بازدید 60262
واکنشی بی‌سابقه در اعتراض به ممیزی فیلم؛

کارگردان ایرانی، فیلم سینمایی‌ اکران نشده‌اش را برای دانلود منتشر کرد!+فیلم

احمدزاده همزمان با انتشار این نسخه از فیلمش ـ که حکم آتش زدن سرمایه‌اش را دارد ـ نوشته است: «مهمونی کامی، بدون سانسور؛ فیلمی که در 24 سالگی با کمک دوستانم و با پس انداز دوران جوانی ام ساختم. در این سال ها تلاش زیادی برای اکران این فیلم انجام شد، اما نشد که نشد. فدای سرم که نشد. اما حالا دلم می خواد همه این فیلم را ببینن، پولی هم نمی خوام به حسابم ریخته بشه. فقط ببینید...»
کد خبر: ۶۲۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 22 September 2016
کارگردان ایرانی فیلم سینمایی‌ اکران نشده‌اش را برای دانلود منتشر کرد!
علی احمدزاده، کارگردان جوان سینمای ایران در اقدامی بی‌سابقه، نسخه اصلی و باکیفیت «مهمونی کامی»، نخستین فیلمش را بر روی یکی از سرویس‌های جهانی ویدیو قرار داد و بدین شکل، نسبت به عدم صدور مجوز برای فیلمش اعتراض کرد؛ حرکتی که می‌تواند سرنوشت سومین فیلم او را نیز همچون دو فیلم پیشینش تحت الشعاع حواشی قرار دهد.
 
به گزارش «تابناک»؛ علی احمدزاده با ساخت «مهمونی کامی» وارد سینمای ایران شد؛ فیلمی که البته با پروانه فیلم ویدیویی ـ غیرسینمایی ـ ساخته شده بود؛ اما پس از تولید، سازندگانش درخواست اکران سینمایی داشتند. «مهمونی کامی» که بر اساس طرحی از نازنین فراهانی و توسط مانی باغبانی نوشته شده، یک تله فیلم جاده‌ای با نقش آفرینی نازنین فراهانی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی، میسا مولوی و پگاه آهنگرانی است.
 
ماجرا به سفر دو جوان (پگاه آهنگرانی و مینا ساداتی) به شمال برای حضور در مهمانی بازمی‌گردد اما از ابتدای داستان، روایت سفر دو تن دیگر نیز به شمال مطرح می‌شود. آیا این دو نیز به مهمانی کامی می‌روند؟ مقصد مهمانی کامی است، ولی در فیلم مهمانی بستر داستان را تشکیل نمی‌دهد، بلکه مسیر رسیدن به این مهمانی، بستر داستان را تشکیل می‌دهد. فیلم اول علی احمدزاده، اثری معمولی است که به واسطه توقیف، در قامت یک فیلم درخشان مورد توجه قرار گرفته است.
 
کارگردان ایرانی فیلم سینمایی‌ اکران نشده‌اش را برای دانلود منتشر کرد! 
میسا مولوی و نازنین فراهانی به هیچ عنوان نمی‌توانند تصویری قابل باور ارائه کنند. حتی بازی‌های پگاه آهنگرانی و مینا ساداتی نیز حداقل حس باورپذیری را در مخاطب ایجاد نمی‌کند و  به شدت تیپ هستند؛ موضوعی که علاوه بر کم تجربگی کارگردان در انتخاب بازیگر، به بضاعت اندک کارگردان در بازی گرفتن از این چهره‌ها نیز مرتبط است.
 
البته اولویت دادن انتخاب چند چهره به جای بازیگران مناسب برای دیده شدن این کارگردان در نخستین تجربه فیلمسازی نیز می‌تواند انگیزه دیگری برای این کستینگ باشد که نمی‌توان با پیش‌داوری به احمدزاده نسبت داد؛ اما هرچه از این گمانه می‌گریزیم، بیشتر به آن نزدیک می‌شویم.
 
پس از آنکه «مهمونی کامی» نتوانست مجوز اکران را دریافت کند، علی احمدزاده فیلمش را در جشنواره‌های جهانی شرکت داد که واکنش مثبتی در پی نداشت. احمدزاده در این زمینه گفته بود: «وقتی به فیلم ما مجوز نمی‌دهند، نباید هم توقع داشته باشند که فیلم را در خانه نگه داریم، به هر حال این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شده و به واسطه دیده شدن اثر سرمایه ساخت آن برمی‌گردد اما در همین مدت هم بسیاری از فیلم‌ها که حتی پروانه ساخت هم نداشتند، در جشنواره‌های مختلف خارجی شرکت و جایزه هم گرفتند».
 
کارگردان ایرانی فیلم سینمایی‌ اکران نشده‌اش را برای دانلود منتشر کرد! 
 احمدزاده در گیرودار تلاش برای اکران یا توزیع اولین فیلمش در شبکه نمایش خانگی، دومین فیلمش یعنی «مادر قلب اتمی» را با بازی محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و مهرداد صدیقیان ساخت؛ اما فیلم دومش نیز مشمول هشت دقیقه اصلاحیه شد، ولی در نهایت ظاهراً احمدزاده حاضر به اعمال این اصلاحیه‌ها نشد و فیلم همچنان اکران نشده است.
 
با این حال، علی احمدزاده، سومین فیلم بلندش را با نام «پدیده» و با نقش آفرینی هدیه تهرانی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، لیلا زارع، مریم پالیزبان، ستاره پسیانی، نازنین فراهانی در خارج از ایران ساخت که مرداد ماه 95، تدوینش به پایان رسید. در این میان ظاهراً تلاش احمدزاده برای عرضه دو فیلم پیشین نیز به نقطه اوج خود رسیده بود اما حاصلی نداشت و «مهمونی کامی» و «مادر قلب اتمی» به نمایش درنیامد.
 
در این شرایط، علی احمدزاده در واکنشی بی‌سابقه در تاریخ سینمای ایران، نسخه با کیفیت FULL HD فیلم «مهمونی کامی» را در حساب کاربری‌اش در بستر ویدیویی VIMEO عرضه کرد و از مردم خواست فیلم را بدون سانسور دانلود و تماشا کنند و بدین ترتیب رسماً به مسئولان سینمایی دولت یازدهم اعلام جنگ کرد؛ اقدامی که می‌تواند طبیعتاً برای این فیلمساز جوان تبعاتی داشته باشد.
 
احمدزاده همزمان با انتشار این نسخه از فیلمش ـ که حکم آتش زدن سرمایه‌اش را دارد ـ نوشته است: «مهمونی کامی، بدون سانسور؛ فیلمی که در 24 سالگی با کمک دوستانم و با پس انداز دوران جوانی ام ساختم. در این سال ها تلاش زیادی برای اکران این فیلم انجام شد، اما نشد که نشد. فدای سرم که نشد. اما حالا دلم می خواد همه این فیلم را ببینن، پولی هم نمی خوام به حسابم ریخته بشه. فقط ببینید...»؛ رویکردی که اتفاقاً نشان می‌دهد احمدزاده دغدغه مالی ندارد، چون اگر چنین بود، این فیلمساز با توقیف فیلم دومش، توان تولید گرانقیمت فیلم سوم را نداشت.
 
برش‌هایی از این فیلم را در «تابناک» مشاهده می‌کنید:
 
تعداد بازدید : 1863
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۳۶
لینک دانلودش را هم آخر خبر میگذاشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
بگردی اسون پیدا میشه
با سلام
بهترین راه برای اعتراض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
بنده خدا یا باید نصف فیلمش رو می برید تا بتونه اکران کنه
هر هنرمندی وقتی هنری تولید می کنه نیت اش فقط و فقط دیده شدن آن است. حتی اگر اثر تولید شده بد باشد و مخاطب استقبال نکند برای هنرمند تجربه بزرگی ست که در ادامه راه به او کمک می کند. اینکه یک فیلم یا یک کتاب یا یک موسیقی در انبارها نگهداری شود کمکی به رشد هنر نمی کند حتی اگر این آثار از نظر هنری بد باشد. هنرمند مدام در پی کسب تجربه است.
الان یه عده میان میگن دمش گرم ! ایول ! کار خوبی کرده !
خخخخخخخخ
مملکت نیست که!!!!! همه اینجا رئیس هستن... بنده خدا
دمش گرم
بنظرم اگه قرار یه فیلم ساخته بشه باید مسئولین هرچی نظر دارن قبل از ساخت بگن و بعد از اون نباید در فیلم دخل و تصرفی بشه.
حالا این کارگردان فیلمشو گذاشته برای دانلود فکر کنم کار درستی کرده چون اینجوری هر چند ضرر مالی میکته ولی راهی باز میشه برای اینکه مسئولین محترم هر روز یه آهنگ نزنن و بگن ملت ایران باهاش برقصن
شایدم علاقه داره ودر اینده باید منتظر ساخت فیلم بیرون و رفتن خود این شخص شود البته مقصر اصلی ...........
ایشون پول ساخت این فیلم ها رو از کجا میاره ؟ و چطوری به این راحتی به سرمایش آتش میزنه ؟
کاش از ایشون حساب بانکی میزاشتین برای کمک به ایشون فکر کنم خیلیا مشتاق باشن من کمکشون میکنم
متاسفم آزادی بیان و عقیده چه می شود؟
حقیقتا چند دقیقه از فیلم را که دیدم حالم به هم خورد نه تنها این فیلم حتی به درد نمایش خانگی هم نمی خورد بلکه کارگردان این فیلم تازیانه هم باید بخورد
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
موافقم.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
فیلم خیلی چرتی بود، موضوع مسخره، بازی مسخره، فیلمبرداری مسخره ...
پول این بازیگرا رو از کجا میاره. همون گلزار به تنهایی خودش کلی هزینه داره. وضعش خوبه حتما
کاش کمپینی در فضای مجازی درست میشد و هر کس به سهم خودش پولی به حساب ایشون میریخت
این فیلم رو سگم نگاه نمیکنه
آخه این فیلم چی داره بخوای سانسورش کنی
اون کسی که داره سانسور میکنه این فیلمو نظرش اینه در خفا باشه هر چی میخواد باشه

فیلمم که داغونه کلا
حتماً طرف فكر مي‌كنه چقدر هنرمنده كه اين فيلمو ساخته؟!!!
یک از بدترین فیلم هایی که در تمام عمر دیدم، داستان فیلم نه سر دارد و نه ته، یک سناریوی نیم ساعته که هر کسی می تواند بنویسد، دیالوگ های سخیف و زشت که باعث میشوند اصلا نتوان فیلم را با خانواده تماشا کرد، در کل حتی یک نکته مثبت بدرد بخور از فیلم دریافت نکردم، درود و هزاران درود به وزارت ارشاد که مجوز نداده است،
هنرمند باید نیاز جامعه رو بر طرف کنه پیام بجا و مفید بده والا هر کی از جاش بلند شه دوربین ب.یره دستش یک موضوع در پیتی و یکسری دختر پسر بی عار و بیحیا رو راه بندازه تابو شکنی کنه که هنر نیست این همه سوژه بدرد بخور هست داره خاک می خوره این فیلمارو هر کی بخواد ببینه خیلی هنری ترش انور آب هست
بهتر مجوز نگرفت! انصافا این چی بود؟
البته الان یه سری میان میگن این حقشه، اصن باید میرفت برا اسکار...
کاش خود کارگردان بی صدا این فیلم رو دفن میکرد ... به شدت فیلم داغونیه ;) ...
برای این آشغال دنبال مجوز بوده؟!
دوزار نمی‌ارزه!
اين فيلم خيلي ضعيف و ناشيانه ساخته شده فقط از چند نفر بازيگر نسبتا مشهور استفاده شده همين
بهترین پاسخ به آدمهای بی معنی مانند او این است که نه فیلمش را دانلود کنیم نه حتی دانلود شده توسط دیگران را ببینیم.
فیلم واقعا ضعیفی بود
اتفاقا بازیگرا خیلی طبیعی بازی می کردن و بر خلاف بسیاری از فیلمها خیلی نزدیکتر به واقعیت بود
وقتی هزینه تولید از جایی دیگر باشد دیگر دغدغه ایی برای فروش نیست هدف دیده شدن است و بس بازیگرانی که اسمشون گفته شد بیشترین دستمزد را می گیرند حال ایشان از کجا چنین در امدی کسب کرده در حالی که اثار قبلیش نمایش داده نشده و قاعدتا ایشان باید ورشکست میشد اما چنین نشد تازه به همان روند ادامه داد
دیدیم چرت بود. نبینید چرته
هنرمندی که نتونی با رعایت قانون و اصول پذیرفته شده اجتماعی فیلم بسازه و حتما هنجار شکنی کنه که دیده بشه این هنر مند نیست اینها لشکریان شیطان وجنود ابلیس هستند
کاش مجوزشو میدادن تا میفهمید فیلم خوبی نساخته. متاسفانه سینمای ایران راه غلطی میره. تولیدات بی کیفیت و مبتذل زیادی تولید میشه و فیلمفارسی مجددا زنده شده. فیلم های جشنواره ای هم که توانایی جذب مخاطب ندارند و یک عده هم که مدعی سینمای اجتماعی هشتند در واقع دارند واقعیت های اجتماع رو تحریف میکنند. عده ای هم البته با بیت المال جشنواره سفارشی برگزار میکنند و فیلم سفارشی میسازند و سینمای ارتجاعی رو بازتولید میکنند. این وسط یک عالمه جوون علاقمند و بااستعداد هم هستند که از دانشگاه یا آموشگاه ها و موسسه های فیلمسازی بیرون میان و هیچ کاری نمیتونن بکنن؛ نه سرمایه پذار پیدا میکنند، نه می تونند وارد روابط و باندبازی ها بشند و نه دست آخر میتونند سد سانسورو رد کنند.
دربخشی ازفیلمی که پخش کردید زن میخواند که گوش دادن به ان اشکال دارد لطفا حذف کنید
از منظر آزادی بیان باید اجازه اکران می گرفت و از منظر کیفیت هیچکس نباید به دیدن فیلم می رفت. به غایت فیلم بی محتوی و بی سر و ته. دیالوگ های سخیف و بی ارزش، ساخت ضعیف. جزو ضعیف ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران.
خریدن بلیط برای این فیلم معنای واقعی دور ریختن پول می شد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار