بازدید 19614

بعد از بازی تیم‌های فوتبال ایران و چین، باز هم مردم نمی‌توانند بازی ها را تماشا کنند؟

اکنون همزمان با پخش بازی های تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، همین اتفاقات در حال تکرار است و در روزهای اخیر از سوی مخاطبان از سراسر کشور، پیام‌های متعددی درباره عدم پخش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین دریافت شده است. برخی کاربران تأکید داشتند که حتی با دستگاه‌های ست آپ باکس نیز نتوانسته‌اند این بازیها را دریافت کرده و تماشا کنند.
کد خبر: ۶۲۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 08 September 2016
بعد از بازی تیم‌های فوتبال ایران و چین، باز هم مردم نمی‌توانند بازیها را تماشا کنند؟
همزمان با آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی، مشکلاتی که در زمان پخش مسابقات یورو 2016 به وجود آمده بود، تکرار شد و گروهی از مردم نتوانستند بازی تیم‌های فوتبال ایران و چین را تماشا کنند؛ اتفاقی که انتظار می‌رود در ادامه بازی های تیم ملی فوتبال با اخذ تدابیری تکرار نشود و همه مردم ایران بتوانند این بازی ها را تماشا کنند.
 
به گزارش «تابناک»، مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ اول تیرماه در دو گروه C و D با برگزاری چهار دیدار اوکراین-لهستان، ایرلندشمالی-آلمان، جمهوری چک-ترکیه و کرواسی-اسپانیا برگزار شد و بسیاری از مخاطبان پای تلویزیون نشسته بودند تا این بازی‌ها را از تلویزیون ایران ببینند؛ اما این برنامه تغییر کرد و بسیاری از مردم نتوانستند این بازی‌ها را از تلویزیون نگاه کنند.

بخش قابل توجهی از تماشاگران تلویزیون، از سیگنال ماهواره‌ای، بازی های فوتبال را می‌دیدند که پس از اعلام شکایت از صداوسیما، تلویزیون از امشب هیچ‌ یک از چهار بازی را بر روی سیگنال‌های ماهواره‌ای پخش نکرد و آن دسته از تماشاگران که «ستاپ باکس» نداشتند یا موفق به دریافت سیگنال شبکه سه نشدند و یا اگر دریافت کردند، به جای یورو ۲۰۱۶ شاهد پخش مسابقات موتوجی پی بودند!
 
به عبارت دیگر، حتی در صورتی که مسئولان صداوسیما امتیاز پخش مسابقات ورزشی را برای محدوده جغرافیایی ایران خریداری کرده بودند، نیز حق پخش این مسابقات را بر روی سیگنال‌های ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیون کشورمان نداشتند، چون وسعت دریافت سیگنال این شبکه‌ها فرا‌تر از ایران است و طبیعتاً صداوسیما نمی‌تواند مسابقه‌ای که رایت پخش آن را برای ایران خریداری کرده، به گونه‌ای پخش کند که در سایر کشور‌ها قابل دریافت باشد.
 
بعد از بازی تیم‌های فوتبال ایران و چین، باز هم مردم نمی‌توانند بازیها را تماشا کنند؟
 
صداوسیما در برخی دوره‌های پیشین امتیاز مسابقات ورزشی نظیر بازی های المپیک را خریداری می‌کرد؛ اما آن گونه که روزنامه الوطن چاپ دوحه مدعی شده، تلویزیون ایران بدون خرید حق پخش، مسابقات یورو ۲۰۱۶ را پخش زنده می‌کند و به همین دلیل شبکه bein یا‌‌ همان الجزیره سابق، قصد دارد از صدا و سیمای چند کشور به دلیل استفاده غیر قانونی از حق پخش بازی‌های یورو ۲۰۱۶ شکایت کند.

مطابق با ادعای این نشریه، تلویزیون اتیوپی، موریتانی، الجزایر، تونس، چاد و ایران تصاویر را غیرقانونی از این شبکه می‌گیرند و پخش می‌کنند و به همین دلیل، شبکه bein که حق پخش بازی‌ها را به صورت رسمی خریده و به شبکه‌های مختلف فروخته، از ایران و چند کشور دیگر در نهادهای قضایی بین المللی شکایت کرده و وارد یک کارزار حقوقی طولانی خواهد شد.
 
اکنون همزمان با پخش بازی های تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، همین اتفاقات در حال تکرار است و در روزهای اخیر از سوی مخاطبان از سراسر کشور، پیام‌های متعددی درباره عدم پخش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین دریافت شده است. برخی کاربران تأکید داشتند، حتی با دستگاه‌های ست آپ باکس نیز نتوانسته‌اند این بازیه ا را دریافت کرده و تماشا کنند.
 
ظاهراً برخی مراکز صداوسیمای استان‌ها نیز با استفاده از سیگنال ماهواره‌ای تصاویر را دریافت کرده و برای بینندگان ارسال می‌کنند که قطع سیگنال ماهواره‌ای باعث می‌شود این مراکز استانی نیز نتوانند اقدام به پخش مسابقات فوتبال زنده نمایند. انتظار می‌رود برای بازیهای بعدی تیم ملی فوتبال تدبیری فنی اندیشیده شود تا گروه وسیعی از مردم، محروم از تماشای این مسابقات نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل