بازدید 2269

قوی‌ترین معلول ایرانی در جهان به دنبال ثبت رکورد بالای 300 کیلو

کد خبر: ۶۱۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 31 August 2016
 قوی‌ترین معلول وزنه بردار سنگین وزن پارالمپیک، گفت‌: به دنبال کسب مدال طلای پارالمپیک و سپس ثبت رکورد بالای 300 کیلوگرم در بازی های پارالمپیک 2016 ریو هستم.
به گزارش تابناک ورزشی،سیامند رحمان، قوی‌ترین معلول وزنه‌بردار سنگین وزن پارالمپیک  درباره آخرین وضعیت خود برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک ریو، اظهار کرد: در طی یک سال و نیم گذشته با تمرینات پی در پی و مدارکی که در اردوهای مختلف داشتم، در مرز آمادگی خوبی رسیدم و هم اکنون منتظر هستم تا 24 شهریور ماه برسد و دوباره برای کشورم افتخار ‌آفرینی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر تصور می‌کنید با زدن رکورد بالای 300 کیلوگرم این رکورد رویایی را در گینس ثبت کنید، توضیح داد: من برای زدن هر رکوردی تابع نظر کادرفنی و مربیان خود هستم که چه وزنه‌ای را برای من در پارالمپیک انتخاب  کند. البته با توجه به این که شرایط از نظر داوری در برزیل حساس شده است، در ابتدای امر طلا مهم‌تر است. باید پیش از فکر کردن به رکورد زنی، طلای خود را قطعی کنم و سپس رکورد خود را بزنم. به‌ هر حال زدن رکورد بالای 300 کیلوگرم بستگی به شرایط ریو دارد که اتفاقی رخ ندهد.

سیامند رحمان اضافه‌ کرد: تمام تلاشم بر این است در طی یک سال و نیم اردویی که داشتم و تمرینات سخت و فشرده‌ای که پشت سر گذاشتم، با عملکرد موفقم خستگی از تنم خارج شود. البته تصور می‌کنم این دوره سخت‌تر از لندن است و باید با تمرکز روی وزنه‌های خود سعی کنم به قولی که دادم، عمل کنم.

وی رکورد خود را در لندن 280 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: با توجه به این که در پارالمپیک لندن رکورد 280 کیلوگرم را هم به نام خود ثبت کردم، در این دوره از بازی‌های پارالمپیک بسته به شرایط و نظر کادرفنی تلاش خواهم کرد تا رکورد بالای 300 کیلوگرم را بزنم.

قوی‌ترین معلول وزنه‌بردار سنگین وزن پارالمپیک در ادامه در پاسخ به این پرسش که  فکر می‌کنید تا چند سال در پارالمپیک حضور داشته باشید، در این زمینه  بیان‌ کرد: تا جایی که بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم، اما اگر کسی باشد که 10 کیلوگرم کمتر از من وزنه بزند، حتماً جای خود را به فرد جوانتری می‌دهم. قرار نیست سیامند رحمان همیشه وزنه بزند.

وی با بیان این که حق بهداد سلیمی را در برزیل خواهم گرفت، خاطر نشان کرد: به دنبال زدن رکورد خوب و تاریخی در ریو هستم. البته پیش‌بینی این که چه وزنه‌ای آنجا خواهم زد، مشخص نیست. اما مهم آن است که وزنه درست و بدون خطایی را بزنم تا داوران و هیات ژوری آن حقی را که از بهداد سلیمی گرفتند از من نیز نگیرند. بنابراین سعی خواهم کرد با ارائه بهترین عملکرد حق بهداد سلیمی را در ریو بگیرم.

سیامند رحمان در پایان تاکید کرد: کل عملکرد و یک سال و نیم من در ریو در یک ساعت خلاصه می‌شود. امیدوارم که با وزنه درست و خوبی که می‌زنم، علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد تاریخی خود  را نیز بزنم.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل