهنمایی و رانندگی درخواست می کنم با فرهنگ سازی و آموزش و در نهایت تنبیه متخلفان جلوی حوادث رانندگی را بگیرند.
ناجا حق دارد. حتما بايد حادثه اتفاق بيفتد تا دوباره ناجا را محكوم كنيم كه بدون بررسي به همه گواهينامه مي دهد. اين آقا در تمام سال آينده بايد مراقب رانندگيش باشد. كجاي اين بد است؟
برادر عزیز آیا متوجه تخلف خود هستی " سرعت غیر مجاز "
1 - اگر به دلیل سرعت غیر مجاز باعث مرگ یا نقص عضو شخص دیگری شده بودی آیا خودت با بازماندگان جور دیگری رفتار می کردی ؟
2 - آیا حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) پناه و ماوای متخلفان و تهدید کنندگان سلامتی دیگران است ؟
3 - آیا جزئی از اقشار ضعیف و آسیب پذیر بودن مجوز تهدید سلامتی و جان دیگران است ؟
4 - آیا شما که به تایید ما وقع و نیز تایید خودتان سالم هستید معافیت از خدمت وظیفه خود را به دلایل گفته شده ، صحیح و بدون اشکال می دانید ؟
5 - . . .
چرا فکر میکنید به شما ظلم شده است ؟
برادر من
عزیز من
سرور من!
سرعت غیر مجاز نرو برادر
تابناک جان!
این موضوع و موارد مشابه را رها نکن. خیلی به مردم که اکثرا هم مشکلات مالی آن هم با وضع اقتصادی موجود دارند فشار آمده و سخت است. مثلا برای یک تعویض گواهینامه رانندگی ببینید چه قدر باید هزینه شود، حدود 12 هزار تومان. شاید این مبلغ برای یک عده کمی کم باشد ولی برای عده زیادی خیلی زیاد است!!! (این جمله آخر عجب جمله ای شد!!!)
اگر این مشکل رفع شود راضی می شوید کارکنان ناجا بیکار شوند!
بابا کو گوش شنوا آخه ؟؟؟؟؟
باسلام خسته نباشید بنده محمد هستم ازهمدان من سال 88معاف شدم سال 90هم گواهینامه گرفتم. گواهینامه. موتور را گرفتم بخاطر اینکه استرس گرفتم فشارم رفت بالا گواهینامه ام یکسال دادن رفتم تمدیدکنم ازم کارت پایان خواستن نشان دادم گفتن دیگه گواهینامه بهت تعلق. نمگیره فرستادن تهرون اونجا ازم تست هوش گرفتن 93 اوردم ازم 155هزارتومان گرفتن بخاطر یه ضرب المثل ردم کردن واقعا حرامشان باشه به حق پنج تن به هیچکس رحم نمیکنن واقعا متاسفیم خیلی ضللم میکنن
بله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل