بازدید 31018

تأیید خبر «تابناک» درباره نامه اوباما به ایران توسط «واشنگتن تایمز»

سخنگوی کاخ سفید همچنین در ایمیلی که به این روزنامه آمریکایی فرستاده، گفته است که ما نمی‌توانیم درباره جزییات و نوع نگرش این مکاتبات با ایران اطلاعاتی دهیم... شنیده‌ها حاکی است که در این نامه، اوباما با به‌کارگیری ادبیاتی بی‌سابقه و کاملاً محترمانه، پیشنهادهایی را درباره روابط ایران و آمریکا مطرح کرده بود.
کد خبر: ۶۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۷ 03 September 2009
یک روزنامه معروف آمرکایی، پس از 24 ساعت، خبر «تابناک» درباره دومین نامه اوباما به ایران را به طور ضمنی تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه آمریکایی «واشینگتن تایمز» تأیید کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بار دوم به رهبر ایران نامه‌ای فرستاده است.
روز گذشته، «تابناک» در خبری از ارسال دومین نامه اوباما به رهبر انقلاب اسلامی ایران خبر داده بود که این خبر پس از 24 ساعت در روزنامه پرنفوذ آمریکایی تأیید شد.

بر پایه این گزارش، روزنامه واشینگتن تایمز، به نقل از «تومی ویتور»، سخنگوی کاخ سفید نوشت: چندین روش ارتباطی با ایران هست. او همچنین در ایمیلی که به این روزنامه آمریکایی فرستاده، گفته است که «ما نمی‌توانیم درباره جزییات و نوع نگرش این مکاتبات با ایران اطلاعاتی دهیم».

اما در همین باره، «تریتا پارسی»، رئیس «شورای ملی ایرانیان و آمریکایی‌ها» ـ گروهی که نمایندگی ایرانیان در آمریکا را عهده‌دار است ـ می‌گوید: آیت‌الله خامنه‌ای به نامه پیشین اوباما پاسخ داده و اوباما هم این نامه دوم را به آیت‏الله خامنه‌ای نوشته است.

«پارسی» که از بیان مطالب انتشار یافته در نامه خودداری کرده است، می‌گوید: تاریخ نامه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در دوازدهم  ژوئن 2009 بوده است.

رهبر انقلاب پیش از این و در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد، به طور تلویحی به نامه آمریکا به جمهوری اسلامی اشاره کرده و دکتر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری نیز در گفت‌وگوی زنده از شبکه سوم سیما نیز به این نامه اشاره کرد.

شنیده‌ها حاکی است که در این نامه، اوباما با به‌کارگیری ادبیاتی بی‌سابقه و کاملاً محترمانه، پیشنهادهایی را درباره روابط ایران و آمریکا مطرح کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
مردم نامحرمند دیگه
شما دیگه چقدر بدبختید که ذوق رده شدید رئیس جمهور جنایت کار آمریکا نامه مودبانه نوشته. خاک برسرتون
down with america
پيروزي با حق است
مشکل ایران هیچ وقت به طور مطلق کشور های خارجی نبودند بلکه شاهان و سلاطین
بی کفایتی بودند که با غرق شدن در اوهام و خرافات زمینه عقب ماندگی اقتصادی واجتماعی
این کشور را فراهم اوردندو با حذف امیر کبیر ها
و قائم مقام ها سالها بر توده های عوام وجاهل
فرمان راندند.
درود بر رهبر فرزانه انقلاب که با هوشمندی تمام آمریکا را به زانو در آورد.
در روابط بین المللی برخورد محترمانه یک عرف است و اینکه لحن نامه اوباما محترمانه بوده به خودی خود امتیازی برای ایران نیست بلکه او فقط عرف بین المللی رو رعایت کرده. اما برای ایران رابطه با آمریکا بجز خطر چیزی در بر ندارد و تنها باعث وابستگی و در دراز مدت تحت سلطه آنها در آمدن میشود. آمریکا بعد از سال 32 و کودتایی که در ایران انجام داد 25 سال نزدیکترین رابطه را با ایران داشت ولی در آن دوران کوچکترین کمکی به توسعه و پیشرفت ایران نکرد. آمریکا همان آمریکاست و هیچ فرقی نکرده است. بنابرین اگر رابطه با آنها هم برقرار کنیم و صد سال هم بگذرد چیزی از آنها به ما نخواهد رسید بجز خسارت و عقب ماندگی. نفع ما و نسلهای آینده ما در دوری از آمریکا و انگلیس است و هر کس که چشم باز داشته باشد و تاریخ صد سال اخیر ایران را هم بشناسد قضاوتی غیر از این نخواهد داشت.
آیا مشکل ما با امریکا فقط احترام است ؟!!! و اگر تحمل بی احترامی دولتی منجر به تامین آینده بهتر و یا پرهیز از بدبختی ملت شود نمی شود تحمل کرد و باید همه چیز را بخاطر نیاز به احترام داشتن خراب کرد ؟ بهتر است ار مسئله احترام در مورد مشکل رابطه ایران و امریکا بپرهیزید چون سطح ایران و سیاست مداران آن را نازل می کند
با این که دوستتون دارم ولی به روباهه میگن شاهدت کیه ؟ می گه دمم . :دی
جالبه پیگیری شوادامه بدین
تبریک میگم یک خبر گزاری آمریکائی خبرتون رو تائید کرد !

چه ذوق هم کردید ها ...... نه ؟!!
زمان بوش خیالمون راحت بود دشمنمون احمقه . از این یکی دیگه باید ترسید .
با سلام
فکر میکنم چند وقت دیگر اگر کسی مرگ بر امریکا بگوید از اوین سر در میاورد
منتظر میمونیم موضعه اماممونو در این مورد ببینیم , به کوری چشم دشمنانه کینه توز هر چی آقا گفت همون
اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
فقط مي خوام بگم زنده باد ايجاد رابطه با دنيا
به روباه گفتند کي شاهدت گفت دمم؛ با ابراز تاسف براي سايت تابناک که واشنگتن تايمز را به عنوان شاهد معرفي کرده است!!
شما فكر ميكنيد ترسيدند اين ادبيات را بكار ميگيرند نخير اوباما مرد صلح است (به ظاهر)
اصلاً دموكراتها در آمريكا نرمش سياسي را بر خشونت سياسي ترجيح ميدهند
خوب ما كه از قبل از دوران رياست جمهوري جنا ب آقاي احمدي نژاد مي دونستيم كه رقابت دوجناح براي برقراري ارتباط است. خوب پس هر چه زود تر...
نامه اوباما به ایران رو همه می فهمند ولی نامه ی ایران به اوباما به طور تلویحی همه می فهمند!!!
قطعا رهبر عزیز با درایتشان بهترین تصمیم را در این خصوص خواهند گرفت.
اينها دنبال چه رابطه اي با ايران هستند؟ برقراري رابطه با كساني كه كرده هاي گذشته شان جز تلخكامي براي مردم ايران و دنيا چيز ديگري در بر نداشته است چگونه بايد باشد؟ اينها از برقراري رابه با ايران دنبال چه هستند؟ سوالها زياد است خيلي زياد. به هر حال انتظار از مسؤلين اين است كه حسرت طمع برقراري رابطه را نيز بر دل مستكبران سلطه جو بنهند. كشور انقلابي مثل ايران كه در راه اهداف اسلامي و كاملا انسان دوستانه اش هزينه هاي زيادي را متحمل شده است ( با از دست دادن بهترين جوانانش و تحمل سختيهاي فروان و صبر مردم مظلوم و شجاعش) با كشوري مي تواند رابطه حسنه ي كامل داشته باشد كه سياستش بر اساس تساوي حقوق انسانها و احترام به همه انسانها باشد.
چیه حالا خیلی به خودت افتخار می کنی که این تیتر رو زدی
شما اوباما با شریعتمدار اشتباه گرفتی افایان ادبیات نامه نگاری غرب همیشه محترمانه
اوباما در حدی نیست که بخواهد به رهبری نامه بنویسد.نه از لحاظ شان نه از لحاظ مقعیت سیاسی.ایشان باید به همتای سیاسی خودش نامه مینوشت و حالا که این اشتباه را کرده جای آن است که همتای سیاسی ایشان با راهنمایی رهبر معظم جواب نامه را بدهد
ان شاء الله به دست و پا خواهند افتاد پایداری رهبر حکیم ایران در مقابل دشمنان انها را به دست و پای ایران خواهد انداخت و این نتیجه مقاومت ایران است
چرا اینقدر پنهان کاری!!! مگر ما عضوی از این مملکت نیستیم
خلاصه آخرش ما نفهمیدیم این بلا دل* تو نامه هاش چی نوشته!
* بلا دل = شیطان بزرگ سابق!
خيلي ذوق نكن بچه .
بالاخرا نامه دوم قبل از انتخابات بوده یا بعد از آن؟
نظر سوم خیلی جالب بود!!!!!!!!!!!!
يواش يواش اين شيطان بزرگم دره رام ميشه به اميد فرشته شدنش!!!!!
از طرف ايران چند نامه ارسال شده است؟
حواستان باشد بسياري از زندانيان سياسي به جرم ارسال ايميل به يك راديو و يا تلويزيون محاكمه ميشوند. سر از كهريزك درنياوريد!
حالا هرچي بوده مهم نيست. مهم اين است كه امريكا با كشورهايي كه رابطه دارد بهتر از ما كه رابطه ندارد بر خورد نمي كند. عراق نمونه كشوري است كه با او رابطه داشت و آن بلا را به روزگارشان آورد. شايد اين بار خوب باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار